ΠΩΣ ΠΕΤΟΥΣΑΜΕ (4ο)
Συνέχεια από τη σελίδα: ΠΩΣ ΠΕΤΟΥΣΑΜΕ (μέρος 3ο)
ΤΩΝ ΠΡΩΤΩΝ ΤΑ ΠΑΘΗΜΑΤΑ, ΤΩΝ ΔΕΥΤΕΡΩΝ ΓΕΦΥΡΙΑ.
ΦΕΒΡ-29-2008
Αγαπητοί συνάδελφοι
Για να καταλάβετε την δική μας εποχή , έτσι για να «μπείτε και στα δικά μας παπούτσια» η να θέλετε στα δικά μας «άρβυλα» πρέπει να πάτε 30-40 γιατί όχι και 50 χρόνια πίσω που μερικοί από εσάς μπορεί να μην είχατε γεννηθεί η φορούσατε ακόμη κοντά παντελόνια. Το λέω αυτό για να μπορέσετε να καταλάβετε ότι όχι μόνο η Αεροπορία Στρατού ήταν πίσω αλλά και όλες οι υπηρεσίες που σήμερα εξυπηρετούν τα αεροπορικά μέσα ήταν και αυτές πίσω. Μετεωρολογία , Εναέριος κυκλοφορία , Radar , Σωστικά μέσα , Αεροδρόμια , και κάθε είδους υπηρεσία που σήμερα εσείς έχετε με το πάτημα ενός κουμπιού.
Σε σχέση με εσάς ήμασταν στην εποχή του χαλκού. Οι αποστολές, μπορεί να ήταν λίγες ,είχαν όμως τις ίδιες απαιτήσεις . Έπρεπε να πετάξεις με την ίδια δυνατή ασφάλεια που πετάς και σήμερα. Η υπηρεσία έδινε λίγα βοηθήματα στους χειριστές που με αυτά έπρεπε να πορευτείς. Εκείνο όμως που δεν είχαμε ή αν θέλετε δεν το είχαμε στον βαθμό που έπρεπε, ήταν ο επαγγελματισμός.
Δεν μας έδωσε η Σ.Α.Σ αυτήν τη νοοτροπία. Εκεί υπήρχε…κενό.
Μας έμαθαν πως να το απογειώνουμε και να το προσγειώνουμε , λίγες τεχνικές γνώσεις, λίγο θεωρία πτήσεως ,λίγο μετεωρολογία , και πολύ χώρο για να πετάμε. Αυτό μας το έδωσαν με το παραπάνω.
Τι θα κάναμε όμως σε αυτόν τον χώρο… ο Θεός ξέρει.
Ασφάλεια πτήσεων……………τι είναι αυτό ?
Έχει φτερά ? ………………………..έχει
Έχει προπέλα?………………………έχει
Έχει τροχούς ?………………………έχει
Έχει βενζίνη ?……………………….έχει ………………………φύγαμε.
Εδώ μπορεί να πει κάποιος………καλά πως ζείτε ?
Έπρεπε να το πείτε το …..ποίημα.
Ε…δεν το είπαμε !!!! και είμαστε εδώ για να σας λέμε τις………..μαμακούλες που κάναμε να μας ακούτε και να μαθαίνετε (όσοι θέλετε βεβαία) . Σε πολλές δε περιπτώσεις οι πτήσεις ήταν δια της μεθόδου της δόκιμης και του λάθους. (trialanderrormethod ). Κάναμε όμως κάτι απλό, και τα απλά είναι και τα πλέον αποτελεσματικά. Από τα «στραπάτσα» που τρώγαμε και από αυτά που έφαγαν οι παλαιότεροι, έγιναν οι άγραφοι κανόνες ασφάλειας πτήσεων, που πήγαιναν από στόμα σε στόμα, θαρρείς και δεν είχαμε μολύβια και χαρτιά να τα γράψουμε. (εποχή χαλκού είπαμε).
Διαβάστε «μερικούς από τους κανονισμούς»
1 Αν θέλεις να πετάξεις σε εκείνη την περιοχή πρέπει να πας πρωί (καιρός)
2 Αν θέλεις να γυρίσεις πρέπει να φύγεις την …τάδε ώρα (καιρός)
3 Αν είναι κλειστός ο Χορτιάτης να πας από το Αγριοβόρι.
