ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ Joint Endeavor ΚΑΙ Joint Guard. ΑΠΕΙΛΕΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ΑΕΡ. ΣΤΡΑΤΟΥ.(1996-1997).

συνέχεια από: ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ Joint Endeavor ΚΑΙ Joint Guard. ΤΑΚΤΙΚΗ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΗ ΕΠΙΘΕΤΙΚΩΝ & ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΙΚΩΝ Ε/Π.(1996-1997).

ΑΠΕΙΛΕΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ΑΕΡ. ΣΤΡΑΤΟΥ.

Όταν οι ΜΑΣ της 4ης ΤΑΞΑΣ, ανέλυαν την αποστολή τους πίσω στο Hanau της Γερμανίας κατέληγαν στο συμπέρασμα ότι οι απειλές θα προερχόταν από ένα πολύ έντονα εχθρικό περιβάλλον. Δυστυχώς έπεσαν τελείως έξω από τις εκτιμήσεις τους.

Στην πραγματικότητα οι μεγαλύτερες απειλές προέρχονταν από:

  • τους ντόπιους κλέφτες,
  • από τον καιρό,
  • από τα εναέρια ηλεκτρικά και τηλεφωνικά καλώδια,
  • από τον έντονο ρυθμό χρησιμοποιήσεως των αεροπορικών μέσων και
  • από τον  εφησυχασμό του προσωπικού.

Το θέμα των κλοπών, συνίστατο σε κλοπές όχι υλικών αλλά τροφίμων και καυσίμων. Οι Διοικήσεις των ΜΑΣ, είχαν εκτιμήσει ότι την περιμετρική ασφάλεια των χώρων συγκεντρώσεως θα μπορούσε – ως όφειλε – η Στρατονομία να τον εξασφαλίσει, αλλά λόγω των πολλαπλών αποστολών της δεν ήταν σε θέση να το κάνει. Έτσι αναγκαζόταν όλο σχεδόν το επίγειο προσωπικό να εκτελεί χρέη σκοπού και πολύ λίγοι Μηχανοσυνθέτες να ασχολούνται με τη συντήρηση των αεροπορικών μέσων.

961025-A-4291M-022

Μια ιδέα των συνθηκών διαβίωσης και συντήρησης των αεροπορικών μέσων, των πρώτων μηνών για τον χώρο εγκαταστάσεως ενός από τα δύο ΤΕΕΠ μπορούμε να πάρουμε από την παραπάνω φωτογραφία. Είναι αυτό όπου αργότερα ολοκληρώθηκε ως Βάση Comanche, χώρος εγκατάστασης ενός ΤΕΕΠ, κοντά στην πόλη Tuzla. Μπορείτε να δείτε τις πρόχειρες θέσεις παρκαρίσματος των Απάτσι, οριοθετημένες με βαρέλια και τα κοντέινερ με το σήμα IFOR.  πηγή

Μία άλλη απειλή για τις ΜΑΣ ήταν ο καιρός.

photo by Spc. Richard L. Branham, U.S. Army. Cleared for Release.

photo by Spc. Richard L. Branham, U.S. Army. Cleared for Release.

πηγή

Η ανάπτυξη των δυνάμεων έγινε στην καρδιά του χειμώνα. Οι Μηχανοσυνθέτες των Ε/Π ήταν υποχρεωμένοι να αφαιρούν το χιόνι και τον πάγο από τα Ε/Π. Η μόνη συσκευές που υπήρχαν στις συλλογές των ΜΑΣ για την αφαίρεση του χιονιού, ήταν οι  εξωτερικές πηγές (auxiliary ground power unit -AGPU).

Η πίστα των Ε/Π στη Comanche Base, Bosnia

Η πίστα των Ε/Π στη Comanche Base, Bosnia

πηγή

Ο αποχιονισμός των Ε/Π συνήθως ξεκινούσε στις 04:00 το πρωί, για να είναι αυτά έτοιμα για πτήση στις 08:00. Χρειαζόταν περίπου μία ώρα ανά Ε/Π για να ολοκληρωθεί. Ήταν ένα εξοντωτικό πρόγραμμα και για το προσωπικό και για τα μέσα.

