Πτήση Solo: Ένα κρίσιμο ορόσημο στην καριέρα του πιλότου

Το βρήκαμε εδώ, μας άρεσε (αν και αναφέρεται στον ιδιωτικό τομέα) και το αντιγράφουμε:

Για πολλούς επίδοξους πιλότους, η σκέψη να πετάξουν μόνοι τους μπορεί να είναι συναρπαστική αλλά ταυτόχρονα και αποθαρρυντική. Η προοπτική του εκπαιδευόμενου πιλότου να αναλάβει τον έλεγχο του αεροσκάφους μόνος του, χωρίς την παρουσία εκπαιδευτή, αποτελεί αναμφισβήτητα ορόσημο στην αεροπορική του καριέρα, ένα σημαντικό βήμα για την επίδειξη της ικανότητάς του στο ασφαλή χειρισμό του αεροσκάφους.

Προτού επιτραπεί στους εκπαιδευόμενους να πετάξουν μόνοι τους, πρέπει να ολοκληρώσουν εκτεταμένη εκπαίδευση τόσο στο έδαφος όσο και στον αέρα. Πρέπει να είναι σε θέση να επιδείξουν επαρκή ικανότητα στο χειρισμό του αεροσκάφους, στις διαδικασίες απογείωσης και προσγείωσης, στις επικοινωνίες, στην αξιολόγηση των καιρικών συνθηκών, στην αεροναυτιλία, στις διαδικασίες ανάγκης και πάνω απ’ όλα στη λήψη αποφάσεων.

Μόλις οι εκπαιδευόμενοι πιλότοι είναι έτοιμοι, θα τους δοθεί το πράσινο φως να εκτελέσουν την πολυπόθητη πτήση σόλο. Μια συναρπαστική και αξέχαστη εμπειρία καθώς ο εκπαιδευόμενος καλείται να αναλάβει την πλήρη ευθύνη για το χειρισμό του αεροσκάφους. Πρέπει να παραμείνει συγκεντρωμένος, σε εγρήγορση, παίρνοντας γρήγορες αποφάσεις με αυτοπεποίθηση.

Είναι εξαιρετικά σημαντικό να σημειωθεί ότι κατά τη διάρκεια μιας πτήσης σόλο, ΚΑΝΕΝΑΣ ΑΛΛΟΣ εκτός από το εκπαιδευόμενο πιλότο δεν επιτρέπεται να επιβιβαστεί στο αεροσκάφος, μιας και ο κύριος στόχος της πτήσης σόλο είναι να αποκτήσει την εμπειρία και την αυτοπεποίθηση για να πετάξει μόνος το αεροσκάφος. Η σημασία αυτής της πτήσης δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να υποβαθμιστεί!

Πτήση Solo δεν είναι κάθε πτήση που στο αεροσκάφος βρίσκεται μόνο ο πιλότος. Για να χαρακτηριστεί Solo θα πρέπει να επιβαίνει μόνο ο ΕΚΠΑΙΔΕΥΟΜΕΝΟΣ πιλότος, που δεν έχει πάρει ακόμα πτυχίο δηλαδή.

Η καθυστέρηση μιας πτήσης σόλο κατά τη διαδικασία του εκπαιδευτικού προγράμματος δεν είναι ασυνήθιστη, καθώς η ασφάλεια αποτελεί κορυφαία προτεραιότητα στον αεροπορικό χώρο και σίγουρα ο χρόνος που χρειάζεται ο εκπαιδευόμενος για να προετοιμαστεί διαφέρει από τον ένα στον άλλο. Η παράλειψη της πτήσης σόλο από τη διαδικασία εκπαίδευσης (εκτός από παράνομη και ανήθικη), θα μπορούσε να οδηγήσει σε κινδύνους για την ασφάλεια τόσο του αυριανού πιλότου όσο και για τους επιβάτες που θα πετάξουν μαζί του στο μέλλον. Χωρίς την εμπειρία που αποκτήθηκε από την πτήση σόλο, ένας πιλότος μπορεί να μην είναι επαρκώς προετοιμασμένος για να χειριστεί δύσκολες ή έκτακτες καταστάσεις που μπορεί να προκύψουν κατά τη πτήση.

Εάν o εκπαιδευόμενος πιλότος δεν είναι έτοιμος να πραγματοποιήσει την πτήση σόλο, είναι συνήθως επειδή δεν έχει ακόμη αποδείξει το απαραίτητο επίπεδο θεωρητικής κατάρτισης αλλά και δεξιότητας για τον ασφαλή χειρισμό του αεροσκάφους. Σε τέτοιες περιπτώσεις, ο εκπαιδευτής πρέπει να απαιτήσει από τον εκπαιδευόμενο περαιτέρω εκπαίδευση, πρακτική εξάσκηση ή επανεξέταση ορισμένων τομέων της πτητικής εκπαίδευσης.

