ΑΔΡΑΝΙΑΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ. INERTIAL NAVIGATION SYSTEM (INS)

Ο θόλος του αεροναυτίλου στο επάνω μέρος της ατράκτου του Dakota C47

Το αεροπλάνο στα πρώτα του χρόνια δανείστηκε σχεδόν όλες τις μεθόδους ναυτιλίας των ναυτικών, συμπεριλαμβανομένης και της αστροναυτιλίας. Όλοι θα έχετε προσέξει τα αεροπλάνα  Dakota C47 που στο επάνω μέρος της ατράκτου και λίγο πίσω από το πιλοτήριο έχει έναν θόλο. Από αυτόν τον θόλο οι αστροναυτίλοι έκαναν τις μετρήσεις τους για την πορεία του αεροπλάνου, οι οποίοι κατόπιν μετονομάσθηκαν  ραδιοναυτίλοι. Όχι μόνο το Dakota αλλά και άλλοι πολλοί τύποι φέρουν αυτόν το θόλο, ανέφερα το Dakota διότι είναι το πλέον γνωστό σε εμάς.

ΑΔΡΑΝΙΑΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ.       INERTIAL NAVIGATION SYSTEM (INS)

Η αδρανιακή ναυτιλία είναι ένα σύστημα παρόμοιο με το dead reckoning, με το οποίο υπολογίζουμε τη θέση μας, βασιζόμενοι σε αισθητήρες κίνησης. Μόλις τοποθετηθούν οι αρχικές συντεταγμένες το σύστημα αρχίζει και λαμβάνει ωθήσεις από τους αισθητήρες κίνησης οι οποίοι μετρούν την επιτάχυνση κατά μήκος  3 ή περισσότερων αξόνων, επιτρέποντας τον συνεχή και με ακρίβεια υπολογισμό των γεωγραφικών συντεταγμένων.

Το σύστημα αυτό δημιουργήθηκε από την ανάγκη πλοήγησης των πυραύλων. Ο Αμερικανός πρωτοπόρος Robert Coddart πειραματίσθηκε με στοιχειώδη γυροσκοπικά συστήματα. Για το σύστημα αυτό έδειξε μεγάλο ενδιαφέρον ο σύγχρονος Γερμανός πρωτοπόρος του διαστήματος και πατέρας των πυραύλων Werhner von Broun. Το σύστημα αυτό βρήκε μεγάλη ανταπόκριση στους κατευθυνόμενους πυραύλους, στα διαστημικά σκάφη, καθώς επίσης και στα αεροσκάφη αερογραμμών. Ένα παράδειγμα  ενός δημοφιλούς I.N.S στις αερογραμμές ήταν το Delco Carousel, το οποίο παρείχε μερική αυτοματοποίηση στην ναυτιλία πριν ανακαλυφθούν τα συστήματα διαχείρισης πτήσεως. Το Carousel έδινε την δυνατότητα στους χειριστές να τοποθετούν μια σειρά από way points και κατόπιν το σύστημα ακολουθώντας αυτά τα σημεία έδινε την δυνατότητα να γνωρίζουν ακριβώς την θέση τους. Μερικά δε αεροσκάφη εφοδιάστηκαν με διπλά  I.N.S  για μεγαλύτερη ασφάλεια.

Το πλεονέκτημα αυτού του συστήματος σε σχέση με άλλα συστήματα ναυσιπλοΐας είναι ότι, μόλις τεθεί η αρχική του θέση, δεν χρειάζεται άλλες εξωτερικές πληροφορίες, δεν επηρεάζεται από δυσμενείς καιρικές συνθήκες δεν μπορεί να ανιχνευθεί και να παρεμβληθεί (jammed) από τον εχθρό.

Το σύστημα αυτό αναπτύχθηκε από το πολεμικό ναυτικό των Η.Π.Α κατά την διάρκεια του προγράμματος  Polaris. Πρόκειται για τα γνωστά βλήματα που χρησιμοποιήθηκαν από τα υποβρύχια επιδιώκοντας την επιτυχία στόχευσης σε συγκεκριμένους στόχους.

Το σύστημα αυτό ήταν σε ευρεία  χρήση  μέχρι την στιγμή που εμφανίστηκε και τέθηκε σε επιχειρησιακή εφαρμογή το G.P.S. Τώρα χρησιμοποιείται σε συνδυασμό με το G.P.S.

Οι τρεις άξονες στους οποίους περιστρέφεται το αεροπλάνο

Οι τρεις αυτοί άξονες δίνουν την ελευθερία κίνησης σε 6 κατευθύνσεις. Αυτές οι κινήσεις ονομάζονται 6 βαθμοί ελευθερίας (6 degrees of freedom)

1. κίνηση  επάνω -κάτω.    (heading)

2. κίνηση δεξιά-αριστερά      (swaying )

3. κίνηση εμπρός -πίσω        (surging )

4. κλίση  επάνω-κάτω           (pitching )

5. κλίση αριστερά -δεξιά       (yawing )

6. κλίση πλευρά σε πλευρά.  (rolling )

Το INS της φωτογραφίας διαθέτει laser γυροσκόπια, που αντικατέστησαν τα μηχανικά.

