ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ Joint Endeavor ΚΑΙ Joint Guard. ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΗ ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΩΝ Ε/Π.(1996-1997).

συνέχεια από : ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ Joint Endeavor ΚΑΙ Joint Guard (1996-1997)

Στο σημερινό σημείωμα,  θα προσπαθήσουμε να δούμε πως τα αεροπορικά μέσα της αμερικάνικης Α.Σ χρησιμοποιήθηκαν τακτικά σε μία επιχείρηση επιβολής ειρήνης.

Έχει ενδιαφέρον να δούμε με τι τρόπο ένα επιθετικό Ε/Π μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε τέτοιου είδους αποστολές.

Η χρησιμότητα των αεροπορικών μέσων της 4ης ΤΑΞΑΣ, φάνηκε από τις πρώτες μέρες της ανάπτυξης της Task Force Eagle, η κίνηση των Μονάδων της οποίας (της Task Force Eagle), έγινε κατά κύριο τρόπο οδικά.

Το πρώτο δύσκολο κομμάτι αυτής της ανάπτυξης, λόγω και του ορεινού του εδάφους του Θεάτρου επιχειρήσεων, ήταν η διάβαση του ποταμού Sava, στο ύψος της πόλεως Zupanja, που είχε επιλεχθεί ως κύριο σημείο εισόδου των στρατευμάτων από την Κροατία στη Βοσνία – Ερζεγοβίνη.

Chap9_img_24

πηγή

Η εκεί υπάρχουσα γέφυρα είχε καταστραφεί από τις εχθροπραξίες της περιόδου 1992-95 και έπρεπε να γεφυρωθεί με στρατιωτικά μέσα.

id_m812_04_700

Τη δουλειά ανέλαβε το Μηχανικό και συγκεκριμένα οι 74th Assault Floating Bridge Company και ο 502nd Assault Floating Bridge Company, όπως φαίνεται στη παραπάνω φωτογραφία το Μ-812 να ρίχνει ένα στέλεχος της γέφυρας ribbon στο ποτάμι. (ΠΗΓΗ).

5417231344_386319fc4f_b

Οι συνθήκες δύσκολες και σε κάποια στιγμή ενώ η πλωτή γέφυρα είχε σχεδόν τελειώσει, το ποτάμι πλημύρισε και τα στοιχεία της γέφυρας ribbon, χάθηκαν.

acobigwindy

Την κατάσταση έσωσαν τα Ε/Π Chinook, του A Company – «Big Windy», 5th Battalion, 159th Aviation Regiment που μετέφεραν ως εσωτερικό φορτίο τα απαιτούμενα στοιχεία της γέφυρας από το Α/Δ της Tuzla στο σημείο της ζεύξης και από εκεί – λόγω αδυναμίας των φορτηγών να κουμαντάρουν τα ορμητικά νερά του ποταμού – ως εξωτερικό φορτίο κατευθείαν μέσα στο νερό στα σημεία συνένωσής τους με τα υπόλοιπα στοιχεία.

5416620465_2b847df3b0_b

Στην παραπάνω φωτογραφία ένα Ε/Π CH-47 του  159th Aviation Regiment, έτοιμο να αναρτήσει ως εξωτερικό φορτίο, ένα από τα 63 στοιχεία της πλωτής γέφυρας, για την ολοκλήρωση της ζεύξης του ποταμού Sava που έπρεπε να γεφυρωθεί και να επανασυνδέσει τον οδικό άξονα Κροατίας-Βοσνίας. [U.S. Army photo by Sgt. Larry D. Aaron (πηγή)].

SAVA 5417111818_e7a12c03b0_b

Στις φωτογραφίες η γέφυρα μετά την ολοκλήρωση της ζεύξης. Στο αριστερό της φαίνεται καθαρά η καταστραμμένη γέφυρα από τις εχθροπραξίες του 1992-95.

Με την ολοκλήρωση της ζεύξης του ποταμού Sava που αποτελεί σοβαρό επίτευγμα του αμερικανικού Μηχανικού, αλλά και στο οποίο ο ρόλος και η χρησιμότητα των αεροπορικών μέσων της Α.Σ φάνηκε ξεκάθαρα, άνοιξε ο δρόμος για τη πλήρη ανάπτυξη των επίγειων και εναέριων Μονάδων της Task Force Eagle.

Ανάπτυξη που για να δούμε το μέγεθός της θα παραθέσουμε κάποια αριθμητικά στοιχεία:

  • Ξεκίνησε στις 20/12/1995 και ολοκληρώθηκε στις 15/2/1996.
  • Κινήθηκαν 28.000 προσωπικό, 11.000 οχήματα και 145 ελικόπτερα. Όλα αυτά τα αεροπορικά μέσα, κινήθηκαν κατευθείαν προς τις προκαθορισμένες μέσα στην Β-Ε βάσεις τους μέσα σε μια περίοδο 3 εβδομάδων, από τις 17 Δεκ 1995 μέχρι τα μέσα του Ιαν 1996.
  • Όλη η παραπάνω δύναμη αναπτύχθηκε σε 24 Βάσεις.
  • Η συντήρηση αυτής της αναπτυγμένης δύναμης απαιτούσε καθημερινά την κίνηση τριών φαλάγγων, την αεροπορική δραστηριότητα α/φων και κυρίως Ε/Π 12 εξόδων, που έπρεπε όλα τα παραπάνω να διακινήσουν 75.000 μερίδες γεύματος, 192.000 γαλονίων νερού, 130.000 γαλονίων καυσίμων και 133 μετρικών τόνων εφοδίων.

