Ταξίαρχος ε.α (ΠΒ) Ιωάννης Μπαμπασάκης (σελ. 9η)

ΠΑΡΑΛΑΒΗ ΤΩΝ Ε/Π ΑΒ-205

ΕΣ 644 & ΕΣ 645

ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΤΑΛΙΑ

Όπως είναι γνωστό, αριθμός από τα μέχρι σήμερα υπάρχοντα στην Αεροπορία Στρατού, ελικόπτερα ΑΒ-205, τα αγοράσαμε από την Ιταλική εταιρεία AGUSTA, που έχει το εργοστάσιό της στην Cascina Costa, κοντά στο Μιλάνο.

Στην αρχή, όταν ξεκίνησαν οι παραδόσεις, τα ελικόπτερα μας τα φέρνανε εδώ στην Ελλάδα, Ιταλικά πληρώματα, αλλά μετά από τις πρώτες παραδόσεις και ύστερα από προτάσεις του προσωπικού της Αεροπορίας Στρατού, μεταξύ των οποίων, κυριότερος υποστηρικτής τους ήταν ο κ. Γουδίρας Αθανάσιος, ο τρόπος μεταφοράς των νέο-παραλαμβανόμενων ελικοπτέρων άλλαξε και αυτά τα παραλάμβαναν Έλληνες χειριστές και τεχνικοί, στην Ιταλία και τα έφερναν στην Ελλάδα, πετώντας τα, ελληνικά πληρώματα.

Μία τέτοια περίπτωση θα δούμε σήμερα, για τα ελικόπτερα ΕΣ 644 και ΕΣ 645, μέσα από το εξαντλητικά λεπτομερές αρχείο του Ταξιάρχου ε.α (ΠΒ) Μπαμπασάκη Ιωάννη.

1068a.jpg

Αν ερμηνεύουμε σωστά τις εγγραφές στο Ατομικό Βιβλίο Πτήσεων του κ. Μπαμπασάκη, η διαδικασία παραλαβής και μεταφοράς, διαρκούσε από 7 έως 9 μέρες και περιελάμβανε δύο φάσεις,

η πρώτη ήταν η δοκιμαστική πτήση αποδοχής με κυβερνήτη – δοκιμαστή ιταλό χειριστή (για τα συγκεκριμένα ελικόπτερα ονόματι FORTSANI) και

η δεύτερη ήταν η πτήση από την Cascina Costa μέχρι τον Βόλο.

Η διάρκεια πτήσεως της δοκιμαστικής ήταν από 50 λεπτά μέχρι 1,30 ώρες, εξαρτωμένης από ότι καταλαβαίνουμε από τις τυχόν παρατηρήσεις της επιτροπής παραλαβής κ.λπ.

Η πτήση από Cascina Costa για Βόλο είχε διάρκεια 11 ώρες και 30 λεπτά, (από τις οποίες οι 7 ώρες και 55 λεπτά ήταν πάνω από ιταλικό έδαφος) και περιελάμβανε τα εξής σκέλη:

Cascina Costa GenovaPisaFrosinoneBariBrindisi – Κέρκυρα – Πρέβεζα – Τατόι – Βόλος.

Από το βιβλίο πτήσεων επίσης βλέπουμε ότι και το ΕΣ 644 και το ΕΣ 645, το πέταξε δοκιμή αποδοχής ο κ. Μπαμπασάκης, ενώ υπάρχει μία πτήση για το ΕΣ 645 στο σκέλος Cascina CostaVocheraCascina Costa, διάρκειας 1 ώρας και 35 λεπτών, αλλά δεν αναγράφεται ο σκοπός της.

Σημείωση Army Aviator,

Ίσως για την εξοικείωση του πληρώματος (Μπαμπασάκης- Μπούρμπουλας) στον Ιταλικό εναέριο χώρο, γιατί όπως θα δούμε αργότερα ήταν το πλήρωμα του Νο 1 Ε/Π στο σχηματισμό των δύο για την επιστροφή στην Ελλάδα.

1069a__ab205_01_1.jpg

Εδώ έχουμε την υπογραφή των απαραίτητων εγγράφων μετά την δοκιμαστική πτήση αποδοχής.

Στην φωτογραφία από αριστερά προ τα δεξιά, απεικονίζονται:

Γουδίρας Αθανάσιος – Σαμπάνης Σωτήριος – Μπαμπασάκης Ιωάννης – εκπρόσωπος Agusta – εκπρόσωπος Agusta Χαλιάσος Θωμάς εκπρόσωπος Agusta – Πολίτης Χαρίλαος (μάλλον ο κ. Μπούρμπουλας βγάζει την φωτογραφία).

1070-__ab205-es644_es645a.jpg

Και μετά τις δοκιμές και τις υπογραφές μια αναμνηστική μπροστά στα brand new ΕΣ 644 και ΕΣ 645.

Στην φωτογραφία από αριστερά προ τα δεξιά, απεικονίζονται:

Πολίτης Χαρίλαος – Σαμπάνης Σωτήριος – Μπαμπασάκης Ιωάννης – Εκπρόσωπος της εταιρείας – Μπούρμπουλας Γεώργιος – Γουδίρας Αθανάσιος – Χαλιάσος Θωμάς.

Σημείωση Army Aviator,

Αξίζει να μελετήσουμε τη φωτογραφία λίγο. Βλέπουμε λοιπόν τα δύο ελικόπτερα ( ΕΣ 644 και ΕΣ 645) που δεν φέρουν πλωτήρες ανάγκης και μάλλον πετάξανε πάνω από την Αδριατική χωρίς πλωτήρες. Επίσης φέρουν εγκατεστημένο τον καθρέπτη εξωτερικών φορτίων, φαίνεται καθαρά στο ΕΣ 645, στο εξωτερικό μέρος της θέσης του κυβερνήτη.

italy-1976.gif

Προσπάθησα να κάνω μια απεικόνιση των ιχνών των σκελών του ταξιδιού από αρχή μέχρι τέλος. Τα σημεία είναι όπως βγαίνουν από το Google, αν βάλει κανείς τις ονομασίες που γράφονται στο βιβλίο πτήσεων του κ. Μπαμπασάκη. Εκτιμώ ότι δεν έχουν την ακρίβεια ενός σχεδίου πτήσεως αλλά δείχνουν με την μεγαλύτερη δυνατή ακρίβεια, το ‘’δρόμο’’ που ακολούθησαν για να έρθουν στην Ελλάδα.

Και για όσους θέλουν να ‘’παίξουν’’ με τον γούγλη, να ένα καλός σύνδεσμος !!



Comments
3 Σχόλια to “Ταξίαρχος ε.α (ΠΒ) Ιωάννης Μπαμπασάκης (σελ. 9η)”
  1. Ο/Η Δ. ΣΑΜΠΑΝΗΣ λέει:

    Η μήπως ο μοναδικός ανάμεσα στα πληρώματά μας μπροστά στα ελικόπτερα;

    Μου αρέσει!

  2. Ο/Η Army Aviator λέει:

    @ Λήσμονος Γεώργιος

    Πιος από τους δύο, ο αριστερός ή ο δεξιά;

    Μου αρέσει!

  3. Ο/Η Λησμονος Γεωργιος λέει:

    Ο εικονιζομενος στη φωτογραφια εκπροσωπος της εταιρειας ειναι ο Francesco Lami

    Μου αρέσει!

Σχολιάστε

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2009.

    Δεκέμβριος 2009

    Νοέμβριος 2009

    FOD 2009_11

    Οκτώβριος 2009

    HUMAN FACTOR

    Σεπτέμβριος 2009

    DAZZLERS 1

    Αύγουστος 2009

    dynamic rollover poster greeka

    ΙΟΥΛΙΟΣ 2009

    ΕΙΣΑΙ ΤΟΣΟ ΧΑΖΟΣ ΟΣΟ ΦΑΙΝΕΣΑΙ..!!!

