ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΕΛΙΚΟΠΤΕΡΩΝ

Στο νέο κεφάλαιο που  ξεκινάω, αφού μιλήσαμε για τη θεωρία των ΑΕΡΟΚΙΝΗΤΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ, θα προσπαθήσω να αναλύσω τις κυριότερες πραγματικές πολεμικές επιχειρήσεις, που έγιναν με κύριο μοχλό και βάση το Ελικόπτερο.

Είτε αυτές ήταν καθαρά Αεροκίνητες επιχειρήσεις, είτε Αεροκίνητες καταδρομικές ενέργειες, είτε πετυχημένες είτε ατυχείς.

Οδηγήθηκα στην απόφασή μου αυτή – να περιγράψω δηλαδή τις Επιχειρήσεις ελικοπτέρων μέσα από πραγματικές πολεμικές επιχειρήσεις – γιατί αν και η ιδέα της κατακόρυφης υπερκέρασης είχε γεννηθεί πολύ πριν από τον Β΄ΠΠ, όσες φορές υλοποιήθηκε, με δυνάμεις αλεξιπτωτιστών, διαπιστώθηκε η βασική τους αδυναμία.

Οι δυνάμεις αλεξιπτωτιστών, είναι υποχρεωμένοι μετά την προσγείωσή τους να διεξάγουν τον χερσαίο τους αγώνα, αλλά λόγω του ελαφρού τους εξοπλισμού είναι απόλυτα εξαρτημένοι από την έγκαιρη αντικατάστασή τους από συμβατικές δυνάμεις, μέσα σε ένα 24ωρο.

Όλοι μας ξέρουμε, έχουμε ακούσει ή έχουμε διαβάσει ότι επιχειρήσεις των κινήσεων, καλούνται

οι επιχειρήσεις κατά τις οποίες οι αντίπαλες δυνάμεις προσπαθούν να αποκτήσουν και να διατηρήσουν την πρωτοβουλία των κινήσεων, με τη χρήση ελιγμών, την οργάνωση πυρός και την κατάλληλη χρησιμοποίηση του εδάφους.

Από της εμφανίσεως του ελικοπτέρου, οι επιχειρήσεις των κινήσεων, δεν θα ήταν πλέον ίδιες. Η ενεργός συμμετοχή του στην τακτική του πολέμου άλλαξε ριζικά τη μορφή του και πραγματικά έγινε κατορθωτό να υλοποιηθεί η κατακόρυφη υπερκέραση, με την δυναμικότητα και αποτελεσματικότητα που έχει το ελικόπτερο.

Η πρώτη προσπάθεια να διερευνηθούν οι δυνατότητες του ελικοπτέρου στο επιχειρησιακό επίπεδο έγινε στα μέσα της δεκαετίας του 1940 με τη χρησιμοποίηση ενός Ε/Π τύπου Sikorsky R-4A, στις επιχειρήσεις China-Burma-India , όπου στις 22-23 Απριλίου 1944 ο Υπολοχαγός Carter Harman εξετέλεσε τη πρώτη αποστολή διάσωσης στο πεδίο της μάχης. Από  μεγάλο υψόμετρο ο Harman διέσωσε έναν Αμερικάνο χειριστή και 3 Βρετανούς στρατιωτικούς που είχαν καταρριφθεί. Πλήρη περιγραφή της επιχείρησης, μπορείτε να διαβάσετε εδώ.

Ο πόλεμος στην Κορέα, ήταν ένα πεδίο πραγματικών δοκιμών για την τακτική αερο-ευκινησία που προσέδιδε το Ε/Π, που χρησιμοποιήθηκε και από τα τρία σώματα των αμερικανικών Ε.Δ, σε αποστολές ανεφοδιασμού, εκκένωση απωλειών, διάσωση χειριστών της ΠΑ, που καταρρίπτονταν πίσω από τις εχθρικές γραμμές.

Στη φωτογραφία ένα Ε/Π Bell-47 παραδίνει έναν τραυματία στο 8063 MASH, 10 χιλ. στα μετόπισθεν. (Photo courtesy John Sanford).

Το Ε/Π Bell 47, το γνωστό μας ΟΗ-13, ήταν το βασικό ‘’εργαλείο’’ των τεσσάρων ΚΙΧΝΕ (MASH).Καθ’ όλη τη διάρκεια του πολέμου στη Κορέα, μεταφέρθηκαν με αυτά τα Ε/Π, πάνω από 30.000 τραυματίες, που μέσα σε μία ώρα βρισκόταν για περίθαλψη, ενώ οδικά θα χρειαζόταν πάνω από 10 ώρες.

