ΚΛΙΜΑ-ΕΔΑΦΟΣ-ΑΠΟΔΟΣΗ Ε/Π
ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΤΩΝ ΚΛΙΜΑΤΟΛΟΓΙΚΩΝ ΚΑΙ ΕΔΑΦΙΚΩΝ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΩΝ ΤΟΥ ΑΦΓΑΝΙΣΤΑΝ ΣΤΙΣ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΤΟΥ Ε/Π
Το σκαρίφημα αυτό το βρήκα σε μία πολύ ενημερωμένη ιστοσελίδα για Ε/Π Chinook. Είναι η ιστοσελίδα PEGASUS , που ανήκει στον Η Λόχο του 4ου Τάγματος του 7ου Συντάγματος Αεροπορίας Στρατού των ΗΠΑ.
Αξίζει να σημειώσω ότι έχει και μία σελίδα για τα Ελληνικά Chinook.
Γενικά η ιστοσελίδα μου φαίνεται πολύ, μα πάρα πολύ ενημερωμένη και προσαρμοσμένη σε ότι μπορεί να φαντασθεί ότι θα χρειαστεί ένας σχετικός με το Ε/Π…..
Με το σκαρίφημα λοιπόν αυτό, γίνεται προσπάθεια να εξηγηθούν μερικά από τα προβλήματα που συναντά κανείς όταν καλείται να πετάξει με Ε/Π Chinook, σε περιοχές με μεγάλα υψόμετρα και θερμοκρασίες.
Το Ύψος Πυκνότητας (Density Altitude–DA), επηρεάζεται, όπως όλοι μας ξέρουμε από το υψόμετρο και τη θερμοκρασία. Οι δύο παράγοντες, το ύψος πιέσεως (Pressure Altitude – PA), ή το ύψος από τη μέση στάθμη της θάλασσας (height above mean sea level (MSL) και η θερμοκρασία του αέρα (outside [free] air temperature – OAT ή FAT), χρησιμοποιούνται για τον υπολογισμό της ισχύος που ένας κινητήρας μπορεί να αποδώσει σε κάθε στιγμή. Η ισχύς λοιπόν που είναι διαθέσιμη, λόγω των παραπάνω παραγόντων, μας δίνει και το πόσο φορτίο μπορεί να μεταφερθεί από το Ε/Π και κατά συνέπεια και το μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος απογείωσής του.
DA = PA + T
Στη συνέχεια η ιστοσελίδα παραπέμπει στο αντίστοιχο Τεχνικό Εγχειρίδιο του Ε/Π για τον υπολογισμό της απόδοσης του Ε/Π κατά τη πτήση, σε συνδυασμό και με τους παράγοντες αυτούς.
Για όσους θέλουν να δουν το σκαρίφημα σε μεγάλη ανάλυση και να το τυπώσουν ή να το αναπαραγάγουν, σε μορφή pdf, μπορούν αφού πάνε εδώ, να βρουν στο κάτω αριστερό μέρος του κειμένου και να κτυπήσουν τον σύνδεσμο Click-N-Go για να το κατεβάσουν (PDF format [1.3 Mb]).
Αυτά τα ….. ολίγα για σήμερα και …..καλή μελέτη.