Future Attack Reconnaissance Aircraft (FARA)

Από την επίσημη σελίδα του Αμερικανικού στρατού μαθαίνουμε ότι επιλέχθηκαν – για το πρόγραμμα  Future Attack Reconnaissance Aircraft (FARA) – δύο πρωτότυπα Ε/Π, για να μπουν στην δεύτερη φάση (Φ2) του προγράμματος.

Η φάση ένα (Φ1) ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2019 και τελείωσε στις 25 Μαρτίου του 2020, με την επιλογή των δύο αυτών πρωτοτύπων, αφού αξιολογήθηκαν και οι πέντε προτάσεις που είχαν υποβληθεί.

Η Φάση δύο (Φ2) θα ολοκληρωθεί με την πτήση αξιολόγησης των δύο πρωτοτύπων που θα γίνει όχι αργότερα από το φθινόπωρο του 2023.

Η παρουσίαση του μοντέλου παραγωγής έχει σχεδιασθεί για το 2028, αλλά ίσως προκύψει νωρίτερα.

Τα δύο  Ε/Π που επιλέχθηκαν στην Φ2, είναι:

Το Ε/Π 360 Invictus της Bell Helicopter Textron Inc. (Fort Worth, Texas). Το Ε/Π είναι μονοκινητήριο, διαθέτει ένα κύριο στροφείο των έξη πτερύγων και οι θέσεις του πληρώματος είναι  tandem (όπως και στο Απάτσι). Έχουν ενσωματωθεί σε αυτό πολλές τεχνολογικές εξελίξεις από τον πολιτικό τύπου  Ε/Π της Bell, το 525 συμπεριλαμβανομένων της χαμηλής οπισθέλκουσας πλήμνη  του κυρίου στροφείου και των πτερύγων του κυρίου στροφείου υψηλής ταχύτητας περιστροφής, με σκοπό την παρουσίαση ενός Ε/Π απλού και οικονομικού, που να πετυχαίνει τις προδιαγραφές του Αμερικανικού Στρατού.

Και το Ε/Π  Raider X της  Sikorsky Aircraft Corp. (Stratford, Connecticut). Το Ε/Π είναι μονοκινητήριο, διαθέτει ένα δύο ομοαξονικά κύρια στροφεία των τεσσάρων πτερύγων το καθένα και οι θέσεις του πληρώματος είναι η μία δίπλα στην άλλη. Τα εξαρτήματα του κυρίου στροφείου έχουν μειωθεί κατά το ήμισυ λόγω του σχεδιασμού του που είναι άκαμπτος. Αυτό δίνει στο Ε/Π μεγαλύτερη ευκινησία και ευελιξία, από ότι τα παραδοσιακά Ε/Π.

Στο πρωτότυπο έχει προστεθεί στο οπίσθιο μέρος, ένα ‘’προωθητικό’’ ουραίο στροφείο των έξη πτερύγων για την επαύξηση της ταχύτητος αέρος στην ευθεία και οριζοντία πτήση (ΕΟΠ) που έχει επιδειχθεί να φθάνει τους 215 Knots.

ΔΥΟ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ FARA

Ο υφιστάμενος στόλος της Αμερικανικής Αεροπορίας Στρατού δεν διαθέτει μία εξειδικευμένη πλατφόρμα για τη διεξαγωγή επιθετικής αναγνώρισης, διεξαγωγή αποστολών ελαφράς επίθεσης και ασφαλείας, με βελτιωμένες δυνατότητες αντιπαράθεσης (θανατηφόρες και μη θανατηφόρες) και  τέτοιου μεγέθους, που να μπορεί να εκμεταλλεύεται τις κενές περιοχές των εχθρικών ραντάρ και να μπορεί να κρυφθεί στα αστικά ‘’φαράγγια’’ των μεγαλουπόλεων.

Σύμφωνα με τον Dr. Bruce D. Jette Βοηθό Γραμματέα του Αμερικανικού Στρατού για θέματα απόκτησης οπλικών συστημάτων, ΔΜ και Τεχνολογίας:

‘’Το μελλοντικό Ελικόπτερο επιθετικής αναγνώρισης είναι η νούμερο ένα  προτεραιότητα στο πρόγραμμα εκμοντερνισμού του Αμερικανικού Στρατού είναι αναπόσπαστο οπλικό σύστημα αποτελεσματικής  διείσδυσης και αποφυγής της εχθρικής αεράμυνας, θα δώσει στις Διοικήσεις μεγαλύτερες τακτικές, επιχειρησιακές και στρατηγικές δυνατότητες, με την σημαντική αύξηση της ταχύτητας αέρος, διάρκειας πτήσεως, εμβέλεια πτήσεως, επιβιωσημότητα στο πεδίο της μάχης και αποτελεσματικότητα των οπλικών του συστημάτων που θα διαθέτει΄΄

 Το πρόγραμμα FARA, που έχει τρεις φάσεις, o Αμερικανικό Στρατός αναζητεί την αγορά ενός Ελικοπτέρου ικανού να λειτουργεί σε πολύπλοκο εναέριο χώρο και υποβαθμισμένα περιβάλλοντα (degraded environments- DE), εναντίον ισότιμων και περίπου ισότιμων  αντιπάλων με ένα προηγμένο ολοκληρωμένο σύστημα αυτοπροστασίας από την εχθρική αεράμυνα.

