ΥΠΟΣΤΡΑΤΗΓΟΣ ε.α (ΤΧ) ΦΕΓΓΟΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ (σελίδα 2η)

Ιστορικά στοιχεία

Συγκροτήσεως και Οργανώσεως

των Μονάδων Συντηρήσεως του αεροπορικού υλικού Στρατού Ξηράς

[ Αεροσκάφη (Α/Φ) και Ελικόπτερα Ε/Π]

Είμαι ο Υποστράτηγος (ΤΧ) ε. α. Βασίλειος Φέγγος.

Υπηρέτησα επί δέκα συνεχή έτη ( από τον Ιούλιο 1966 μέχρι και τον Αύγουστο του 1976) σε Μονάδες συντηρήσεως Α/Φ και Ε/Π και στο επιτελείο της Διευθύνσεως Αεροπορίας Στρατού (ΔΑΣ).

Από το προσωπικό μου αρχείο σας παρέχω τα παρακάτω Ιστορικά στοιχεία που αφορούν την εξέλιξη της Αεροπορίας Στρατού καθώς και των Τεχνικών Μονάδων και Εργοστασίων που συντηρούν το Αεροπορικό Υλικό του Στρατού Ξηράς.

Η ανάγκη χρησιμοποιήσεως Α/Σ και Ε/Π από το Στρατό Ξηράς ξεκίνησε από τα Εναέρια Παρατηρητήρια (ΕΠΑΡ) που είχαν σκοπό την βελτίωση των βολών των πυροβόλων με οδηγίες διορθώσεως από Αξκούς πυροβολικού (Π.Β) οι οποίοι ίπτανται σε ασφαλή σημεία υπεράνω και πλησίον των στόχων.

Στον Α’ παγκόσμιο πόλεμο χρησιμοποιήθηκαν για να ανεβάζουν ψηλά τους Ε Π Α Ρ τα αερόστατα.

Στον Β’ παγκόσμιο πόλεμο χρησιμοποιήθηκαν ελαφρά Α/Φ AUSTER και HARVARD με χειριστές Αξκούς της Πολεμικής Αεροπορίας και ΕΠΑΡ Αξκούς (ΠΒ).

Την 17 Ιουλίου 1950 παρελήφθησαν από το Στρατό Ξηράς, εξ Ηνωμένων Πολιτειών Αμερικής (ΗΠΑ), οκτώ 8 Α/Φ L -18 Β (PIPER) και συγκροτήθηκε την 4 Αυγούστου 1950 η 190 Μοίρα ΕΠΑΡ εις την Πάχη Μεγάρων.

Τον Νοέμβριο του 1950 παρελήφθησαν απόΗΠΑ δέκα (10) Α/ΦL18Cτα οποία διετέθησαν στην 190 Μοίρα ΕΠΑΡ. Τα Α/Φ αυτά είχαν κινητήρα 90 HP, δεν είχαν ηλεκτροκινητήρα (Μίζα) και για να εκκινήσουν να λειτουργούν έπρεπε ένας μηχανοσυνθέτης να περιστρέψει μια φορά με ταχύτητα την έλικα του Α/Φ (ενέργεια Conduct).

Από 17 Απρίλιο 1950 μέχρι 1 Απριλίου 1956 την συντήρηση των Α/Φ της 190 Μοίρας ΕΠΑΡ [8 Α/Φ L-18 Β και 10 Α/Φ L18C] είχε αναλάβει και εκτελούσε η Πολεμική Αεροπορία.

Κατά την διάρκεια της ανωτέρω περιόδου έγιναν τα παρακάτω:

1.Εκπαίδευση στην Αγγλία Αξκών (ΠΒ) ως χειριστών Α/Φ.

