ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ MUSKETEER- ΙΣΤΟΡΙΚΟ
ΙΣΤΟΡΙΚΟ
Η Διώρυγα του Σουέζ από το 1869 που άρχισε να λειτουργεί ήταν ένα από τα πιο στρατηγικά σημεία της περιοχής. Η Μ. Βρετανία και η Γαλλία, εισέπρατταν τα χρήματα που έδινε κάθε διερχόμενο πλοίο και το κυριότερο μπορούσαν να ελέγχουν και τις αποικίες τους στην Α. Ανατολή, αλλά γενικότερα να ελέγχουν τον στρατηγικό αυτόν χώρο.
Η Αίγυπτος από την άλλη μεριά, το ισχυρότερο εκείνη την εποχή αραβικό κράτος που μέχρι το 1882ήταν αποικία των Βρετανών, αποκτώντας εθνικιστική ηγεσία του Συνταγματάρχη Νάσσερ δεν έβλεπε και τόσο καλά τις βλέψεις των Άγγλο-γάλλων που θέλανε να συνεχίσουν να ελέγχουν τα στενά και μετά το Ιούνιο του 1956, που από τις ισχύουσες συνθήκες προβλεπόταν να αποχωρήσουν οριστικά από την Αίγυπτο.
Το καλοκαίρι του 1956, η Αιγυπτιακή Κυβέρνηση υπό τον Νάσσερ, αποφάσισε την εθνικοποίηση τη Διώρυγα του Σουέζ. Παρ’ όλες τις διπλωματικές επαφές, υπήρξε και ταυτόχρονη προετοιμασία της Μ. Βρετανίας, της Γαλλίας και του Ισραήλ για εχθροπραξίες, εφόσον δεν θα πείθονταν διαφορετικά η αιγυπτιακή κυβέρνηση.
Στα πλαίσια αυτών των προετοιμασιών, πάνω σε δύο μεταγωγικά σκάφη της Μ. Βρετανίας, φορτώθηκε η Μικτή Πειραματική Μονάδα Ελικοπτέρων (joint experimental helicopter unit JEHU ) της RAF και του Στρατού της Μ. Βρετανίας. Είχε συγκροτηθεί την 1 Απριλίου του 1955 με σκοπό τη δοκιμή και διερεύνηση της επιχειρησιακής χρησιμοποιήσεως των ελικοπτέρων.
Η Μονάδα ήταν εξοπλισμένη με δύο τύπους Ε/Π, τα Ε/Π Sycamore HC.12 και HR.14s, που φαίνεται στην παραπάνω φωτογραφία
και τα Ε/Π Whirlwind HAR.2.
Θα ήταν τα Ε/Π που στις 6 Νοεμβρίου 1956, θα εκτελούσαν τη πρώτη έφοδο από τον αέρα με ελικόπτερα στο Πορτ Σάιντ, 500 ανδρών της 45 Commando Μονάδας του Βασιλικού Σώματος Πεζοναυτών της Μ. Βρετανίας.
Συνέχεια στο : ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ MUSKETEER- ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΣ