ΕΠΙΛΟΓΟΣ
Καμία ιστορική αναδρομή δεν μπορεί να ολοκληρωθεί, αν δεν καταγραφούν – έστω και με κάποια κενά – τα στοιχεία Διοικήσεως και Προαγωγών, οι Μονάδες και οι θέσεις που υπηρέτησε κανείς και εν προκειμένω ο Ταξίαρχος (ΠΒ) ε.α Ιωάννης Μπαμπασάκης.
Όπως θα διάβασε ο αναγνώστης του ‘’φακέλου’’ που έχουμε γράψει για τον συνάδελφο σεβαστό κ. Μπαμπασάκη, ο άνθρωπος ήταν ‘’τέρας’’ οργάνωσης και αποτύπωσης της ζωής του σε φωτογραφικά και άλλα ντοκουμέντα.
Μελετώντας τα αρχεία της ΥΣΑ (μάλιστα – μάλιστα έχουμε επίσημα και υπηρεσιακά όσα στοιχεία μας έστειλε η ΥΣΑ) και συγκρίνοντάς τα με όσα ο ακούραστος κωπηλάτης (ο Δ. Σαμπάνης) μάζεψε και σκανάρισε και φωτογράφισε, διαπιστώνουμε για μια ακόμη φορά το πόσο καταγραφικά οργανωτικός ήταν.
Ας ξεκινήσουμε λοιπόν, να ξετυλίγουμε σιγά – σιγά τα στοιχεία του, με τη σειρά που αναφέρεται στα ατομικά βιβλιάρια…
ΣΤΡΑΤΟΛΟΓΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΤΟΠΟΣ ΓΕΝΝΗΣΕΩΣ Ηράκλειο Κρήτης.
ΕΤΟΣ ΓΕΝΝΗΣΕΩΣ 1931
ΠΡΟΕΛΕΥΣΗ ΣΣΕ 1952
ΠΡΟΑΓΩΓΑΙ
Στο βαθμό του Ανθυπολοχαγού (ΠΒ) 20-8-1952
Στο βαθμό του Υπολοχαγού (ΠΒ) 18-8-1954
Στο βαθμό του Λοχαγού (ΠΒ) 27-12-1960
Στο βαθμό του Ταγματάρχη (ΠΒ) 16-8-1967
Στο βαθμό του Αντισυνταγματάρχη (ΠΒ) 23-6-1974
Στο βαθμό του Συνταγματάρχη (ΠΒ) 27-6-1980
Στο βαθμό του Ταξιάρχου (ΠΒ) 23-6-1981
Αποστρατευτικός βαθμός Υπτγος ε.α 07-8-1981
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ
Εδώ θα αφήσουμε τον ίδιο τον Ταξίαρχο, πάλι θα το πω, μέσα από το προσωπικό του αρχείο να μας καταγράψει τις Μονάδες, τους Σχηματισμούς και α Επιτελεία στα οποία κατά καιρούς υπηρέτησε. Τα όσα είχε καταγράψει συμπίπτουν απόλυτα με τις εγγραφές στο επίσημο μητρώο του.
Δεν θα πρέπει να παραλείψουμε να αναρτήσουμε και έναν πίνακα με εμβλήματα σχηματισμών, που συνέθεσε ο Ταξίαρχος Μπαμπασάκης, αναμνηστικό κατά βάση, ενδεικτικό όμως της αγάπης του για όλες τις Μονάδες και τις θέσεις από τις οποίες πέρασε, υπηρέτησε και όπως έλεγε και κάποιος παλιός συνάδελφος, άφησε ένα κομμάτι της ψυχής του.
Τον ανακάλυψε ο ‘’δαιμόνιος’’ μας Δημήτρης Σαμπάνης και σιγά μην τον άφηνε χωρίς να τον αποθανατήσει.
Ας τον θαυμάσουμε λοιπόν και ας προσπαθήσουμε να βρούμε σε ποιους σχηματισμούς αντιστοιχούν τα εμβλήματα αυτά, ορισμένα μάλιστα από τα οποία έχουν ήδη καταργηθεί ή έχουν αλλάξει.
ΑΠΟΝΕΜΗΘΕΙΣΕΣ ΗΘΙΚΕΣ ΑΜΟΙΒΕΣ
Τα όσα έχουν καταγραφεί στο επίσημο μητρώο του από την ΥΣΑ, φαίνονται στην παρακάτω φωτογραφία.
ΣΧΟΛΕΣ – ΚΕΝΤΡΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΕΩΣ
Εδώ θα αφήσουμε να μιλήσουν πλέον οι φωτογραφίες των πτυχίων και των διπλωμάτων του Ταξίαρχου.
