ΥΠΟΣΤΡΑΤΗΓΟΣ ε.α (ΤΧ) ΦΕΓΓΟΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ (σελίδα 3η)
Συνέχεια από την 2η σελίδα.
Από τον Νοέμβριο του 1956 έως το 1971, η Αεροπορία Στρατού είχε αποκτήσει τμηματικά:
Σαράντα επτά (47) Α/Φ L-21Β με σύντομη περιγραφή ως ανωτέρω και ασύρματο μόνο FM.
(σημείωση Army Aviator: Ένα από τα 7 U-17B, στη πίστα συντήρησης του 307 ΤΣΥΑΥ)
Σαράντα εννέα (49) Α/Φ U-17Α και Β ( 37 U -17Α και 7 U-17Β, με μεταλλική επένδυση, εξαθέσια της CESSNA κατάλληλα για χαμηλές πτήσεις με κινητήρα CONTINENTAL 260 HP στις 2600 RPM με σύστημα εγχύσεως (Injection), με δύο χειριστήρια και με ασυρμάτους FM και VHF.
Δύο (2) Α/Φ U-6 BEAVER εξαθέσια με κινητήρα PRATTWHITNEY 450 HP (Από την Αμερικανική Αποστολή στη ΣΑΣ, πρόγραμμα ΜΙΜΕΧ ).
Τρία (3) Α/Φ U-9Ε AEROCOMMANDER, δικινητήρια με κινητήρες LYCOMING, ισχύος 380 HPέκαστος στις 3400 RPM με σύστημα εγχύσεως (injection), εξαθέσια, κατάλληλα για τη λήψη αεροφωτογραφιών για τη φωτοκάλυψη και τη κτηματογράφηση της Ελλάδος.
Σαράντα ένα (41) διθέσια Ε/Π ΟΗ-13Η και S της BELL με κινητήρα LYCOMING, 220 HP με καρμπιρατέρ και υπερπληρωτήρα.
(σημείωση Army Aviator: Ένα από τα πρώτα 54 UH-1H το ΕΣ 603 όπως ήλθαν από τις ΗΠΑ, σε olive green χρώμα, σταθμευμένο μπροστά στη πίστα του 25ου ΣΕΑΣ, στη Πάχη Μεγάρων, λίγες μέρες μετά την συναρμολόγησή του από το τεχνικό προσωπικό του τότε ΣΕΑΣ)
(σημείωση Army Aviator: Ακόμη ένα να από τα πρώτα 54 UH-1H το ΕΣ 637. Εδώ στο υπόστεγο συντήρησης του 307 ΤΣΥΑΥ, στο Α/Δ του Στεφανοβικείου, φωτογραφημένο το 1975 από τον Δ. ΣΑμπάνη,και βαμμένο με τα χρώματα της παραλαγής για δασωμένο έδαφος, αρκετά χρόνια πριν την θέσπιση της βαφής με το σημερινό αντι-IR χρώμα)
Πενήντα τέσσερα (54) (με προοπτική να γίνουν 100) Ε/Π UH-1H (HUEY) της BELL Αμερικής και ΑΒ -205 της AGUSTABELL, Ιταλίας, 13ων θέσεων για την μεταφορά προσωπικού και υλικών, με τουρμποκινητήρα της LYCOMING (TURBOSAFT) 1400 HP.
Ένα (1) Ε/Π Β-212 της BELL, δικινητήριο με τουρμποκινητήρες PRATT– WHITNEY (TURBOSAFT), 1400 HP διασκευασμένο για μεταφορά υψηλών προσώπων – VERYIMPORTANTPERSON (VIP).
To Ε/Π αυτό ήταν για αποκλειστική χρήση από τον τότε πρωθυπουργό Γεώργιο Παπαδόπουλο. Τον πρώτο καιρό το ασφαλίζαμε και το συντηρούσαμε στο υπόστεγο συντηρήσεως Α/Φ – Ε/Π του 25 ΣΕΑΣ και κατόπιν κατασκευάσαμε στο ΤΑΤΟΙ (εντός του χώρου της Σχολής ΙΚΑΡΩΝ, υπόστεγο στο οποίο ασφαλίζαμε και συντηρούσαμε το VIP Α/Φ Golfstream του τέως Βασιλέως Κων/νου και τοVIP Ε/Π του τέως πρωθυπουργού Γ. Παπαδοπούλου.
