ΤΟ ΕΛΙΚΟΠΤΕΡΟ AB-205 MEP

Αν παρατηρήσουμε προσεκτικά, το HEUY της φωτογραφίας θα δούμε στο Ε/Π ΕΙ 315, κάποια γνώριμα και κάποια όχι γνώριμα εξαρτήματα και χαρακτηριστικά.

Η συγκεκριμένη φωτογραφία είναι τραβηγμένη το 2011, από τον Giovanni Colla (www.gc-photo.net) και δείχνει ένα Ε/Π ΑΒ-205 MEP της Ιταλικής Αεροπορίας Στρατού  να απογειώνεται από την Προκεχωρημένη Βάση SHAFT (FOB SHAFT) στη πόλη Shindad του Αφγανιστάν.

Ε/Π AW-129 του TASK FORCE FENICE

Ε/Π CH-47 C του TASK FORCE FENICE

Ε/Π ΑΒ-205 ΜΕΡ του TASK FORCE FENICE

ΠΗΓΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΩΝ:  http://www.flickr.com/photos/gc-photo/5890540058/lightbox/

Η φωτό από εδώ από τη τελετή αλλαγής Διοικήσεως του Συγκροτήματος TASK FORCE FENICE στις 14.10.2010.

Η Ιταλική Αεροπορία Στρατού, συμμετέχει στις δυνάμεις της ISAF με ένα στόλο από ΕΕ/Π AW-129, με  Ε/Π CHINOOK και 6 Ε/Π ΑΒ-205 MEP, όλα μαζί υπό τη Διοίκηση του TASK FORCE FENICE (Τask Force Fenice, delI’Aviazione dell’Esercito) που ανήκει στην Δυτική Περιφερειακή Διοίκηση (RC-West) της οποίας είναι και lead nation.

Το Συγκρότημα της Ιταλικής Αεροπορίας Στρατού »FENICE» μέχρι σήμερα έχει καταγράψει πάνω από 1.500 ώρες πτήσης, με πάνω από 500 εξόδους τους τελευταίους έξι μήνες σε αποστολές συνοδείας, μεταφορών,  αναγνώρισης, και παρέμβασης σε πολλές συγκρούσεις μεταξύ των στρατευμάτων της ISAF και των ανταρτών.

Ο σκοπός όμως του σημερινού μας σημειώματος είναι άλλος: Η με λίγα λόγια γνωριμία μας με το Ε/Π ΑΒ-205 MEP, τι είναι δηλαδή αυτό το Ε/Π, με τι επιπλέον συστήματα είναι εξοπλισμένο και γενικά να μάθουμε κάτι που συμβαίνει δίπλα μας.


Ας το ξεκινήσουμε λοιπόν…

Ε/Π ΑΒ-205 της Ιταλικής Α.Σ με τη παλιά βαφή παραλλαγής και υψηλής διακριτικότητας σημάνσεις.( E.I.= Esercito Italiano = Ιταλικός Στρατός).

Ε/Π ΑΒ-205 της Ιταλικής Α.Σ. Η φωτογραφία τραβηγμένη στη Bosnia Herzegovina όπου οι Ιταλοί είχαν βάση τους το Rajlovac, κοντά στο Sarajevo.

Η σημερινή βαφή των Ε/Π ΑΒ-205 της Ιταλικής Α.Σ με τις χαμηλής διακριτικότητας σημάνσεις.

Τα Ιταλικά ΑΒ-205, όπως αυτά των παραπάνω φωτογραφιών, τα ξέρουμε ή δεν τα ξέρουμε, είναι ακριβώς τα ίδια με  τα δικά μας Ε/Π που είχαμε αγοράσει από την εταιρεία Αgusta Βell.

Για να πάρει κάποιο κράτος μέρος σε διεθνείς αποστολές του ΝΑΤΟ, όπως αυτή της ISAF, τα αεροπορικά του μέσα πρέπει να πληρούν κάποιες προϋποθέσεις ασφαλείας δηλαδή πρέπει να είναι εξοπλισμένα με κατάλληλα συστήματα προστασίας από τις καιρικές συνθήκες που επικρατούν στη περιοχή ενεργείας του ΝΑΤΟ, και με συστήματα αυτοπροστασίας και ναυσιπλοΐας.

Ένας λοιπόν αριθμός Ιταλικών Ε/Π ΑΒ-205 εξοπλίσθηκε κατά τέτοιο τρόπο που να είναι σύμφωνος με τις παραπάνω προϋποθέσεις.

Και έτσι γεννήθηκε το AB-205 MEP (Minimum Equipment Protection).

Οι βελτιώσεις, τροποποιήσεις που αυτό το MEP περιλαμβάνει είναι: (πηγή)

Ε/Π ΑΒ - 205 MEP

  • Ειδικό φίλτρο για σκόνη και άμμο
  • Διαχωριστή σταθερών σωματιδίων
  • Φίλτρο εξαγωγής καυσαερίων (πίπα) τύπου AH-1F  και πάνω από αυτό τον AN/ALQ-144 IR-suppressor.

  • Ένα Ολοκληρωμένο Σύστημα Αυτοπροστασίας, (Sistemi Integrato di Auto- Protezione –SIAP, Self-Protection Integrated System ) του οποίου η ανάπτυξη έχει εφαρμοσθεί και για τα Ε/Π AB212 AB412 (εξοικονομείται χρόνος και χρήμα σε ότι αφορά τις διαδικασίες δοκιμών και πιστοποίησης). Το ολοκληρωμένο αυτό σύστημα αυτοπροστασίας, είναι ιταλικής κατασκευής (συνεργασία του Centro Sperimentale dell’Aviazione dell’Esercito (Army Aviation Experimental Center) στο Βιτέρμπο με την εταιρεία Agusta Westland),  η βάση δεδομένων των απειλών είναι εξοπλισμένη με τις απειλές  που αναμένεται να υπάρξουν στο Αφγανιστάν και διαθέτει δέκτες προειδοποίησης ραντάρ, δέκτες προειδοποίησης πυραύλων και δέκτες προειδοποίησης Laser που  έχουν εγκατασταθεί σωστά και καλύπτουν  το Ε/Π από 360 °.
  • Σε ότι αφορά την αυτοπροστασία του διαθέτει ένα σύστημα εκτοξεύσεως chaff and flares,  που μπορεί και αντιδρά άμεσα σε απειλές με τα κατάλληλα αντίμετρα που λειτουργούν σε αυτόματη, ημι-αυτόματη ή χειροκίνητη λειτουργία.

  • Εξοπλίσθηκε με δύο πολυβόλα standard MG 42/59 των 7,62 χιλιος. Τα οποία τοποθετήθηκαν επί του γνωστού μας υποσυστήματος M23, μερικώς τροποποιημένου.
  • Τοποθετήθηκαν αντιβαλλιστικά πλακίδια από κέβλαρ πέριξ και από κάτω από τα καθίσματα των χειριστών.
  • Τοποθετήθηκε σε όλο το δάπεδο της καμπίνας επιβατών-φορτίου αντιβαλλιστική προστασία από αφαιρούμενα φύλλα κέβλαρ, χωρίς να διαφοροποιείται το δάπεδο (σημεία πρόσδεσης, τοποθέτησης καθισμάτων κλπ).
  • Στον τομέα των avionics τοποθετήθηκε ένα ραντάρ Doppler διασυνδεδεμένο με ένα σύγχρονο GPS, με ένα υψόμετρο ραντάρ, και τα πιλοτήρια τροποποιήθηκαν με φωτισμό συμβατό με  ΔΝΟ (NVG). Όλο το πακέτο αυτό, επιτρέπει στους χειριστές να λειτουργούν με ασφάλεια στις νυχτερινές πτήσεις και σε καταστάσεις brown-out.
  • Τοποθετήθηκε σταθμός ασυρμάτου multi-band, (Selex SRT-651P multi-band radio (VHF/AM & FM, HF, and UHF/AM & FM, 30-400 mhz), ίδιος με αυτόν που τοποθετείται ήδη στα Ε/Π ΝΗ-90. Για τη τροποποίηση αυτή απαιτήθηκε η τοποθέτηση νέας κεραίας στην οροφή του Ε/Π δίπλα στη κεραία VHF.
  • Τοποθετήθηκε νέο σύστημα ενδοεπικοινωνίας του πληρώματος που βασίζεται στην τεχνολογία Bluetooth. Έτσι τα μέλη του πληρώματος θα μπορούν να μιλούν με 10 διαφορετικά άτομα, αλλά θα είναι δυνατόν στο χώρο επιβατών να δημιουργηθούν θέσεις εργασίας με δικιές τους επικοινωνίες με εκτός του Ε/Π ασυρμάτους, χωρίς να υπάρχουν παρεμβολές (δηλαδή μπορεί χωρίς καμία μετατροπή ένα τέτοιο Ε/Π μα γίνει και Ε/Π Διοικήσεως και Ελέγχου).