2.Εκπαίδευση προσωπικού (ΠΒ) και Τεχνικού (ΤΧ) εις την συντήρηση Α/Φ, κατ’ αρχάς οπλιτών στο ΤΑΤΟΪδιατηναντικατάστασητμηματικώςτωνΣμηνιτώνκαιτοέτος1956εκπαιδεύτηκανυπόδυο Αμερικανών Τεχνικών οι ΥπολοχαγοίΧρυσούλης Νικόλαος, ΜαργιώληςΒασίλειος,Λιάπης Αριστείδης ,ΜπουγάςΓεώργιος και οΑνθστής (ΤΧ)ΜικρώνηςΔημήτριος καθώς επίσηςκαιοκτώεθελοντές υπαξιωματικοί Τεχνικού.

Οι εκπαιδευθέντες, πλην του Υπλγού Μαργιώλη Βασιλείου τοποθετήθηκαν στο Βόλο και συγκρότησαν εκεί το 200 Συνεργείο Επισκευών/ ΕΠΑΡ για την συντήρηση 3ου κλιμακίου των Α/Φ των Μοιρών ΕΠΑΡ ( 197 Μ.ΕΠΑΡ του Α’ ΣΣ, 198 Μ.ΕΠΑΡ του Β’ ΣΣ, 199 Μ.ΕΠΑΡ του Γ’ ΣΣ και 200 Μ.ΕΠΑΡ της 1ης Στρατιάς).

Ο Υπλγός Μαργιώλης Βασίλειος τοποθετήθηκε εις την 190 Μοίρα ΕΠΑΡ, Πτέρυγα της Σχολής (ΠΒ) και ασχολήθηκε με την οργάνωση της εκπαιδεύσεως προσωπικού εις την συντήρηση1ου, 2ου και 3ου Κλιμακίου και την συντήρηση 3ου και 4ου Κλιμακίου των Α/Φ της Πτέρυγας.

Τον Μάιο του 1956 παρελήφθησαν εξ ΗΠΑ πενήντα (50) Α/Φ της PIPER, διθέσια ευέλικτα και κατάλληλα για αποστολές αναγνωρίσεων τα οποία αντικατέστησαν τα L-18Β και τα L18C. Το 200 Σ.Ε./ΕΠΑΡ, συναρμολόγησε τα Α/Φ αυτά και κατόπιν διανεμήθηκαν στις Μοίρες ΕΠΑΡ και στην 190 Πτέρυγα ΕΠΑΡ προς χρήση.

Την συντήρηση 3ου και 4ου Κλιμακίου των Α/Φ αυτών ανέλαβε το Τεχνικό Σώμα Στρατού Ξηράς

Το 1961 έγινε αναδιάρθρωση των Μονάδων ΕΠΑΡ και συγκροτήθηκαν η Σχολή Αεροπορίας Στρατού (ΣΑΣ) εις την Πάχη Μεγάρων και οι Λόχοι Αεροπορίας Στρατού (ΛΑΣ) στις έδρες των Μεραρχιών και των Σωμάτων Στρατού (Σ.Σ.). Είχαν υπαγωγή στο 30VEΓ./ ΓΕΣ και αποστολή επί πλέον των ΕΠΑΡ την μεταφορά προσωπικού και υλικών.

Την 15η Αυγούστου 1963 συγκροτήθηκαν με προσωπικό Τεχνικού σώματος τα 24ο ΣΕΑΣ και 25ο ΣΕΑΣ (Συνεργεία Επισκευών Αεροπορίας Στρατού) με έδρα το Βόλο και την Πάχη Μεγάρωναντιστοίχως, για την συντήρηση 3ου και μερικώς 4ου κλιμακίου των Α/Φ και Ε/Π, υποστηριζόμενα από το MAP (MilitaryAssistanceProgram), τα οποία είχαν Διοικητική Υπαγωγή το μεν 25 ΣΕΑΣ μονίμως μέχρι της διαλύσεως του την υπότην ΣΑΣ, το δε 24ο ΣΕΑΣ υπό τον 24ο ΛΑΣ (Λόχο Αεροπορίας Στρατού), καίτοι τούτο δια Διαταγής του ΓΕΣ είχε υπαχθεί από τον Μάιο 1967 υπό την ΔΤΧ/ 1ης Στρατιάς, η 1η Στρατιά, διά διαταγής της, έθεσε τούτο υπό Διοίκηση στον 24 ΛΑΣ.

