Ταξίαρχος ε.α (ΠΒ) Ιωάννης Μπαμπασάκης (σελ. 5η)
Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟΤΗΤΑ ΣΤΙΣ ΜΟΝΑΔΕΣ Ε.ΠΑΡ
Μέρος 2ο
Στη σελίδα (στη 5η στη σειρά) αυτή ο Δ. Σαμπάνης μας παρουσιάζει κάποιες επιπλέον στιγμές από την καθημερινή ζωή των Μοιρών Ε.ΠΑΡ, από το προσωπικό αρχείο της οικογένειας του Ταξιάρχου ε.α (ΠΒ) Ιωάννη Μπαμπασάκη που ευγενικά παραχώρησαν.
Το 1ο Σμήνος της 197 Μ.Ε.ΠΑΡ με τα 4 L-21 B τα ΕΣ 601 ΕΣ 664 ΕΣ 435 και το τελευταίο (το μακρινότερο) με πολύ δυσδιάκριτο αριθμό. Η φωτογραφία τραβηγμένη στο »αεροδρόμιο» της Κομοτηνής του Φλαμουλίου Τρικάλων (νομίζω ο μετέπειτα 8ος ΛΑΣ, στο Αεροδρόμιο Ιωαννίνων ).
Το Beech U-8 Seminole US ARMY 76065 προσγειώνεται στο Α/Δ της Κομοτηνής. Μια από τις πολύ συχνές επισκέψεις, την εποχή εκείνη, των logistians της τότε ΜΟΣΒΗΠΕ (JUSMAG).
Το Α/Φ είναι ο προκάτοχος του δικού μας Raytheon C-12 King Air ή κατά το στρατιωτικό C-12C
Στη φωτογραφία βλέπουμε το L-21B ΕΣ 4877 !!!Το ένα ή από τα ελάχιστα L-21B που φέρει 4ψήφιο αριθμό κλήσης και αντιβαίνει στους ισχύοντες κανόνες, μέχρι την άφιξη των πρώτων Απάτσι (που έχουν 4ψήφιο call sign).Ανήκει στον ΛΑΣ της Κομοτηνής. Η φωτό περίπου της δεκαετίας του 70
Με το L-21B ΕΣ 270, πτήση σε σχηματισμό πάνω από τις επίπεδες επιφάνειες της πεδιάδας της Κομοτηνής.
και άλλη μία καλή φωτογραφία με το L-21 B ΕΣ 478, που ο φακός κάνει παιχνίδια και σου δίνει την ψευδαίσθηση ότι κυβερνήτης και συγκυβερνήτης κάθονται δίπλα-δίπλα….
Και βέβαια να μην ξεχάσουμε την μπαλαφαρία.Χαμηλή πτήση, αριστερή κλειστή στροφή, τσαχπινιά και μπαλαφαρία…. Έτσι για να ξεδίνουμε….
Ονομάζομαι Παπαπάνος Εμμανουήλ 125 ΕΣΟ, υπηρέτησα στην 129 ΜΠΠ στο Βάλτο Ορεστιάδας και τιμή μου που τυγχάνει να ήμουν οδηγός αυτουνού του περήφανου αξιωματικού και διοικητή μου που ονομάζεται Ιωάννης Μπαμπασάκης. Χρονολογία 1977-1979
Μου αρέσει!Μου αρέσει!
@ Εμμανουήλ Παπαπάνος
Ευχαριστούμε για τα καλά σας λόγια.
Μου αρέσει!Μου αρέσει!
Το L-21B είχε φορητό ασύρματο FM με μικρά ακουστικά και μικρόφωνο. Ηταν τοποθετημένος πίσω απο την θέση του Σ/Β.Και με μεγάλη κεραία.
Μου αρέσει!Μου αρέσει!
@ Δ.ΣΑΜΠΑΝΗΣ
ΟΚ Θα κάνω τις σχετικές διορθώσεις
Μου αρέσει!Μου αρέσει!
Ετσι είναι Army Aviator, η 197 ΜΕΠΑΡ έγινε 8ος ΛΑΣ στα Ιωάννινα.
Μου αρέσει!Μου αρέσει!
@ Δημητρη
Εγω τα προλαβα τα L21-B χωρις επικοινωνιες αλλα ας μην ξεχναμε στην δικη μου εποχη υπηρχαν τα Cessna που ειχαν απο κατασκευης τους τοποθετημενο πομποδεκτη FM. Ετσι (πιστευω) τα μικρα δεν χρησιμοποιουντο πλεον για βολες για αυτο τους αφαιρεσαν αυτους τους σταθμους.
Στις μερες μου επικοινωνια στα FM ειχαμε μονο στην Σχολη οσο για να αρχισουμε να μιλαμε με τον πυργο. Τις περισσοτερες ομως φορες ηταν εκτος λειτουργειας και ο «πυργιερης» αν εβλεπε οτι κατι δεν παει καλα χρησιμοποιουσε τις φωτοβολιδες.
Μου αρέσει!Μου αρέσει!
Στέφανε, πρέπει να έχεις δίκιο. Ηδη σε άλλες φωτογραφίες που «σκανάρισα» πριν λίγο, ξαναείδα το ίδιο σύστημα. Και λέμε για περίοδο 1954-1956. Ευχαριστώ πολύ για την απάντησή σου.
Μου αρέσει!Μου αρέσει!
@ Δημητρη
Υποθεση κανω στο ερωτημα σου.
Επειδη χρησιμοποιουντο για τις βολες του Πυροβολικου, προκειμενου να κανουν καταδειξη στοχου, πρεπει να ειχαν καποιο συστημα επικοινωνιας για να μιλουν με το εδαφος .
Πιστευω οτι ειναι κεραια επικοινωνιων «του καιρου εκεινου».
Τετοιες τεραστιες κεραιες μονο FM επικοινωνιες μπορει να ειναι.
Αλλωστε τον καιρο εκεινο τι αλλο εκτος απο FM μπορει να ειχαν?
Μου αρέσει!Μου αρέσει!
Στην παραπάνω φωτογραφία του L-21B 478, γνωρίζοντας εκ των προτέρων οτι δεν υπήρχαν συστήματα επικοινωνίας μεταξύ του Α/Φ και άλλων σταθμών (αργότερα τοποθετήθηκαν κάποιο ασύρματοι FM – μας το έχει επιβεβαιώσει και ο Στέφανος) και ενώ το Α/Φ είναι υπό καθεστώς ΕΠΑΡ/ΠΒ, φαίνεται τόσο για το ίδιο το Α/Φ, όσο και για το προπορευόμενο του σχηματισμού, οτι υπάρχει ενα σύστημα κεραιών που ξεκινούν απο κάθε ακροπτερύγιο και καταλήγουν στο κάθετο σταθερό. Το Α/Φ αυτό με το συγκεκριμμένο call sign εχει ταυτοποιηθεί απο το Ημερολόγιο Πτήσεων του κ. Μπαμπασάκη να ανήκει στην 197 ΜΕΠΑΡ στο Φλαμούλι Τρικάλων τουλάχιστον για την περίοδο απο 21/7/59 μέχρι 26/11/60. Γνωρίζει κάποιος κάτι για το συγκεκριμμένο σύστημα «επικοινωνιών» ή «καταγραφής δεδομένων» ?
Μου αρέσει!Μου αρέσει!