  • Εξοπλίστηκε με νέες αερουγειονομικές συσκευές για να είναι κατάλληλο για αποστολές αεροδιακομιδών.

  • Τέλος, επειδή μετά από όλες τις τροποποιήσεις το μικτό βάρος του Ε/Π αυξήθηκε κατά κάποιο ποσοστό, όλα τα πληρώματα που θα βγουν διαθέσιμα στον τύπο αυτό, θα εκπαιδεύονται  με ειδική εκπαίδευση για πτήσεις σε μεγάλο υψόμετρο, στο 4ο Σύνταγμα Αεροπορίας Στρατού στο Bolzano που έχει πολύ μεγάλη εμπειρία σε τέτοια περιβάλλοντα.

Εδώ λέω να ολοκληρώσουμε με τη ενημέρωση, δίνοντας δύο πολύ ωραίες φωτογραφίες παλαιού και νέου τύπου:

Σε δεύτερο πλάνο φαίνεται το στάνταρτ Ε/Π AB 205 και σε πρώτο πλάνο το Ε/Π AB 205 M.E.P.

Σε δεύτερο πλάνο φαίνεται το στάνταρτ Ε/Π AB 205 και σε πρώτο πλάνο το Ε/Π AB 205 M.E.P.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

http://www.facebook.com/photo.php?fbid=2783365498576&set=o.46594227783&type=1

http://www.youreporter.it/foto_Afghanistan_Task_Group_Fenice_ad_Herat_1

http://forum.scramble.nl/viewtopic.php?f=41&t=75328&sid=025da29c128b5df974ce00312ca1e411&start=30

http://www.cybernaua.it/news/newsdett.php?idnews=2454

www.gc-photo.net

http://forum.scramble.nl/viewtopic.php?f=41&t=75328&start=45

http://www.aviacon.ru/english/index.php?page=press&pid=208

http://s362974870.onlinehome.us/forums/air/index.php?showtopic=229018

http://www.elicotteriweb.it/?page_id=1642

Advertisements
Comments
5 Σχόλια to “ΤΟ ΕΛΙΚΟΠΤΕΡΟ AB-205 MEP”
Trackbacks
Check out what others are saying...
  1. […] πέντε (5) Ε/Π ΝΗ-90 αντικατέστησαν τα έξη (6) ελικόπτερα AB205 MEP για τα οποία επίσης μιλήσαμε εδώ, και επιχειρούν μαζί […]

  2. […] στο ποστ ΤΟ ΕΛΙΚΟΠΤΕΡΟ AB-205 MEP είχαμε μιλήσει για την αξιοποίηση που έχουν κάνει οι […]

  3. […] στο σημείωμά μας ΤΟ ΕΛΙΚΟΠΤΕΡΟ AB-205 MEP για την συμμετοχή της Ιταλικής Αεροπορίας Στρατού στο […]

  4. […] στο σημείωμά μας ΤΟ ΕΛΙΚΟΠΤΕΡΟ AB-205 MEP για την συμμετοχή της Ιταλικής Αεροπορίας Στρατού στο […]

  5. […] στο ποστ ΤΟ ΕΛΙΚΟΠΤΕΡΟ AB-205 MEP είχαμε μιλήσει για την αξιοποίηση που έχουν κάνει οι […]



Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2009.