Το έτος 1961, μετά την αναδιάρθρωση των Μονάδων ΕΠΑΡ αποφασίστηκε να εκπαιδεύονται χειρισταί Α/Φ εις την ΣΑΣ, εκτός των Αξκών (ΠΒ) και Αξκοί άλλων Όπλων και εκ των Σωμάτων, όσοι ανήκαν στο ΤΧ και στο ΣΕΜ.

Οιχειρισταί Α/Φ και Ε/Π του ΤΧ, που είχαν εκπαιδευτεί και εις την συντήρηση του Αεροπορικού υλικού εκτός των άλλων αποστολών, εκτελούσαν τις δοκιμαστικές πτήσεις των Α/Φ και Ε/Π όταν τελείωνε η συντήρηση των στα Συνεργεία Επισκευών και στο Κρατικό Εργοστάσιο Αεροπλάνων (ΚΕΑ), τον πρώτο καιρό και αργότερα στους Λόχους Επισκευών του 307 ΤΣΥΑΥ και στην Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία (ΕΑΒ).

Η Τεχνική Εκπαίδευση των Αξκών και Υπαξιωματικών (ΤΧ) γινόταν στο FORΤEUSTIS των ΗΠΑ, στη Σχολή Αεροπορίας Στρατού (ΣΑΣ) και στο 202 ΚΕΑ.

Μέχρι τον Νοέμβριο του 1965 η Αεροπορία Στρατού είχε:

Πενήντα (50) Α/Φ L-21 Β της PIPER, διθέσια μονοπλάνα υψηλοπτέρυγα με υφασμάτινη επικάλυψη ευέλικτα με κινητήρα LYCOMING ισχύος 135 HP στις 2600 RPM, με εξαεριστήρα (καρμπυρατέρ), σχέση συμπιέσεως 7,5:1

Οκτώ [8] Ε/Π ΟΗ-13 Η της BELL, διθέσια με κινητήρα LYCOMING, 220 HP στις 2600 RPM με καρμπιρατέρ και υπερπληρωτήρα που ρύθμιζε την πίεση του αέρα στα διάφορα ύψη.

Τα Α/Φ και τα Ε/Π αυτά τα συντηρούσαν σε επίπεδο 3ου και μερικώς 4ου κλιμακίου τα 24ο και 25ο ΣΕΑΣ.

Το 25ο ΣΕΑΣ είχε επί πλέον αποστολή να προωθεί στο 202 ΚΕΑ τα Α/Φ, Ε/Π και τα συγκροτήματα αυτών για συντήρηση και επισκευές και να εφοδιάζει με τα απαιτούμενα ανταλλακτικά, ειδικά εργαλεία και βιβλιογραφία για να εκτελεί το έργο του. Πολλάκις απαιτείτο και η παροχή τεχνικών συμβουλών και διευκρινίσεων διότι το 202 ΚΕΑ δεν είχε τμήμα μελετών για τα Α/Φ και Ε/Π της Αεροπορίας Στρατού.

Μετά το πέρας των εργασιών επιθεωρήσεων το 25ο ΣΕΑΣ εκτελούσε τις δοκιμαστικές πτήσεις των Α/Φ και Ε/Π και κατόπιν την παραλαβή και την μεταφορά αυτών στο Αεροδρόμιο της Σχολής Αεροπορίας Στρατού απ’ όπου τα παραλάμβαναν οι Μονάδες Αεροπορίας Στρατού.

Συνέχεια στη ΣΕΛΙΔΑ 3η Από το 1965 μέχρι και το 1971.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2009.

    Δεκέμβριος 2009

    Νοέμβριος 2009

    FOD 2009_11

    Οκτώβριος 2009

    HUMAN FACTOR

    Σεπτέμβριος 2009

    DAZZLERS 1

    Αύγουστος 2009

    dynamic rollover poster greeka

    ΙΟΥΛΙΟΣ 2009

    ΕΙΣΑΙ ΤΟΣΟ ΧΑΖΟΣ ΟΣΟ ΦΑΙΝΕΣΑΙ..!!!