Στη φωτογραφία βλέπουμε προσγείωση Ε/Π  Belvedere HC1 του 26/66 Sqdn της RAF στην αεροπορική βάση Kuching του Borneo. (πηγή)

Στην εκστρατεία των Άγγλων στη Μαλαισία (1948-1960), είχαμε τη πρώτη επιχειρησιακή αερομεταφορά από την RAF, κατά την οποία η No.42 Royal Marine Commando αερομεταφέρθηκε με Ε/Π του 66 Squadron RAF από τη βάση της στην Σιγκαπούρη, στη Μαλαισία.

Στην παραπάνω εικόνα, άνδρες του 3ου Τάγματος του Βασιλικού Αυστραλιανού Συντάγματος (3 Royal Australian Regiment RAR), επιβιβαζόμενοι σε Ε/Π Belvedere HC1 της RAF, για εκκαθαριστικές επιχειρήσεις. (πηγή).

Γενικά στις επιχειρήσεις της Μ. Βρετανίας στη περιοχή, η χρησιμοποίηση, των Ε/Π ήταν έντονη από αποστολές αερομεταφοράς δυνάμεων σε ζωτικά σημεία και εδάφη, αεροδιακομιδές, αποστολές ανεφοδιασμού σε απομεμακρυσμένα φυλάκια, όπως στη παραπάνω φωτογραφία που ένα Ε/Π Belvedere HC1 του 66 Sqn της  RAF, ανεφοδιάζει φυλάκιο των Ghurkas στο Borneo (πηγή).

Οι Γάλοι ήταν εκείνοι που ξεκινώντας από τις επιχειρήσεις τους στην Άπω ανατολή, αλλά κυρίως στις επιχειρήσεις τους στην Αλγερία (1954 – 1962) πρωτοπόρησαν στη πλήρη ενσωμάτωση των ελικοπτέρων στις μάχιμες μονάδες και στη δημιουργία ανεξάρτητου όπλου.

Συγκρότησαν τα Αποσπάσματα Ελικοπτέρων Παρέμβασης (Helicopter Intervention Detachments).

Με περισσότερο ισχυρά Ε/Π, όπως τα Piasecki H-21 «flying banana»

και τα κατασκευασμένα στη Γαλλία Sikorski H-34, που αντικατέστησαν τα Α/Φ σταθερών πτερύγων, είχαν τη δυνατότητα της αεροκινήσεως τμημάτων και μονάδων αλεξιπτωτιστών και ειδικών δυνάμεων. Έκαναν ευρεία χρήση και εκμεταλλεύτηκαν πλήρως τις δυνατότητές τους και για γρήγορη μεταφορά δυνάμεων.

Ήταν οι πρώτοι που χρησιμοποίησαν αυτά τα ‘’αποσπάσματα’’ σε Ομάδες, των δύο Ε/Π  Alouette (για αποστολές αναγνωρίσεως, διοικήσεως και Ελέγχου) και των έξη Ε/Π Piasecki H-21, (για αποστολές αερομεταφορών) και ανέπτυξαν στη πράξη και κάτω από τα εχθρικά πυρά, τις πρώτες τακτικές των αεροκινήτων επιχειρήσεων.

Στον τομέα τώρα της υποστήριξης τέτοιων τακτικών αεροκινήσεων, πειραματίσθηκαν με τα πρώτα εξοπλισμένα Ε/Π, όπως το Alouette II εξοπλισμένο με 4 βλήματα αέρος – εδάφους  AS10 και το Ε/Π Bell 47 με ένα βλήμα αέρος – εδάφους  AS10…

….όπως και ένα μικρό αριθμό Ε/Π H-34, εξοπλισμένο με ένα γερμανικό πυροβόλο MG151των 20 χιλ. Και δύο πολυβόλα .50.

Όλες αυτές, λοιπόν τις κυριότερες πραγματικές πολεμικές επιχειρήσεις, που έγιναν με κύριο μοχλό και βάση το Ελικόπτερο, θα προσπαθήσω να αναλύσω, κάτω από τον τίτλο ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΕΛΙΚΟΠΤΕΡΩΝ

Για να τη διαβάσετε απλά πατήστε το βελάκι πάνω στην επικεφαλίδα ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΕΛΙΚΟΠΤΕΡΩΝ, που βρίσκεται κάτω από τη φωτογραφία του ιστολογίου.

Και μη ξεχνάτε: Όταν θα υπάρχουν καινούρια κεφάλαια, θα εμφανίζεται ένα drop down menu, στο οποίο θα φαίνονται τα κάθε φορά προστιθέμενα κεφάλαια.