(Σημ ΑΑ: Περισσότερα για τα degraded environments- DE, μπορείτε να βρείτε εδώ).

Τα προς αξιολόγηση πρωτότυπα θα πρέπει να φέρουν κινητήρα που έχει επιλεγεί από το πρόγραμμα  Improved Turbine Engine Program (ITEP), (σημ. Α.Α: Στις 19/7/2019 ο Αμερικανικός Στρατός καθόρισε ως κινητήρα που θα φέρουν τα πρωτότυπα τον κινητήρα GE XT901), να μπορούν να ενσωματώνουν τους κινητήρες και τα οπλικά συστήματα που θα διατεθούν από τον Αμερικανικό Στρατό, με σκοπό την οικονομικότερη κατασκευή τους, θα πρέπει να πληρούν τα κριτήρια της εμβέλειας, διάρκειας πτήσης και φόρτου μάχης που έχουν τεθεί ως προϋποθέσεις από το πρόγραμμα,  να επιτυγχάνουν ταχύτητα αέρος όχι μικρότερη των 180 Knots, οι δε διαστάσεις του κυρίου στροφείου αλλά και της ατράκτου δεν θα πρέπει να ξεπερνούν τα  40 feet (12 m).

Στο πρόγραμμα έλαβαν μέρος κατά τη πρώτη φάση (Φ1) τον Απρίλιο του 2019, πέντε πρωτότυπα των παρακάτω εταιρειών:

  1. AVX Aircraft (σε συνεργασία με την L3Harris Technologies)
  2. Bell Helicopter
  3. Boeing
  4. Karem Aircraft
  5. Sikorsky Aircraft (που ανήκει στην Lockheed Martin)

 

(Σημ ΑΑ: στοιχεία για αυτά μπορείτε να βρείτε εδώ)

Το πρόγραμμα  Future Attack Reconnaissance Aircraft (FARA) – που αποτελεί μέρος ενός μεγαλύτερου προγράμματος για την Αμερικανική Αερ. Στρατού, του προγράμματος Future Vertical Lift – ξεκίνησε από τον Αμερικανικό Στρατό το 2018, με σκοπό την ανάπτυξη του ελικοπτέρου που θα διαδεχόταν το Bell OH-58 Kiowa που αποσύρθηκε το 2014.

Αν και ο Αμερικανικός Στρατός είχε σχεδιάσει το 2013 την υλοποίηση ενός προγράμματος επέκτασης της επιχειρησιακής ζωής του Ε/Π, μειώσεις στον προϋπολογισμό του ΥΕΘΑ, τον οδήγησαν στην απόσυρση και παροπλισμό του OH-58. Λόγω της απουσίας λοιπόν του Ε/Π υποχρεώθηκε  να χρησιμοποιεί τα ΕΕ/Π AH-64 Apache, σε συνδυασμό με ΜΕΑ AAI RQ-7 Shadow για τις αποστολές επιθετικής αναγνώρισης.

Για την ανάδειξη του  διαδόχου του OH-58, υπήρξαν τρία προηγούμενα  προγράμματα τα οποία ακυρώθηκαν πριν να φθάσουν στη φάση της παραγωγής.

Ας τα αναφέρουμε για την ιστορία:

Light Helicopter Experimental (1982–2004, που κατέλειψε στο Ε/Π Boeing–Sikorsky RAH-66 Comanche),

Armed Reconnaissance Helicopter (2004–06, που κατέλειψε στο Ε/Π Bell ARH-70 Arapaho),

Armed Aerial Scout (2012–13, που ήταν αξιολόγηση ήδη υπάρχοντος πολιτικού μοντέλου)

..και έτσι φθάσαμε στους Φιναλίστ….

Παρακάτω δίνουμε από τρία βίντεο για το καθένα από δύο πρωτότυπα που επιλέχθηκαν.

(Ακολουθείται η αλφαβητική σειρά των εταιρειών.)

Bell 360 Invictus

Sikorsky’s Raider X

 

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

  1. https://www.army.mil/article/234002/future_vertical_lift_army_selects_future_attack_reconnaissance_aircraft_prototype_performers
  2. https://www.thedrive.com/the-war-zone/32748/bell-and-sikorsky-to-compete-head-to-head-to-make-the-armys-future-armed-recon-helicopter
  3. https://en.wikipedia.org/wiki/Future_Attack_Reconnaissance_Aircraft
  4. https://www.janes.com/article/95110/us-army-selects-bell-sikorsky-for-fara-cp-programme
  5. http://mil-embedded.com/articles/how-posts-battlefield-network-requirements/
  6. https://www.thedrive.com/the-war-zone/21760/army-lays-out-plans-for-pilot-optional-knife-fighter-attack-reconnaissance-rotorcraft
  7. https://theaviationist.com/2020/03/05/u-s-armys-fara-program-what-we-know-about-all-the-oh-58d-kiowa-warrior-replacement-candidates/
  8. https://www.verticalmag.com/news/fara-competitors-advance-vertical-lift/
  9. https://www.militaryfactory.com/aircraft/detail.asp?aircraft_id=2221

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2009.