    ΕΙΣΑΙ ΤΟΣΟ ΧΑΖΟΣ ΟΣΟ ΦΑΙΝΕΣΑΙ..!!!

    ΙΟΥΝΙΟΣ 2009

    ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑΣ ΑΕΡ. ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ

    ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑΣ ΑΕΡ. ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ

    ΜΑΪΟΣ 2009

    ΚΑΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

    ΚΑΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

    ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2009

    Η ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΤΩΝ 12.

    Η ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΤΩΝ 12.

    ΜΑΡΤΙΟΣ 2009

    T/R+TREE = TROUBLE !

    T/R+TREE = TROUBLE !

    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2013.

    Ιανουάριος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2013

    ΠΟΣΤΕΡ ΦΕΒ 2013

    Hires εδώ

    Μάρτιος 2013

    Χωρίς τίτλο2

    Hires εδώ

    Απρίλιος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Μάϊος 2013

    ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΒΕΓΓΑΛΙΚΩΝ002

    Hires εδώ

    Ιούνιος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2013

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Αύγουστος 2013

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Σεπτέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Οκτώβριος 2013

    cf87cf89cf81ceafcf82-cf84ceafcf84cebbcebf2Hires εδώ

    Νοέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Δεκέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλο1Hires εδώ

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2010.

    Δεκέμβριος 2010


    Νοέμβριος 2010


    Οκτώβριος 2010

    Σεπτέμβριος 2010

    Αύγουστος 2010

    Ιούλιος 2010

    Ιούνιος 2010


    Μάϊος 2010

    Απρίλιος 2010

    Μάρτιος 2010

    Φεβρουάριος 2010

    Ιανουάριος 2010


    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2014.

    Ιανουάριος 2014

    Poster_2014-01Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2014

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Μάρτιος 2014

    Χωρίς τίτλο1Hires εδώ

    Απρίλιος 2014

    Χωρίς τίτλο3Hires εδώ

    Μάϊος 2014

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούνιος 2014

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2014

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Αύγουστος 2014

    Hires εδώ

    Σεπτέμβριος 2014

    Hires εδώ

    Οκτώβριος 2014

    ΠΟΣΤΕΡ ΟΚΤ

    Hires εδώ

    Νοέμβριος 2014

    Hires εδώ

    Δεκέμβριος 2014

    Poster_2014-12

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2011.

    Δεκέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Νοέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Οκτώβριος 2011

    HiRes εδώ

    Σεπτέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Αύγουστος 2011

    HiRes εδώ

    Ιούλιος 2011

    HiRes εδώ

    Ιούνιος 2011

    HiRes εδώ

    Μάϊος 2011

    HiRes εδώ

    Απρίλιος 2011

    HiRes εδώ

    Μάρτιος 2011

    HiRes εδώ

    Φεβρουάριος 2011

    HiRes εδώ

    Ιανουάριος 2011

    HiRes εδώ

    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2015.

    Ιανουάριος 2015

    2015-1 ΠΟΣΤΕΡ1Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2015

    2015-2 POSTERHires εδώ

    Μάρτιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Απρίλιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Μάϊος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούνιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούλιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Αύγουστος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Σεπτέμβριος 2015

    8415961Hires εδώ

    Νοέμβριος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Δεκέμβριος 2015

    keep-calm-and-have-a-safe-flight-45Hires εδώ

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2012.

    Δεκέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Νοέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Οκτώβριος 2012

    Hires εδώ

    Σεπτέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Αύγουστος 2012

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2012

    Hires εδώ

    Ιούνιος 2012

    Hires εδώ

    Μάιος 2012

    Hires εδώ

    Απρίλιος 2012

    Hires εδώ

    Μάρτιος 2012

    Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2012

    Hires εδώ

    Ιανουάριος 2012

    HiRes εδώ

Αρέσει σε %d bloggers: