ΕΛΙΚΟΠΤΕΡΑ UH-1H. ΣΤΗ ΠΡΩΤΗ ΓΡΑΜΜΗ ΣΤΟ ΑΦΓΑΝΙΣΤΑΝ
Προχθές στο ποστ ΤΟ ΕΛΙΚΟΠΤΕΡΟ AB-205 MEP είχαμε μιλήσει για την αξιοποίηση που έχουν κάνει οι Ιταλοί για τα δικά τους Ε/Π UH-1H ή κατά το σωστό ΑΒ-205 και για το ότι τα έχουν και στο Αφγανιστάν, σε πλήρεις πολεμικές επιχιερήσεις.
Σήμερα να δούμε τι κάνουν οι Αμερικάνοι με τα Ε/Π αυτά.
Σε όλους μας είναι περίπου γνωστά τα στοιχεία και η πορεία του Ε/Π UH-1H.
Ένα Ε/Π που είχε μία ευρεία εξαγωγική πορεία σε πολλές χώρες και έγραψε ιστορία με τις καινοτομίες που μαζί με αυτό εφαρμόσθηκαν και στο τεχνικό αλλά και στο επιχειρησιακό πεδίο, να μη τα ξαναλέμε τώρα.
Εξ άλλου, έχουμε ένα ειδικό κομμάτι σε αυτό το ιστολόγιο τις ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΕΛΙΚΟΠΤΕΡΩΝ που όπως είπαμε, εξετάζουμε τις επιχειρήσεις που έπαιξε ρόλο το Ε/Π γενικώς, αλλά που σχεδόν στο 50 % αυτών έχουν γίνει με αυτόν τον τύπο του Ε/Π.
Να θυμηθούμε επίσης ότι ο αμερικανικός στρατός και γενικά οι Ε.Δ των ΗΠΑ, απέσυραν οριστικά τον τύπο αυτόν από τους στόλους τους, της Αεροπορίας Στρατού, γύρω στο 2010, όπως έχουμε γράψει εδώ και εδώ.
Όλα αυτά τα Ε/Π UH-1H που αποσύρθηκαν που πήγαν;
Έχουν μαζευτεί σε αρκετούς χώρους εναποθήκευσης, στις ΗΠΑ, όπως στο Davis-Monthan (AZ), στο Ozark (AL) και στο Temple (TX), όπως φαίνονται στη παραπάνω φωτογραφία, περιμένοντας να επιλεγούν για εργασίες μεγάλων αναβαθμίσεων, είτε από στρατούς άλλων χωρών, είτε από το US Drug Enforcement Agency (DEA), είτε από Department of State Air Wing. (ΠΗΓΗ)
Εδώ λοιπόν φθάνουμε στον σκοπό που γράφονται αυτές οι σκέψεις. Να δούμε πως οι άλλοι εκμεταλλεύονται και βγάζουν το λάδι στα αεροπορικά τους μέσα!!!!
Αυτή λοιπόν η Κρατική Αεροπορική Μονάδα (Office of Aviation of the Bureau of International Narcotics and Law Enforcement Affairs), είναι ένα όργανο της αμερικανικής κυβέρνησης για να υλοποιούνται οι Εθνικοί ΑΝΣΚ που αφορούν στον αγώνα κατά του διεθνούς εμπορίου ναρκωτικών και για να εξασφαλίζεται η ασφάλεια των συνόρων.
Στο στόλο της έχει ένα μεγάλο αριθμό αεροπορικών μέσων που μπορείτε να τα δείτε εδώ,
Εκείνο όμως που κρατάω γιατί θα μας χρειασθεί παρακάτω είναι ότι διαθέτει 112 Ε/Π UH-1H, την πτητική κατάσταση των οποίων μπορείτε να δείτε εδώ.
Πολλά από αυτά τα Ε/Π τα έχει αναβαθμίσει στο επίπεδο UH-1H II, με τα οποία επιχειρεί στο Αφγανιστάν, μέχρι και σήμερα που γράφονται οι αράδες αυτές.
