OPERATION ”URGENT FURY” –ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ (24 & 25 ΟΚΤ 1983)

24 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 1983.

Λίγο πριν να χαράξει, δύο αεροσκάφη C-130, έκαναν ρίψη τεσσάρων Ομάδων SEAL, με φουσκωτές βάρκες Boston Whaler, στη θαλάσσια περιοχή έξω από τα αεροδρόμια  Point Salines στο νότο και Pearls στο βορρά, για εκτέλεση αναγνωρίσεων της καταλληλότητας των ακτών αποβάσεως και αναγνώριση λεπτομερειών για τα αεροδρόμια. Η Ομάδα Αναγνωρίσεως των ακτών του  Pearls ανέφερε ότι δεν είναι κατάλληλες για αποβατική ενέργεια, η Ομάδα Αναγνωρίσεως των ακτών του  Point Salines, εξαφανίσθηκε, όταν συνάντησε απροσδόκητη θαλασσοταραχή.

25 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 1983

Μια γενική άποψη του Α/Δ της πόλης Pearls.

Μια φωτογραφία του Α/Δ της πόλης Pearls, τη 2η ή 3η μέρα της επιχειρήσεως Urgent Fury. Σε πρώτο πλάνο φαίνεται ένα Α/Φ C-130 της USAF να ξεφορτώνει εφόδια και υλικά, στο κέντρο ένα Ε/Π CH-46 του Σώματος των ΠΖΝ, και πίσω του Ομάδα ΠΖΝ έτοιμη να επιβιβασθεί. Στο βάθος ένα Α/Φ Antonov An-26 και ένα An-2 της πολιτικής αεροπορίας της Κούβας. (US DoD).

Στις 0500 το πρωί της 25 Οκτ 1983, ένας Λόχος του 2ου Τάγματος ΠΖΝ του 8ου Συντάγματος ΠΖΝ, κομμάτι της 22 MEU, ενήργησε αεροκίνητη επιχείρηση για δημιουργία αεροπρογεφυρώματος προς κατάληψη του Α/Δ της πόλης Pearls, με βάση εξορμήσεως των ελικοπτέρων της, το ελικοπτεροφόρο Guam. Συνάντησε μικρά αντιαεροπορική αντίσταση από ελαφρά Α/Α όπλα που ήταν ταγμένα στους δεσπόζοντες το Α/Δ λόφους, η οποία και αντιμετωπίσθηκε με την επέμβαση επιθετικών Ε/Π AH-1T, σε ρόλο Εγγύς Αεροπορικής Υποστηρίξεως, ένας κλασικός τρόπος επιχειρησιακής χρησιμοποιήσεως των ΕΕ/Π από τους αμερικανούς Πεζοναύτες. Η ολοκλήρωση κατάληψης των ΑΝΣΚ στο Α/Δ της πόλης Pearls, αλλά και νοτιότερα στη πόλη Grenville, έγινε σε δύο ώρες.

Άποψη του Α/Δ του Point Salinas, με τον κατασκευασθέντα από τους Κουβανούς διάδρομο 10.000 ποδών.

Στις 0534 της ίδιας  μέρας το 1ο Τάγμα Ranger του 75 Συντάγματος Ranger, εκτέλεσε αεραποβατική ενέργεια για κατάληψη του Α/Δ της πόλης Point Salines.

Στιγμιότυπο από την αεραποβατική ενέργεια του 1ο Τάγματος Ranger στο Α/Δ του Point Salines.

Στιγμιότυπο από την αεραποβατική ενέργεια του 2ου Τάγματος Ranger, που ρίφθηκε σε δεύτερη φάση στο Α/Δ του Point Salines. ΠΗΓΗ

Η ρίψη έγινε από χαμηλό ύψος (500 ποδών), για την αποφυγή προσβολής των αεροσκαφών από την ισχυρή α/α άμυνα που υπήρξε, αλλά και την μερική σύγχυση που επικράτησε όταν τα δύο πρώτα C-130 που μετέφεραν τον Λόχο Εφόδου, αποχώρησαν από τον σχηματισμό, λόγω βλάβης στα ραντάρ τους και στο σύστημα ραδιοναυτιλίας INS, κάτι που δεν είχε προβλεφθεί στη φάση σχεδιάσεως, παράληψη που έχει όπως γνωρίζουμε όχι καλά αποτελέσματα.

