Ταξίαρχος ε.α (ΠΒ) Ιωάννης Μπαμπασάκης (σελ. 9η)
ΠΑΡΑΛΑΒΗ ΤΩΝ Ε/Π ΑΒ-205
ΕΣ 644 & ΕΣ 645
ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΤΑΛΙΑ
Όπως είναι γνωστό, αριθμός από τα μέχρι σήμερα υπάρχοντα στην Αεροπορία Στρατού, ελικόπτερα ΑΒ-205, τα αγοράσαμε από την Ιταλική εταιρεία AGUSTA, που έχει το εργοστάσιό της στην Cascina Costa, κοντά στο Μιλάνο.
Στην αρχή, όταν ξεκίνησαν οι παραδόσεις, τα ελικόπτερα μας τα φέρνανε εδώ στην Ελλάδα, Ιταλικά πληρώματα, αλλά μετά από τις πρώτες παραδόσεις και ύστερα από προτάσεις του προσωπικού της Αεροπορίας Στρατού, μεταξύ των οποίων, κυριότερος υποστηρικτής τους ήταν ο κ. Γουδίρας Αθανάσιος, ο τρόπος μεταφοράς των νέο-παραλαμβανόμενων ελικοπτέρων άλλαξε και αυτά τα παραλάμβαναν Έλληνες χειριστές και τεχνικοί, στην Ιταλία και τα έφερναν στην Ελλάδα, πετώντας τα, ελληνικά πληρώματα.
Μία τέτοια περίπτωση θα δούμε σήμερα, για τα ελικόπτερα ΕΣ 644 και ΕΣ 645, μέσα από το εξαντλητικά λεπτομερές αρχείο του Ταξιάρχου ε.α (ΠΒ) Μπαμπασάκη Ιωάννη.
Αν ερμηνεύουμε σωστά τις εγγραφές στο Ατομικό Βιβλίο Πτήσεων του κ. Μπαμπασάκη, η διαδικασία παραλαβής και μεταφοράς, διαρκούσε από 7 έως 9 μέρες και περιελάμβανε δύο φάσεις,
η πρώτη ήταν η δοκιμαστική πτήση αποδοχής με κυβερνήτη – δοκιμαστή ιταλό χειριστή (για τα συγκεκριμένα ελικόπτερα ονόματι FORTSANI) και
η δεύτερη ήταν η πτήση από την Cascina Costa μέχρι τον Βόλο.
Η διάρκεια πτήσεως της δοκιμαστικής ήταν από 50 λεπτά μέχρι 1,30 ώρες, εξαρτωμένης από ότι καταλαβαίνουμε από τις τυχόν παρατηρήσεις της επιτροπής παραλαβής κ.λπ.
Η πτήση από Cascina Costa για Βόλο είχε διάρκεια 11 ώρες και 30 λεπτά, (από τις οποίες οι 7 ώρες και 55 λεπτά ήταν πάνω από ιταλικό έδαφος) και περιελάμβανε τα εξής σκέλη:
Cascina Costa – Genova – Pisa – Frosinone – Bari – Brindisi – Κέρκυρα – Πρέβεζα – Τατόι – Βόλος.
Από το βιβλίο πτήσεων επίσης βλέπουμε ότι και το ΕΣ 644 και το ΕΣ 645, το πέταξε δοκιμή αποδοχής ο κ. Μπαμπασάκης, ενώ υπάρχει μία πτήση για το ΕΣ 645 στο σκέλος Cascina Costa – Vochera – Cascina Costa, διάρκειας 1 ώρας και 35 λεπτών, αλλά δεν αναγράφεται ο σκοπός της.
Σημείωση Army Aviator,
Ίσως για την εξοικείωση του πληρώματος (Μπαμπασάκης- Μπούρμπουλας) στον Ιταλικό εναέριο χώρο, γιατί όπως θα δούμε αργότερα ήταν το πλήρωμα του Νο 1 Ε/Π στο σχηματισμό των δύο για την επιστροφή στην Ελλάδα.
Εδώ έχουμε την υπογραφή των απαραίτητων εγγράφων μετά την δοκιμαστική πτήση αποδοχής.
Στην φωτογραφία από αριστερά προ τα δεξιά, απεικονίζονται:
Γουδίρας Αθανάσιος – Σαμπάνης Σωτήριος – Μπαμπασάκης Ιωάννης – εκπρόσωπος Agusta – εκπρόσωπος Agusta – Χαλιάσος Θωμάς – εκπρόσωπος Agusta – Πολίτης Χαρίλαος (μάλλον ο κ. Μπούρμπουλας βγάζει την φωτογραφία).
Και μετά τις δοκιμές και τις υπογραφές μια αναμνηστική μπροστά στα brand new ΕΣ 644 και ΕΣ 645.
Στην φωτογραφία από αριστερά προ τα δεξιά, απεικονίζονται:
Πολίτης Χαρίλαος – Σαμπάνης Σωτήριος – Μπαμπασάκης Ιωάννης – Εκπρόσωπος της εταιρείας – Μπούρμπουλας Γεώργιος – Γουδίρας Αθανάσιος – Χαλιάσος Θωμάς.
Σημείωση Army Aviator,
Αξίζει να μελετήσουμε τη φωτογραφία λίγο. Βλέπουμε λοιπόν τα δύο ελικόπτερα ( ΕΣ 644 και ΕΣ 645) που δεν φέρουν πλωτήρες ανάγκης και μάλλον πετάξανε πάνω από την Αδριατική χωρίς πλωτήρες. Επίσης φέρουν εγκατεστημένο τον καθρέπτη εξωτερικών φορτίων, φαίνεται καθαρά στο ΕΣ 645, στο εξωτερικό μέρος της θέσης του κυβερνήτη.
Προσπάθησα να κάνω μια απεικόνιση των ιχνών των σκελών του ταξιδιού από αρχή μέχρι τέλος. Τα σημεία είναι όπως βγαίνουν από το Google, αν βάλει κανείς τις ονομασίες που γράφονται στο βιβλίο πτήσεων του κ. Μπαμπασάκη. Εκτιμώ ότι δεν έχουν την ακρίβεια ενός σχεδίου πτήσεως αλλά δείχνουν με την μεγαλύτερη δυνατή ακρίβεια, το ‘’δρόμο’’ που ακολούθησαν για να έρθουν στην Ελλάδα.
Και για όσους θέλουν να ‘’παίξουν’’ με τον γούγλη, να ένα καλός σύνδεσμος !!
Η μήπως ο μοναδικός ανάμεσα στα πληρώματά μας μπροστά στα ελικόπτερα;
Μου αρέσει!Μου αρέσει!
@ Λήσμονος Γεώργιος
Πιος από τους δύο, ο αριστερός ή ο δεξιά;
Μου αρέσει!Μου αρέσει!
Ο εικονιζομενος στη φωτογραφια εκπροσωπος της εταιρειας ειναι ο Francesco Lami
Μου αρέσει!Μου αρέσει!