Τα Ε/Π αυτά του Department of State Air Wing (που θα πούμε αργότερα πόσα είναι αναπτυγμένα στο Αφγανιστάν), τα λειτουργεί η εταιρεία DynCorp International (DI), που έχει υπογράψει συμβόλαιο με την αμερικανική κυβέρνηση (U.S. State Department‘s Bureau of International Narcotics and Law Enforcement Affairs), με βάση το οποίο τα πετά, τα συντηρεί μέχρι το επίπεδο Depot, τα υποστηρίζει από πλευράς Δ.Μ, έχει αναλάβει την διοικητική τους υποστήριξη, και έχει αναλάβει από μόνη της την έρευνα και διάσωση των αεροπορικών της μέσων και πληρωμάτων, στο Αφγανιστάν και στο Πακιστάν. (ΠΗΓΗ).
Μία μικρή ιδιωτική Αεροπορία Στρατού με άλλα λόγια και από ότι μπορούμε να δούμε από τις επίσημες αναφορές του Γενικού Επιθεωρητού των ΗΠΑ (διαβάστε κυρίως τα KEY FINDINGS), δεν τα πάει και πολύ άσχημα.
Τα Ε/Π UH-1H(II) Huey της DOSAW έχουν βάση την Αεροπορική Βάση του Kandahar στο Αφγανιστάν (η βάση φαίνεται στη παραπάνω φωτό.
Ας δούμε τώρα κάποια στοιχεία για τα Ε/Π που βρίσκονται και πετάνε στο Αφγανιστάν.
Η βαφή των Ε/Π – όπως φαίνεται στη παραπάνω φωτογραφία – έχει δύο παραλλαγές, την DESERT C/S , που θα δούμε στις παρακάτω φωτογραφίες:
και την GREY C/S όπως φαίνονται στις παρακάτω φωτογραφίες:
Αξίζει να θυμηθούμε ότι τα Ε/Π αυτά είναι Ε/Π UH-1H σαν τα δικά μας, εκσυγχρονισμένα όμως σε επίπεδο UH-1H II.
Τα tail και serial numbers των Ε/Π που επιχειρούν όπως περιγράψαμε παραπάνω είναι:
UH-1H | 669/ 67 | 17669 N378SD DESERT C/S |
UH-1H | 321/ 67 | 17321 N366SD » « |
UH-1H | 622/ 68 | 15622 N395SD » « |
UH-1H | 200/ 67 | 17200 N325SD » « |
UH-1H | 339/ 67 | 17339 N367SD » « |
UH-1H | 670/ 73 | 21670 N5207E GREY C/S |
UH-1H | 336/ 74 | 22336 N82207 » « |
UH-1H | 409/ 74 | 22409 N8232J » « |
UH-1H | 628/ 72 |
21628 N8230Q » « |
Ας δούμε τώρα και μερικές λεπτομέρειες σήμανσης και εξοπλισμού τους.
Το σήμα στη μπούμα των Ε/Π UH-1H II του Department of State, DOS Air Wing. Σημειώστε ότι η μπούμα είναι του Ε/Π Bell-212, αλλαγή που είναι μέσα στην αναβάθμιση του UH-1H σε UH-1H II.
Σημειώστε τη θέση και το είδος του ουραίου που είναι αυτό του Bell-212, τις σημάνσεις στο κάθετο με τις σημαίες των ΗΠΑ και του Αφγανιστάν στο Ε/Π UH-1H(II) 67-17321/321 του Department Of State Air Wing (DOSAW). Κάτι που ίσως λέει ότι τα Ε/Π αυτά ίσως να δοθούν στο Αφγανιστάν μετά το πέρας της αποστολής.
Σε ότι αφορά τα συστήματα αυτοπροστασίας, φέρουν τα ποιο σοβαρά και απαραίτητα.
Για τα δούμε:
Οι εμπρός και οι πίσω αισθητήρες του AAR-47 missile warning.
