ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΟΝΤΑΙ ΤΑ ΜΕΑ ΚΑΙ ΠΩΣ;

Μέχρι σήμερα στην κατηγορία άρθρων με τη σήμανση ΜΕΑ, (μπορείτε να τα βρείτε όλα πηγαίνοντας στον σύνδεσμο εδώ), είχαμε προσπαθήσει να αναλύσουμε το τι ισχύει από πλευράς νομικού επιπέδου για τις πτήσεις αυτών, στο εξωτερικό και στην χώρα μας.

Σήμερα μετά και όσα συνέβησαν τον Δεκέμβριο του 2018, στην Αγγλία, αλλά και όσα γράφτηκαν για το Σύστημα προστασίας των πτήσεων από drones που θα εγκαταστήσει η Ελλάδα , θα προσπαθήσουμε να δούμε τους τρόπους αντιμετώπισής τους, στον πολιτικό τομέα, και όχι στρατιωτικά.

Τα ΜΕΑ (drones) όπως όλοι μάθαμε από τα ΜΜΕ, τον Δεκέμβριο του 2018 προκάλεσαν χάος στο Α/Δ Γκάτγουικ του Λονδίνου, ανατρέποντας τα ταξιδιωτικά σχέδια χιλιάδων ανθρώπων, λίγες ημέρες πριν από τα Χριστούγεννα.

Τα δύο μεγαλύτερα αεροδρόμια του Λονδίνου Χίθροου και Γκάτγουικ, παρήγγειλαν αμυντικά συστήματα στρατιωτικού τύπου, αξίας «πολλών εκατομμυρίων λιρών» για να αντιμετωπίσουν τον κίνδυνο των μη επανδρωμένων, τηλεχειριζόμενων αεροσκαφών, μετά το χάος που προκάλεσαν αυτά τα drones τον περασμένο μήνα στο Γκάτγουικ. (πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ Πέμπτη 3 Ιανουαρίου 2019, 21:50:03).

Το γεγονός αυτό ήταν η δεύτερη φορά που συνέβη  στο Α/Δ Γκάτγουικ. Η πρώτη ήταν τον Ιούλιο του  2017 που και πάλι υπήρξαν σοβαρές καθυστερήσεις στις πτήσεις. Μπορείτε να παρακολουθήσετε ένα βίντεο από τότε, στο παρακάτω βίντεο.

Τα όσα φαίνονται στο βίντεο, μπορούν να καταγράψουν τα αποτελέσματα που μπορεί να έχει η ανεξέλεγκτη πτήση των μη επανδρωμένων αεροσκαφών κοντά σε αεροδρόμια.

Ίσως απασχολεί πολλούς το ερώτημα ‘’γιατί τελικά αυτά τα άτομα πετούν τα μη επανδρωμένα  αεροσκάφη τους τόσο κοντά στον εναέριο χώρο των αεροδρομίων’’.

Ξεκάθαρα είναι μια ηθελημένη πράξη που μόνο σκοπό έχει να παρενοχλήσει έως και να παρακωλύσει την με ασφάλεια λειτουργία, όχι μόνο του αεροδρομίου, αλλά και όλων των προγραμματισμένων και μη πτήσεων από και προς αυτό, πολλές φορές και με παγκόσμιες επιπτώσεις, όπως έγινε στην περίπτωση του Α/Δ  Γκάτγουικ.

Η αδυναμία άμεσης αντιμετώπισης τέτοιων ενεργειών δείχνει και το πόσο μάλλον επιδερμικά αντιμετώπιζαν οι υπεύθυνοι τέτοιου είδους απειλές, μέχρι βέβαια να συμβούν συμβάντα τέτοια όπως αυτά του   Α/Δ  Γκάτγουικ.

Ο εξοπλισμός των αεροδρομίων αλλά και γιατί όχι και των φυλακών, με συστήματα αντιμετώπισης απειλών από μη επανδρωμένα  αεροσκάφη, για την προάσπιση των εναέριων τους χώρων, έχει αρχίσει και γίνεται μία πολύ ιδιαίτερη ανάγκη, διότι βέβαια όλοι καταλαβαίνουμε ότι δεν είναι αρκετό, απλά να βγαίνουν  διαταγές και ντιρεκτίβες (που καλά βγαίνουν) για το πώς και τι πρέπει να κάνει ένας χειριστής  μη επανδρωμένου αεροσκάφους.

