ΑΝΑΛΥΣΗ ΑΤΥΧΗΜΑΤΩΝ CHINOOK ΛΟΓΩ BROWNOUT

Έχουμε τονίσει στην αντίστοιχη σελίδα του Φακέλλου ΑΦΓΑΝΙΣΤΑΝ, τα προβλήματα που αντιμετώπισαν οι συνάδελφοι των άλλων ΑΣ, που στάλθηκαν στο αφιλόξενο Αφγανιστάν, που είχαν σχέση με το περιβόητο πλέον Brownout, αλλά έχουμε αναλύσει και τον ορισμό, τις συνθήκες που δημιουργούνται κ.λ.π. Σειρά σήμερα έχει μια ανάλυση ορισμένων ατυχημάτων Ε/Π Chinook που είχαν ως κύρια αιτία αυτό το φαινόμενο το brownout.

ΤΟ ΑΤΥΧΗΜΑ ΤΟΥ Ε/Π CHINOOK 84-24174

84-24174_3a.jpg

 Το Ε/Π με αριθμό σειράς 84-24174, ήταν ένα Ε/Π CH-47D που παραληφθηκε από τον αμερικανικό στρατό στις 1 Οκτ 1985, ως μοντέλο Α και αναβαθμίσθηκε το 2002 σε μοντέλο D. Ανήκε στον  A Λόχο, του 7ου ΤΕΑΣ, της 101ης Αεροκίνητης Μεραρχίας. Στις 23:30 τις 28 Ιανουαρίου 2002, το πλήρωμα, στη προσπάθεια να προσγειωθεί σε μη οργανωμένο πεδίο προσγείωσης, στο νότιο Αφγανιστάν, στο οποίο επικρατούσαν συνθήκες υψηλών ποσοστών σκόνης, με τη βοήθεια Διοπτρών Νυκτερινής Όρασης, λόγω παραισθήσεων από brownout, πραγματοποίησε βαριά προσγείωση με το προστινό δεξιό σύστημα προσγείωσης  και καταστράφηκε ολοσχαιρώς. Το εμπρόσθιο σύστημα του στροφείου κτύπησε στο έδαφος και το Ε/Π »κάθησε» στο δεξιό του πλευρό. Στο Ε/Π εκτός από το πλήρωμα επέβαιναν και 16 Πεζοναύτες του αμερικανικού ΝαυτικούΜέχρι την  1 Ιαν 2002, το Ε/Π ήταν 36,8 ετών.

Περισσότερες πληροφορίες και πολλές-πολλές φωτό από το Ε/Π αυτό μετά τη πρόσκρούση του με το έδαφος στη πολύ επαγγελματικά φτιαγμένη ιστοσελίδα εδώ .

ΤΟ ΑΤΥΧΗΜΑ ΤΟΥ Ε/Π  CHINOOK 88-00100

afghan_chinook_crash_6.jpg

Το Ε/Π CH-47D με αριθμό σειράς 88-00100, παραλήφθηκε από τον αμερικανικό στρατό στις 19-9-1988 και εκσυγχρονίσθηκε από μοντέλο C σε μοντέλο D στις 20-11-1989. Ανήκε στη δύναμη του F Λόχου Ε/Π (Big Windy) του 159ου Συντάγματος Α.Σ που είχε έδρα το Giebelstadt της Γερμανίας μέχρι την ημερομηνία καταστροφής του στο Αγφανιστάν.

 afghan_chinook_crash_1map.jpg

 Το ατύχημα συναίβει στις 6 Απριλίου 2005 όταν το Ε/Π, στη περιοχή Ghazni, 80 μίλια ΝΔ της Καμπούλ, συνάντησε πολύ άσχημο καιρό και καταιγίδα σκόνης που έπνεε με ταχύτητες μεγαλύτερες των 45 κόμβων (dust storm), κατέπεσε και κτύπησε στο έδαφος, πήρε φωτιά και κάηκε ολοσχαιρώς. Κανείς από το πλήρωμα 5 ανδρών και τους 13 επιβαίνοντες, σύνολο 18, δεν επέζησε.