Παρατηρήστε τα καλύματα-φίλτρα στις εισαγωγές του κινητήρα.
Παρατηρήστε τη θέση του εκτοξευτήρα αεροφύλλων και φωτοβολίδων στη μπούμα.
Παρατηρήστε τη θέση αλλά και τον τύπο του πολυβόλου. Δύο Dillion Mini gun με ταχυβολία 3,000 βολές ανά λεπτό
Και εδώ μία αντίδραση με εκτόξευση flares.
Εδώ τα βλέπουμε με εφεδρικές δεξαμενές καυσίμου Robertson και όχι σαν τις δικιές μας.
Αυτά είχαμε να πούμε…
Ένα αεροπορικό μέσο ΔΕΝ ΑΠΑΞΙΩΝΕΤΑΙ.
Μπορεί να ζει περισσότερα χρόνια από ότι ..νομίζουμε…..
ΠΗΓΕΣ
http://oig.state.gov/documents/organization/139642.pdf
http://forum.scramble.nl/viewtopic.php?p=253272
http://forum.scramble.nl/viewtopic.php?p=253272
http://sirduckatwar.blogspot.com/
http://www.jsfirm.com/companydetail.asp_Q_jobid_E_39456
http://www.wired.com/dangerroom/2010/04/state-department-flies-mercenary-air-force-over-pakistan/
Bell beauty shots CMTC Huey shots from Oliver Tafel added 12-16-11
Μια αλλη παραμετρος της ενεργοποιησης των «Γερολυκων» ειναι οτι αυτα τα πετουν ιδωτικες εταιρειες με χειριστες που ανακληθηκαν απο τα αζητητα του Βιετναμ αλλα και της μετα εποχης. Φτηνη επανεκπαιδευση και διαθεσιμοτητα. Ο θανατος ενος «ιδιωτη» δεν στοιχιζει τοσο στο κρατος για να μην πω οτι δεν στοιχιζει καθολου. Οσο για την καταστροφη ενος Χιουι nobody gives a shit. » Αστο να πεταει αφου κανει την δουλεια». Καλυτερα να σωσουμε τα Μπλακ χωκ και τους ενστολους που μας στοιχιζουν πολλα και ασε τα Χιουι να τα φαει η ερημος. Αυτη ειναι η ψυχρη πραγματικοτητα. Φτηνο κρεας οι ιδιωτικες εταιρειες αρκει να κανουν την δουλεια κι αν σωθουν καποια τα αφηνουμε Αμερικανικη βοηθεια στους Αφγανους.
Μου αρέσει!Μου αρέσει!
ΤΟ ΟΤΙ ΤΑ HUEY ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΝ ΝΑ ΠΕΤΟΥΝ ΜΕ ΚΑΠΟΙΕΣ ΙΔΙΩΤΙΚΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΠΟΛΕΜΟΥ (ΓΙΑΤΙ ΠΕΡΙ ΑΥΤΟΥ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ) Ή ΣΤΙΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΔΙΩΞΗΣ ΝΑΡΚΩΤΙΚΩΝ ΚΑΠΟΙΩΝ ΧΩΡΩΝ, ΔΕ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΟΤΙ ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΝ ΝΑ ΑΠΟΤΕΛΟΥΝ ΚΑΤΑΛΛΗΛΑ ΜΕΣΑ ΓΙΑ ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΑΠΟΣΤΟΛΗ- ΟΠΩΣ ΥΠΑΙΝΙΣΣΕΣΤΕ.
1. ΟΙ ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ ΠΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ ΠΑΓΚΟΣΜΙΩΣ, ΕΙΝΑΙ «ΧΑΜΗΛΗΣ» ΕΝΤΑΣΗΣ Ή ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΟΥ ΤΥΠΟΥ, ΧΩΡΙΣ ΥΠΑΡΞΗ ΣΟΒΑΡΗΣ ΑΠΕΙΛΗΣ (ΤΟ ΠΟΛΥ ΤΥΦΕΚΙΑ Ή ΟΠΛΟΠΟΛΥΒΟΛΑ).
2. ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΜΕ ΤΑ ΔΙΑΦΟΡΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΥ, ΟΙ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥΣ ΔΕΝ ΠΡΟΣΕΓΓΙΖΟΥΝ ΟΥΤΕ ΤΟ 50% ΤΩΝ ΣΥΓΧΡΟΝΩΝ Ε/Π (Blackhawk, Cougar, κτλ- ΠΟΛΛΩ ΔΕ ΜΑΛΛΟΝ ΝΗ90,ΕΗ-101, κτλ).
3. ΣΕ ΟΤΙ ΑΦΟΡΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ, Η ΕΥΚΑΙΡΙΑ «ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗΣ» ΧΑΘΗΚΕ ΠΡΙΝ 10-15 ΧΡΟΝΙΑ. ΤΟ ΠΙΣΩΓΥΡΙΣΜΑ ΤΩΡΑ (ΠΟΥ ΑΡΧΙΣΕ Η ΠΑΡΛΑΒΗ ΤΩΝ ΝΗ90 ΚΑΙ Η Π.Α. ΨΑΧΝΕΙ ΓΙΑ ΝΕΟ Ε/Π SAR), ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΠΑΡΑΛΟΓΗ ΚΙ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΗ ΣΚΕΨΗ. ΟΙ ΜΟΝΟΙ ΠΟΥ ΩΦΕΛΟΥΝΤΑΙ ΑΠΟ ΚΑΤΙ ΤΕΤΟΙΟ, ΕΙΝΑΙ ΚΑΠΟΙΟΙ ΑΠΟ ΚΑΙΡΟ «ΕΚΤΟΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ» ΠΟΥ (ΒΛΕΠΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ) ΟΝΕΙΡΕΥΟΝΤΑΙ ΝΑ ΞΑΝΑΓΙΝΟΥΝ «ΠΙΛΟΤΟΙ»- ΣΤΟ HUEY, ΠΟΥ ΜΟΝΟ ΑΥΤΟ ΞΕΡΟΥΝ, ΑΦΟΥ ΟΙ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΤΟΥΣ ΕΧΟΥΝ ΠΡΟΣΠΕΡΑΣΕΙ ΠΡΟ ΠΟΛΛΟΥ.
4. ΕΠΙΠΛΕΟΝ, Η ΕΠΙΛΟΓΗ ΚΑΠΟΙΩΝ ΑΣ ΑΛΛΩΝ ΧΩΡΩΝ (πχ ΙΤΑΛΙΑ), ΕΧΟΥΝ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΜΕ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΜΕΓΕΘΗ (ΑΔΥΝΑΜΙΑ ΟΛΟΚΛΗΡΩΤΙΚΗΣ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΤΟΥ ΣΤΟΛΟΥ ΜΕ ΝΗ90) ΜΕ ΤΟΝ ΑΝΑΠΟΦΕΥΚΤΟ ΣΥΜΒΙΒΑΣΜΟ ΤΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΩΝ ΑΠΑΙΤΗΣΕΩΝ. ΟΣΟΣΝ ΑΦΟΡΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ, ΒΛΕΠΕ ΠΑΡΑΠΑΝΩ #3.
ΑΣ ΑΦΕΘΕΙ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ Η ΑΣ ΝΑ ΞΕΚΟΛΛΗΣΕΙ ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ ΚΑΙ ΤΟ HUEY, ΩΣΤΕ ΝΑ ΚΑΤΑΦΕΡΕΙ ΙΣΩΣ ΚΑΠΟΤΕ ΝΑ ΕΞΕΛΙΧΘΕΙ ΣΕ ΜΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΗ ΔΥΝΑΜΗ.
Μου αρέσει!Μου αρέσει!
