ΙΣΤΟΡΙΚΟ-ΟΡΙΣΜΟΙ

"Η τέχνη του Πολέμου τελικά, είναι η τέχνη της διατήρησης της ελευθερίας δράσης του ατόμου’’ Ξενοφών (περ. 427 π.Χ.-355 π.χ.) Αθηναίος ιστορικός και φιλόσοφος.

Η ΕΥΚΙΝΗΣΙΑ – η αγωνία δηλαδή του πώς να κινηθείς στο πεδίο των επιχειρήσεων –  πάντα θα είναι ένα από τα κυριότερα μελήματα ενός στρατιωτικού συνόλου. Η ΤΑΚΤΙΚΗ ΕΥΚΙΝΗΣΙΑ, η δυνατότητα δηλαδή να κινείς στρατιώτες και μικρές Μονάδες κατά τη διάρκεια των επιχειρήσεων, έχει τη σημασία της, όταν μιλάμε για τα δικά μας μεγέθη. Αυτή λοιπόν, είχε επιτευχθεί στο παρελθόν, με το Ιππικό, τα ιππήλατα άρματα και τα ΤΘ άρματα. Η ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΗ ΕΥΚΙΝΗΣΙΑ – στο αμέσως ανώτερο επίπεδο – μας δίνει τη δυνατότητα να μετακινούμε, να μετατοπίζουμε και να αναδιατάσσουμε δυνάμεις στο Θέατρο των Επιχειρήσεων.

Αυτή επιτυγχάνεται με τα δίκτυα σιδηροδρόμων, τα πλωτά μέσα μεταφοράς και γενικά τις μαζικές οδικές μεταφορές. Το τρίτο επίπεδο της ΕΥΚΙΝΗΣΙΑΣ, είναι το ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟ –το να μπορούμε δηλαδή να μετακινούμε, να μετατοπίζουμε και να αναδιατάσσουμε δυνάμεις, από Θέατρο Επιχειρήσεων (ΘΕ) σε άλλο (ΘΕ) – και έχει επιτευχθεί με μεταφορικά αεροσκάφη και πλοία.

Οι ΑΕΡΟΚΙΝΗΤΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ξεκίνησαν ως μία προσπάθεια να ξεπερασθούν τα εμπόδια του εδάφους και να επιτευχθεί η ευκινησία στο τακτικό και στο επιχειρησιακό επίπεδο. Μια μάλλον επαναστατική μέθοδος επίτευξης της ευκινησίας, πραγματικός πολλαπλασιαστής ισχύος, στις νέες μορφές πολέμου.

Γεννήθηκαν αμέσως μετά τον Πόλεμο του Βιετνάμ, όταν ο Αμερικανικός Στρατός, είχε να λύσει το πρόβλημα-δίλλημα των επιχειρήσεων σε δασωμένες περιοχές, όπως οι ζούγκλες του Βιετνάμ, όπου το Πεζικό, το πλέον κατάλληλο για τέτοιου είδους αγώνες, τελικά αποδείχθηκε αργό στις κινήσεις του και βέβαια πολύ ευάλωτο στις κάθε λογής αρρώστιες. Η χρήση Μονάδων αλεξιπτωτιστών, ήταν σχεδόν, για να μη πω τελείως αδύνατη – άλλωστε πότε οι Μονάδες Αλεξιπτωτιστών, χρησιμοποιήθηκαν με πραγματικά θετικά αποτελέσματα; – σε εκείνα τα περιβάλλοντα, όπως βέβαια και η χρησιμοποίηση μηχανοκίνητων Μονάδων Πεζικού και ΤΘ. Άρα πραγματικά υπήρχε ένα κενό, που ζητούσε λύση. Αυτή λοιπόν η λύση – που πρωτογνωρίσαμε από τον πόλεμο της Κορέας (ποιος δε θυμάται τις αεροδιακομιδές με τα Ε/Π ΟΗ-13) – δεν ήταν άλλη από το Ε/Π. Το Ε/Π που αφού μπορούσε να κουβαλήσει τραυματίες, γιατί να μην δεν μπορούσε να κουβαλήσει και δυνάμεις;

Σχολιάστε

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2009.

    Δεκέμβριος 2009

    Νοέμβριος 2009

    FOD 2009_11

    Οκτώβριος 2009

    HUMAN FACTOR

    Σεπτέμβριος 2009

    DAZZLERS 1

    Αύγουστος 2009

    dynamic rollover poster greeka

    ΙΟΥΛΙΟΣ 2009

    ΕΙΣΑΙ ΤΟΣΟ ΧΑΖΟΣ ΟΣΟ ΦΑΙΝΕΣΑΙ..!!!

    ΕΙΣΑΙ ΤΟΣΟ ΧΑΖΟΣ ΟΣΟ ΦΑΙΝΕΣΑΙ..!!!

    ΙΟΥΝΙΟΣ 2009

    ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑΣ ΑΕΡ. ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ

    ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑΣ ΑΕΡ. ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ

    ΜΑΪΟΣ 2009

    ΚΑΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

    ΚΑΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

    ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2009

    Η ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΤΩΝ 12.

    Η ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΤΩΝ 12.

    ΜΑΡΤΙΟΣ 2009

    T/R+TREE = TROUBLE !

    T/R+TREE = TROUBLE !

    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2013.

    Ιανουάριος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2013

    ΠΟΣΤΕΡ ΦΕΒ 2013

    Hires εδώ

    Μάρτιος 2013

    Χωρίς τίτλο2

    Hires εδώ

    Απρίλιος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Μάϊος 2013

    ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΒΕΓΓΑΛΙΚΩΝ002

    Hires εδώ

    Ιούνιος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2013

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Αύγουστος 2013

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Σεπτέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Οκτώβριος 2013

    cf87cf89cf81ceafcf82-cf84ceafcf84cebbcebf2Hires εδώ

    Νοέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Δεκέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλο1Hires εδώ

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2010.

    Δεκέμβριος 2010


    Νοέμβριος 2010


    Οκτώβριος 2010

    Σεπτέμβριος 2010

    Αύγουστος 2010

    Ιούλιος 2010

    Ιούνιος 2010


    Μάϊος 2010

    Απρίλιος 2010

    Μάρτιος 2010

    Φεβρουάριος 2010

    Ιανουάριος 2010


    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2014.

    Ιανουάριος 2014

    Poster_2014-01Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2014

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Μάρτιος 2014

    Χωρίς τίτλο1Hires εδώ

    Απρίλιος 2014

    Χωρίς τίτλο3Hires εδώ

    Μάϊος 2014

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούνιος 2014

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2014

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Αύγουστος 2014

    Hires εδώ

    Σεπτέμβριος 2014

    Hires εδώ

    Οκτώβριος 2014

    ΠΟΣΤΕΡ ΟΚΤ

    Hires εδώ

    Νοέμβριος 2014

    Hires εδώ

    Δεκέμβριος 2014

    Poster_2014-12

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2011.

    Δεκέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Νοέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Οκτώβριος 2011

    HiRes εδώ

    Σεπτέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Αύγουστος 2011

    HiRes εδώ

    Ιούλιος 2011

    HiRes εδώ

    Ιούνιος 2011

    HiRes εδώ

    Μάϊος 2011

    HiRes εδώ

    Απρίλιος 2011

    HiRes εδώ

    Μάρτιος 2011

    HiRes εδώ

    Φεβρουάριος 2011

    HiRes εδώ

    Ιανουάριος 2011

    HiRes εδώ

    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2015.

    Ιανουάριος 2015

    2015-1 ΠΟΣΤΕΡ1Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2015

    2015-2 POSTERHires εδώ

    Μάρτιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Απρίλιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Μάϊος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούνιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούλιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Αύγουστος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Σεπτέμβριος 2015

    8415961Hires εδώ

    Νοέμβριος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Δεκέμβριος 2015

    keep-calm-and-have-a-safe-flight-45Hires εδώ

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2012.

    Δεκέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Νοέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Οκτώβριος 2012

    Hires εδώ

    Σεπτέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Αύγουστος 2012

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2012

    Hires εδώ

    Ιούνιος 2012

    Hires εδώ

    Μάιος 2012

    Hires εδώ

    Απρίλιος 2012

    Hires εδώ

    Μάρτιος 2012

    Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2012

    Hires εδώ

    Ιανουάριος 2012

    HiRes εδώ

    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2016.

    Ιανουάριος 2016

    Poster_2016-1Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2016

    2016-2 POSTERHires εδώ