Ταξίαρχος ε.α (ΠΒ) Ιωάννης Μπαμπασάκης (σελ. 7η)
ΣΑΣ
Στη σελίδα αυτή ( 7η στη σειρά) ο Δ. Σαμπάνης μας παρουσιάζει τη ζωή σε στιγμιότυπα στη ΣΑΣ που είχε έδρα :
Μέχρι το 1972, το αεροδρόμιο ΠΑΧΗΣ Μεγάρων
Μέχρι τις 15 – 10 -1974 το αεροδρόμιο ΑΓΡΙΝΙΟΥ
Από τις 16-10-1974 το αεροδρόμιο ΣΤΕΦΑΝΟΒΙΚΕΙΟΥ
Τα στιγμιότυπα, βγαλμένα μέσα από το προσωπικό αρχείο του Ταξιάρχου ε.α (ΠΒ) Ιωάννη Μπαμπασάκη, που μας παραχώρησε με πολύ αγάπη και ευγένεια η οικογένειά του και δείχνουν τον κ. Μπαμπασάκη, και ως Υποδιοικητή της ΣΑΣ, όταν αυτή ήταν στο Αγρίνιο αλλά και ως Διοικητή της όταν είχε εγκατασταθεί πλέον στο αεροδρόμιο Στεφανοβικείου.
Στις 16-5-1975, όπως φαίνεται και από τον πίνακα ΔΙΑΤΕΛΕΣΑΝΤΩΝ ΔΙΟΙΚΗΤΩΝ, ο κ. Μπαμπασάκης, Αντισυνταγματάρχης τότε, αναλαμβάνει τη Διοίκηση της Σχολής Αεροπορίας Στρατού, από τον μέχρι τις 15-5-1975 Διοικητή της, τον Αντισυνταγματάρχη (ΠΒ) Σερεμετάκη Σπυρίδωνα.
Αν έχετε διαβάσει την αφήγηση του Στέφανου Άτσαλου, για τις αναμνήσεις του από τα πρώτα χρόνια της στρατιωτικής του ζωής στη ΣΑΣ, μας έλεγε ότι όταν η ΣΑΣ μεταφέρθηκε από το αεροδρόμιο του Αγρινίου, στο αεροδρόμιο του Στεφανοβικείου, Διοικητής ήταν ο Σερεμετάκης με Υποδιοικητή τον Μπαμπασάκη.
Σημείωση Army Aviator:
Συνέχεια λοιπόν στη Διοίκηση – ο Υποδιοικητής να αναλαμβάνει Διοικητής – θέμα που κατά όπως φαίνεται οι παλαιότεροι από μας, το τηρούσαν για να υπάρχει η συνέχεια, πράγμα πολύ σοβαρό και ουσιώδες.Θέμα όμως που στις μέρες μας το έχουμε γράψει (μερικές φορές μεθοδεύοντάς το κιόλας) στα παλαιότερα των υποδημάτων μας……
Ανάγνωση Ημερησίας Διαταγής του νέου Διοικητού της ΣΑΣ, Αντισυνταγματάρχη (ΠΒ) Μπαμπασάκη Ιωάννη. Λίγο μετά τις 16-5-1975.
Σημείωση Army Aviator:
Για όσους ξέρουν το Στεφανοβίκειο, μπορούν να διακρίνουν το κτήριο του Διοικητηρίου του 1ου ΤΕΑΣ, πίσω από τους συγκεντρωμένους Αξκούς και οπλίτες της ΣΑΣ, υπό κατασκευή (στη φάση της τοιχοποιίας), το κεντρικό λεβητοστάσιο για τη θέρμανση όλων των κτηρίων του αεροδρομίου και τελευταίο κτήριο τα μαγειρεία-εστιατόρια.
Σημεία ιδιαίτερης προσοχής: Η απουσία του δασυλλίου από πεύκα δίπλα στο κτήριο του 1ου ΤΕΑΣ και ο τελείως ακατέργαστος χώρος συγκέντρωσης μπροστά από το Διοικητήριο της ΣΑΣ, γεμάτος αγριόχορτα και γαϊδουράγκαθα.