Το κάνουμε για πολλούς λόγους ένας από τους οποίους είναι να καταγράψουμε το είδος των πτυχίων – διπλωμάτων που αποτελούν και την διαχρονική διαδρομή των διαφόρων εμβλημάτων και γιατί όχι, και την καταγραφή της ιστορίας μας, όχι μόνο του Όπλου αλλά ακόμη και της Πολιτειακής….
Αξίζει να δούμε, να μελετήσουμε και να μην ξεχνάμε το πρώτο έμβλημα των ιπταμένων του Στρατού Ξηράς… των προγόνων μας!!
Εκείνη την εποχή, αλλά και μέχρι το 1977 νομίζω, τα βασικά πτυχία των Ιπταμένων της Αεροπορίας Στρατού, τα υπέγραφε ο ίδιος ο εκάστοτε Υπουργός Εθνικής Αμύνης.
Και όπως αβίαστα βγαίνει το συμπέρασμα – για να συνδέσουμε όσα γράφαμε για το ΠΑΛΙΟΤΕΡΟ ΕΜΒΛΗΜΑ ΤΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΑΕΡΟΠ. ΣΤΡΑΤΟΥ – τουλάχιστον μέχρι τις 29 Νοεμβρίου 1975, το έμβλημα με το ΙΠΤΑΣΘΑΙ ΤΟΛΜΗΡΟΝ, ίσχυε και ήταν το ‘’σήμα κατατεθέν’’ της ΣΑΣ.
Αλήθεια που βρίσκεται σήμερα;
Το ρίξαμε στη πυρά.
Παρασυρμένοι από τη λαίλαπα του ‘’να μην μας πουν τίποτε και χαρακτηρισθούμε …κάπως’’ ….!!!!
…και κανείς μας δεν σκέφτηκε ότι καταστρέφοντας την ιστορία μας, καταστρέφουμε τις βάσεις και τα θεμέλια πάνω στα οποία σήμερα ζούμε, υπάρχουμε, πληρωνόμαστε, μεγαλώνουμε οικογένειες…
Αλλά θα μου πει κάποιος, τι ψάχνεις ρε μακάκα, εδώ η ίδια τη Πολιτεία καίει ότι παλιό θυμίζει την Ιστορία της και συ ασχολείσαι με το έμβλημα της ΣΑΣ ;
Ε γι’ αυτό λοιπόν την καταγράφω – τώρα που μπορώ – την Ιστορία της Αεροπορίας Στρατού…. Για να μείνει….
ΩΡΕΣ ΠΤΗΣΕΩΣ
Από το προσωπικό αρχείο και πάλι του κ. Ταξιάρχου, μπορούμε να δούμε τις ώρες πτήσεως που είχε διαχωρισμένες σε αεροσκάφη, ελικόπτερα, ΠΔΟ και νύκτα.
4.242 ώρες πτήσεως, όταν ακόμα ήταν Αντισυνταγματάρχης Διοικητής της ΣΑΣ, κάτι περισσότερες ίσως μέχρι που αποστρατεύθηκε…
ΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΣΤΙΓΜΕΣ ΤΟΥ ΑΝΔΡΑ
Άφησα τελευταίο αλά όχι μικρότερης σημασίας από όσα έχω καταγράψει για τον Ταξίαρχο (ΠΒ) ε.α κύριο Μπαμπασάκη Ιωάννη, κάτι ανθρώπινο και νομίζω πολύ προσωπικό.
Ομολογώ ότι δεν τον ήξερα, δεν τον πρόλαβα όταν ήταν εν ενεργεία, το όνομά του το διάβαζα στις ‘’ταφόπλακες’’ των Διοικητηρίων των Αεροπορικών Μονάδων που υπηρετούσα και υπηρετώ και ομολογουμένως, δεν μου έλεγε και κάτι το ιδιαίτερο, πώς να σου πει κάτι ένα όνομα, σκαλισμένο στον τοίχο, όταν δεν ξέρεις τον Άνδρα, δεν έχεις ακούσει κάτι γι’ αυτόν και την διαδρομή του μέσα στην ιστορία του Όπλου;
Τον ‘’γνώρισα’’ μέσα από τις φωτογραφίες, τα ενθυμήματα και τις αφηγήσεις, μέσω ηλεκτρονικών μηνυμάτων, του Δημήτρη του Σαμπάνη που όταν πρωτοπήγε στο Μεγάλο Πεύκο, να συναντήσει τη Χήρα Μπαμπασάκη και μπήκε στο γραφείο του Ταξίαρχου, συγχωρεμένου εδώ και χρόνια, μου έγραψε ότι του έμεινε η εντύπωση ότι μόλις είχε φύγει και θα γύρναγε…….
