DENSITY ALTITUDE

Ο Στέφανος μας έστειλε, ένα πολύ απλό και κατανοητό κομματάκι, γύρω από το θέμα του ΥΨΟΥΣ ΠΥΚΝΟΤΗΤΑΣ. Σας το παρουσιάζουμε στις σελίδες που ακολουθούν. Μπορείτε να το διαβάσετε και ηλεκτρονικά, ή ακόμη και να το κατεβάσετε σε μορφή pdf, εδώ :

Εμείς σας έχουμε ένα 3λεπτο βιντεάκι σχετικό με το θέμα

ΥΨΟΣ ΠΥΚΝΟΤΗΤΑΣ- DENSITY ALTITUDE.

Γράφει ο ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΑΤΣΑΛΟΣ

Το παρακάτω κείμενο το βρήκα στην ηλεκτρονική βιβλιοθήκη της FAA στην παρακάτω διεύθυνση  που μιλά για το ΥΨΟΣ ΠΥΚΝΟΤΗΤΑΣ και όπως σε κάθε βιβλιοθήκη υπάρχει ένας θησαυρός γνώσεων.

Σήμερα  έχουμε την τύχη με ένα κλικ στο ποντικάκι να βρούμε αυτό που θέλουμε.

Το ύψος πυκνότητας δεν είναι κάτι που το συζητάμε όταν “πετάμε στο υπόστεγο”, αλλά οι χειριστές πρέπει να καταλάβουν αυτό το θέμα. Το ύψος πυκνότητας έχει μια σημαντική (και αναπόφευκτη) επιρροή στην απόδοση του αεροσκάφους και των κινητήρων, για αυτό ο κάθε χειριστής πρέπει να κατανοήσει με κάθε λεπτομέρεια τα αποτελέσματα του. Τα μεγάλα υψόμετρα, η ζέστη και οι συνθήκες με υγρασία, μπορούν να μετατρέψουν μια απογείωση  ή προσγείωση ρουτίνας, σε  ατύχημα  σε λιγότερο χρόνο από όσο παίρνει για να αναφερθούμε σε αυτό το θέμα.

ΤΥΠΟΙ ΥΨΩΝ

Ενδεικνυόμενο ύψος = Είναι το ύψος, που μας δείχνει το υψόμετρο.

Αληθές υψόμετρο = Είναι το ύψος πάνω από την μέση στάθμη της θάλασσας.

Απόλυτο ύψος = είναι το ύψος πάνω από την επιφάνεια της γης.

Ύψος πίεσης = είναι το ενδεικνυόμενο ύψος  όταν στην θυρίδα collsman του υψομέτρου, τοποθετήσουμε την βαρομετρική πίεση 29,92 ίντσες  ή 1013.2 millibars. Αυτό το ύψος χρησιμοποιείται πρώτιστα στους υπολογισμούς για την απόδοση του αεροσκάφους και σε πτήσεις σε μεγάλα ύψη.

Ύψος πυκνότητας = Όπως επίσημα  έχει οριστεί, το ύψος πυκνότητας είναι το ύψος πιέσεως διορθωμένο για μεταβλητές παραλλαγές της θερμοκρασίας.

Γιατί το ύψος πυκνότητας είναι τόσο σοβαρό;

Διότι….. ύψος πυκνότητας  σημαίνει μειωμένη απόδοση του αεροσκάφους.

Ο επίσημος ορισμός του ύψους πυκνότητας  είναι βεβαίως σωστός , αλλά το σημαντικότερο πράγμα που πρέπει να κατανοηθεί είναι ότι το ύψος πυκνότητας  είναι ένας δείκτης απόδοσης του αεροσκάφους. Ο όρος προέρχεται από το γεγονός ότι η πυκνότητα του αέρα μειώνεται με το ύψος. Ένα “μεγάλο” ύψος πυκνότητας σημαίνει ότι η πυκνότητα του αέρα έχει ελαττωθεί, γεγονός που επιδρά δυσμενώς στην  απόδοση του αεροσκάφους.

Τα δημοσιευμένα κριτήρια απόδοσης  στο manual του αεροσκάφους είναι βασισμένα σε συνθήκες τυπικής ατμόσφαιρας  στην επιφάνεια της θάλασσας με βαρομετρική πίεση 29.92 ίντσες και 15Ο C. Το αεροσκάφος δεν πρόκειται να αποδώσει σύμφωνα με τους “αριθμούς του βιβλίου” εκτός και αν οι συνθήκες  είναι όμοιες με αυτές που δημοσιεύονται στο βιβλίο. Εάν, παραδείγματος χάριν, σε ένα αεροδρόμιο που βρίσκεται στα 500 πόδια MSL έχει αναφερθεί ότι το ύψος πυκνότητας είναι 5.000 πόδια  το αεροσκάφος  που θα πετάξει προς και από αυτό το αεροδρόμιο θα μπορεί να έχει επιδόσεις που  θα είναι σαν να πετά στα 5.000 πόδια.
Comments
8 Σχόλια to “DENSITY ALTITUDE”
  1. Ο/Η AA λέει:

    Αγαπητέ Army Aviator

    Αφήνω αυτό το μήνυμα για να σας στείλω αυτό το πολύ ενδιαφέρον link:
    http://web.mit.edu/newsoffice/2010/nplus3-0517.html

  2. Ο/Η tsitoyr λέει:

    ΚΑΙ ΜΙΑ ΠΑΡΑΚΛΗΣΗ…

    ΘΑ ΗΤΑΝ ΧΡΗΣΙΜΟ ΓΙΑ ΕΜΑΣ ΠΟΥ ΣΕ ΛΙΓΟ ΚΑΙΡΟ,
    ΘΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΑΠΟΣΤΡΑΤΟΙ, ΝΑ ΦΤΙΑΞΕΙΣ ΚΑΠΟΙΟ ΧΩΡΟ, ΙΣΩΣ ΚΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΒΟΗΘΕΙΑ ΚΑΠΟΙΩΝ ΣΥΝΕΡΓΑΤΩΝ ΣΟΥ ΑΠΟ ΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ, ΕΤΣΙ ΩΣΤΕ ΟΣΟΙ ΤΟ ΕΠΙΘΥΜΟΥΝ ΝΑ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΑΝΑΖΗΤΟΥΝ ΚΑΠΟΙΑ ΔΟΥΛΕΙΑ ΣΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ.

    ΔΕΝ ΞΕΡΩ ΑΝ ΣΥΜΦΩΝΕΙΣ…

  3. Ο/Η tsitoyr λέει:

    ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ ARMY AVIATOR, ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΤΗΝ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΠΟΥ ΚΑΝΕΙΣ…

  4. Ο/Η tsitoyr λέει:

    Αγαπητε Army Aviator,

    θα ηταν χρησιμο, να μου εξηγουσες τον τροπο για download του παραπανω αρθρου. Με πηγαινει σε μια τοποθεσια ονοματι »Calemeo», και δεν μου δινει την δυνατοτητα να το κατεβασω, εστω και αν εχω κανει »Sign in»

    Ευχαριστω πολυ

    • Ο/Η Army Aviator λέει:

      @ tsitoyr

      Αγαπητέ μου σε ευχαριστώ που μας διαβάζεις.
      Είχα κάνει λάθος και στις παραμέτρους για διάβασμα, εκτύπωση κ.λπ, δεν είχα επιτρέψει το κατέβασμα. Τώρα διόρθωσα το λάθος (παράληψη).
      Εσύ δεν έχει να κάνεις τίποτε άλλο από το να πάς, κτυπώντας πάνω στο τίτλο DENSITY ALTITUTE, θα σε πάει στο calameo και από κεί πλέον θα ζητήσεις download, όπου θα σου ζητήσει να κ’ανεις sign in και μπορείς να το κατεβάσεις.

  5. Ο/Η Στεφανος Ατσαλος λέει:

    Καλημερα σε ολους.
    Επειδη μιλησαμε στο προηγουμενο κειμενο για μετατροπες μοναδων ,στο κειμενο βαρους και ζυγοσταθμισης, αλλα και σε αυτο που μας παραπεμπει στα διαγραματα στων εγχειριδιων θελω να πω ενα ευκολο και ακριβη τροπο για μετατροπη βαθμων Κελσιου σε Φαρεναιτ χωρις να χρησιμοποιειται χαρτι και μολυβι ,ακομη και αν τα χερια σας ειναι στα χειριστηρια.
    Για να μετατρεψουμε βαθμους Κελσιου σε Φαρεναιτ…….
    διπλασιαζουμε τους βαθμους Κελσιου, αφαιρουμε το 1/10 και προσθετουμε 32. ..Παραδειγμα. Θελουμε να μετατρεψουμε 26 βαθμους Κελσιου σε Φαρεναιτ. 26+26=52-5=47 + 32 =79.
    Κανουμε ακριβως τις αντιθετες πραξεις για μετατροπη Φαρεναιτ σε Κελσιου…… Αφαιρουμε 32 , προσθετουμε το 1/10 και διαιρουμε δια 2.
    Ελπιζω να το βρειτε πρακτικο.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2009.

    Δεκέμβριος 2009

    Νοέμβριος 2009

    FOD 2009_11

    Οκτώβριος 2009

    HUMAN FACTOR

    Σεπτέμβριος 2009

    DAZZLERS 1

    Αύγουστος 2009

    dynamic rollover poster greeka

    ΙΟΥΛΙΟΣ 2009

    ΕΙΣΑΙ ΤΟΣΟ ΧΑΖΟΣ ΟΣΟ ΦΑΙΝΕΣΑΙ..!!!

    ΕΙΣΑΙ ΤΟΣΟ ΧΑΖΟΣ ΟΣΟ ΦΑΙΝΕΣΑΙ..!!!

    ΙΟΥΝΙΟΣ 2009

    ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑΣ ΑΕΡ. ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ

    ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑΣ ΑΕΡ. ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ

    ΜΑΪΟΣ 2009

    ΚΑΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

    ΚΑΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

    ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2009

    Η ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΤΩΝ 12.

    Η ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΤΩΝ 12.

    ΜΑΡΤΙΟΣ 2009

    T/R+TREE = TROUBLE !

    T/R+TREE = TROUBLE !

    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2013.

    Ιανουάριος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2013

    ΠΟΣΤΕΡ ΦΕΒ 2013

    Hires εδώ

    Μάρτιος 2013

    Χωρίς τίτλο2

    Hires εδώ

    Απρίλιος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Μάϊος 2013

    ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΒΕΓΓΑΛΙΚΩΝ002

    Hires εδώ

    Ιούνιος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2013

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Αύγουστος 2013

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Σεπτέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Οκτώβριος 2013

    cf87cf89cf81ceafcf82-cf84ceafcf84cebbcebf2Hires εδώ

    Νοέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Δεκέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλο1Hires εδώ

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2010.

    Δεκέμβριος 2010


    Νοέμβριος 2010


    Οκτώβριος 2010

    Σεπτέμβριος 2010

    Αύγουστος 2010

    Ιούλιος 2010

    Ιούνιος 2010


    Μάϊος 2010

    Απρίλιος 2010

    Μάρτιος 2010

    Φεβρουάριος 2010

    Ιανουάριος 2010


    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2014.

    Ιανουάριος 2014

    Poster_2014-01Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2014

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Μάρτιος 2014

    Χωρίς τίτλο1Hires εδώ

    Απρίλιος 2014

    Χωρίς τίτλο3Hires εδώ

    Μάϊος 2014

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούνιος 2014

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2014

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Αύγουστος 2014

    Hires εδώ

    Σεπτέμβριος 2014

    Hires εδώ

    Οκτώβριος 2014

    ΠΟΣΤΕΡ ΟΚΤ

    Hires εδώ

    Νοέμβριος 2014

    Hires εδώ

    Δεκέμβριος 2014

    Poster_2014-12

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2011.

    Δεκέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Νοέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Οκτώβριος 2011

    HiRes εδώ

    Σεπτέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Αύγουστος 2011

    HiRes εδώ

    Ιούλιος 2011

    HiRes εδώ

    Ιούνιος 2011

    HiRes εδώ

    Μάϊος 2011

    HiRes εδώ

    Απρίλιος 2011

    HiRes εδώ

    Μάρτιος 2011

    HiRes εδώ

    Φεβρουάριος 2011

    HiRes εδώ

    Ιανουάριος 2011

    HiRes εδώ

    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2015.

    Ιανουάριος 2015

    2015-1 ΠΟΣΤΕΡ1Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2015

    2015-2 POSTERHires εδώ

    Μάρτιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Απρίλιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Μάϊος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούνιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούλιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Αύγουστος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Σεπτέμβριος 2015

    8415961Hires εδώ

    Νοέμβριος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Δεκέμβριος 2015

    keep-calm-and-have-a-safe-flight-45Hires εδώ

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2012.

    Δεκέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Νοέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Οκτώβριος 2012

    Hires εδώ

    Σεπτέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Αύγουστος 2012

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2012

    Hires εδώ

    Ιούνιος 2012

    Hires εδώ

    Μάιος 2012

    Hires εδώ

    Απρίλιος 2012

    Hires εδώ

    Μάρτιος 2012

    Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2012

    Hires εδώ

    Ιανουάριος 2012

    HiRes εδώ

    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2016.

    Ιανουάριος 2016

    Poster_2016-1Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2016

    2016-2 POSTERHires εδώ