Στο Link trainer του U-17. Ένα πολύ πρωτοποριακό, για την εποχή του (1975), τόλμημα αλλά και κατόρθωμα της ΔΑΣ τότε, πολύ μπροστά για την εποχή του.
Σημείωση Army Aviator:
Αγωνιούσαν οι πρόγονοί μας για την επαγγελματική ολοκλήρωση των στελεχών. Ένα εξομοιωτής, που είχε κίνηση κατά τους 4 άξονες, και σου έδινε σχετικά καλή αίσθηση του χώρου του U-17 κατάλληλος για εκπαίδευση πτήσεων ΠΔΟ. Πολύ προχωρημένο για την εποχή του και ως μοντέλο αλλά και ως σκέψη, όσων είχαν την ευθύνη (και την υποχρέωση) να σκέπτονται για το καλό του σημερινού πλέον ΄Οπλου. (μ’ακούει κανείς ;;;;;; )
Μπροστά στο ΕΣ 288 U-9 E το 680 F της Rockwell Aero Commander.
Σημείωση Army Aviator:
Ένα από τα τρία που είχε η Αεροπορία Στρατού, οργανικά της ΣΑΣ, για να καλύπτει της ανάγκες αεροφωτογράφισης της Γεωγραφικής Υπηρεσίας Στρατού αλλά και των άλλων Δημόσιων Οργανισμών και υπουργείων. Τα αεροσκάφη αυτά πλέον έχουν αποσυρθεί το ένα δε κοσμεί ως μουσειακό έκθεμα την είσοδο του Αεροδρομίου Στεφανοβικείου ενώ το άλλο έχει αποσταλεί στο Πολεμικό Μουσείο των Αθηνών, για τον ίδιο λόγο.
Αεροσκάφη σκληρά για την εποχή τους, λίγο ‘’ντελικάτα’’ στην απογείωση και προσγείωση σε ψηλά και ζεστά αεροδρόμια, λόγω του ότι ήταν υψηλοπτέρυγα. Η φωτογραφία πρέπει να είναι τραβηγμένη στο Αεροδρόμιο Αγρινίου, μια και τέτοιου είδους υπόστεγα, δεν υπήρχαν και δεν υπάρχουν στο Στεφανοβίκειο, αλλά και διότι ο κ. Μπαμπασάκης φαίνεται με τα διακριτικά του Ταγματάρχη, εποχή που η ΣΑΣ, ήταν στο Αγρίνιο.
Παρουσίαση του αεροσκάφους MITSUBISHI MU-2J.
Από παλιά υπήρχαν οι προσπάθειες της ανανέωσης του στόλου των αεροφωτογραφικών αεροσκαφών U-9 E Aerocommander. Στην φωτογραφία, το πλήρωμα του αεροσκάφους και προσωπικό της ΣΑΣ του ΤΣΥΑΥ αλλά και της ΓΥΣ, στη πίστα της ΣΑΣ στο αεροδρόμιο του Στεφανοβικείου, που παρακολούθησε την επίδειξη των δυνατοτήτων του αεροσκάφους. Εκτός από τον κ. Μπαμπασάκη, καθισμένος πρώτος από αριστερά φαίνεται ο συγχωρεμένος ο Ταγματάρχης Καρεφυλάκης Δημήτριος.