    Δεκέμβριος 2009

    Νοέμβριος 2009

    FOD 2009_11

    Οκτώβριος 2009

    HUMAN FACTOR

    Σεπτέμβριος 2009

    DAZZLERS 1

    Αύγουστος 2009

    dynamic rollover poster greeka

    ΙΟΥΛΙΟΣ 2009

    ΕΙΣΑΙ ΤΟΣΟ ΧΑΖΟΣ ΟΣΟ ΦΑΙΝΕΣΑΙ..!!!

    ΕΙΣΑΙ ΤΟΣΟ ΧΑΖΟΣ ΟΣΟ ΦΑΙΝΕΣΑΙ..!!!

    ΙΟΥΝΙΟΣ 2009

    ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑΣ ΑΕΡ. ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ

    ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑΣ ΑΕΡ. ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ

    ΜΑΪΟΣ 2009

    ΚΑΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

    ΚΑΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

    ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2009

    Η ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΤΩΝ 12.

    Η ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΤΩΝ 12.

    ΜΑΡΤΙΟΣ 2009

    T/R+TREE = TROUBLE !

    T/R+TREE = TROUBLE !

    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2013.

    Ιανουάριος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2013

    ΠΟΣΤΕΡ ΦΕΒ 2013

    Hires εδώ

    Μάρτιος 2013

    Χωρίς τίτλο2

    Hires εδώ

    Απρίλιος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Μάϊος 2013

    ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΒΕΓΓΑΛΙΚΩΝ002

    Hires εδώ

    Ιούνιος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2013

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Αύγουστος 2013

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Σεπτέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Οκτώβριος 2013

    cf87cf89cf81ceafcf82-cf84ceafcf84cebbcebf2Hires εδώ

    Νοέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Δεκέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλο1Hires εδώ

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2010.

    Δεκέμβριος 2010


    Νοέμβριος 2010


    Οκτώβριος 2010

    Σεπτέμβριος 2010

    Αύγουστος 2010

    Ιούλιος 2010

    Ιούνιος 2010


    Μάϊος 2010

    Απρίλιος 2010

    Μάρτιος 2010

    Φεβρουάριος 2010

    Ιανουάριος 2010


    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2014.

    Ιανουάριος 2014

    Poster_2014-01Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2014

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Μάρτιος 2014

    Χωρίς τίτλο1Hires εδώ

    Απρίλιος 2014

    Χωρίς τίτλο3Hires εδώ

    Μάϊος 2014

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούνιος 2014

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2014

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Αύγουστος 2014

    Hires εδώ

    Σεπτέμβριος 2014

    Hires εδώ

    Οκτώβριος 2014

    ΠΟΣΤΕΡ ΟΚΤ

    Hires εδώ

    Νοέμβριος 2014

    Hires εδώ

    Δεκέμβριος 2014

    Poster_2014-12

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2011.

    Δεκέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Νοέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Οκτώβριος 2011

    HiRes εδώ

    Σεπτέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Αύγουστος 2011

    HiRes εδώ

    Ιούλιος 2011

    HiRes εδώ

    Ιούνιος 2011

    HiRes εδώ

    Μάϊος 2011

    HiRes εδώ

    Απρίλιος 2011

    HiRes εδώ

    Μάρτιος 2011

    HiRes εδώ

    Φεβρουάριος 2011

    HiRes εδώ

    Ιανουάριος 2011

    HiRes εδώ

    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2015.

    Ιανουάριος 2015

    2015-1 ΠΟΣΤΕΡ1Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2015

    2015-2 POSTERHires εδώ

    Μάρτιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Απρίλιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Μάϊος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούνιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούλιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Αύγουστος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Σεπτέμβριος 2015

    8415961Hires εδώ

    Νοέμβριος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Δεκέμβριος 2015

    keep-calm-and-have-a-safe-flight-45Hires εδώ

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2012.

    Δεκέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Νοέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Οκτώβριος 2012

    Hires εδώ

    Σεπτέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Αύγουστος 2012

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2012

    Hires εδώ

    Ιούνιος 2012

    Hires εδώ

    Μάιος 2012

    Hires εδώ

    Απρίλιος 2012

    Hires εδώ

    Μάρτιος 2012

    Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2012

    Hires εδώ

    Ιανουάριος 2012

    HiRes εδώ

    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2016.

    Ιανουάριος 2016

    Poster_2016-1Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2016

    2016-2 POSTERHires εδώ

Αρέσει σε %d bloggers: