ΑΕΡΟΚΙΝΗΤΗ ΕΠΙΘΕΤΙΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΤΟΥ 1-508 ABN INF (D-DAY 20 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 1989)
Το TF HAWK, υποστήριζε τις Αεροκίνητες εφόδους του TF BAYONET ( δηλαδή την αεροκίνηση του 1ου και 2ου Λόχου του 1-508 Αεροκίνητου Τάγματος Πεζικού), από το Fort Kobbe στο Ft Amador.
Η αεροκίνητη έφοδος, έγινε με 14 Ε/Π UH-60, σε ένα κύμα από τα οποία τα επτά έκαναν και δεύτερη διαδρομή μεταφέροντας ως εξωτερικά φορτία πυροβόλα Μ-102 των 105 χιλιοστών και οχήματα HUMMV.
Η ασφάλεια των αεροκόνητων τμημάτων παρείχετο από τρία ΕΕ/Π ΑΗ-1 Cobra.
Η Ζώνη Προσγειώσεως στο Ft Amador ήταν το γήπεδο του γκολφ που απείχε μόλις 800 μέτρα από το κτήριο της Comandancia στο οποίο είχαν οχυρωθεί τα στρατεύματα του Στρατηγού Νοριέγκα και 200 μέτρα από τις εγκαταστάσεις άλλων τμημάτων του Παναμά, που απείχαν 200 μέτρα από τη ΖΠ/Γ. Οι δύο αυτές θέσεις βάλλονταν καθ΄όλη τη διάρκεια της αεροκίνητης εφόδου από όλμους του ΠΖ αλλά και από εξοπλισμένα αεροσκάφη AC 130. Είναι αλήθεια ότι τα Παναμαϊκά στρατεύματα προσέβαλαν με πυρά τα κύματα των Ε/Π, αλλά οι βολές τους ήταν άστοχες, επειδή λόγω της νύκτας και της πλήρους συσκότισης των Ε/Π, απλά έβαζαν προς την κατεύθυνση που ερχόταν ο θόρυβος από τα Ε/Π διότι δεν τα έβλεπαν.
Από τις βολές, δεν προσβλήθηκε κανένα από τα Ε/Π UH-60, αλλά καταρρίφθηκε ένα Ε/Π OH-58C που κτυπήθηκε από πυρά αυτομάτου όπλου και έπεσε μέσα στο κανάλι του Παναμά (vic PV 594877). Η κατάρριψη έγινε στη δεύτερη διαδρομή (αυτή των εξωτερικών φορτίων), από την οποία ο Συγκυβερνήτης του Ε/Π WO 1 Andrew P. Porter πέθανε, ενώ σώθηκε ο Κυβερνήτης του.
Στις παραπάνω φωτογραφίες φαίνεται η περισυλλογή του Ε/Π.
Εδώ αξίζει να πούμε ότι σε δύο από τα 14 Ε/Π, του TF HAWK, κυβερνήτες ήταν γυναίκες, η CW2 Debra Mann και η 1LT Lisa Kutschera, που είναι και οι πρώτες γυναίκες που έλαβαν μέρος ως χειρίστριες Ε/Π σε πολεμική αποστολή.
Αξίζει να διαβάσει κανείς την συνέντευξη που έδωσε η 1LT Lisa Kutschera, στον ιστορικό της 82ας Αεροκίνητης Μεραρχίας Πεζικού.
Συνέχεια στις ΑΕΡΟΚΙΝΗΤΕΣ ΕΠΙΘΕΤΙΚΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΤΟΥ Task Force ATLANTIC