Μία εναέρια φωτογραφία του Πύργου Ελέγχου του Α/Δ του Point Salines, όπως ήταν στην επιχείρηση Urgent Fury. Την επιχείρηση κατάληψης των υψωμάτων που δέσποζαν του ΠΕΑ και του τερματικού σταθμού του Α/Δ, είχε αναλάβει ο Β Λόχος/2ου Τάγματος/75ου Συντάγματος των Rangers. (DoD photo by Sgt. Michael Bogdanowicz.)

Παράλληλα με την παραπάνω ενέργεια και ενώ ακολουθούσε σε κύματα η προσγείωση των C-130 που μετέφεραν  800 άνδρες της 3ης Ταξιαρχίας της 82ας  Αερομεταφερόμενης  Μεραρχίας, έγινε και η διάσωση 138  Αμερικανών φοιτητών στις εγκαταστάσεις Blue campus της Ιατρικής σχολής St. George’s Medical Center, τα κτίρια της οποίας ας σημειωθεί βρισκόταν στην μία άκρη του διαδρόμου του Α/Δ. Από τους φοιτητές αυτούς, μάθανε οι άνδρες της Ταξιαρχίας ότι υπήρχαν και άλλοι 224 φοιτητές υπό κράτηση πίσω από τις εχθρικές γραμμές στις εγκαταστάσεις  Grand Anse, περίπου 3 χιλιόμετρα ΒΔ και άλλοι 202 σε τρίτη εγκατάσταση στο Lance aux Epines.

Κλασική περίπτωση έλλειψης πληροφοριών μάχης !!!!

Η πρώτη ομάδα των φοιτητών που διασώθηκαν, στο Α/Δ της πόλης Point Salines κινούνται για φόρτωση σε Α/Φ και επιστροφή τους στις ΗΠΑ. (DoD photo by Gary Miller). ΠΗΓΗ

Άποψη του Α/Δ της πόλης Point Salines, μετά την ολοκλήρωση της συγκέντρωσης της 3ης Ταξιαρχίας της 82ας Αερομεταφερόμενης Μεραρχίας.

Ε/Π UH-60 Black Hawk απογειώνονται από το Α/Δ Point Salines της Γρενάδα μετά την αποβίβαση των ανδρών. ΠΗΓΗ, ΠΗΓΗ

Η ολοκλήρωση της συγκεντρώσεως της 3ης Ταξιαρχίας της 82ας Αερομεταφερόμενης Μεραρχίας, θα γίνει το απόγευμα της επόμενης (26 Οκτ) μέρας κατά την οποία θα ολοκληρωθεί η κατάληψη των ΑΝΣΚ που είχαν τεθεί.

ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΕΙΔΙΚΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ.

Οι Πεζοναύτες στον Βόρειο και οι Rangers στο Νότιο τομέα, παρόλα αυτά τελικά μπορούμε να πούμε ότι τα πήγαν καλά, αν και αντιμετώπισαν πολύ κακές καιρικές συνθήκες και μία πολύ ισχυρή και μη αναμενόμενη εχθρική αντίσταση.

Εκεί που τα πράγματα όμως πήγαιναν από το κακό στο χειρότερο ήταν οι ενέργειες των Τμημάτων των Ειδικών Δυνάμεων.

  • Μία Διμοιρία SEAL (ειδικές δυνάμεις του ΠΝ), με αποστολή να καταλάβει και να απαγορεύσει τις εκπομπές από τον ραδιοφωνικό σταθμό Free Grenada, δε κατόρθωσε να ολοκληρώσει την αποστολή της, μια που ο σταθμός πρόλαβε και μετάδωσε την έναρξη της επιθέσεως των ΗΠΑ και κάλεσε τους εφέδρους σε γενική επιστράτευση.
  • Μία άλλη αποστολή που συνάντησε δυσκολίες ήταν η διάσωση του Γενικού Κυβερνήτη Sir Paul Scoon που κρατείτο στο St. George, και έγινε και αυτή στις  25 Οκτ 1983, από  το Τμήμα Ειδικών Δυνάμεων του ΠΝ (SEAL Team Six ). Αν και ολοκληρώθηκε με επιτυχία, είχε πολλές οργανωτικές δυσκολίες. Η δύναμη των ελικοπτέρων που θα συμμετείχε στην αποστολή  ανήκε στην Task Force 160. Τα  Ε/Π έφθασαν στον Προκεχωρημένο Χώρο Συγκεντρώσεως, τα νησιά Barbados, αργότερα από την αναμενόμενη ώρα και δεν απογειώθηκαν από εκεί για να συνενωθούν με τους  SEAL, στην προβλεπόμενη ώρα, με αποτέλεσμα η αεροκίνητη έφοδος αντί να γίνει βραδινές ώρες, να γίνει μετά την ανατολή του ηλίου και τα επίγεια τμήματα που προσέγγισαν την κατοικία του Γενικού Κυβερνήτη με τη μέθοδο της ταχείας καταρρίχησης, να εκτεθούν στα εχθρικά πυρά και να χρειασθεί να δώσουν αγώνα μέχρι και τις βραδινές ώρες.

Κατά τη διάρκεια του αγώνα των SEAL, σημειώθηκαν και οι πρώτες καταρρίψεις ελικοπτέρων, όταν δύο ΕΕ/Π AH-1T της 221ης Μοίρα Μέσων Μεταφορικών Ε/Π των ΠΖΝ, της 22ης  MΑU, κλήθηκαν να παρέξουν ΕΑΥ, στους εγκλωβισμένους. Το ένα βλήθηκε με πυρά φορητού οπλισμού και ελαφρά Α/Α, από τα οποία τραυματίστηκε ο κυβερνήτης.

Ο παραπάνω πίνακας είναι ανηρτημένος στο Αμερικανικό Πεντάγωνο και δείχνει την ηρωική προσπάθεια του Συγκυβερνήτη-Πολυβολητή του πρώτου ΕΕ/Π AH-1T Cobra Λοχαγού των ΠΖΝ Jeb Seagle να σώζει τον Κυβερνήτη του Λοχαγό των ΠΖΝ Tim Howard , στις 25 Οκτ 1983. (Illustration by Mike Leah) . ΠΗΓΗ

Στη προσπάθεια του Συγκυβερνήτη – πυροβολητή, να τον απομακρύνει από το φλεγόμενο Ε/Π, ο τελευταίος συνελήφθηκε και εκτελέσθηκε επί τόπου.

Το δεύτερο ΕΕ/Π AH-1T, υποστηρίζοντας ένα Ε/Π CH-46E, που είχε κληθεί για να διασώσει το πλήρωμα του πρώτου ΕΕ/Π, και αφού το τελευταίο είχε απογειωθεί με το πλήρωμα του πρώτου, βλήθηκε από πολλές πλευρές και καταρρίφτηκε. Το πλήρωμα σκοτώθηκε επί τόπου.

  • Μία Τρίτη αποστολή που δεν πήγε καλά ήταν η διείσδυση τμημάτων των Ομάδων  DELTA με Ε/Π UH-60A Black Hawk της  Task Force 160 και κατάληψη των Οχυρών Richmond Hill prison και Fort Rupert:

Στη παραπάνω φωτογραφία, ο ΑΝΣΚ Richmond Hill Prison όπως φαίνεται από το Fort Frederick που αποτελούσε την εποχή της επιχείρησης, στρατόπεδο του Λαϊκού Επαναστατικού Στρατού. Ο ΑΝΣΚ αυτός στην ουσία ήταν ένα παλιό φρούριο που δέσποζε της πόλεως  St. George, πρωτεύουσας της Γρενάδα και μέσα στο οποίο κρατούνταν φυλακισμένοι αντιφρονούντες του καθεστώτος.

Ο ΑΝΣΚ Fort Rupert, για τον οποίο οι πληροφορίες έλεγαν ότι ήταν χώρος καταυλισμού υψηλών συμβούλων του επαναστατικού συμβουλίου. Στο βάθος της φωτογραφίας φαίνεται το Richmond Hill Prison.

Μεταξύ των δύο αυτών ΑΝΣΚ, διέρχεται μια κοιλάδα μέσα από την οποία το σχέδιο προέβλεπε να πετάξουν τα τμήματα αεροκίνητης εφόδου των Ομάδων Delta. Με την άφιξη των Ε/Π πέριξ των ΑΝΣΚ, οι άνδρες θα αποβιβαζόταν με τη μέθοδο FAST  RAPPELLING και θα εκτελούσαν τη κρούση.