Αλλά ο καιρός επιδρούσε και όταν τα Ε/Π απογειωνόταν. Πολλά από αυτά έπρεπε να κάνουν και αεροναυτιλιακά ταξίδια για λόγους ΔΜ προς την Ανατολική Κροατία και προς την Ουγγαρία, (όπου έδρευε το Τάγμα Υποστήριξης της ΤΑΞΑΣ), περιοχές με τις δικιές τους ιδιαίτερες κλιματολογικές συνθήκες. Η ανάγκη για καλό μετεωρολογικό από τη αεροπορική βάση στη  Tuzla, ήταν μεγάλη, διότι οι χαμηλές βάσεις νεφών που υπήρχαν πάνω από τη Β-Ε και ιδιαίτερα πάνω από τον ποταμό Sava, ήταν ένας παράγοντας που πολλές φορές ματαίωνε την ολοκλήρωση αποστολών.

24/10/1996. Ένα ΕΕ/Π AH-64 Apache helicopter, του 2nd Squadron, 6th Calvary, στη Βάση Comanche Base, κοντά στη πόλη Tuzla, της Β-Ε.

24/10/1996. Ένα ΕΕ/Π AH-64 Apache helicopter, του 2nd Squadron, 6th Calvary, στη Βάση Comanche Base, κοντά στη πόλη Tuzla, της Β-Ε.

πηγή

Τέλος όταν πέρασε ο χειμώνας και οι θερμοκρασίες ανέβηκαν, άρχισαν τα προβλήματα με τις αποδόσεις των κινητήρων ειδικά των εξοπλισμένων Ε/Π AH-58D, που λόγω του οπλισμού τους αλλά και του μικρού κινητήρα που έφεραν, σε συνδυασμό με τις θερμοκρασίες αλλά κυρίως με το μεγάλο υψόμετρο των περιοχών της Β-Ε, αποτέλεσαν έναν βασανιστικό παράγοντα για τα πληρώματα.

Μία άλλη απειλή για τις ΜΑΣ ήταν τα καλώδια.

Όταν αναπτύχθηκαν οι ΜΑΣ στην Β-Ε, οι περισσότερες γραμμές μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας, ήταν κατεστραμμένες. Με την εξέλιξη της ανασυγκρότησης της χώρας, αναπτύχθηκαν πολύ περισσότερες γραμμές και πυλώνες που δεν είχαν προλάβει να απεικονισθούν στους υπάρχοντες χάρτες. Αυτό αποτέλεσε και την αιτία πρόσκρουσης σε καλώδια δύο Ε/Π, ευτυχώς χωρίς ανθρώπινα θύματα. Η λίαν χαμηλή πτήση απαγορεύτηκε και καθιερώθηκε ως ελάχιστο ύψος πτήσης τα 300 πόδια.

Μία άλλη απειλή για τις ΜΑΣ ήταν ο έντονος ρυθμός χρησιμοποιήσεως των αεροπορικών μέσων.

Η 4η ΤΑΞΑΣ, και οι ΜΑΣ, δεν μπορούσαν να φαντασθούν τον μεγάλο αριθμό αποστολών που βρέθηκαν να εκτελούν. Αρκεί να φαντασθεί κανείς ότι τα δύο ΤΕΕΠ, είχαν σχεδόν καθημερινά σπαρμένα όλα τους τα διαθέσιμα ΕΕ/Π σε όλη τη Β-Ε. Το γεγονός αυτό αν συνδυασθεί και με το ότι για λόγους ασφαλείας τα ΕΕ/Π επιχειρούσαν ανά δύο, αλλά και με μικρό χρόνο προειδοποίησης, μπορεί να φαντασθεί τον φόρτο και στο ιπτάμενο αλλά και στο επίγειο προσωπικό.

