ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΕΩΣ ΣΤΗ ΖΩΝΗ ΦΟΡΤΩΣΕΩΣ.
“Αξίζει να ξαναθυμηθούμε ότι οι Μογγόλοι, αν και ήταν ένας στρατός συνεχώς μετακινούμενος, δεν βρήκαν κανένα εμπόδιο να ξεπεράσουν τα Ιμαλάϊα, αλλά και τα Καρπάθια Όρη. Για τις μηχανοκίνητες Μονάδες, συνήθως πάντα θα υπάρχει ένας εναλλακτικός, παρακαμπτήριος δρόμος.”
Sir Basil Liddell Hart
ΕΙΣΑΓΩΓΗ
Στο προηγούμενο άρθρο μας αναλύσαμε το Σχέδιο Φορτώσεως και εξετάσαμε τους παράγοντες επιλογής μιας ΖΦ, τα καθήκοντα του επικεφαλή Αξιωματικού του Κέντρου Ελέγχου της Ζ.Φ, τη κίνηση προς τη ΖΦ, τα καλά και τα κακά της εσωτερικής και εξωτερικής φόρτωσης των Ε/Π, αναλύσαμε το σχέδιο εξαίρεσης φορτώσεως, το σχέδιο επικοινωνιών στη ΖΦ και τόσα άλλα.
Σήμερα λέμε να τελειώνουμε με τις Αεροκίνητες επιχειρήσεις.
Αυτό θα είναι το τελευταίο μας άρθρο για το αντικείμενο αυτό, στο οποίο θα προσπαθήσω να δώσω, τρία πράγματα:
Το πρώτο θα είναι το ΣΧΕΔΙΟ ΠΡΟΩΘΗΣΕΩΣ των Μονάδων του ΑΚΝ ΤΣ, από τους χώρους συγκεντρώσεώς τους, στη Ζώνη φορτώσεως.
Το δεύτερο θα είναι ένα υπόδειγμα των θεμάτων που πρέπει να περιληφθούν και να αναλυθούν στην Ενημέρωση της Αεροπορικής αποστολής και
Το τρίτο θα είναι μία μικρή σύνοψη των κυριότερων σημείων κάθε από τα πέντε σχέδια που αναλύσαμε όλον αυτόν τον καιρό.
ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΕΩΣ ΣΤΗ ΖΩΝΗ ΦΟΡΤΩΣΕΩΣ.
Το σχέδιο αυτό είναι το τελευταίο σχέδιο που θα πρέπει να φτιάξουμε για να εκτελέσουμε μια ΑΚΝ επιχείρηση. Βασίζεται στο Σχέδιο Φορτώσεως και είναι ένα πολύ καλό εργαλείο για όλους μας που βοηθά στο πότε θα αφιχθούν οι επίγειες Μονάδες, τα υλικά τους και τα εφόδιά τους στη Ζ.Φ. Το κλειδί της επιτυχίας για αυτό το σχέδιο είναι (και πάλι) ο λεπτομερής σχεδιασμός, η καλή ηγεσία ειδικά των μικρών Ηγητόρων, διμοιριτών και Διοικητών Λόχων και η ευκινησία.
Μιλώντας για λεπτομερή σχεδιασμό, εδώ πρέπει να καταγραφούν, τα γραφικά θα έλεγα της κινήσεως των επίγειων τμημάτων, με τα μέτρα ελέγχου, σε ένα πίνακα κινήσεως, που θα διανεμηθεί και θα κατανοηθεί από όλους.
Για να γίνει αυτό, πρέπει να έχουν γίνει οι αναγκαίες αναγνωρίσεις και δοκιμές, με τόση λεπτομέρεια όση θα μας επιτρέψει ο διαθέσιμος χρόνος. Πάντως το ελάχιστο που πρέπει να γίνει είναι η αναγνώριση των δρομολογίων από του ΧΣ προς τη ΖΦ, όλου του σημαντικού για κάθε τμήμα προσωπικού. Όσο περισσότερο εξοικειωμένοι είναι οι Ομαδάρχες τόσο το καλύτερο.
Μιλώντας για Ηγεσία, τα πράγματα γίνονται πιο σύνθετα. Πρέπει να έχουμε πλήρη γνώση των μικρών Ηγητόρων μας και να βρισκόμαστε εκεί, δίπλα στον πιο αδύναμο κρίκο. Επίσης πρέπει να είμαστε ευέλικτοι για να μπορέσουμε να αντιδράσουμε στις περιπτώσεις που τα πράγματα δεν θα πάνε όπως τα είχαμε σχεδιάσει. Πρέπει να έχουμε ετοιμότητα ενεργειών, στην περίπτωση που υπάρξει αργοπορία στην άφιξη των Ε/Π, ή στην περίπτωση εχθρικών προσβολών. Πάντα πρέπει να είμαστε έτοιμοι να αντιμετωπίσουμε το αναπάντεχο.
Αυτό λοιπόν είναι το τελευταίο από τα πέντε σχέδια. Θα το ξαναπούμε, όπως κάνουμε από την αρχή, ότι όλα τους είναι αλληλένδετα και αλυσίδα μεταξύ τους. Ένα κακά σχεδιασμένο και ακόμη χειρότερα εφαρμοζόμενο σχέδιο προωθήσεως των τμημάτων από τους ΧΣ στη ΖΦ, είναι σίγουρο ότι θα τινάξει στον αέρα, τα υπόλοιπα τέσσερα σχέδια.