4 Προσοχή στην Ρεντίνα βγάζει ομίχλες το πέρασμα και έχει ένα καλώδιο υψηλής τάσης επάνω από τον δρόμο, μην πετάξεις μέσα στην κοιλάδα.
5 Μην πετάς πάνω από θάλασσα , δεν θα σε βρουν ποτέ.
6 Εκεί που πας αν σου συμβεί κάτι έχει 2 πρόχειρα πεδία, τα ξέρεις?
7 Όταν κάνεις μεγάλα ταξίδια να κάνεις περισσότερα σκέλη αλλά να πετάς πάνω από μέρη που γνωρίζεις ώστε αν χαθείς να βρεις γρήγορα τον δρόμο σου.
8 Αν κλειστείς από καιρό μην διστάσεις να γυρίσεις πίσω, δεν είναι ντροπή.
9 Πάρε τον δικό μου χάρτη που έχω σημειωμένα όλα τα πεδία βολής.
10 Εκεί που πας μόνο το τάδε.. Radar σε ακούει, έχεις την συχνότητα?
11 Μην πετάς ΟΝ ΤΟP αν δεν είσαι σίγουρος ότι το α/δ προορισμού είναι ανοιχτό.
12 Αν μπεις στα σύννεφα κάνε αμέσως 180.
13 Αν χαθείς και δεν ξέρεις που βρίσκεσαι κάνε μια χαμηλή διέλευση σε ένα χωριό και θα δεις την ονομασία του χωριού στην επιγραφή του σχολειού η στον σταθμό του τρένου.
14 Αν δεν ξέρεις από που φυσάει ο άνεμος σίγουρα θα δεις στο χωριό κάποια απλωμένη «μπουγάδα» για να μπορέσεις να δεις τον άνεμο και να προσγειωθείς στο πεδίο αν δεν έχει ανεμούριο. Το γραφείο της κοινότητας του χωριού έχει πάντοτε σημαία.
15 Μην εμπιστεύεσαι την ραδιοπυξίδα όταν πετάς κοντά στο Παγγαίο , επηρεάζεται από τα μεταλλεύματα που έχει.
16 Μην εμπιστεύεσαι την ραδιοπυξίδα όταν έχει καταιγίδα η περιοχή.
17 Όταν πετάς Ανατολική Μακεδονία και Θράκη, αν χαθείς, πετά νότια , θα βγεις στην θάλασσα.
18 Αν πέσεις σε δυνατή βροχή να βλέπεις από τα πλαϊνά παράθυρα ιδιαίτερα στην προσγείωση.
19 Σε ισχυρές αναταράξεις να πατάς δυνατά τα ποδωστήρια, ανακουφίζουν το αεροπλάνο από πλευρικές αναταράξεις.
20 Εκτός από τα μάτια σου έχεις την όσφρηση να καταλάβεις αν έχεις κάποια διαρροή η αν κάποιο καλώδιο καίγετε.
21 Αν μυρίσεις κάτι σαν κλούβιο αυγό να ξέρεις ότι η μπαταρία σου έχει πρόβλημα και σύντομα θα μείνεις από ρεύμα.
22 Στην τοπική να πετάς τουλάχιστον 1000 πόδια.
23 Αν κατεβείς χαμηλότερα μην πετάς κόντρα στον ήλιο διότι δεν θα δεις τα καλώδια υψηλής τάσης Και άλλες πολλές τέτοιες ενέργειες, σκέψεις και συμβουλές που ακούγαμε από τους παλαιότερους και τις περνούσαμε στους νεωτέρους.
Αυτά μας έκαναν σοφούς, έμπειρους και ασφαλείς στο μετρό που επιδιώκαμε να είμαστε ασφαλείς. Όπως έγραψα και παλαιοτέρα πετούσαμε και πετούσαμε αρκετά.Οι συχνές προσγειώσεις σε πρόχειρα πεδία, έστω και με την μορφή της μπαλαρίνας, είχε και τα καλά της. Σε καταστάσεις ανάγκης δεν διστάζαμε να προσγειωθούμε και το μάτι μας «έκοβε» αν ένα χέρσο μέρος μας παίρνει να προσγειωθούμε χωρίς να είναι εγκεκριμένο πεδίο σε μια κατάσταση ανάγκης.
