ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ LAMSON 719- ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΜΟΝΑΔΕΣ Ε/Π.

ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ΕΛΙΚΟΠΤΕΡΩΝ

Συνέχεια ξεφεύγουμε από τη σειρά της αφήγησης γιατί είναι αναγκαίο νομίζω να λέμε και ορισμένα πράγματα που είναι σημαντικά για να καταλαβαίνουμε λίγο καλύτερα τα πράγματα. Θα δούμε λίγο, το είδος των Μονάδων Αεροπορίας στρατού που συμμετείχαν και τους βασικούς τύπους των  Ε/Π, που χρησιμοποιήθηκαν για την επιχείρηση που μιλάμε. Ας ξεκινήσουμε.

ΜΟΝΑΔΕΣ ΑΕΡΟΔΙΑΚΟΜΙΔΩΝ (Dustoff Units).

Δεν θα πρέπει να μας διαφεύγει της προσοχής ότι εκείνη την εποχή, η ΑΣ στις ΗΠΑ, δεν ήταν ανεξάρτητο Όπλο (έγινε το 1983) και οι Μονάδες Αεροδιακομιδών, ήταν Μονάδες Υγειονομικού, επιπέδου Λόχου, Τάγματος, ή Συντάγματος. Εκτός των αποστολών αεροδιακομιδών είχαν και το έργο της διάσωσης προσωπικού από καταρριπτόμενα Ε/Π.

Στη παραπάνω εικόνα βλέπουμε ένα τέτοιο Ε/Π να κάνει διάσωση του πληρώματος από μία ΖΠ/Γ στο Λάος. («Dustoff» κωδική λέξη, που σημαίνει ξεσκόνισμα-σκούπισμα, αλλά στην ουσία έμεινε πλέον στην αεροπορική ορολογία ως αναγνωριστικό των Μονάδων Αεροδιακομιδών). Αξίζει να δούμε τα συντρίμμια του Ε/Π, πάνω από το στροφείο του Ε/Π διάσωσης και στην πάνω δεξιά γωνία της φωτογραφίας, το προσωπικό ασφαλείας της ΖΠ/Γ καλυμμένο σε ένα κρατήρα.(ΠΗΓΗ).

ΜΟΝΑΔΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΩΝ Ε/Π (Cargo Helicopter Units).

Σύμφωνα με την τότε ισχύουσα οργάνωση, κάθε μία Μεραρχία υποστηριζόταν από δύο Λόχους Μεταφορικών Ε/Π, που ήταν εξοπλισμένοι με Ε/Π CH-47 A,B.

Η κύρια αποστολή τους η μεταφορά στρατευμάτων και υλικών. Τα Ε/Π αυτά έπαιξαν ένα καθοριστικό ρόλο για την ύπαρξη και επιβιωσιμότητα του πλέγματος των ΒΠΥ, λόγω του ότι ήταν το κύριο μέσο, μεταφοράς των πυροβόλων και των πυρομαχικών τους, αλλά και της λειτουργίας του ρεύματος ανεφοδιασμού τους σε υλικά πυρομαχικά και καύσιμα.

ΛΟΧΟΙ Ε/Π ΕΦΟΔΟΥ (Assault Helicopter Companies).

Πηγή

Η ραχοκοκαλιά του Πολέμου του Βιετνάμ. Το παιδί για όλες τις δουλειές που θα λέγαμε. Αποστολή τους η εκτέλεση ΑΚΝ επιχειρήσεων, η μεταφορά τραυματιών, στην επιστροφή όταν ήταν άδεια, η διείσδυση από τον αέρα Ομάδων ειδικών Δυνάμεων, η εκτέλεση ψυχολογικών επιχειρήσεων και ότι άλλο μπορούσε να φαντασθεί κανείς.

Η οργάνωση των Λόχων αυτών τώρα έχει ενδιαφέρον.

Κάθε Λόχος είχε 24 με 27 Ε/Π UH-1.

Αυτός ήταν οργανωμένος σε τρεις Διμοιρίες Ε/Π.

Δύο Διμοιρίες Εφόδου, με Ε/Π UH-1D και αργότερα H.Στην αργκό τα UH-1D και H τα λέγανε ‘’slicks’’ (επιδέξια).

Μία Διμοιρία Εξοπλισμένων Ε/Π, με Ε/Π UH-1C (που αργότερα λόγω των προβλημάτων που είχαν με τον κινητήρα τους μετατράπηκαν σε Μ βάζοντάς τους τον κινητήρα T-53 -13.

Στη παραπάνω φωτογραφία βλέπουμε πληρώματα από την μία Διμοιρία Ε/Π Εφόδου του 174 AHC. H φωτογραφία είναι τραβηγμένη στον Προκεχωρημένο χώρο Συγκεντρώσεως στο Khe Sanh, λίγο πριν την έναρξη της επιχείρησης Lamson 719. (ΠΗΓΗ).

Στη παραπάνω φωτογραφία βλέπουμε πληρώματα από την μία Διμοιρία εξοπλισμένων Ε/Π του 174 AHC. Τα Ε/Π αυτά εκτελούσαν αποστολές συνοδείας των Ε/Π εφόδου, προηγούμενα των κυμάτων των Ε/Π, αίροντας τυχόν εχθρικές αντιστάσεις στις ΖΠ/Γ. (ΠΗΓΗ).

Αλλά αξίζει να δούμε λίγα περισσότερα για το Ε/Π αυτό μια που στην ουσία είναι και ο προπάππους των Επιθετικών Ε/Π, όπως τα ξέρουμε σήμερα.

Το Ε/Π της φωτογραφίας είναι το UH-1C 65-09507. Ανήκει σε μία Διμοιρία εξοπλισμένων Ε/Π του 174 AHC. Τα Ε/Π αυτά gunships, ήταν εξοπλισμένα, με το οπλικό υποσύστημα M 21 subsystem. Με 4 πολυβόλα M60, δύο σε κάθε μία πλευρά και από έναν εκτοξευτή  των 7 ρουκετών (ή των 19) σε κάθε μία πλευρά του. Στο ρύγχος του Ε/Π υπήρχε πυργίσκος (ball turret) με εκτοξευτήρα βομβίδων των 40MM. Ο φόρτος μάχης για τα 4 πολυβόλα Μ-60 ήταν 6.000 βλήματα των 7.62 mm. (ΠΗΓΗ).

Ακόμη μια φωτογραφία από πίσω ενός υποσυστήματος M-21. Το Ε/Π ανήκει σε μία  Διμοιρία εξοπλισμένων Ε/Π του 174 AHC. (ΠΗΓΗ).

ΜΟΝΑΔΕΣ Ε/Π ΕΝΑΕΡΙΟΥ ΙΠΠΙΚΟΥ (Αναγνωρίσεως) (Air Cavalry Units).

Κάθε μία Μεραρχία υποστηριζόταν από μία Ίλη (Λόχο) Ε/Π Εναέριου Ιππικού (Αναγνωρίσεως). Κάθε μία από τις Ίλες, είχε τρεις Ουλαμούς (Διμοιρίες) Ε/Π Εναέριου Ιππικού (Αναγνωρίσεως) και έναν Ουλαμό αναγνωρίσεως εδάφους.

Κάθε μία Ίλη (Λόχος) Ε/Π Εναέριου Ιππικού (Αναγνωρίσεως) είχε 27 Ε/Π:

Εννέα με δέκα Ε/Π ΑΗ-1G, όπως αυτό της φωτογραφίας, ή αντίστοιχο αριθμό εξοπλισμένων UH-1C.

Αλλά ας δούμε λίγο τον εξοπλισμό τους, παππούς των ΕΕΠ μας Ε/Π είναι….