Η επιχείρηση Joint Endeavor έληξε στις 20 Δεκεμβρίου 1996, έχοντας πετύχει όλους τους ΑΝΣΚ που ήδη έχουμε πει.

Σε επανεξέταση της καταστάσεως της χώρας, το ΝΑΤΟ αποφάσισε την κατάργηση της IFOR και τη δημιουργία της SFOR με ενεργοποίησή της στις 20 Δεκεμβρίου 1996 και έτσι αρχίζει μία άλλη επιχείρηση, η επιχείρηση  Joint Guard.

Στην σύνοδο κορυφής της Κωνσταντινούπολης στις 28 Ιουνίου 2004, ελήφθη η επίσημη απόφαση από το ΝΑΤΟ, για τερματισμό της SFOR και την ανάληψη επιχείρησης υπό την Ευρωπαϊκή Ένωση την 4η Δεκεμβρίου 2004 με την επονομασία “ALTHEA” για την οποία θα προσπαθήσουμε να μιλήσουμε σε άλλο μας αφιέρωμα.

συνέχεια στο : ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ Joint Endeavor ΚΑΙ Joint Guard. ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΗ ΕΠΙΘΕΤΙΚΩΝ Ε/Π.(1996-1997).

Σχολιάστε

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2009.

    Δεκέμβριος 2009

    Νοέμβριος 2009

    FOD 2009_11

    Οκτώβριος 2009

    HUMAN FACTOR

    Σεπτέμβριος 2009

    DAZZLERS 1

    Αύγουστος 2009

    dynamic rollover poster greeka

    ΙΟΥΛΙΟΣ 2009

    ΕΙΣΑΙ ΤΟΣΟ ΧΑΖΟΣ ΟΣΟ ΦΑΙΝΕΣΑΙ..!!!

    ΕΙΣΑΙ ΤΟΣΟ ΧΑΖΟΣ ΟΣΟ ΦΑΙΝΕΣΑΙ..!!!

    ΙΟΥΝΙΟΣ 2009

    ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑΣ ΑΕΡ. ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ

    ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑΣ ΑΕΡ. ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ

    ΜΑΪΟΣ 2009

    ΚΑΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

    ΚΑΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

    ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2009

    Η ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΤΩΝ 12.

    Η ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΤΩΝ 12.

    ΜΑΡΤΙΟΣ 2009

    T/R+TREE = TROUBLE !

    T/R+TREE = TROUBLE !

    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2013.

    Ιανουάριος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2013

    ΠΟΣΤΕΡ ΦΕΒ 2013

    Hires εδώ

    Μάρτιος 2013

    Χωρίς τίτλο2

    Hires εδώ

    Απρίλιος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Μάϊος 2013

    ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΒΕΓΓΑΛΙΚΩΝ002

    Hires εδώ

    Ιούνιος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2013

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Αύγουστος 2013

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Σεπτέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Οκτώβριος 2013

    cf87cf89cf81ceafcf82-cf84ceafcf84cebbcebf2Hires εδώ

    Νοέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Δεκέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλο1Hires εδώ

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2010.

    Δεκέμβριος 2010


    Νοέμβριος 2010


    Οκτώβριος 2010

    Σεπτέμβριος 2010

    Αύγουστος 2010

    Ιούλιος 2010

    Ιούνιος 2010


    Μάϊος 2010

    Απρίλιος 2010

    Μάρτιος 2010

    Φεβρουάριος 2010

    Ιανουάριος 2010


    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2014.

    Ιανουάριος 2014

    Poster_2014-01Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2014

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Μάρτιος 2014

    Χωρίς τίτλο1Hires εδώ

    Απρίλιος 2014

    Χωρίς τίτλο3Hires εδώ

    Μάϊος 2014

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούνιος 2014

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2014

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Αύγουστος 2014

    Hires εδώ

    Σεπτέμβριος 2014

    Hires εδώ

    Οκτώβριος 2014

    ΠΟΣΤΕΡ ΟΚΤ

    Hires εδώ

    Νοέμβριος 2014

    Hires εδώ

    Δεκέμβριος 2014

    Poster_2014-12

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2011.

    Δεκέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Νοέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Οκτώβριος 2011

    HiRes εδώ

    Σεπτέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Αύγουστος 2011

    HiRes εδώ

    Ιούλιος 2011

    HiRes εδώ

    Ιούνιος 2011

    HiRes εδώ

    Μάϊος 2011

    HiRes εδώ

    Απρίλιος 2011

    HiRes εδώ

    Μάρτιος 2011

    HiRes εδώ

    Φεβρουάριος 2011

    HiRes εδώ

    Ιανουάριος 2011

    HiRes εδώ

    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2015.

    Ιανουάριος 2015

    2015-1 ΠΟΣΤΕΡ1Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2015

    2015-2 POSTERHires εδώ

    Μάρτιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Απρίλιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Μάϊος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούνιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούλιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Αύγουστος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Σεπτέμβριος 2015

    8415961Hires εδώ

    Νοέμβριος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Δεκέμβριος 2015

    keep-calm-and-have-a-safe-flight-45Hires εδώ

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2012.

    Δεκέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Νοέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Οκτώβριος 2012

    Hires εδώ

    Σεπτέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Αύγουστος 2012

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2012

    Hires εδώ

    Ιούνιος 2012

    Hires εδώ

    Μάιος 2012

    Hires εδώ

    Απρίλιος 2012

    Hires εδώ

    Μάρτιος 2012

    Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2012

    Hires εδώ

    Ιανουάριος 2012

    HiRes εδώ

    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2016.

    Ιανουάριος 2016

    Poster_2016-1Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2016

    2016-2 POSTERHires εδώ