ΤΑ ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ ΤΩΝ ΔΥΟ ΟΛΛΑΝΔΙΚΩΝ CHINOOK 

Το 298 Σμήνος Ε/Π είναι Μονάδα του Tactische Helikopter Groep (Tactical Helicopter Group) Ολλανδικής Π.Α. Το σμήνος σήμερα διαθέτει 11 Chinook, από τα αρχικά χορηγηθέντα 13. Τα δύο που έχασε είναι το D-104 και το D-105.

Οι απώλειες των 2 Ε/Π, έγιναν ως εξής:

Στις 27 Ιουλίου 2005, έπεσε το D-105 και το αναπλήεωσε το D-104 το οποίο να σημειωθεί πήγε πετόντας από την Ολλανδία στο Αφγανιστάν.

Το D-104 συνετρίβη στο έδαφος στις 31 Οκτωβρίου 2005, σε σημείο που απείχε 40 χιλ. ΒΑ του Bagram.

Πολλές φωτογραφίες μπορούμε να δούμε για το ατύχημα του D-104, στην επίσημη ιστοσελίδα του 298 Σμήνους 

 ΤΟ ΑΤΥΧΗΜΑ ΤΟΥ Ε/Π CHINOOK 92-00301

ch-47d_chinook_helicopter_92-00301_b.jpg

Το Ε/Π CH-47D με αριθμό σειράς 92-00301, παραλήφθηκε από τον αμερικανικό στρατό στις 27-8-1992 και εκσυγχρονίσθηκε από μοντέλο C σε μοντέλο D στις 25-10-1993. Ανήκε στη δύναμη του 193ου Συντάγματος Α.Σ  που αναπτύχθηκε στο Αφγανιστάν στις αρχές του 2004, μέχρι την ημερομηνία καταστροφής του στο Αγφανιστάν. Απωλέσθηκε στις 14 Απριλίου 2004, λόγω ατυχήματος, σε περιοχή 70 ναυτικά μίλια ΝΝΔ της Βαγδάτης, όταν σε ανυκτερινή αποστοή με ΔΝΟ έπεσε σε καταιγίδα σκόνης (sandstorm) και το πλήρωμα προσπάθησε να εκτελέσει προληπτική προσγείωση, κατά την οποία βρέθηκε σε κατλασταση brownout, προσέκρουσε στο έδαφος, αναποδογύρισε και κάηκε μερικώς, στην περιοχή της APU. Από το πλήρωμα των 5 ανδρών, οι 2 χειριστές και 1 μέλος του πληρώματος υπέστησαν μικροτραυματισμούς. Όλα τα μέλη του πληρώματος διασώθηκαν από ομάδα CSAR, 3 ώρες μετά το ατύχημα. Λόγω των εκτεταμένων ζημειών, στην άτρακτό η επισκευή του κρίθηκε ασύμφορος. Αφού το Ε/Π κανιβαλίσθηκε και απομακρύνθηκαν όλα τα μεγάλα συγκροτήματα που μπορούσαν να επισκευασθούν και επαναχρησιμοποιηθούν, το Ε/Π καταστράφηκε με πυρά από αεροπλάνα της αμερικανιής Π.Α. Μέχρι την 1 Ιανουαρίου 2002 το Ε/Π 92-00301 ήταν 38.9 ετών.

Περισσότερα και τεκμηρίωση του ατχήματος μπορούμε να διαβάσουμε εδώ

Σχολιάστε

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2009.

    Δεκέμβριος 2009

    Νοέμβριος 2009

    FOD 2009_11

    Οκτώβριος 2009

    HUMAN FACTOR

    Σεπτέμβριος 2009

    DAZZLERS 1

    Αύγουστος 2009

    dynamic rollover poster greeka

    ΙΟΥΛΙΟΣ 2009

    ΕΙΣΑΙ ΤΟΣΟ ΧΑΖΟΣ ΟΣΟ ΦΑΙΝΕΣΑΙ..!!!

