Ταξίαρχος ε.α (ΠΒ) Ιωάννης Μπαμπασάκης (σελ. 4η)
Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟΤΗΤΑ ΣΤΙΣ ΜΟΝΑΔΕΣ Ε.ΠΑΡ
Στη σελίδα αυτή ο Δ. Σαμπάνης μας παρουσιάζει κάποιες στιγμές από την καθημερινή ζωή των Μοιρών Ε.ΠΑΡ, από το προσωπικό αρχείο της οικογένειας του Ταξιάρχου ε.α (ΠΒ) Ιωάννη Μπαμπασάκη.
“Έτοιμος για πτήση” γράφει ο «ερωτευμένος» με το φωτογραφικό και όχι μόνο, προσωπικό αρχείο του, ο Υπολοχαγός τότε, κ. Μπαμπασάκης.
Αξίζει να παρατηρήσει κανείς, το αλεξίπτωτο ράχης που έφεραν οι χειριστές των Ε.ΠΑΡ. Είναι ένα αλεξίπτωτο ελεύθερης πτώσης, που μέχρι και την εποχή του 1980-1990 έφεραν οι αρχηγοί ρίψεων (jump masters) της Σχολής αλεξιπτωτιστών, αρκετά αξιόπιστο, αλλά για τα δεδομένα του L-21 B, λίγο «δύσχρηστο» μια που και ο χώρος του cockpit ήταν κομματάκι στενός…..
Μπροστά στη Λέσχη Αξιωματικών του Α/Δ Μεγάρων, μπαίνοντας από τη σημερινή κεντρική πύλη του αεροδρομίου Πάχης το πρώτο κτίριο αριστερά.
Τρίτος από αριστερά προς τα δεξιά ο τότε (Ιούνιος 1959) Λοχαγός (ΠΒ) Παπαβλασάκης Οδυσσεύς, μεγάλη αξία της εποχής. Κατέληξε, σε αεροπορικό ατύχημα με Ε/Π (μάλλον Alluette ) της Ολυμπιακής Αεροπορίας, στην οποία δούλευε ως χειριστής, μετά την αποστρατεία του.
Μια από τις πολύ σπάνιες φωτογραφίες του αεροδρομίου Φλαμουλίου, έξω από τα Τρίκαλα.
Στη φωτογραφία, βλέπουμε την τελετή αγιασμού, με τα αεροσκάφη L-21 B να φέρουν στο πλευρικό μέρος της ατράκτου, τη σήμανση των Ε.ΠΑΡ (δύο οβιδοβόλα χιαστί και στη κορυφή τη φλογοφόρο του όπλου του Πυροβολικού). Άξιο προσοχής, το υλικό με το οποίο είναι καλυμμένη η πίστα. Τα περίφημα PSP τα μεταλλικά διάτρητα πλέγματα που δενόταν το ένα με το άλλο και κάλυπταν επιφάνειες που έπρεπε να παραμένουν επίπεδες για τις προσγειώσεις των αεροσκαφών. Υλικό, με ευρεία χρήση από την εποχή του Β’ ΠΠ, που μέχρι και σήμερα, με άλλου είδους υλικά (κυρίως ενισχυμένα πλαστικά) χρησιμοποιούνται για πρόχειρους κατασκευές εκστρατείας (διάδρομους προσγείωσης, πίστες στάθμευσης κ.λπ.).
Ακόμη μια ωραία εναέρια λήψη του ΕΣ 598 L-21 B, με φόντο τους ορεινούς όγκους των Τρικάλων, με (μάλλον) ίχνη χιονιού.
Στην άκρη αριστερά, διακρίνεται ο τότε Υπολοχαγός (ΠΒ) Ιωάννης Μπαμπασάκης.
Μήπως ξέρετε τους άλλους;
Ο τότε Υπολοχαγός (ΠΒ) Ιωάννης Μπαμπασάκης, μπροστά στο L-21 B, ΕΣ 478, μάλλον στο Φλαμούλι Τρικάλων.
Στο ίδιο αεροσκάφος, με τον μηχανοσυνθέτη Γουναρίδη.
Εναέριος Παρατήρηση.
Πτήση πάνω από την πόλη των Τρικάλων. Εύκολα διακρίνει κανείς, τη σημερινή Σχολή Μονίμων Υπαξιωματικών. Ο φωτογράφος, που πρέπει να είναι ο κ. Μπαμπασάκης, πετά με το L-21 B ΕΣ 601.
Και μια ωραία φωτογραφία του Ισθμού της Κορίνθου.
Πόσο μια φωτογραφία, στη στιγμή της μπορεί να διατηρήσει τα χαρακτηριστικά του αντικειμένου, στην αιωνιότητα…..
Δημητρη καλημερα σου.
Αναφερ8ηκες στο προχειρο πεδιο στο Φλαμουλι.
Εχεις κατι περισσοτερο, συντεταγμενες , να παω να το δω.
Δεν γνωριζω σχεδον τιποτε. Οταν διαβασα το ποστ κατι μου εκανε «κλικ» αλλα…………….. το hard drive δεν μπορεσε να …..ανακαλεσει πληροφοριες.
Αλλωστε δηλωσα……………βλαβη.
Μου αρέσει!Μου αρέσει!
BRAVO DHMHTRH POLLY KALH DOULEIA.
KAI EGW ENTYPWSIASTHKA APO TO PSP. AP OTI GNWRIZW O MONADIKOS DIADROMOS POY EMEINE ME PSP STHN ELLADA EINAI TO AERODROMIO TOY SEDDES. MA8HTHS THS SXOLHS OTAN KANAME TO PRWTO AERONAYTILIAKO TAXEIDI ME CESSNA PRIN THN APOFOITHSH , ETYXE NA PROSGEIW8OUME STO SEDDES. HTAN PRAGMATI MONADIKH EMBEIRIA. APO TON 8ORYBO NOMIZES OTI EFYGAN TA SKELH . AN KAI O EKPAIDEYTHS MAS EIXE PROETOIMASEI GIA TO TI MAS PERIMENE………..ALLO NA SOU TO POYN KAI ALLO NA TO ZHSEIS. AN HTAN OMWS BREMENOS O DIADROMOS HTHELE IDAITERH PROSOXH……………….
Μου αρέσει!Μου αρέσει!
Αν κάποιος παρατηρήσει καλά τα Α/ΦΗ των μοιρών ΕΠΑΡ θα προσέξει οτι η σήμανση των αριθμών κλήσεων τους, στην άτρακτο δεν έφεραν τα αρχικά ΕΣ όπως σήμερα τα Α/ΦΗ της ΑΣ (αν και τα L-21B αποτελούσαν την εξαίρεση στην πλειοψηφία τους και με το ξεκίνημα και κατά την πορεία τους μέχρι την απόσυρσή τους στην ΑΣ), αλλά και το μαρκάρισμα στο κάτω μέρος των πτερύγων ακολουθούσε το αγγλικό σύστημα (κάτω μέρος δεξιάς πτέρυγας το πάνω μέρος του αριθμού κοιτάζει το χείλος προσβολής [478], κάτω μέρος αριστερής πτέρυγας το αντίστοιχο μέρος του αριθμού κοιτάζει το χείλος εκφυγής [601]). Οι πιό πάνω φωτό χαρακτηριστικές αυτού του συστήματος. Επίσης φαίνεται οτι δεν υπάρχει ομαδοποιημένη σειρά απονομής αριθμών κλήσεων (πχ όπως στα Apache, 1001, 1002, κτλ).
Μου αρέσει!Μου αρέσει!