    Δεκέμβριος 2009

    Νοέμβριος 2009

    FOD 2009_11

    Οκτώβριος 2009

    HUMAN FACTOR

    Σεπτέμβριος 2009

    DAZZLERS 1

    Αύγουστος 2009

    dynamic rollover poster greeka

    ΙΟΥΛΙΟΣ 2009

    ΕΙΣΑΙ ΤΟΣΟ ΧΑΖΟΣ ΟΣΟ ΦΑΙΝΕΣΑΙ..!!!

    ΕΙΣΑΙ ΤΟΣΟ ΧΑΖΟΣ ΟΣΟ ΦΑΙΝΕΣΑΙ..!!!

    ΙΟΥΝΙΟΣ 2009

    ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑΣ ΑΕΡ. ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ

    ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑΣ ΑΕΡ. ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ

    ΜΑΪΟΣ 2009

    ΚΑΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

    ΚΑΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

    ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2009

    Η ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΤΩΝ 12.

    Η ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΤΩΝ 12.

    ΜΑΡΤΙΟΣ 2009

    T/R+TREE = TROUBLE !

    T/R+TREE = TROUBLE !

    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2013.

    Ιανουάριος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2013

    ΠΟΣΤΕΡ ΦΕΒ 2013

    Hires εδώ

    Μάρτιος 2013

    Χωρίς τίτλο2

    Hires εδώ

    Απρίλιος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Μάϊος 2013

    ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΒΕΓΓΑΛΙΚΩΝ002

    Hires εδώ

    Ιούνιος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2013

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Αύγουστος 2013

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Σεπτέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Οκτώβριος 2013

    cf87cf89cf81ceafcf82-cf84ceafcf84cebbcebf2Hires εδώ

    Νοέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Δεκέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλο1Hires εδώ

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2010.

    Δεκέμβριος 2010


    Νοέμβριος 2010


    Οκτώβριος 2010

    Σεπτέμβριος 2010

    Αύγουστος 2010

    Ιούλιος 2010

    Ιούνιος 2010


    Μάϊος 2010

    Απρίλιος 2010

    Μάρτιος 2010

    Φεβρουάριος 2010

    Ιανουάριος 2010


    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2014.

    Ιανουάριος 2014

    Poster_2014-01Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2014

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Μάρτιος 2014

    Χωρίς τίτλο1Hires εδώ

    Απρίλιος 2014

    Χωρίς τίτλο3Hires εδώ

    Μάϊος 2014

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούνιος 2014

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2014

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Αύγουστος 2014

    Hires εδώ

    Σεπτέμβριος 2014

    Hires εδώ

    Οκτώβριος 2014

    ΠΟΣΤΕΡ ΟΚΤ

    Hires εδώ

    Νοέμβριος 2014

    Hires εδώ

    Δεκέμβριος 2014

    Poster_2014-12

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2011.

    Δεκέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Νοέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Οκτώβριος 2011

    HiRes εδώ

    Σεπτέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Αύγουστος 2011

    HiRes εδώ

    Ιούλιος 2011

    HiRes εδώ

    Ιούνιος 2011

    HiRes εδώ

    Μάϊος 2011

    HiRes εδώ

    Απρίλιος 2011

    HiRes εδώ

    Μάρτιος 2011

    HiRes εδώ

    Φεβρουάριος 2011

    HiRes εδώ

    Ιανουάριος 2011

    HiRes εδώ

    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2015.

    Ιανουάριος 2015

    2015-1 ΠΟΣΤΕΡ1Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2015

    2015-2 POSTERHires εδώ

    Μάρτιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Απρίλιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Μάϊος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούνιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούλιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Αύγουστος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Σεπτέμβριος 2015

    8415961Hires εδώ

    Νοέμβριος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Δεκέμβριος 2015

    keep-calm-and-have-a-safe-flight-45Hires εδώ

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2012.

    Δεκέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Νοέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Οκτώβριος 2012

    Hires εδώ

    Σεπτέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Αύγουστος 2012

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2012

    Hires εδώ

    Ιούνιος 2012

    Hires εδώ

    Μάιος 2012

    Hires εδώ

    Απρίλιος 2012

    Hires εδώ

    Μάρτιος 2012

    Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2012

    Hires εδώ

    Ιανουάριος 2012

    HiRes εδώ

Αρέσει σε %d bloggers: