Επιχείρηση Allied Force (1999). ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ.
συνέχεια από : Επιχείρηση Allied Force (1999).ΑΝΑΠΤΥΞΗ-ΟΡΓΑΝΩΣΗ-ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ-ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΤΗΣ TASK FORCE στο Α/Δ Rinas.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ
Από όλη λοιπόν την προσπάθεια και τις ενέργειες που έγιναν ή δεν έγιναν, όλες αυτές τις 78 μέρες που διήρκεσε η Επιχείρηση Allied Force και υπήρξε η Task Force Hawk, βγαίνουν τα εξής συμπεράσματα:
Επί των επιχειρησιακών θεμάτων
- Ο συνδυασμός των ενεργειών των ΕΕ/Π και των άλλων επίγειων Μονάδων της Task Force Hawk, με τις ενέργειες των αεροπορικών δυνάμεων, είχε σχεδιασθεί να γίνει μέσω των Air Tasking Order (ATO), που έβγαιναν στην Ιταλία. Αυτό ήταν κάτι πρωτόγνωρο για όλους τους εμπλεκομένους γιατί δεν είχε ποτέ προβλεφθεί και δοκιμασθεί. Τούτο είχε ως αποτέλεσμα δυσλειτουργίες μεταξύ των εμπλεκομένων επιτελείων και την ανάγκη εξεύρεσης λύσεων της στιγμής, στο μέσον μιας μεγάλης επιχείρησης που βρισκόταν σε εξέλιξη, όπως ήταν οι αεροπορικοί βομβαρδισμοί της Σερβίας. Το να συντονίσεις τις ενέργειες των ΕΕ/Π, τους τομείς των ραντάρ, τις βολές των MLRS και των άλλων ενεργούντων τμημάτων, μέσω μιας ATO, απαιτεί πολύ λεπτομερείς σχεδιασμούς-συντονισμούς. Με λίγα λόγια η τακτική, η τεχνική και οι διαδικασίες που απαιτούνταν για μια τέτοιου είδους αποστολή δεν υπήρχαν όταν ξεκίνησε η Επιχείρηση Allied Force και μέχρι που τελείωσε.
- Η υποστήριξη της Task Force Hawk από πλευράς Έρευνας και Διάσωσης στη Μάχη επίσης δημιουργούσε προβλήματα συντονισμού στον σχεδιασμό, λόγω του γεγονότος ότι υπήρχαν τεράστιες διαφορές στο δόγμα, στην εκπαίδευση και στην εφαρμογή τέτοιων ενεργειών, από τους διάφορους Κλάδους των Ε.Δ των ΗΠΑ που εμπλέκονταν σε αυτήν, που έπρεπε να επιλυθούν μετά από πολλές συνεκπαιδεύσεις και ασκήσεις.
- Πριν από την ανάπτυξη των ΜΑΣ, αυτές – εφόσον το επιτρέπει ο χρόνος – πρέπει να μελετούν τις περιοχές που θα ενεργήσουν και να βλέπουν – καλύτερα σε εξομοιωτές – τις δυνατότητες που υπάρχουν και στο προσωπικό αλλά και στα μέσα.
- Απαιτείται επιπλέον εκπαίδευση των ιπταμένων πληρωμάτων, σε αντικείμενα που μέχρι της αναπτύξεως δεν έχουν εκπαιδευθεί αρκετά, όπως ήταν οι πτήσεις των ΕΕ/Π στην Αλβανία με εξωτερικές δεξαμενές και σε πολύ μεγάλα υψόμετρα. (αυτό ευτυχώς έχει γίνει δίδαγμα και γι αυτό τα πληρώματα και ξένων κρατών όπως Γαλλίας, Γερμανίας και Ολλανδίας, πριν αναπτυχθούν στο Αφγανιστάν περνάν ειδικά σχολεία με τα δικά τους Ε/Π, σε αμερικανικές βάσεις στις ΗΠΑ για την εξοικείωση του high and hot περιβάλλοντος).
- Ο εξοπλισμός των ΕΕ/Π AH-64 Α με ρουκέτες M255A1, επαυξάνει – όπως απέδειξαν οι εκπαιδευτικές βολές στην Αλβανία – την ευελιξία τους να εμπλέκουν στόχους περιοχής αλλά και προσωπικού σε μικρές έως μεσαίες αποστάσεις.
- Η εκπαιδευτικές νυκτερινές πτήσεις με τη χρήση ΔΝΟ, πρέπει να ενσωματωθούν στα αναλυτικά εκπαιδευτικά προγράμματα όλων των ΜΑΣ.
- Απαιτείται εξοπλισμός των ΕΕ/Π AH-64 Α με αξιόπιστες επικοινωνίες κατάλληλες και σε εμβέλεια για επιχειρήσεις σε βάθος.
- Η διαμόρφωση των ΕΕ/Π πρέπει να μην είναι γενική, αλλά στοχευμένη στο είδος του στόχου που εκτιμάται ότι θα προσβάλουν.
- Είναι αναγκαίο, οι εφεδρικές εξωτερικές δεξαμενές των ΕΕ/Π AH-64 Α, να είναι και crashworthy αλλά και να αντέχουν σε κάποιου επιπέδου βολές φορητού ή/και ομαδικού οπλισμού.
- Στο μέλλον και εφόσον τα ΕΕ/Π σχεδιασθούν να χρησιμοποιηθούν σε επιχειρήσεις σε βάθος, πρέπει να γίνει πλήρης εκμετάλλευση των δυνατοτήτων των ΜΕΑ, που μπορούν να ανιχνεύουν τους, προς προσβολή από τα ΕΕ/Π, στόχους.
- Διαπιστώθηκε η ανάγκη ύπαρξης κατάλληλου φωτισμού αναγνωρίσεως εκ των όπισθεν, των Ε/Π που λειτουργούν με πλήρη συσκότιση, όπως στις πτήσεις με ΔΝΟ. Οι ΜΑΣ των ΕΕ/Π της Task Force Hawk, για να καλύψουν το κατασκευαστικό αυτό κενό, πρόσδεναν χημικά φώτα (cyalum), στο μοχλό ασφάλισης του ουραίου τροχού.
- Ο κύκλος 12ώρης υπηρεσίας των πληρωμάτων σε επιχειρήσεις που απαιτούν 2ωρη ετοιμότητα (το σύστημα δηλαδή που εφαρμόσθηκε από τα ΤΕΕΠ), κρίνεται ως αποτελεσματικός διότι προσδίδει στα εν υπηρεσία πληρώματα τη μέγιστη δυνατότητα απόδοσης.
- Όπου αυτό είναι πρακτικά εφαρμόσιμο, οι χώροι κατάκλισης και ύπνου των πληρωμάτων πρέπει να είναι χωριστά ανά ομάδα υπηρεσίας, έτσι ώστε τα πληρώματα που βρίσκονται εν υπηρεσία να μην εμπλέκονται με αυτά που δεν έχουν.
Επί των θεμάτων Συντήρησης και Δ.Μ
- Το τεχνικό προσωπικό των δύο ΤΕΕΠ, (επίπεδο συντήρησης AVUM), αναπτύχθηκε στο σύνολό του στην Αλβανία. Έτσι έχοντας, στην ουσία την υποχρέωση να συντηρεί τη μισή δύναμη των Ε/Π από αυτή που είχαν τα δύο ΤΕΕΠ (δηλαδή 24 αντί για 48), μπόρεσε να ανταπεξέλθει στην αποστολή του να έχει και τα 24 διαθεσιμότητα Fully Mission Capable (FMC).
- Σε καταστάσεις τέτοιας έκτακτης ανάγκης όπως χαρακτηρίζεται από πολλούς η επιχείρηση Allied Force, η αναδιατάξεις των μονάδων Τεχνικής Υποστήριξης των αεροπορικών μέσων, πρέπει να χαρακτηρίζονται από πνεύμα δημιουργικής φαντασίας (όπως εδώ), διότι μόνο έτσι μπορούν να λυθούν τα γραφειοκρατικά προβλήματα.
- Στο επίπεδο συντήρησης AVIM, όμως πρέπει να μελετηθεί άλλο σχήμα διότι οι Μονάδες AVIM που υποστήριζαν την Task Force Hawk, δεν μπόρεσαν να είναι τόσο αποτελεσματικές λόγω των περιορισμών σε προσωπικό και ειδικά εργαλεία.
ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
Όπως προσπαθούμε να κάνουμε πάντα, παρακάτω έχουμε μια σειρά από πέντε βίντεο παραγωγής του Jon Lottman για λογαριασμό του Center for Defense Information, μια σειρά αναλύσεων που προβλήθηκε στο Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών και Βίντεο του Houston το 2001. Βραβεύθηκε δε με Platinum Award, για θέματα Political & International Issues
Η σειρά έχει τον τίτλο:
‘Lessons of Kosovo: The Limits of Air Power ‘Operation Allied Force’
Για όσους θέλουν και έχουν την υπομονή, τα ανεβάζουμε:
Lessons of Kosovo #1 of 5: Operation Allied Force
Lessons of Kosovo #2 of 5: A Limited War
Lessons of Kosovo #3 of 5: Stop Ethnic Cleansing
CAPTIONED Lessons of Kosovo #4 of 5: Objective 2
Lessons of Kosovo #5 of 5: Aftermath
⭐ ⭐ ⭐ ⭐ ⭐ ⭐ ⭐ ⭐ ⭐ ⭐ ⭐ ⭐ ⭐ ⭐ ⭐ ⭐