ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΠΡΟΣΓΕΙΩΣΕΩΣ ΜΙΑΣ ΑΚΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΣ
Η επιχείρηση «Eagle Claw« [1], επηρεάσθηκε καθοριστικά από τις μεγάλες θερμοκρασίες και από μία καθοριστικής σημασίας αμμοθύελλα. Ο συνδυασμός αυτών των δύο καιρικών παραγόντων είχε ως αποτέλεσμα την σημαντική μείωση της απόδοσης των Ε/Π, αλλά και την σχεδόν αδύνατη να εκτελεσθεί ναυτιλία σε χαμηλό ύψος. Αποτέλεσμα, ένα Ε/Π RH-53D Sea Stallion από τα επτά που συμμετείχαν, να προσκρούσει πάνω σε ένα σταθμευμένο C-130, να καταστραφούν και τα δύο στη ΖΠ/Γ DESERT ONE, στις 25 Απριλίου 1980 και να σκοτωθούν οκτώ άνδρες. Η επιχείρηση όπως ήταν φυσικό ματαιώθηκε…
Αυτά για την ιστορική απόδειξη όσων λέγαμε στην προηγούμενη σελίδα….
[1] Για περισσότερες λεπτομέρειες μπορείτε να ανατρέξετε στο Desert One and Its Disorders
@ dreamer
Αγαπητέ μου Dreamer, σε ευχαριστώ που μπήκες στον κόπο να με διαβάσεις.
Έχεις απόλυτο δίκαιο για τα 1 και 2, σε ότι αφορά τις ονομασίες των σχηματισμών Ε/Π, αλλά μου έλειπαν κάποια εγχειρίδια, όταν τα έγραφα. Θα γίνουν οι σχετικές διορθώσεις εν καιρώ.
Σε ότι αφορά το 3, ίσως η σύνταξη της παραγράφου να μην είναι ότι καλύτερο. Η παράγραφος αναφέρεται σε περιορισμένα πεδία.
Για το 4 τώρα, για τις ανεμόσκαλες, αν και υπάρχει τέτοια διαδικασία διεθνώς, θα συμφωνήσω ότι χρησιμοποιείται από τμήματα ειδικών επιχειρήσεων και όχι από ΄΄απλούς΄΄ μαχητές.
Για το 5, ας μην ξεχνάμε ότι μιλάμε για ότι έχουμε και όχι ότι θα έλθει.
Τέλος, για την επισήμανση «συγγραφή πονημάτων, στηριζόμενων κατά βάση σε ελληνικά εγχειρίδια, δεν είναι πάντα η ενδεδειγμένη προσέγγιση – ειδικά σε θέματα που στον Ελληνικό Στρατό βρίσκονται ακόμη στα σπάργανα.», σου λέω ότι όσα έγραψα δεν βασίζονται μόνο στα ελληνικά ΕΕ. Εξ άλλου μια οπτική σύγκριση με αντίστοιχα ξένα θα σε πείσει.
Μου αρέσει!Μου αρέσει!
Η συγγραφή πονημάτων, στηριζόμενων κατά βάση σε ελληνικά εγχειρίδια, δεν είναι πάντα η ενδνειγμένη προσέγγιση – ειδικά σε θέματα που στον Ελληνικό Στρατό βρίσκονται ακόμη στα σπάργανα.
Ενδεικτικά μπορούν να σχολιαστούν τα παρακάτω:
1. Δεν υπάρχουν σχηματισμοί «box» και «γραμμή παραγωγής εναλλάξ αριστερά». Οι σωστές ονομασίες είναι «ρόμβος» και «φάλαγγα ισχυρή αριστερά».
2. Η σωστή ονομασία είναι «κατ’ ΙΣΧΙΟΝ». Προέρχεται απ΄το Ναυτικό κι έχει την έννοια ότι το δευτερο, τρίτο κτλ Ε/Π στοιχίζονται στο «ισχίο» του πρώτου /Π.
3. «Κάτω από κανονικές συνθήκες τα Ε/Π» ΔΕΝ απογειώνονται κάθετα, αλλά με προφίλ Α/Γ που επιτρέπει την Α/Γ εκτός των επικίνδυνων περιοχών του διαγράμματος ύψους- ταχύτητας. «Κάθετες» Α/Γ γίνονται μόνο όταν πρόκειται για περιορισμένο πεδίο.
4. Τεχνική αποβίβασης προσωπικού με «ανεμόσκαλα» δεν υπάρχει- υπάρχουν τεχνικές rappeling και fast rope.
5. Τα αναφερόμενα όρια ανέμου δεν είναι ούτε καν ενδεικτικά για σύγχρονα Ε/Π (δεν μπορεί το NH-90 να προσεγγίσει με ούριο άνεμο 10 κόμβων;;;;)
Αυτά τα ολίγα σε πρώτη ανάγνωση, πάντα με καλή προαίρεση….
Μου αρέσει!Μου αρέσει!