ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ LAMSON 719- ΛΙΓΗ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ.
ΤΟ ΜΟΝΟΠΑΤΙ ΤΟΥ HO CHI MINCH
Μετά την απώλεια των διευκολύνσεων που είχε το Β. Βιετνάμ, για τον ανεφοδιασμό του, από το λιμάνι Kompong Som της Καμπότζης, και τις επιτυχίες που είχε ο αμερικάνικός και Ν. Βιετναμέζικος στρατός στα 1970, το Β. Βιετνάμ, αναγκάσθηκε να χρησιμοποιεί έντονα το λεγόμενο ‘’Μονοπάτι του Ho Chi Minch’’, για τον ανεφοδιασμό και τις μετακινήσεις των ενισχύσεων προς το νότο. Το ‘’μονοπάτι’’ αυτό στην ουσία ήταν ένα σύμπλεγμα δρόμων και μονοπατιών που ξεκίναγε από Ανόϊ, περνούσε μέσα από το Λάος και σαν τον ιστό της αράχνης κατέληγε μέσα στο Ν. Βιετνάμ. Το σύνολο των δρόμων και των μονοπατιών που το αποτελούσαν κυμαίνεται από 3.500 έως 8.000 μίλια, κατά μήκος των οποίων υπήρχαν Κέντρα Διοικήσεως, σημεία μεταφορτώσεως εφοδίων, περιοχές Διοικητικής Μέριμνας πλήρως οργανωμένες. Όλο αυτό το πλέγμα της Δ.Μ, προστατευόταν από μονάδες ΠΖ και Α/Α όπλα και παρόλο που βομβαρδιζόταν συνεχώς και για χρόνια, συνέχιζε να λειτουργεί και μέσω αυτού να γίνεται το σύνολο της διακίνησης στρατευμάτων και εφοδίων του Β. Βιετνάμ.
Δύο από αυτές τις Περιοχές Διοικητικής Μερίμνης (ΠΔΜ), κατά μήκος του ‘’Μονοπατιού του Ho Chi Minch’’, η ΠΔΜ 604 και η ΠΔΜ 611, απετέλεσαν και τους κύριους ΑΝΣΚ της επιχείρησης LASON 719.
Όπως βλέπουμε και στον παραπάνω χάρτη, και οι δύο βρισκόταν, σε επαφή με το οδικό άξονα 9, έναν από τους κύριους του ‘’μονοπατιού’’, στις οποίες μέχρι το τέλος του 1970, οι Β. Βιετναμέζοι είχαν συγκεντρώσει περίπου 18.000 στρατιώτες, 20 Τάγματα Α/Α πυροβολικού και ένα Σύνταγμα ΤΘ.
ΜΟΡΦΟΛΟΓΙΚΑ – ΜΕΤΕΩΡΟΛΟΓΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ.
ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ
Εδώ θα κάνω εμβόλιμα μια παράθεση των μορφολογικών χαρακτηριστικών του χώρου των επιχειρήσεων, που οι δυσκολίες του και μόνο από τις φωτογραφίες, μας βάζει στο πνεύμα εκείνων των ημερών.
Στις παραπάνω φωτογραφίες φαίνεται τμήμα του οδικού άξονα 9, μέσα στο έδαφος του ΛΑΟΣ. Συγκεκριμένα φαίνεται η 1η ΤΘ Ταξιαρχία του Ν. Βιετνάμ, να κινείται επί του άξονα 9, προς τη Βάση Πυρών Υποστηρίξεως ALFA (Fire Support Base-FSB). (ΠΗΓΗ).
Και εδώ πάλι ένα τμήμα του οδικού άξονα 9, κοντά στη Βάση Πυρών Υποστηρίξεως BRAVO (Fire Support Base-FSB). (ΠΗΓΗ).
Μπορούμε να αντιληφθούμε επίσης συνθήκες, χωματόδρομος, στενός, μιας γραμμής κυκλοφορίας κ.λπ. Δυστυχώς οι πληροφορίες που λέγανε ότι το δρομολόγιο αυτό, ήταν αρματικό, διαψεύσθηκαν από την πραγματικότητα. Στην ουσία, ήταν επίσης χωματόδρομος, κατασκευασμένος πριν από 40 χρόνια, μονής κατευθύνσεως, με απότομα πρανή και από επίσης δύο του πλευρές, που δεν έδιναν καμία δυνατότητα ελιγμών εκτός του δρόμου. Εκτός αυτού, λόγω των πολυετών βομβαρδισμών που είχε υποστεί, ήταν γεμάτος κρατήρες γεγονός που δυσκόλευε ακόμη πιο πολύ τα πράγματα.
Συνέχεια στο: ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ LAMSON 719- ΛΙΓΗ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ-ΖΩΝΕΣ ΠΡΟΣΓΕΙΩΣΕΩΣ Ε/Π