    ΕΙΣΑΙ ΤΟΣΟ ΧΑΖΟΣ ΟΣΟ ΦΑΙΝΕΣΑΙ..!!!

    ΙΟΥΝΙΟΣ 2009

    ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑΣ ΑΕΡ. ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ

    ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑΣ ΑΕΡ. ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ

    ΜΑΪΟΣ 2009

    ΚΑΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

    ΚΑΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

    ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2009

    Η ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΤΩΝ 12.

    Η ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΤΩΝ 12.

    ΜΑΡΤΙΟΣ 2009

    T/R+TREE = TROUBLE !

    T/R+TREE = TROUBLE !

    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2013.

    Ιανουάριος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2013

    ΠΟΣΤΕΡ ΦΕΒ 2013

    Hires εδώ

    Μάρτιος 2013

    Χωρίς τίτλο2

    Hires εδώ

    Απρίλιος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Μάϊος 2013

    ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΒΕΓΓΑΛΙΚΩΝ002

    Hires εδώ

    Ιούνιος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2013

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Αύγουστος 2013

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Σεπτέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Οκτώβριος 2013

    cf87cf89cf81ceafcf82-cf84ceafcf84cebbcebf2Hires εδώ

    Νοέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Δεκέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλο1Hires εδώ

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2010.

    Δεκέμβριος 2010


    Νοέμβριος 2010


    Οκτώβριος 2010

    Σεπτέμβριος 2010

    Αύγουστος 2010

    Ιούλιος 2010

    Ιούνιος 2010


    Μάϊος 2010

    Απρίλιος 2010

    Μάρτιος 2010

    Φεβρουάριος 2010

    Ιανουάριος 2010


    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2014.

    Ιανουάριος 2014

    Poster_2014-01Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2014

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Μάρτιος 2014

    Χωρίς τίτλο1Hires εδώ

    Απρίλιος 2014

    Χωρίς τίτλο3Hires εδώ

    Μάϊος 2014

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούνιος 2014

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2014

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Αύγουστος 2014

    Hires εδώ

    Σεπτέμβριος 2014

    Hires εδώ

    Οκτώβριος 2014

    ΠΟΣΤΕΡ ΟΚΤ

    Hires εδώ

    Νοέμβριος 2014

    Hires εδώ

    Δεκέμβριος 2014

    Poster_2014-12

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2011.

    Δεκέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Νοέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Οκτώβριος 2011

    HiRes εδώ

    Σεπτέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Αύγουστος 2011

    HiRes εδώ

    Ιούλιος 2011

    HiRes εδώ

    Ιούνιος 2011

    HiRes εδώ

    Μάϊος 2011

    HiRes εδώ

    Απρίλιος 2011

    HiRes εδώ

    Μάρτιος 2011

    HiRes εδώ

    Φεβρουάριος 2011

    HiRes εδώ

    Ιανουάριος 2011

    HiRes εδώ

    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2015.

    Ιανουάριος 2015

    2015-1 ΠΟΣΤΕΡ1Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2015

    2015-2 POSTERHires εδώ

    Μάρτιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Απρίλιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Μάϊος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούνιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούλιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Αύγουστος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Σεπτέμβριος 2015

    8415961Hires εδώ

    Νοέμβριος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Δεκέμβριος 2015

    keep-calm-and-have-a-safe-flight-45Hires εδώ

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2012.

    Δεκέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Νοέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Οκτώβριος 2012

    Hires εδώ

    Σεπτέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Αύγουστος 2012

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2012

    Hires εδώ

    Ιούνιος 2012

    Hires εδώ

    Μάιος 2012

    Hires εδώ

    Απρίλιος 2012

    Hires εδώ

    Μάρτιος 2012

    Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2012

    Hires εδώ

    Ιανουάριος 2012

    HiRes εδώ

    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2016.

    Ιανουάριος 2016

    Poster_2016-1Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2016

    2016-2 POSTERHires εδώ