Σημείωση Army Aviator: Ο κ. Μπαμπασάκης, έμεινε Διοικητής της ΣΑΣ, στο Στεφανοβίκειο από τις 16-5-1975 μέχρι τις 3-11-1975. Σε αυτό το διάστημα λοιπόν πρέπει να έγινε η επίδειξη της MITSUBISHI για το αεροφωτογραφικό. Δηλαδή οι άνθρωποι είχαν δρομολογήσει τις διαδικασίες έγκαιρα για την αντικατάσταση του στόλου των Aerocommander από τότε. Προσπάθειες που από ότι φαντάζομαι πέρασαν ‘’δια πυρός και σιδήρου’’ γιατί άντε να καταλάβει αυτός που έπρεπε να καταλάβει πάνω από τη ΔΑΣ, ότι τα Aerocommander καλά μεν ήταν αλλά, χωρίς συμπιεζόμενη καμπίνα, με εμβολοφόρους κινητήρες κ.λπ είχαν όριο ζωής μικρό. Για να σας δώσω ένα συγκριτικό μέτρο για αυτό που λέω, απλά να φανταστείτε ότι από το 1975 η Αεροπορία Στρατού κατόρθωσε να ανανεώσει το στόλο της σε αεροφωτογραφικά μόνο στα 2001, δηλαδή μετά από 26 ολόκληρα χρόνια και να τα παραλάβει τον Νοε του 2003. Φυσικά και εννοώ τα 2 C-12 AP/R. Τούτο δείχνει την αγωνία του προσωπικού που ασχολείται με το αντικείμενο, αλλά και ότι το Όπλο έχει πολλούς και επικίνδυνους εχθρούς. Και μέσα στους κόλπους του αλλά και έξω από αυτούς, είτε στον ίδιο κλάδο, είτε σε άλλους κλάδους των ΕΔ.
@ Στέφανος Άτσαλος
Άντε μοίρασε πάσες….
Μου αρέσει!Μου αρέσει!
Αν θυμάμαι καλά το link trainer το πρωτοείδα στην Πάχη, στο αμφιθέατρο (?) της Σχολής…
Μου αρέσει!Μου αρέσει!
@ Army Aviator
Οσο καλο ποδοσφαιρο αν παιζει καποιος δεν βορει να παιζει μονος του. Το link trainer ομολογω οτι δεν το θυμομουν αν και οπως ειπα «πεταξα» και 10 λεπτα. Οταν ομως το ειδα τα «πρασινο» λαμπακι αναψε. Να σου πω και που βρισκοταν στις μερες μου. Ηταν κατω απο την σκαλα μεσα στο Διοικητηριο. Αν περνω καμια πασα απο εσενα η τον Δημητρη ολο και κατι καινουργιο θα βγαινει. Ειδα την φωτογραφια του ΤΕΑΣ με τους χειριστες και θα γραψω κατι στο κεφαλαιο » Οι παλιοι θυμουντε»
Ετσι γινετε το παιχνιδι….με πασες.
Μου αρέσει!Μου αρέσει!
@ Army Aviator.
Ειπαμε ……ο,τι θυμαμε……. Οσα βορω να κανω retrieve απο τον σκληρο….Μη με ζητησετε να σας πω αν Θυμαμε kai την Ακροπολη οικοπεδο?
Μου αρέσει!Μου αρέσει!
@ Στεφανος
Είδες αγαπητέ μας φίλε;
Όχι μόνο εσύ να μας θυμίζεις….
Έχουμε και μεις τους »άσσους»
Μου αρέσει!Μου αρέσει!
Καλησπερα σας -καλημερα σας.
Στο linκ trainer εβαλα 10 λεπτα !….
Αυτο ηταν ολο κι ολο. Ανοιχτη η πορτα και ο Τχης Ρουμποπουλος να ειναι εκει ετοιμος μηπως και κανουμε τιποτε
και το βγαλουμε εκτος ενεργειας . Οσο για τα Aerocomander
οσο πετουσαν απο το Αγρινιο ,απο μεγαλο διαδρομο, πηγαιναν καλα. Στο Σεφανοβικι ομως η απογειωση ηταν σοβαροτατο προβλημα. Στα ορια…………….
Μου αρέσει!Μου αρέσει!
Σωστά Δημήτρη
Μου αρέσει!Μου αρέσει!
Στη φωτογραφία της ανάγνωσης της Ημερησίας Διαταγής μπορούμε να διακρίνουμε αριστερά, μια απο τις πρώτες σειρές χειριστών του ΠΝ, πριν μεταβούν στη Γαλλία για να βγούν διαθέσιμοι στα Aerospatiale Alouette III, τα πρώτα Ε/Π της ΔΕΝ.
Μου αρέσει!Μου αρέσει!