Ο άνθρωπος Μπαμπασάκης είχε λοιπόν και τις καλλιτεχνικές του προσωπικές στιγμές που με χαρά σήμερα σας παρουσιάζω ……
Ο πίνακας έχει την υπογραφή του και όπως συνάγεται από τα ημερολόγια πτήσεως που σχολαστικά κρατούσε, απεικονίζει το L-21B ΕΣ 797, με το οποίο πέταξε τη ‘’πρώτη πτήση μόνος’’ το solo δηλαδή.
ΥΓ
Ευχαριστώ, θερμά, την Οικογένεια του κ. Μπαμπασάκη, για την ευγενή προσφορά των φωτογραφιών και διαφόρων άλλων αναμνηστικών, και την άδεια που μας έδωσαν να προσπαθήσουμε να καταγράψουμε ένα από τα κομμάτια τα Ιστορίας μας.
Ευχαριστώ επίσης τον Δημήτρη Σαμπάνη, χωρίς τη βοήθεια του οποίου, αυτό το αφιέρωμα, ούτε που α μπορούσα να διανοηθώ ότι θα γινόταν.
Army Aviator
@ flihgt engineer
Ναι μόνο λόγια είσαι……
Που είναι οι φωτό ;
Που τις θέλουμε και πολύ μάλιστα να κάνουμε ένα αφιερωματάκι στο ΤΧ!
Ενεργήσου αμέσως !!!
Μου αρέσει!Μου αρέσει!
Καθολου σταση παρακολουθω ανελιπως το site και οτι μπορω να προσφερω κυριως απο φωτο πολυ ευχαριστως να βοηθησω
Μου αρέσει!Μου αρέσει!
Ακούει κανένας τα σχόλια του Στέφανου ;
…ή επειδή πάλι είναι ελαφρώς άνω-κάτω τα κομματικά δρώμενα περί άλλων τυρβάζωμεν,,,,,;
Μου αρέσει!Μου αρέσει!
@ Army Aviator
Απορω πραγματικα, ολοι αραχτοι και ψυχραιμοι στις πολυθρονες , διαβαζουν-διαβαζουν (απο οτι φαινεται στα κλικ) και κανεις δεν γραφει?
Τοσο παθητικη σταση σε ιστολογιο δεν ξαναειδα.Δεν τελειωνει η μελανι του Pc λεβεντες.
Δεν ειναι δυνατον να μην εχετε κατι να πειτε. Καλο η κακο.Επικοδομητικο η οχι.
Ολα καλα σας φαινονται ?
Μου αρέσει!Μου αρέσει!
Το ανέβασα 15-5-2008.
Είναι αλήθεια αυτό που λες »He justified his existance !!!!!!!!!!! and that….counts.»
Σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια.
Όσο για το αν κάποιος ή κάποιοι πήραν ή θα πάρουν χαρτί και μολύβι, ή PC για να καταγράψουν κ.λπ κ.λπ δεν είμαι και πολύ σίγουρος…
Μου αρέσει!Μου αρέσει!
@ Army Aviator.
Δεν γνωριζω ποτε γραφτηκε ο «επιλογος» και ποτε ανεβηκε στην ιστοσελιδα.Εγω, σημερα το ειδα. Ειχα την τυχη να γνωρισω τον Ανδρα.Το ειχα υποδιοικητη στην σχολη και οταν πηγα στον ΛΑΣ και πετουσαμε προς το ΣΕΔΕΣ μπορει να μην ηταν εκει, αλλα το εργο που αφησε πισω του φαινοταν καθαρα.
Εκεινο που μπορω να πω με 2 λογια ειναι το εξης. Απο οπου περασε αφησε σημαδια ανεξιτηλα που σε πολλες περιπτωσεις φαινονται μεχρι σημερα.
He justified his existance !!!!!!!!!!! and that….counts.
Προσπαθεις να γραψεις την ιστορια του οπλου και αυτο που κανεις εχεις μεγαλη αξια. Με την βοηθεια του Δημητρη να εισε σιγουρος οτι θα βγει κατι καλο στο τελος.Ισως να μην ειναι το τελειο αλλα θα προσεγγιζει κατα ενα μεγαλο ποσοστο.
Εκεινο που θελω να ρωτησω ειναι το εξης. Απο το 1980 και μετα που αρκετοι ακομη υπηρετουν, ξεκινησε κανεις να γραφει κατι, να βγαζει καμια φοτογραφια, να παρει χαρτι και μολυβι αν δεν εχει pc ωστε μετα απο 20-30 χρονια να μην ψαχνουμε αλλους «τρελλους» να γραψουν τα σημερινα?
Απλα ρωτω….?
Μου αρέσει!Μου αρέσει!