ΚΑΛΗ ΜΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΗ

Comments
One Response to “ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΕΛΙΚΟΠΤΕΡΩΝ”
Trackbacks
Check out what others are saying...


Σχολιάστε

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2009.

    Δεκέμβριος 2009

    Νοέμβριος 2009

    FOD 2009_11

    Οκτώβριος 2009

    HUMAN FACTOR

    Σεπτέμβριος 2009

    DAZZLERS 1

    Αύγουστος 2009

    dynamic rollover poster greeka

    ΙΟΥΛΙΟΣ 2009

    ΕΙΣΑΙ ΤΟΣΟ ΧΑΖΟΣ ΟΣΟ ΦΑΙΝΕΣΑΙ..!!!

    ΕΙΣΑΙ ΤΟΣΟ ΧΑΖΟΣ ΟΣΟ ΦΑΙΝΕΣΑΙ..!!!

    ΙΟΥΝΙΟΣ 2009

    ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑΣ ΑΕΡ. ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ

    ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑΣ ΑΕΡ. ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ

    ΜΑΪΟΣ 2009

    ΚΑΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

    ΚΑΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

    ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2009

    Η ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΤΩΝ 12.

    Η ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΤΩΝ 12.

    ΜΑΡΤΙΟΣ 2009

    T/R+TREE = TROUBLE !

    T/R+TREE = TROUBLE !

    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2013.

    Ιανουάριος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2013

    ΠΟΣΤΕΡ ΦΕΒ 2013

    Hires εδώ

    Μάρτιος 2013

    Χωρίς τίτλο2

    Hires εδώ

    Απρίλιος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Μάϊος 2013

    ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΒΕΓΓΑΛΙΚΩΝ002

    Hires εδώ

    Ιούνιος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2013

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Αύγουστος 2013

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Σεπτέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Οκτώβριος 2013

    cf87cf89cf81ceafcf82-cf84ceafcf84cebbcebf2Hires εδώ

    Νοέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Δεκέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλο1Hires εδώ

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2010.

    Δεκέμβριος 2010


    Νοέμβριος 2010


    Οκτώβριος 2010

    Σεπτέμβριος 2010

    Αύγουστος 2010

    Ιούλιος 2010

    Ιούνιος 2010


    Μάϊος 2010

    Απρίλιος 2010

    Μάρτιος 2010

    Φεβρουάριος 2010

    Ιανουάριος 2010


    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2014.

    Ιανουάριος 2014

    Poster_2014-01Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2014

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Μάρτιος 2014

    Χωρίς τίτλο1Hires εδώ

    Απρίλιος 2014

    Χωρίς τίτλο3Hires εδώ

    Μάϊος 2014

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούνιος 2014

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2014

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Αύγουστος 2014

    Hires εδώ

    Σεπτέμβριος 2014

    Hires εδώ

    Οκτώβριος 2014

    ΠΟΣΤΕΡ ΟΚΤ

    Hires εδώ

    Νοέμβριος 2014

    Hires εδώ

    Δεκέμβριος 2014

    Poster_2014-12

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2011.

    Δεκέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Νοέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Οκτώβριος 2011

    HiRes εδώ

    Σεπτέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Αύγουστος 2011

    HiRes εδώ

    Ιούλιος 2011

    HiRes εδώ

    Ιούνιος 2011

    HiRes εδώ

    Μάϊος 2011

    HiRes εδώ

    Απρίλιος 2011

    HiRes εδώ

    Μάρτιος 2011

    HiRes εδώ

    Φεβρουάριος 2011

    HiRes εδώ

    Ιανουάριος 2011

    HiRes εδώ

    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2015.

    Ιανουάριος 2015

    2015-1 ΠΟΣΤΕΡ1Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2015

    2015-2 POSTERHires εδώ

    Μάρτιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Απρίλιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Μάϊος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούνιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούλιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Αύγουστος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Σεπτέμβριος 2015

    8415961Hires εδώ

    Νοέμβριος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Δεκέμβριος 2015

    keep-calm-and-have-a-safe-flight-45Hires εδώ

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2012.

    Δεκέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Νοέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Οκτώβριος 2012

    Hires εδώ

    Σεπτέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Αύγουστος 2012

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2012

    Hires εδώ

    Ιούνιος 2012

    Hires εδώ

    Μάιος 2012

    Hires εδώ

    Απρίλιος 2012

    Hires εδώ

    Μάρτιος 2012

    Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2012

    Hires εδώ

    Ιανουάριος 2012

    HiRes εδώ

    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2016.

    Ιανουάριος 2016

    Poster_2016-1Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2016

    2016-2 POSTERHires εδώ