Το Ε/Π έφερε ένα συνδυασμό οπλικών συστημάτων. Έτσι :

Στο ρύγχος το ΕΕ/Π έφερε έναν πυργίσκο με ένα M-134 7.62mm Minigun, το βλέπουμε αριστερά στη φωτογραφία και ένα εκτοξευτήρα βομβίδων M129 των 40MM. Υπήρχε η δυνατότητα αντί του παραπάνω συνδυασμού να φέρει 2 από τα παραπάνω συστήματα.

Στους πλευρικούς φορείς έφερε  ρουκέτες 2.75 inch (70mm) Folding Fin Aerial Rockets (FFARs).  7 ρουκέτες αν έφερε τον φορέα M158, ή 19 αν έφερε τον φορέα  M200. Επίσης έφερε πυροβόλο των 20 mm M195 (20mm automatic gun). Το Ε/Π της φωτογραφίας φέρει συνδυασμό ενός φορέα Μ 158 και ενός πυροβόλου.(ΠΗΓΗ).

Ας ξαναγυρίσουμε στην Ίλη (Λόχος) Ε/Π Εναέριου Ιππικού (Αναγνωρίσεως):

Επίσης είχε 10 με 11 Ε/Π ΟΗ-6 ή ΟΗ-58.

Στη παραπάνω φωτογραφία Ε/Π ΟΗ-6, εξοπλισμένο με το υποσύστημα M-134 7.62mm Minigun. Τα Ε/Π είχαν το ‘’παρατσούκλι’’ «loaches», από το ακρωνύμιο LOH (light observation helicopters). Η φωτό τραβηγμένη το 1968 κοντά στο  Ba Xoai. (ΠΗΓΗ).

και ένα ΟΗ-58

Οι αποστολές που αναλάμβανε η Ίλη (Λόχο) Ε/Π Εναέριου Ιππικού (Αναγνωρίσεως) ήταν αποστολές αναγνωρίσεως. Κατά τη διάρκεια της Επιχείρησης Lamson 719, η συγκρότηση των Ομάδων Αναγνωρίσεως αποτελούνταν από 4 Ε/Π ΑΗ-1G που εφάρμοζαν την τακτική  «hunter killer». Το ένα Ε/Π πετούσε χαμηλά και αργά μόλις ανακάλυπτε εχθρό, επενέβαιναν με πυρά τα άλλα τρία.

ΜΟΝΑΔΕΣ ΕΝΑΕΡΙΟΥ ΠΥΡΟΒΟΛΙΚΟΥ (Aerial Rocket Artillery).

Οι Μονάδες εναέριου ΠΒ ονομαζόταν Πυροβολαρχίες και είχαν την εποχή της επιχείρησης Lamson 719, από 12 Ε/Π ΑΗ-1G, εξοπλισμένα με 76 ρουκέτες 2.75 inch (70mm) Folding Fin Aerial Rockets (FFARs), σε δύο φορείς M158  και  M200, όπως φαίνεται στη παραπάνω φωτογραφία.

Ανήκαν στο Μεραρχιακό ΠΒ και οι αποστολές τους ήταν καθαρά αποστολές ΠΒ. Οι αποστολές τους ήταν η παροχή Εγγύς Αεροπορικής Υποστήριξης στα κύματα των Ε/Π εφόδου και κατά τη συγκεκριμένη επιχείρηση, ανέλαβαν και αποστολές επιθετικής αναγνώρισης.

 

Συνέχεια στο : ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ LAMSON-719- ΤΑΚΤΙΚΗ ΠΤΗΣΕΩΣ ΠΟΥ ΕΦΑΡΜΟΣΘΗΚΕ.

Σχολιάστε

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2009.

    Δεκέμβριος 2009

    Νοέμβριος 2009

    FOD 2009_11

    Οκτώβριος 2009

    HUMAN FACTOR

    Σεπτέμβριος 2009

    DAZZLERS 1

    Αύγουστος 2009

    dynamic rollover poster greeka

    ΙΟΥΛΙΟΣ 2009

    ΕΙΣΑΙ ΤΟΣΟ ΧΑΖΟΣ ΟΣΟ ΦΑΙΝΕΣΑΙ..!!!

    ΕΙΣΑΙ ΤΟΣΟ ΧΑΖΟΣ ΟΣΟ ΦΑΙΝΕΣΑΙ..!!!

    ΙΟΥΝΙΟΣ 2009

    ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑΣ ΑΕΡ. ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ

    ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑΣ ΑΕΡ. ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ

    ΜΑΪΟΣ 2009

    ΚΑΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

    ΚΑΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

    ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2009

    Η ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΤΩΝ 12.

    Η ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΤΩΝ 12.

    ΜΑΡΤΙΟΣ 2009

    T/R+TREE = TROUBLE !

    T/R+TREE = TROUBLE !

    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2013.

    Ιανουάριος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2013

    ΠΟΣΤΕΡ ΦΕΒ 2013

    Hires εδώ

    Μάρτιος 2013

    Χωρίς τίτλο2

    Hires εδώ

    Απρίλιος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Μάϊος 2013

    ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΒΕΓΓΑΛΙΚΩΝ002

    Hires εδώ

    Ιούνιος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2013

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Αύγουστος 2013

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Σεπτέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Οκτώβριος 2013

    cf87cf89cf81ceafcf82-cf84ceafcf84cebbcebf2Hires εδώ

    Νοέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Δεκέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλο1Hires εδώ

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2010.

    Δεκέμβριος 2010


    Νοέμβριος 2010


    Οκτώβριος 2010

    Σεπτέμβριος 2010

    Αύγουστος 2010

    Ιούλιος 2010

    Ιούνιος 2010


    Μάϊος 2010

    Απρίλιος 2010

    Μάρτιος 2010

    Φεβρουάριος 2010

    Ιανουάριος 2010


    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2014.

    Ιανουάριος 2014

    Poster_2014-01Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2014

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Μάρτιος 2014

    Χωρίς τίτλο1Hires εδώ

    Απρίλιος 2014

    Χωρίς τίτλο3Hires εδώ

    Μάϊος 2014

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούνιος 2014

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2014

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Αύγουστος 2014

    Hires εδώ

    Σεπτέμβριος 2014

    Hires εδώ

    Οκτώβριος 2014

    ΠΟΣΤΕΡ ΟΚΤ

    Hires εδώ

    Νοέμβριος 2014

    Hires εδώ

    Δεκέμβριος 2014

    Poster_2014-12

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2011.

    Δεκέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Νοέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Οκτώβριος 2011

    HiRes εδώ

    Σεπτέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Αύγουστος 2011

    HiRes εδώ

    Ιούλιος 2011

    HiRes εδώ

    Ιούνιος 2011

    HiRes εδώ

    Μάϊος 2011

    HiRes εδώ

    Απρίλιος 2011

    HiRes εδώ

    Μάρτιος 2011

    HiRes εδώ

    Φεβρουάριος 2011

    HiRes εδώ

    Ιανουάριος 2011

    HiRes εδώ

    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2015.

    Ιανουάριος 2015

    2015-1 ΠΟΣΤΕΡ1Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2015

    2015-2 POSTERHires εδώ

    Μάρτιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Απρίλιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Μάϊος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούνιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούλιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Αύγουστος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Σεπτέμβριος 2015

    8415961Hires εδώ

    Νοέμβριος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Δεκέμβριος 2015

    keep-calm-and-have-a-safe-flight-45Hires εδώ

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2012.

    Δεκέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Νοέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Οκτώβριος 2012

    Hires εδώ

    Σεπτέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Αύγουστος 2012

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2012

    Hires εδώ

    Ιούνιος 2012

    Hires εδώ

    Μάιος 2012

    Hires εδώ

    Απρίλιος 2012

    Hires εδώ

    Μάρτιος 2012

    Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2012

    Hires εδώ

    Ιανουάριος 2012

    HiRes εδώ

    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2016.

    Ιανουάριος 2016

    Poster_2016-1Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2016

    2016-2 POSTERHires εδώ