Τα σημερινά  I.N.S με την βοήθεια του GPS αποτελούν ένα όργανο ακριβείας για την ναυτιλία ευρείας χρήσης.

Όπως πολλοί παραδέχονται, ήταν μια ανακάλυψη της δεκαετίας του 60 πολύ προχωρημένη για την εποχή της.

Τελειώνοντας την περιγραφή του ΙΝS θα ασχοληθούμε με την ραδιοναυτιλία  που αναφέρεται στο Decca, Omega και  Loran, στις επόμενες σελίδες.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2009.

    Δεκέμβριος 2009

    Νοέμβριος 2009

    FOD 2009_11

    Οκτώβριος 2009

    HUMAN FACTOR

    Σεπτέμβριος 2009

    DAZZLERS 1

    Αύγουστος 2009

    dynamic rollover poster greeka

    ΙΟΥΛΙΟΣ 2009

    ΕΙΣΑΙ ΤΟΣΟ ΧΑΖΟΣ ΟΣΟ ΦΑΙΝΕΣΑΙ..!!!

    ΕΙΣΑΙ ΤΟΣΟ ΧΑΖΟΣ ΟΣΟ ΦΑΙΝΕΣΑΙ..!!!

    ΙΟΥΝΙΟΣ 2009

    ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑΣ ΑΕΡ. ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ

    ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑΣ ΑΕΡ. ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ

    ΜΑΪΟΣ 2009

    ΚΑΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

    ΚΑΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

    ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2009

    Η ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΤΩΝ 12.

    Η ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΤΩΝ 12.

    ΜΑΡΤΙΟΣ 2009

    T/R+TREE = TROUBLE !

    T/R+TREE = TROUBLE !

    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2013.

    Ιανουάριος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2013

    ΠΟΣΤΕΡ ΦΕΒ 2013

    Hires εδώ

    Μάρτιος 2013

    Χωρίς τίτλο2

    Hires εδώ

    Απρίλιος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Μάϊος 2013

    ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΒΕΓΓΑΛΙΚΩΝ002

    Hires εδώ

    Ιούνιος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2013

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Αύγουστος 2013

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Σεπτέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Οκτώβριος 2013

    cf87cf89cf81ceafcf82-cf84ceafcf84cebbcebf2Hires εδώ

    Νοέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Δεκέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλο1Hires εδώ

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2010.

    Δεκέμβριος 2010


    Νοέμβριος 2010


    Οκτώβριος 2010

    Σεπτέμβριος 2010

    Αύγουστος 2010

    Ιούλιος 2010

    Ιούνιος 2010


    Μάϊος 2010

    Απρίλιος 2010

    Μάρτιος 2010

    Φεβρουάριος 2010

    Ιανουάριος 2010


    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2014.

    Ιανουάριος 2014

    Poster_2014-01Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2014

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Μάρτιος 2014

    Χωρίς τίτλο1Hires εδώ

    Απρίλιος 2014

    Χωρίς τίτλο3Hires εδώ

    Μάϊος 2014

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούνιος 2014

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2014

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Αύγουστος 2014

    Hires εδώ

    Σεπτέμβριος 2014

    Hires εδώ

    Οκτώβριος 2014

    ΠΟΣΤΕΡ ΟΚΤ

    Hires εδώ

    Νοέμβριος 2014

    Hires εδώ

    Δεκέμβριος 2014

    Poster_2014-12

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2011.

    Δεκέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Νοέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Οκτώβριος 2011

    HiRes εδώ

    Σεπτέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Αύγουστος 2011

    HiRes εδώ

    Ιούλιος 2011

    HiRes εδώ

    Ιούνιος 2011

    HiRes εδώ

    Μάϊος 2011

    HiRes εδώ

    Απρίλιος 2011

    HiRes εδώ

    Μάρτιος 2011

    HiRes εδώ

    Φεβρουάριος 2011

    HiRes εδώ

    Ιανουάριος 2011

    HiRes εδώ

    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2015.

    Ιανουάριος 2015

    2015-1 ΠΟΣΤΕΡ1Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2015

    2015-2 POSTERHires εδώ

    Μάρτιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Απρίλιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Μάϊος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούνιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούλιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Αύγουστος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Σεπτέμβριος 2015

    8415961Hires εδώ

    Νοέμβριος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Δεκέμβριος 2015

    keep-calm-and-have-a-safe-flight-45Hires εδώ

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2012.

    Δεκέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Νοέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Οκτώβριος 2012

    Hires εδώ

    Σεπτέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Αύγουστος 2012

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2012

    Hires εδώ

    Ιούνιος 2012

    Hires εδώ

    Μάιος 2012

    Hires εδώ

    Απρίλιος 2012

    Hires εδώ

    Μάρτιος 2012

    Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2012

    Hires εδώ

    Ιανουάριος 2012

    HiRes εδώ

Αρέσει σε %d bloggers: