Η ΜΕΤΑΣΤΑΘΜΕΥΣΗ ΤΗΣ ΣΑΣ

Συνέχεια από τη σελίδα: ΠΩΣ ΠΕΤΟΥΣΑΜΕ (μέρος 4ο)

wwu039athw.jpeg 

ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ  ΤΟΥ 1974 

Όταν  ηρέμησαν  τα πράγματα ,μετά την επιστράτευση , και ενώ η Σχολή ήταν χωρισμένη σε  2  αεροδρόμια  (πολιτικό Αγρινίου  και στρατιωτικό ) ακούστηκε ότι φεύγουμε. Όλοι γνωρίζαμε ότι  η Αεροπορία Στρατού  έφτιαχνε το «δικό της σπίτι» στο Στεφανοβίκη αλλά αυτό ήταν όλο. Κάνεις δεν γνώριζε σε ποιο στάδιο ήταν τα έργα.

Το διάστημα εκείνο ο Διοικητής  έπαιρνε ένα  CESSNA  και 2 φόρες τουλάχιστον την εβδομάδα πετούσε στο Στεφανοβίκη. Άρχισαν οι μηχανικοί να μαζεύουν , οι αξιωματικοί μάζευαν τα γραφεία τους και γενικά όλα ήταν στο πνεύμα της «μετακόμισης». Κάποιο πρωί όταν πήγαμε στο αεροδρόμιο είδαμε μια ατελείωτη φάλαγγα από οχήματα από διαφόρους ΛΕΜ. Άρχισαν λοιπόν την φόρτωση και σε κάνα 2 μέρες ήμασταν έτοιμοι για την πρώτη  φάση της μεταστάθμευσης. Εμείς, οι εκπαιδευόμενοι, 7 όλοι και όλοι  ξορισθήκαμε συνοδηγοί και κάποιο πρωινό του Οκτώβριου ξεκινήσαμε για το «σπίτι» μας.

Η διαδρομή ήταν να πάμε μέσω Κάζας. Δεν γνωρίζω πως είναι σήμερα αυτός ο δρόμος αλλά τότε ήταν…….άστα να πάνε. Μερικοί από τους οδηγούς θυμάμαι, που ήταν πολίτες, είχαν σοβαρές αντιρρήσεις για αυτήν την διαδρομή. Οι διαταγές είναι διαταγές και έτσι ακολουθήσαμε τις εντολές. Πράγματι μεγάλη αλλαγή 40-50 οχήματα μικρά και μεγάλα περάσαμε την Κάζα και βγήκαμε στην εθνική οδό. Πήραμε βαθειά ανάσα. So far so good. 

Η νύχτα μας βρήκε λίγο πριν το Βόλο.  Σε λίγο βγήκαμε από την Εθνική οδό και καταλάβαμε ότι επιτέλους ……φτάσαμε. Κάποια στιγμή  περάσαμε κάτι που έμοιαζε με πύλη και καταλάβαμε ότι είμαστε πλέον στο αεροδρόμιο. Σταμάτησαν τα αυτοκίνητα σε ευθεία γραμμή και όταν κατεβήκαμε ένας συμμαθητής  μου είπε…παιδιά είμαστε στον διάδρομο .

Σκοτάδι …….πίσσα. Κανένα σημείο ζωής. Στο βάθος  φαινόταν αμυδρά ένα  φως. Με μια μικρή τσάντα στο χέρι, που είχε μερικά ρούχα, ξεκινήσαμε………προς το φως. Ανεβαίναμε και κατεβαίναμε κάτι σαν αναχώματα  (χαντάκια ήταν). Φτάσαμε στο…. φως που τελικά ήταν  ένα κτίριο που ήταν  οι θάλαμοι των οπλιτών.Οπλίτες όμως δεν υπήρχαν. Κοιταζόμασταν και δεν ξέραμε τι να κάνουμε. Δεν υπήρχε κάνεις να ρωτήσουμε. Ευτυχώς  για εμάς υπήρχαν κρεβάτια και κουβέρτες. Νηστικοί , άπλυτοι και ταλαιπωρημένοι…. σωριαστήκαμε σε ένα κρεβάτι και……………(δεν θυμάμαι….) 

ΑΧ εκείνο το πρωινό ,που ανοίξαμε τα μάτια μας. Το ΑΧ  με κεφάλαια γράμματα.

ΑΠΕΛΠΙΣΙΑ ΣΤΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΟΛΩΝ. ΠΑΓΩΣΑΜΕ. ΜΑΣ ΚΟΠΗΚΕ Η ΛΑΛΙΑ.

Κοιτάζαμε έξω από τα παράθυρα και δεν πιστεύαμε στα μάτια μας. Εκτός από μερικά κτίρια και κάποια υπόστεγα  ότι άλλο βλέπαμε ήταν χώμα, χαντάκια, τούβλα, μπάζα, κάτι που έμοιαζε με δρόμους . Ειλικρινά δεν θυμάμαι τι τρώγαμε εκείνες τις μέρες μέχρι να ξεφορτωθούν τα οχήματα για να φύγουμε πίσω για Αγρίνιο. Τα κτίρια μισοτελειωμένα , ρεύμα δεν υπήρχε, νερό δεν υπήρχε. Όπως έγραψα και σε άλλο σχόλιο οι πίστες και ο διάδρομος ήταν μονό τελειωμένα. Έγινε και η  δεύτερη μετακόμιση και έτσι η μεταστάθμευση ολοκληρώθηκε. Τα μέσα ήταν πλέον στις πίστες από τους λίγους χείριστες που ήταν στην σχολή.

Όλοι κοίταζαν τις δουλειές τους εκτός από εμάς του 7. Εμείς δεν είχαμε τίποτε να κάνουμε ούτε κάνεις μας ζήτησε βοήθεια ούτε μας έβαλαν να κάνουμε κάτι. Γυρίζαμε σαν «αδέσποτα» μέσα στο αεροδρόμιο. Για τον ύπνο μας έστειλαν στο ιατρείο που βρισκόταν κάπου ανατολικά.Κατόπιν μας επέτρεψαν να βγούμε στον Βόλο να βρούμε σπίτια. Η  λέσχη δεν λειτουργούσε και έτσι μεσημέρι και βραδύ τρώγαμε έξω, πληρώναμε και ενοίκια και έπρεπε να τηλεφωνήσουμε στα σπίτια μας για «αμερικανική βοήθεια». Ο μισθός του Δόκιμου δεν έφτανε για τέτοιες …..πολυτέλειες. 

Ο Διοικητής της Σχολής με το  jeep όλη την μέρα γύρναγε το αεροδρόμιο, μάλωνε με τα συνεργεία, με τον εργολάβο……………..χαμός. Εδώ όμως πρέπει να ομολογήσω ότι ο Διοικητής   Άχνης  Σερεμετάκης, ήταν  tough cookie. Δεν έβαζε τον πισινό του στην καρέκλα, έτρεχε με 1000 . Οποίον και να ρωτούσες για κάποια πληροφορία, ότι βαθμό και αν είχε η απάντηση ήταν στερεοτύπη. « δεν γνωρίζω». Σε λίγο διάστημα είχαμε νερό και ρεύμα αλλά καλοριφέρ δεν είχαμε μέχρι που η δική μου σειρά τελείωσε τον Απρίλιο του 75. Το κάθε γραφείο είχε αερόθερμο. Όσο για την λάσπη……… θέλω να την ξεχάσω. Δεν θυμάμαι πόσος καιρός πέρασε με την προετοιμασία ,άρχισαν σιγά-σιγά  να έρχονται οι αξιωματικοί από τις μονάδες τους οι υπόλοιποι της δικής μου σειράς και έτσι άρχισε πάλι η εκπαίδευση. 

Σε κάποιες φωτογραφίες είδα ότι τώρα υπάρχει ένας μεγάλος Πύργος Εναέριας Κυκλοφορίας. Στις μέρες τις δικές μου υπήρχε ένας πύργος διπλά στον διάδρομο χαμηλός. Το χαρακτηριστικό κλήσεως δεν το γνώριζαν οι άλλες μονάδες και πλησιάζοντας το αεροδρόμιο καλούσαν  «Κάρλα» νομίζοντας ότι έχει το όνομα της αποξηραμένης λίμνης. Δεν ήταν εύκολη δουλειά  πάντως η μεταστάθμευση .   Αυτά μπόρεσα να ανακαλέσω από τον  «σκληρό μου» σχετικά με την μεταστάθμευση.

Πέρασαν και 34 χρόνια…………………..

ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΑΤΣΑΛΟΣ

army aviator

Αγαπητέ Στέφανε, καλά κάνεις και μας στέλνεις τις αναμνήσεις σου από κείνα τα χρόνια. Μας δίνουν το μέτρο σύγκρισης του τι παραλαβάτε, τι παραδώσατε και μέχρι που έχουν φθάσει τα πράγματα σήμερα.

Είναι αλήθεια [και δεν ξέρω αν και πότε προγραμματίζεις να κάνεις κάποιο ταξιδάκι προς τα εδώ (εννοώ την Ελλάδα)], ότι σήμερα τα πράγματα και οι εγκαταστάσεις στο αεροδρόμιο του Στεφανοβικείου, είναι από τις καλύτερες του Ελληνικού Στρατού, ένα κόσμημα, στρατιωτικής εγκατάστασης που μεταξύ μας, δεν υπάρχει παρόμοιο στον Στρατό Ξηράς. Αν όμως σε φέρει ο δρόμος στην Ελλάδα, μην ταξιδέψεις αεροπορικά από την Αθήνα στην Καβάλα. Αξίζει τον κόπο και τον χρόνο να πας να δεις το Στεφανοβίκη.

Για την άδεια εισόδου στην εξασφαλίζω εγώ.

Σε ευχαριστούμε και πάλι που βοηθάς την ύπαρξη του ιστολογίου αυτού. 

Τέλος του Τμήματος: ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΑΤΣΑΛΟΣ του Κεφαλαίου: ΟΙ ΠΑΛΙΟΙ ΘΥΜΟΥΝΤΑΙ

Comments
12 Σχόλια to “Η ΜΕΤΑΣΤΑΘΜΕΥΣΗ ΤΗΣ ΣΑΣ”
  1. Μοιράστηκα μια παράγραφο από το παραπάνω κείμενο εδώ:

    Πλοίαρχος ε.α. Γιώργος Μαραγκουδάκης ΠΝ.

    Μου αρέσει!

    • Ο/Η Army Aviator λέει:

      @ Γιώργος Μαραγκουδάκης.

      Νάσαι καλά Γιώργο. Μπορείς να μοιράζεσαι ότι θέλεις από τα ιστολόγιά μας (βάζε μόνο σε παρακαλώ ενεργό λινκ, όπως κάνεις μέχρι τώρα). Συγχαρτήρια και για το γκρουπ στο fb, που το διατηρείς σε πολύ υψηλό επίπεδο.

      Μου αρέσει!

  2. Ο/Η idmeneaskandarakis λέει:

    to aerodromioy toy stafanovikioy to themeliwse o pateras moy htan sthn das ths stratia s larisas to 74 kai einai se xrysh plaka toonomatoy ston bolo

    Μου αρέσει!

  3. Ο/Η Δ. ΣΑΜΠΑΝΗΣ λέει:

    Η μεταστάθμευση της ΣΑΣ άρχισε στις 15.10.1974 και ολοκληρώθηκε στις 22.10.1974. Η έναρξη της μεταστάθμευσης απο Α/Δ Αγρινίου εις Α/Δ Στεφανοβικείου εγινε δυνάμει της Φ 2211/59/62349/Σ.494/27.9.74/ΑΣ/3ο ΕΓ/16 διαταγής.

    Μου αρέσει!

  4. Ο/Η Στεφανος Ατσαλος λέει:

    Ηδη το e-mail εφτασε Κομοτηνη.Τα υπολοιπα τηλεφωνικα.

    Μου αρέσει!

  5. Ο/Η andreas nassopoulos λέει:

    parakalo poli o k. Atsalos ean mporei na epikoinonisei mazi mou sto mail

    e_nassopoulou@hotmail.com

    Μου αρέσει!

  6. Ο/Η Army Aviator λέει:

    @ Κωνσταντίνος

    Ευχαριστούμε

    Μου αρέσει!

  7. Ο/Η Κωνσταντίνος λέει:

    Συμφωνω με τον army aviatorσχετικα με την εμφανιση του αεροδρομιου αν και η λασπη, η ομιχλη και το απαραδεκτο νερο παραμενουν αναλείωτα στον χρονο.Παντως εχει γινει εξαιρετη δουλεια και οσο αναφορα την πιστα τους διαδρομους αλλα και τις εγκαταστασεις.

    Μου αρέσει!

  8. Ο/Η stefanos atsalos λέει:

    @ Army Aviator.

    Μια (1) ημερα στο Στεφανοβικη και το λες χασιμο. Εκεινη η μερα θα φορτησει τις μπαταριες για αλλα 30 χρονια!!!!!! και ας μην ειναι νικελιου -καδμιου.

    Μου αρέσει!

  9. Ο/Η Army Aviator λέει:

    Αξίζει να »χάσεις» 1 μέρα από την παραμονή σου στην Ελλάδα για να το δεις.

    Μου αρέσει!

  10. Ο/Η stefanos atsalos λέει:

    @ Army Aviator.
    Ευχαριστω για την προσκληση. Να εισε σιγουρος οτι θα ερθω.
    I promise.
    Χαιρομε για αυτα που γραφεις για τις εγκαταστασεις.Ελικρινα λυπαμε που δεν ειχα μια φωτογραφικη μηχανη για να μπορεσετε να δειτε τις διαφορες. Διαβασα στο αλλο σχολιο που μιλησες για πευκα και νομιζα μιλας για κατι αλλο. Ακου πευκα………….
    Χωμα να δουν τα ματια σας και σκονη.
    Εδω να κανω και μια διορθωση στον ………εαυτο μου.
    Ουτε οι πιστες ηταν ετοιμες . Ελειπαν οι » δεστρες» για τα αεροπλανα και οταν «επιανε» αερας οι μηχανικοι εβαζαν τα βενζινοφορα και τα Reo μπροστα απο τα αεροπλανα για να μην τα χασουμε.

    Μου αρέσει!

Σχολιάστε

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2009.

    Δεκέμβριος 2009

    Νοέμβριος 2009

    FOD 2009_11

    Οκτώβριος 2009

    HUMAN FACTOR

    Σεπτέμβριος 2009

    DAZZLERS 1

    Αύγουστος 2009

    dynamic rollover poster greeka

    ΙΟΥΛΙΟΣ 2009

    ΕΙΣΑΙ ΤΟΣΟ ΧΑΖΟΣ ΟΣΟ ΦΑΙΝΕΣΑΙ..!!!

    ΕΙΣΑΙ ΤΟΣΟ ΧΑΖΟΣ ΟΣΟ ΦΑΙΝΕΣΑΙ..!!!

    ΙΟΥΝΙΟΣ 2009

    ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑΣ ΑΕΡ. ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ

    ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑΣ ΑΕΡ. ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ

    ΜΑΪΟΣ 2009

    ΚΑΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

    ΚΑΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

    ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2009

    Η ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΤΩΝ 12.

    Η ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΤΩΝ 12.

    ΜΑΡΤΙΟΣ 2009

    T/R+TREE = TROUBLE !

    T/R+TREE = TROUBLE !

    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2013.

    Ιανουάριος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2013

    ΠΟΣΤΕΡ ΦΕΒ 2013

    Hires εδώ

    Μάρτιος 2013

    Χωρίς τίτλο2

    Hires εδώ

    Απρίλιος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Μάϊος 2013

    ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΒΕΓΓΑΛΙΚΩΝ002

    Hires εδώ

    Ιούνιος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2013

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Αύγουστος 2013

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Σεπτέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Οκτώβριος 2013

    cf87cf89cf81ceafcf82-cf84ceafcf84cebbcebf2Hires εδώ

    Νοέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Δεκέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλο1Hires εδώ

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2010.

    Δεκέμβριος 2010


    Νοέμβριος 2010


    Οκτώβριος 2010

    Σεπτέμβριος 2010

    Αύγουστος 2010

    Ιούλιος 2010

    Ιούνιος 2010


    Μάϊος 2010

    Απρίλιος 2010

    Μάρτιος 2010

    Φεβρουάριος 2010

    Ιανουάριος 2010


    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2014.

    Ιανουάριος 2014

    Poster_2014-01Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2014

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Μάρτιος 2014

    Χωρίς τίτλο1Hires εδώ

    Απρίλιος 2014

    Χωρίς τίτλο3Hires εδώ

    Μάϊος 2014

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούνιος 2014

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2014

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Αύγουστος 2014

    Hires εδώ

    Σεπτέμβριος 2014

    Hires εδώ

    Οκτώβριος 2014

    ΠΟΣΤΕΡ ΟΚΤ

    Hires εδώ

    Νοέμβριος 2014

    Hires εδώ

    Δεκέμβριος 2014

    Poster_2014-12

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2011.

    Δεκέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Νοέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Οκτώβριος 2011

    HiRes εδώ

    Σεπτέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Αύγουστος 2011

    HiRes εδώ

    Ιούλιος 2011

    HiRes εδώ

    Ιούνιος 2011

    HiRes εδώ

    Μάϊος 2011

    HiRes εδώ

    Απρίλιος 2011

    HiRes εδώ

    Μάρτιος 2011

    HiRes εδώ

    Φεβρουάριος 2011

    HiRes εδώ

    Ιανουάριος 2011

    HiRes εδώ

    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2015.

    Ιανουάριος 2015

    2015-1 ΠΟΣΤΕΡ1Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2015

    2015-2 POSTERHires εδώ

    Μάρτιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Απρίλιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Μάϊος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούνιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούλιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Αύγουστος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Σεπτέμβριος 2015

    8415961Hires εδώ

    Νοέμβριος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Δεκέμβριος 2015

    keep-calm-and-have-a-safe-flight-45Hires εδώ

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2012.

    Δεκέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Νοέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Οκτώβριος 2012

    Hires εδώ

    Σεπτέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Αύγουστος 2012

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2012

    Hires εδώ

    Ιούνιος 2012

    Hires εδώ

    Μάιος 2012

    Hires εδώ

    Απρίλιος 2012

    Hires εδώ

    Μάρτιος 2012

    Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2012

    Hires εδώ

    Ιανουάριος 2012

    HiRes εδώ

    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2016.

    Ιανουάριος 2016

    Poster_2016-1Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2016

    2016-2 POSTERHires εδώ