Είναι μεγάλη στιγμή για τον εκπαιδευόμενο να απογειωθεί μόνος του για πρώτη φορά και να αναφέρει στον αέρα τη λέξη SOLO μετά το registration κατά τη διάρκεια της πτήσης του. Είναι η πρώτη πτήση που θα υπογράψει στο logbook του ως PIC (Pilot In Command). Μεγάλη στιγμή για τον ίδιο, για τον εκπαιδευτή του, τη σχολή του καθώς και για όλη την αεροπορική κοινότητα. Όσοι πετούν στην περιοχή πρέπει να τον ενθαρρύνουν και να του παραχωρήσουν προτεραιότητα. Να χαρούν μαζί του. Όταν προσγειωθεί να τρέξουν να τον συγχαρούν. Να τον καλωσορίσουν στην μεγάλη αεροπορική οικογένεια με το παραδοσιακό συνήθως κατάβρεγμα ή σκίσιμο της μπλούζας. Είναι η στιγμή που θα λάβει «τα φτερά του» που ΜΟΝΟ έτσι απονέμονται και μόνο όποιος έτσι τα έχει αποκτήσει δικαιούται να τα φοράει! Το πρώτο σόλο είναι ίσως η μόνη πτήση που δεν μπορεί να επαναληφθεί αλλά ούτε να συγκριθεί και μένει για πάντα αποτυπωμένη στη μνήμη κάθε πιλότου.

ΠΗΓΗ

by

Σχολιάστε

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2009.

    Δεκέμβριος 2009

    Νοέμβριος 2009

    FOD 2009_11

    Οκτώβριος 2009

    HUMAN FACTOR

    Σεπτέμβριος 2009

    DAZZLERS 1

    Αύγουστος 2009

    dynamic rollover poster greeka

    ΙΟΥΛΙΟΣ 2009

    ΕΙΣΑΙ ΤΟΣΟ ΧΑΖΟΣ ΟΣΟ ΦΑΙΝΕΣΑΙ..!!!

    ΕΙΣΑΙ ΤΟΣΟ ΧΑΖΟΣ ΟΣΟ ΦΑΙΝΕΣΑΙ..!!!

    ΙΟΥΝΙΟΣ 2009

    ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑΣ ΑΕΡ. ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ

    ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑΣ ΑΕΡ. ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ

    ΜΑΪΟΣ 2009

    ΚΑΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

    ΚΑΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

    ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2009

    Η ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΤΩΝ 12.

    Η ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΤΩΝ 12.

    ΜΑΡΤΙΟΣ 2009

    T/R+TREE = TROUBLE !

    T/R+TREE = TROUBLE !

    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2013.

    Ιανουάριος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2013

    ΠΟΣΤΕΡ ΦΕΒ 2013

    Hires εδώ

    Μάρτιος 2013

    Χωρίς τίτλο2

    Hires εδώ

    Απρίλιος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Μάϊος 2013

    ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΒΕΓΓΑΛΙΚΩΝ002

    Hires εδώ

    Ιούνιος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2013

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Αύγουστος 2013

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Σεπτέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Οκτώβριος 2013

    cf87cf89cf81ceafcf82-cf84ceafcf84cebbcebf2Hires εδώ

    Νοέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Δεκέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλο1Hires εδώ

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2010.

    Δεκέμβριος 2010


    Νοέμβριος 2010


    Οκτώβριος 2010

    Σεπτέμβριος 2010

    Αύγουστος 2010

    Ιούλιος 2010

    Ιούνιος 2010


    Μάϊος 2010

    Απρίλιος 2010

    Μάρτιος 2010

    Φεβρουάριος 2010

    Ιανουάριος 2010


    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2014.

    Ιανουάριος 2014

    Poster_2014-01Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2014

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Μάρτιος 2014

    Χωρίς τίτλο1Hires εδώ

    Απρίλιος 2014

    Χωρίς τίτλο3Hires εδώ

    Μάϊος 2014

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούνιος 2014

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2014

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Αύγουστος 2014

    Hires εδώ

    Σεπτέμβριος 2014

    Hires εδώ

    Οκτώβριος 2014

    ΠΟΣΤΕΡ ΟΚΤ

    Hires εδώ

    Νοέμβριος 2014

    Hires εδώ

    Δεκέμβριος 2014

    Poster_2014-12

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2011.

    Δεκέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Νοέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Οκτώβριος 2011

    HiRes εδώ

    Σεπτέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Αύγουστος 2011

    HiRes εδώ

    Ιούλιος 2011

    HiRes εδώ

    Ιούνιος 2011

    HiRes εδώ

    Μάϊος 2011

    HiRes εδώ

    Απρίλιος 2011

    HiRes εδώ

    Μάρτιος 2011

    HiRes εδώ

    Φεβρουάριος 2011

    HiRes εδώ

    Ιανουάριος 2011

    HiRes εδώ

    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2015.

    Ιανουάριος 2015

    2015-1 ΠΟΣΤΕΡ1Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2015

    2015-2 POSTERHires εδώ

    Μάρτιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Απρίλιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Μάϊος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούνιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούλιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Αύγουστος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Σεπτέμβριος 2015

    8415961Hires εδώ

    Νοέμβριος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Δεκέμβριος 2015

    keep-calm-and-have-a-safe-flight-45Hires εδώ

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2012.

    Δεκέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Νοέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Οκτώβριος 2012

    Hires εδώ

    Σεπτέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Αύγουστος 2012

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2012

    Hires εδώ

    Ιούνιος 2012

    Hires εδώ

    Μάιος 2012

    Hires εδώ

    Απρίλιος 2012

    Hires εδώ

    Μάρτιος 2012

    Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2012

    Hires εδώ

    Ιανουάριος 2012

    HiRes εδώ

    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2016.

    Ιανουάριος 2016

    Poster_2016-1Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2016

    2016-2 POSTERHires εδώ