Το σπουδαιότερο δε από όλα ήταν ότι στην μονάδα συζητούσαμε μεταξύ μας και δεν κρυβόμασταν. Υπήρχε ένα πνεύμα συνεργασίας μεταξύ των συναδέλφων. Συμβούλευε ο ένας τον άλλον. Οι νέοι άκουγαν και γινόταν «σφουγγάρια» , για αυτές τις λιγοστές εμπειρίες που αποκόμιζαν από εμάς και εμείς από τους παλαιότερους.
Όπως λοιπόν βλέπετε αυτές οι απλές σκέψεις «δούλευαν» και έφερναν αποτέλεσμα. Μην ντρέπεστε λοιπόν για τους «πρόγονους» σας. Εγώ πάντως δεν ντρέπομαι για τους δικούς μου. Μπορεί να κάναμε τα λάθη μας αλλά μάθαμε να επιβιώνουμε με αυτά που η υπηρεσία μας έδινε με το μυαλό που διαθέταμε και σας δώσαμε μια Αεροπορία Στρατού όπως σας την δώσαμε , καλή, κακή ,μετρία, ανοργάνωτη η αν θέλετε χωρίς πρότερο έντιμο βίο.
Την βρήκατε όμως , δεν την διαλύσαμε.
Καιρός λοιπόν εσείς να μας αποδείξετε ότι είστε άξιοι απόγονοι.
Η ιστορία μας έχει και καλές και κακές σελίδες.
Για τις καλές είμαστε υπερήφανοι αλλά για τις κακές δεν ντρεπόμαστε. Διδασκόμαστε από αυτές.
Μια σοφή παροιμία λέει: ΤΩΝ ΠΡΩΤΩΝ ΤΑ ΠΑΘΗΜΑΤΑ ΤΩΝ ΔΕΥΤΕΡΩΝ ΓΕΦΥΡΙΑ.
Σας εύχομαι μέσα από την κάρδια μου να αφήσετε ΠΟΛΛΑ και ΣΩΣΤΑ στους δικούς σας απογόνους.
ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΑΤΣΑΛΟΣ
ΣΗΜΕΙΩΣΗ ΑΠΟ ARMY AVIATOR
Τις πιο θερμές μου ευχαριστίες, στον Στέφανο που μέσα σε 1025 λέξεις όλες κι’ όλες κατέγραψε νοήματα όπως…
η ΣΥΝΑΔΕΛΦΙΚΟΤΗΤΑ,
η ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΣΤΟΥΣ ΠΡΟΚΑΤΟΧΟΥΣ,
η ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ,
η ΤΑΠΕΙΝΟΤΗΤΑ,
το ΘΑΡΡΟΣ ΝΑ ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ.
Συνέχεια στη σελίδα: Η ΜΕΤΑΣΤΑΘΜΕΥΣΗ ΤΗΣ ΣΑΣ
@ πανο δαγγαρη.
Παναγιωτη , γεια σου και παλι.Δεν ξερω γιατι το e mail που εδωσες εχει καποιο προβλημα και δεν ερχεται.
Σου εγραψα στο e mail της Αερολεσχης.
Αν παλι δεν το πηρες γραψε μου εδω.
Κανε μου μια χαρη. Παρε ενα τσιμπιδακι και τραβα 2 τριχες απο τα μουστακια του Ζιαγκα και πες του ειναι απο μενα.Αν δεν βρεις τσιμπιδακι παρε μια πενσα.
Χερετιμους σε ολους, καλες πτησεις και τα λεμε.
Μου αρέσει!Μου αρέσει!
@ Παναγιωτη Δαγγαρη.
Παναγιωτη καλησπερα σου.
Ελπιζω να εισε καλα.
Πηρα το e mail σου και θα σε γραψω.
Μου αρέσει!Μου αρέσει!
Παρακαλώ, Θα ήθελα να μου δώσετε το mail του Στέφανου του Ατσαλου,
ή να του προωθήσετε το δικό μου.
Ευχαριστώ
Panos J. Dagaris
Πάνος Δάγγαρης
GR/FE/CRE/IRA/20007
Thessaloniki Aeroclub
Thessaloniki GREECE
Μου αρέσει!Μου αρέσει!