Η όλη επιχείρηση και για τον ΑΝΣΚ Richmond Hill Prison, απαιτούσε εννέα Ε/Π τα οποία είχε σχεδιασθεί να απογειώνονται στις 0100 Ω. Λόγω όμως της χαοτικής καταστάσεως που επικρατούσε σε επίπεδο σχεδιασμού και λόγω του ότι υπήρχαν αλλαγές των χρονικών λεπτομερειών με διαταγές από ανώτερο επίπεδο, τα Ε/Π δεν απογειώθηκαν παρά μόνο στις 0630 Ω, χάνοντας έτσι το στοιχείο της κάλυψης της νύκτας και έτσι έφθασαν στους ΑΝΣΚ, την ώρα που ανέτειλε ο λαμπερός ήλιος της Καραϊβικής…..

Φθάνοντας λοιπόν τα Ε/Π – μαύρα μέσα στον ήλιο και όχι νύκτα όπως ήταν ο αρχικός σχεδιασμός – διαπίστωσαν ότι το σύστημα των πληροφοριών δεν είχε αναγνωρίσει δύο θέσεις ΑΑ πυροβόλων ZSU-23-2 ταγμένων σε ένα ύψωμα 150 μέτρα μακριά από το σημείο προσγείωσης των Ε/Π. Το πρώτο κύμα των Ε/Π, βλήθηκε με καταιγιστικά πυρά, από τα οποία καταρρίφτηκαν ένα Ε/Π Hughes MH-6 και το Νο 2 Ε/Π Black Hawk και σκοτώθηκε ο συγκυβερνήτης του Capt. Keith J. Lucas. Όλα τα Ε/Π έπαθαν σοβαρές ζημιές από τα πυρά πολλοί άνδρες τραυματίσθηκαν και μεταφέρθηκαν χωρίς καν να ξεκινήσουν την έφοδο, στο ελικοπτεροφόρο  USS Guam.

Το Νο 8 Ε/Π, που μετέφερε τους επιβαίνοντες στο ελικοπτεροφόρο, δεν μπόρεσε να σβήσει τους κινητήρες του και οι ναύτες αναγκάσθηκαν να ρίχνουν νερό στις εισαγωγές τους για να σβήσουν.

Τον Οκτώβριο 2003, ο ιστός του κυρίου στροφείου του Ε/Π του Capt. Keith J. Lucas, έγινε μνημείο προς τιμή του από την οικογένεια Garbutt σε ένα σημείο της ιδιόκτητης χερσονήσου  Amber Bellaire.Στη τελετή παρευρέθηκαν μέλη της οικογένειας του Λοχαγού και εκπρόσωποι του Λ. Οίκου καθώς και οι τοπικές αρχές της νήσου. Πηγή

Χωρίς την άμεση δυνατότητα παροχής ΕΑΥ, λόγω άλλων εμπλοκών των μέσων παροχής ΕΑΥ, και με σχεδόν όλα τα Ε/Π να έχουν προσβληθεί από τα ΑΑ πυρά,  η αποστολή ματαιώθηκε, λόγω μεγάλης επικινδυνότητας.

Η όλη επιχείρηση και για τον άλλον ΑΝΣΚ Fort Rupert, πήγε καλά και σύμφωνα με το σχέδιο. Τα Ε/Π δεν συνάντησαν καμία αντίσταση, κατά την προσγείωση, άφησαν τους άνδρες, οι οποίοι αφού συνέλαβαν το προσωπικό, κάλεσαν ξανά τα Ε/Π για απαγκίστρωση.

Στην παραπάνω εικόνα Ε/Π ΜΗ-6 Little Bird με πλήρωμα τους CW4 James Dietderich και WO Mike Guinn, σε μία από τις τρεις διαδρομές με τραυματίες που έκανε από την αποτυχημένη αεροκίνητη έφοδο στο Richmond Hill Prison. Πηγή

Βέβαια κατά τη διάρκεια του αγώνα των παραπάνω ομάδων και την συνεχή ενίσχυση του αεροπρογεφυρώματος στο Α/Δ Point Salines, είχαμε και την από λάθος προσβολή ενός νοσοκομείου που βρισκόταν κοντά στο Fort Frederick, από Α/Φ A–7 Corsair του αεροπλανοφόρου  Independence. Τα αποτελέσματα της οποίας βλέπουμε στη παραπάνω φωτογραφίας, υπήρξαν 18 νεκροί ασθενείς.

Συνέχεια στο : ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ (26 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ έως 3 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ  1983)

Σχολιάστε

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2009.

    Δεκέμβριος 2009

    Νοέμβριος 2009

    FOD 2009_11

    Οκτώβριος 2009

    HUMAN FACTOR

    Σεπτέμβριος 2009

    DAZZLERS 1

    Αύγουστος 2009

    dynamic rollover poster greeka

    ΙΟΥΛΙΟΣ 2009

    ΕΙΣΑΙ ΤΟΣΟ ΧΑΖΟΣ ΟΣΟ ΦΑΙΝΕΣΑΙ..!!!

    ΕΙΣΑΙ ΤΟΣΟ ΧΑΖΟΣ ΟΣΟ ΦΑΙΝΕΣΑΙ..!!!

    ΙΟΥΝΙΟΣ 2009

    ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑΣ ΑΕΡ. ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ

    ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑΣ ΑΕΡ. ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ

    ΜΑΪΟΣ 2009

    ΚΑΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

    ΚΑΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

    ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2009

    Η ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΤΩΝ 12.

    Η ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΤΩΝ 12.

    ΜΑΡΤΙΟΣ 2009

    T/R+TREE = TROUBLE !

    T/R+TREE = TROUBLE !

    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2013.

    Ιανουάριος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2013

    ΠΟΣΤΕΡ ΦΕΒ 2013

    Hires εδώ

    Μάρτιος 2013

    Χωρίς τίτλο2

    Hires εδώ

    Απρίλιος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Μάϊος 2013

    ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΒΕΓΓΑΛΙΚΩΝ002

    Hires εδώ

    Ιούνιος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2013

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Αύγουστος 2013

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Σεπτέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Οκτώβριος 2013

    cf87cf89cf81ceafcf82-cf84ceafcf84cebbcebf2Hires εδώ

    Νοέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Δεκέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλο1Hires εδώ

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2010.

    Δεκέμβριος 2010


    Νοέμβριος 2010


    Οκτώβριος 2010

    Σεπτέμβριος 2010

    Αύγουστος 2010

    Ιούλιος 2010

    Ιούνιος 2010


    Μάϊος 2010

    Απρίλιος 2010

    Μάρτιος 2010

    Φεβρουάριος 2010

    Ιανουάριος 2010


    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2014.

    Ιανουάριος 2014

    Poster_2014-01Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2014

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Μάρτιος 2014

    Χωρίς τίτλο1Hires εδώ

    Απρίλιος 2014

    Χωρίς τίτλο3Hires εδώ

    Μάϊος 2014

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούνιος 2014

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2014

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Αύγουστος 2014

    Hires εδώ

    Σεπτέμβριος 2014

    Hires εδώ

    Οκτώβριος 2014

    ΠΟΣΤΕΡ ΟΚΤ

    Hires εδώ

    Νοέμβριος 2014

    Hires εδώ

    Δεκέμβριος 2014

    Poster_2014-12

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2011.

    Δεκέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Νοέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Οκτώβριος 2011

    HiRes εδώ

    Σεπτέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Αύγουστος 2011

    HiRes εδώ

    Ιούλιος 2011

    HiRes εδώ

    Ιούνιος 2011

    HiRes εδώ

    Μάϊος 2011

    HiRes εδώ

    Απρίλιος 2011

    HiRes εδώ

    Μάρτιος 2011

    HiRes εδώ

    Φεβρουάριος 2011

    HiRes εδώ

    Ιανουάριος 2011

    HiRes εδώ

    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2015.

    Ιανουάριος 2015

    2015-1 ΠΟΣΤΕΡ1Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2015

    2015-2 POSTERHires εδώ

    Μάρτιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Απρίλιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Μάϊος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούνιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούλιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Αύγουστος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Σεπτέμβριος 2015

    8415961Hires εδώ

    Νοέμβριος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Δεκέμβριος 2015

    keep-calm-and-have-a-safe-flight-45Hires εδώ

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2012.

    Δεκέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Νοέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Οκτώβριος 2012

    Hires εδώ

    Σεπτέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Αύγουστος 2012

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2012

    Hires εδώ

    Ιούνιος 2012

    Hires εδώ

    Μάιος 2012

    Hires εδώ

    Απρίλιος 2012

    Hires εδώ

    Μάρτιος 2012

    Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2012

    Hires εδώ

    Ιανουάριος 2012

    HiRes εδώ

    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2016.

    Ιανουάριος 2016

    Poster_2016-1Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2016

    2016-2 POSTERHires εδώ