Η μεγάλη αύξηση των Α/Φ και Ε/Π της Αεροπορίας Στρατού δημιούργησε την ανάγκη να συγκροτηθεί ένα επί πλέον Συνεργείο Συντηρήσεως Α/Φ και Ε/Π το 23o ΣΕΑΣ στο Αεροδρόμιο του ΣΕΔΕΣ Θεσσαλονίκηςγια να μη μεταφέρονται τα Α/Φ και Ε/Π της Βορείου Ελλάδος στο 24o ΣΕΑΣ στο Βόλο για συντήρηση και την ανάγκη να συμπτυχθούν τα 23, 24 και 25 ΣΕΑΣ σε ενιαία Μονάδα με πλήρη οργάνωση διαθέτουσα γραφείο μελετών, γραφείο τεχνικών οδηγιών για την οργανωμένη εφαρμογή των τεχνικών εκδόσεων συντηρήσεως από την Αμερικανική αποστολή (ΜΟΣΒΗΠΕ ή JUSMAG) και από τα εργοστάσια κατασκευής των Α/Φ και Ε/Π διά των αποκλειστικών των αντιπροσώπων στην Ελλάδα, γραφείο παραγωγής κ.λπ. κατά το Αμερικανικό πρότυπο Πίνακα Οργανώσεως Προσωπικού και Υλικού. Σήμερα η JUSMAG έγινεODC (OfficeofDefenseCooperation).
Την 11η Δεκεμβρίου 1967 η ΔΑΣ έγινε ανεξάρτητη Διεύθυνση με προβλεπόμενο Διευθυντή Ταξίαρχο όπλου και υπαγωγή στον Α/Υ ΓΕΣ.
,
Την ανάγκη συγκροτήσεως του 23 ΣΕΑΣ στο ΣΕΔΕΣ και της συμπτύξεως των ΣΕΑΣ σε ενιαία Μονάδα την έβλεπαν και η ΔΤΧ/ΓΕΣ και η ΔΑΣ/ΓΕΣ και αποφάσισαν να την θέσουν υπόψη των Α και Β Υπαρχηγών του ΓΕΣ σε σύσκεψη των εμπλεκομένων επιτελείων και Διευθύνσεων.
Τον Ιούνιο 1969 ο τότε Διευθυντής Τεχνικού/ΓΕΣ, Υποστράτηγος Ιωάννης Κοζώνης παρουσίασε στους συσκεπτομένους την ανάγκη αυτή και οι κύριοι Α και Β Υπαρχηγοί ΓΕΣ αποφάσισαν να συγκροτηθεί το 23 ΣΕΑΣ, με έδρα το ΣΕΔΕΣ, αλλά να μην συμπτυχθούν τα ΣΕΑΣ σε ενιαία Μονάδα. Η συγκρότηση του 23ου ΣΕΑΣ και η υπαγωγή του στη ΔΤΧ/ Γ’ΣΣ ( Τρίτο Σώμα Στρατού) ολοκληρώθηκε το 1971.
Κατόπιν τούτου η ΔΤΧ/ΓΕΣ και η ΔΑΣ/ΓΕΣ ζήτησαν και ενεκρίθη από την Ιεραρχία του ΓΕΣ να μελετηθεί το θέμα συμπτύξεως των ΣΕΑΣ σε ενιαία μονάδα από την Δνση Μελετών του ΓΕΣ (ΔΜΛ/ΓΕΣ) Η ΔΜΛ/ΓΕΣ ανέλαβε την μελέτη αυτή και την ανέθεσε στους μελετητές της Λγον (ΔΒ) Βαφειάδη Χαράλαμπο και Υπλγο (ΤΧ) Ρήτο Μιχαήλ οι οποίοι μετά από συστηματική εξέταση όλων των παραγόντων υψηλής στάθμης εκπαιδεύσεως και συντηρήσεως, η οποία διήρκεσε πλέον του ενός έτους, υπέβαλαν πρακτικό στη ΔΜΛ /ΓΕΣ η οποία με θετική εισήγηση της την υπέβαλε Ιεραρχικώς στο ΓΕΣ και τελικά ενεκρίθη να συμπτυχθούν τα 23, 24 και 25 ΣΕΑΣ και η πτέρυγα τεχνικής εκπαίδευσης της ΣΑΣ σε Τάγμα.
Η σελίδα 3η συνεχίζεται….στη 4η σελίδα
Comments
One Response to “ΥΠΟΣΤΡΑΤΗΓΟΣ ε.α (ΤΧ) ΦΕΓΓΟΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ (σελίδα 3η)”Trackbacks
Check out what others are saying...[…] ΣΕΛΙΔΑ 3η Από το 1965 μέχρι και το 1971. […]
Μου αρέσει!Μου αρέσει!