Αγαπητέ ΔΗΜΗΤΡΗ
Σχολιάζεις λες και το σημείωμα αυτό (υπάρχει και ένα άλλο για τα Ιταλικά ΑΒ-205) κάνει διαφήμιση στα Ε/Π του τύπου αυτού.
Ενημέρωση πρώτα δική μου και μετά όσων μας διαβάζουν κάνουμε εδώ σε αυτό το ιστολόγιο.
Καμία ‘’ ΠΑΡΑΛΟΓΗ ΚΙ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΗ ΣΚΕΨΗ’’ δεν πέρασε και περνά από το μυαλό μας όταν το ψάχναμε, αλλά και δεν υπαινίχθηκε κανένας ότι ‘’ ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΝ ΝΑ ΑΠΟΤΕΛΟΥΝ ΚΑΤΑΛΛΗΛΑ ΜΕΣΑ ΓΙΑ ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΑΠΟΣΤΟΛΗ’’.
Θα συμφωνήσω σε όσα σχολιάζεις στο 1 και στο 2.
Δεν θα συμφωνήσω καθόλου μα καθόλου, σε όσα σχολιάζεις στο 3.
Αυτά που σχολιάζεις στο 4, είναι κάτι που δεν θα ήθελα να το συζητήσω εδώ δημόσια.
Τέλος έτσι που κλείνεις τον σχολιασμό σου, δεν μπορώ να καταλάβω το πού, όσα γράφονται σε αυτό το ιστολόγιο, εμποδίζουν κάποιον να ‘’ξεκολλήσει’’ όπως λες !!
Αντίθετα, η προσπάθεια όλων μας εδώ είναι να δίνουμε ότι μπορούμε για να πάμε όσο μπορούμε παραπέρα και πίστεψέ με κάτι κάνουμε.
Ακόμη έχω να σου πω ότι αυτό το ‘’ ΠΑΡΕΛΘΟΝ ΚΑΙ ΤΟ HUEY’’, με ότι ο καθένας μπορεί να καταλάβει από την έκφρασή σου, είναι τα ‘’μέσα’’ εκείνα αλλά και η πραγματικότητα που μας βοήθησαν – και όπου υπήρξε λιγότερη βοήθεια από την αναμενόμενη, μάλλον δεν έφταιξαν αυτά – να είμαστε αυτό που είμαστε σήμερα.
Το σημείωμα αυτό, όπως και όσα προηγήθηκαν αλλά και ίσως να ακολουθήσουν, δεν γράφτηκε για να μην ‘’ ΑΦΕΘΕΙ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ Η ΑΣ ΝΑ ΞΕΚΟΛΛΗΣΕΙ ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ ΚΑΙ ΤΟ HUEY’’, αλλά για μια πιο σφαιρική ενημέρωση όλων μας, μια που πιστεύω ότι στο σύνολο μας δεν είμαστε κάπου κολλημένοι.
Γράφτηκε χωρίς καμιά προέκταση και καμία δεύτερη σκέψη.
Με την ενημέρωση αυτή, δεν σημαίνει ότι κάποιοι είναι ‘’κολλημένοι’’ κάπου, αντίθετα.
Τέλος έκλεισα τις σκέψεις λέγοντας : ‘’Αυτά είχαμε να πούμε… Ένα αεροπορικό μέσο ΔΕΝ ΑΠΑΞΙΩΝΕΤΑΙ. Μπορεί να ζει περισσότερα χρόνια από ότι ..νομίζουμε…..’’ και το εννοώ.
Όχι όμως για τους λόγους που νόμισες (αν ερμηνεύω σωστά όσα σχολιάζεις – πλην της 3 που δεν τη δέχομαι και δεν την σχολιάζω στο σύνολό της ), αλλά γιατί έτσι είναι και βέβαια το ‘’έτσι είναι’’ δεν το γράφω έτσι.
Το αποδεικνύουν τα γεγονότα.
Σε ευχαριστώ που μας διαβάζεις και που μας σχολιάζεις.
Μου αρέσει!Μου αρέσει!