Μία άλλη πτυχή του έντονου ρυθμού χρησιμοποίησης ήταν το επίπεδο Διεύθυνσης και Διοίκησης όλων αυτών των αποστολών. Τα ΤΕΕ/Π θα μπορούσαν να αναθέσουν στους Λόχους ΕΕ/Π τη Διεύθυνση και Διοίκηση των σε πτήση ευρισκομένων ΕΕ/Π, αλλά εδώ υπήρχε ένα άλλο μεγάλο θέμα. Οι χειριστές δεν είχαν λάβει καμία είδους εκπαίδευση – εκείνη την εποχή – για να μπορέσουν να Διοικήσουν δυάδα ή μεγαλύτερο αριθμός Ε/Π. Αυτό υποχρέωνε τα Τάγματα να μην επιμερίζουν την ευθύνη ενάσκησης Διοικήσεως στους Λόχους και το Επιτελείο τους να επιφορτίζεται και με αυτές τις διαδικασίες.

Μία άλλη απειλή για τις ΜΑΣ ήταν ο εφησυχασμός του προσωπικού.

Εφησυχασμός που μεγάλωνε, όσο οι πτήσεις γινότανε ρουτίνα.

Είναι βέβαια αλήθεια ότι το πρώτο τρίμηνο από την ανάπτυξη των ΜΑΣ στην Β-Ε, λόγω και του αγνώστου του εδάφους αλλά και της ενδεχόμενης πραγματικής εχθρικής απειλής, όλοι ασχολιότανε με τις αποστολές εντατικά, αλλά καθώς ο καιρός περνούσε και στην ουσία δεν υπήρχε πραγματική απειλή εκτός από τις αποστολές ρουτίνας, όπως ήταν οι πτήσεις ΔΜ και η εναέρια επιτήρηση, οι χειριστές αρχίσανε και ‘’χαλαρώνανε’’ κάνοντας συνεχώς τα ίδια και τα ίδια.

Το γεγονός αυτό ανησύχησε τη Διοίκηση της 4ης ΤΑΞΑΣ, που θέσπισε ειδικά εκπαιδευτικά προγράμματα και εξετάσεις, καθιέρωσε αυστηρότερα μέτρα ασφαλείας πτήσεων, και τέλος καθιέρωσε την περιοδική εκπαίδευση των πληρωμάτων στον CMS (Combat Mission Simulator), που βρίσκονταν σε αμερικανικές βάσεις στην Γερμανία.

Τέλος ένα άλλο μέτρο που αύξησε την ασφάλεια των πτήσεων ήταν και οι εσωτερικές μεταθέσεις χειριστών μεταξύ των Μονάδων που είχαν αναπτυχθεί στην Β-Ε. Με αυτές εξισώθηκαν οι έμπειροι χειριστές ανά τύπο ΜΑΣ, με αποτέλεσμα να γίνει πιο εύκολη η σύνθεση των πληρωμάτων που τώρα είχαν μεγαλύτερο συνολικό ωρών πτήσης ανά πλήρωμα, άρα και πιο έμπειρο.

Αυτές λοιπόν εν συντομία ήταν οι κυριότερες απειλές για τις ΜΑΣ.

συνέχεια στο: ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ

Σχολιάστε

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2009.

    Δεκέμβριος 2009

    Νοέμβριος 2009

    FOD 2009_11

    Οκτώβριος 2009

    HUMAN FACTOR

    Σεπτέμβριος 2009

    DAZZLERS 1

    Αύγουστος 2009

    dynamic rollover poster greeka

    ΙΟΥΛΙΟΣ 2009

    ΕΙΣΑΙ ΤΟΣΟ ΧΑΖΟΣ ΟΣΟ ΦΑΙΝΕΣΑΙ..!!!

    ΕΙΣΑΙ ΤΟΣΟ ΧΑΖΟΣ ΟΣΟ ΦΑΙΝΕΣΑΙ..!!!

    ΙΟΥΝΙΟΣ 2009

    ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑΣ ΑΕΡ. ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ

    ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑΣ ΑΕΡ. ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ

    ΜΑΪΟΣ 2009

    ΚΑΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

    ΚΑΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

    ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2009

    Η ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΤΩΝ 12.

    Η ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΤΩΝ 12.

    ΜΑΡΤΙΟΣ 2009

    T/R+TREE = TROUBLE !

    T/R+TREE = TROUBLE !

    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2013.

    Ιανουάριος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2013

    ΠΟΣΤΕΡ ΦΕΒ 2013

    Hires εδώ

    Μάρτιος 2013

    Χωρίς τίτλο2

    Hires εδώ

    Απρίλιος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Μάϊος 2013

    ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΒΕΓΓΑΛΙΚΩΝ002

    Hires εδώ

    Ιούνιος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2013

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Αύγουστος 2013

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Σεπτέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Οκτώβριος 2013

    cf87cf89cf81ceafcf82-cf84ceafcf84cebbcebf2Hires εδώ

    Νοέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Δεκέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλο1Hires εδώ

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2010.

    Δεκέμβριος 2010


    Νοέμβριος 2010


    Οκτώβριος 2010

    Σεπτέμβριος 2010

    Αύγουστος 2010

    Ιούλιος 2010

    Ιούνιος 2010


    Μάϊος 2010

    Απρίλιος 2010

    Μάρτιος 2010

    Φεβρουάριος 2010

    Ιανουάριος 2010


    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2014.

    Ιανουάριος 2014

    Poster_2014-01Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2014

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Μάρτιος 2014

    Χωρίς τίτλο1Hires εδώ

    Απρίλιος 2014

    Χωρίς τίτλο3Hires εδώ

    Μάϊος 2014

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούνιος 2014

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2014

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Αύγουστος 2014

    Hires εδώ

    Σεπτέμβριος 2014

    Hires εδώ

    Οκτώβριος 2014

    ΠΟΣΤΕΡ ΟΚΤ

    Hires εδώ

    Νοέμβριος 2014

    Hires εδώ

    Δεκέμβριος 2014

    Poster_2014-12

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2011.

    Δεκέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Νοέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Οκτώβριος 2011

    HiRes εδώ

    Σεπτέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Αύγουστος 2011

    HiRes εδώ

    Ιούλιος 2011

    HiRes εδώ

    Ιούνιος 2011

    HiRes εδώ

    Μάϊος 2011

    HiRes εδώ

    Απρίλιος 2011

    HiRes εδώ

    Μάρτιος 2011

    HiRes εδώ

    Φεβρουάριος 2011

    HiRes εδώ

    Ιανουάριος 2011

    HiRes εδώ

    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2015.

    Ιανουάριος 2015

    2015-1 ΠΟΣΤΕΡ1Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2015

    2015-2 POSTERHires εδώ

    Μάρτιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Απρίλιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Μάϊος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούνιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούλιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Αύγουστος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Σεπτέμβριος 2015

    8415961Hires εδώ

    Νοέμβριος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Δεκέμβριος 2015

    keep-calm-and-have-a-safe-flight-45Hires εδώ

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2012.

    Δεκέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Νοέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Οκτώβριος 2012

    Hires εδώ

    Σεπτέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Αύγουστος 2012

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2012

    Hires εδώ

    Ιούνιος 2012

    Hires εδώ

    Μάιος 2012

    Hires εδώ

    Απρίλιος 2012

    Hires εδώ

    Μάρτιος 2012

    Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2012

    Hires εδώ

    Ιανουάριος 2012

    HiRes εδώ

    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2016.

    Ιανουάριος 2016

    Poster_2016-1Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2016

    2016-2 POSTERHires εδώ