ΤΟ ΕΛΙΚΟΠΤΕΡΟ ΣΤΟΝ ΠΟΛΕΜΟ ΤΗΣ ΑΛΓΕΡΙΑΣ-ΕΙΣΑΓΩΓΗ (1954-1962)
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΕΔΩ
Οι δεκαετίες του 50, 60 και του 70 ήταν τα χρόνια που σε όλη τη Αφρική, τη Μέση Ανατολή, την Ασία και την Νότια Αμερική, υπήρχαν θερμές εστίες που με το παραμικρό ξέσπαγαν σε πόλεμο. Μέσα από αυτές τις επιχειρήσεις, τα χρόνια αυτά μπορεί να χαρακτηρισθούν ότι δώσανε μια νέα θεώρηση του σκοπού, του σχεδιασμού και της τακτικής χρησιμοποίησης των ελικοπτέρων, στο τακτικό επίπεδο. Η Γαλλία πρέπει να θεωρείται ως η χώρα που έχει τη μεγαλύτερη συνεισφορά σε αυτές τις εξελίξεις, μια που ήταν η χώρα εκείνη που δημιούργησε νέες τακτικές χρησιμοποίησης των ελικοπτέρων.
Βέβαια τα ελικόπτερα χρησιμοποιήθηκαν ευρέως από τις ΗΠΑ στον πόλεμο της Κορέας (1950-1953), αλλά σε αποστολές και ρόλους αεροδιακομιδών.
Επίσης στην Ινδοκίνα (1946-1954) η Γαλλία χρησιμοποίησε τα ελικόπτερα της (Hiller H-23, Westland WS-51, και Sikorsky H19) και εκείνη σε αποστολές αεροδιακομιδών, εξ άλλου εκείνα τα ελικόπτερα δεν είχαν δυνατότητες για κάτι παραπάνω.
Όταν όμως ξέσπασε ο πόλεμος στην Αλγερία (1954-1962), υπήρχαν διαθέσιμα σχετικά μεγαλύτερα και ισχυρότερα Ε/Π. Πολύ γρήγορα τα Ε/Π Piasecki H-21 «flying banana» και το κατασκευαζόμενο στη Γαλλία Ε/Π Sikorski H-34, αντικατέστησαν τα αεροσκάφη σταθερών πτερύγων στις αποστολές μεταφοράς τμημάτων μάχης των Γάλλων αλεξιπτωτιστών, Λεγεωνάριων και Κομάντο, αναπτύσσοντας τακτικές ταχείας αναδιάταξης, χωρίς να είναι δέσμια του εδάφους και των αλεξιπτώτων.
Συνέχεια στο : ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΟΛΕΜΟ ΣΤΗΝ ΑΛΓΕΡΙΑ