    ΕΙΣΑΙ ΤΟΣΟ ΧΑΖΟΣ ΟΣΟ ΦΑΙΝΕΣΑΙ..!!!

    ΙΟΥΝΙΟΣ 2009

    ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑΣ ΑΕΡ. ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ

    ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑΣ ΑΕΡ. ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ

    ΜΑΪΟΣ 2009

    ΚΑΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

    ΚΑΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

    ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2009

    Η ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΤΩΝ 12.

    Η ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΤΩΝ 12.

    ΜΑΡΤΙΟΣ 2009

    T/R+TREE = TROUBLE !

    T/R+TREE = TROUBLE !

    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2013.

    Ιανουάριος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2013

    ΠΟΣΤΕΡ ΦΕΒ 2013

    Hires εδώ

    Μάρτιος 2013

    Χωρίς τίτλο2

    Hires εδώ

    Απρίλιος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Μάϊος 2013

    ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΒΕΓΓΑΛΙΚΩΝ002

    Hires εδώ

    Ιούνιος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2013

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Αύγουστος 2013

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Σεπτέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Οκτώβριος 2013

    cf87cf89cf81ceafcf82-cf84ceafcf84cebbcebf2Hires εδώ

    Νοέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Δεκέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλο1Hires εδώ

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2010.

    Δεκέμβριος 2010


    Νοέμβριος 2010


    Οκτώβριος 2010

    Σεπτέμβριος 2010

    Αύγουστος 2010

    Ιούλιος 2010

    Ιούνιος 2010


    Μάϊος 2010

    Απρίλιος 2010

    Μάρτιος 2010

    Φεβρουάριος 2010

    Ιανουάριος 2010


    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2014.

    Ιανουάριος 2014

    Poster_2014-01Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2014

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Μάρτιος 2014

    Χωρίς τίτλο1Hires εδώ

    Απρίλιος 2014

    Χωρίς τίτλο3Hires εδώ

    Μάϊος 2014

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούνιος 2014

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2014

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Αύγουστος 2014

    Hires εδώ

    Σεπτέμβριος 2014

    Hires εδώ

    Οκτώβριος 2014

    ΠΟΣΤΕΡ ΟΚΤ

    Hires εδώ

    Νοέμβριος 2014

    Hires εδώ

    Δεκέμβριος 2014

    Poster_2014-12

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2011.

    Δεκέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Νοέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Οκτώβριος 2011

    HiRes εδώ

    Σεπτέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Αύγουστος 2011

    HiRes εδώ

    Ιούλιος 2011

    HiRes εδώ

    Ιούνιος 2011

    HiRes εδώ

    Μάϊος 2011

    HiRes εδώ

    Απρίλιος 2011

    HiRes εδώ

    Μάρτιος 2011

    HiRes εδώ

    Φεβρουάριος 2011

    HiRes εδώ

    Ιανουάριος 2011

    HiRes εδώ

    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2015.

    Ιανουάριος 2015

    2015-1 ΠΟΣΤΕΡ1Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2015

    2015-2 POSTERHires εδώ

    Μάρτιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Απρίλιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Μάϊος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούνιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούλιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Αύγουστος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Σεπτέμβριος 2015

    8415961Hires εδώ

    Νοέμβριος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Δεκέμβριος 2015

    keep-calm-and-have-a-safe-flight-45Hires εδώ

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2012.

    Δεκέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Νοέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Οκτώβριος 2012

    Hires εδώ

    Σεπτέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Αύγουστος 2012

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2012

    Hires εδώ

    Ιούνιος 2012

    Hires εδώ

    Μάιος 2012

    Hires εδώ

    Απρίλιος 2012

    Hires εδώ

    Μάρτιος 2012

    Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2012

    Hires εδώ

    Ιανουάριος 2012

    HiRes εδώ

    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2016.

    Ιανουάριος 2016

    Poster_2016-1Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2016

    2016-2 POSTERHires εδώ