Ένα άλλο ερώτημα είναι ‘’μπορούμε να βρούμε το άτομο που χειρίζεται ένα μη επανδρωμένο  αεροσκάφος ; ‘’

Παρότι υπάρχουν κάποιες διαδικασίες, η τεχνολογία των εμπορικών μη επανδρωμένων  τηλεχειριζόμενων αεροσκαφών, αυτών δηλαδή που μπορεί ο καθένας να αγοράσει, μέσα από διαδίκτυο, ή από ένα εμπορικό κατάστημα, είναι πολύ προχωρημένη και δίνουν τη τεχνική δυνατότητα στον χειριστή τους να το πετάει από μια ντουζίνα χιλιόμετρα μακριά, χωρίς να υπάρχει η ανάγκη της οπτικής επαφής του με αυτό, να το χειρίζεται δηλαδή και πέραν του ορίζοντος (beyond visual line of sight – BVLOS).

Έτσι ενώ υπάρχουν συστήματα εντοπισμού ενός επερχόμενου drone, ο εντοπισμός του χειριστή, από τις αρχές είναι δύσκολος διότι λόγω της παραπάνω δυνατότητας, μεγαλώνει την προς έρευνα περιοχή, για να εντοπισθεί που αυτός βρίσκεται.

Αλήθεια ποιες είναι οι λύσεις που έχουν οι αρμόδιοι να καταρρίψουν ένα μη επανδρωμένo  αεροσκάφος ;

Μία από τις λύσεις είναι η άμεση κατάρριψή του με βολές (από την αστυνομία του Η.Β έχει ονομασθεί «The Remington Solution»), λύση όμως που δεν προέβλεπε τις επιπτώσεις που θα είχαν τα συντρίμμια από τη καταστροφή του.

Παρακάτω θα αναφερθούν μερικές ενναλακτικές λύσεις που χρησιμοποιούν μη καταστροφική αντιμετώπιση των drones και βασίζονται στο δίπολο  ΕΝΤΟΠΙΣΜΟΣ και ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΣ (τους δύο μοχλούς της βιομηχανίας αντιμετώπισης drones – counter-drone industry).

Η Ολλανδία πριν μερικά χρόνια εφάρμοσε ένα πρόγραμμα (που έχει καταργηθεί τώρα), το οποίο χρησιμοποιούσε εκπαιδευμένα πουλιά που επιτίθεντο στα drones.

Υπάρχει μία εταιρεία στο  Edmonton που χρησιμοποιεί ένα drone που μοιάζει και πετάει σαν αετός, για να κυνηγά και να διώχνει άλλα πουλιά από τον εναέριο χώρο των αεροδρομίων, αλλά βέβαια δεν είναι αποτελεσματική για να κυνηγά άλλα drones.

Υπάρχουν πυροβόλα που ρίχνουν δίχτυα, drones που μεταφέρουν δίχτυα, οπλικά συστήματα ραδιοπαρεμβολών, οπλικά συστήματα ηλεκτρομαγνητικών κυμάτων, οπλικά συστήματα ακτίνων lazer που κατακαίουν τα σε πτήση drones και άλλα πολλά.

Αλλά τα αεροδρόμια και τα σωφρονιστικά ιδρύματα (φυλακές), δεν διαθέτουν (ακόμη) τέτοιου είδους τεχνολογία κυρίως λόγω του νομικού καθεστώτος που υπάρχει για τον εναέριο χώρο αυτών, που απαγορεύει τη χρήση της στρατιωτικής τεχνολογίας.

Στον παρακάτω σύνδεσμο μπορούμε να δούμε 7 βίντεο για το τι κυκλοφορεί για την αντιμετώπιση των ΜΕΑ (drones).

https://www.digitaltrends.com/cool-tech/anti-drone-technologies/

Θα έχει λοιπόν μεγάλο ενδιαφέρον να δούμε πως τελικά θα αντιμετωπισθεί η απειλή….

 

ΠΗΓΕΣ

https://www.m3aerial.com/blog/2018/12/20/a-drone-has-been-holding-up-air-traffic-all-day-at-one-of-the-busiest-airports-in-the-world

http://www.amna.gr/home/article/322247/Ta-aerodromia-Chithroou-kai-Gkatgouik-pariggeilan-sustimata-stratiotikou-tupou-gia-na-antimetopisoun-tin-apeili-ton-drones

Comments
2 Σχόλια to “ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΟΝΤΑΙ ΤΑ ΜΕΑ ΚΑΙ ΠΩΣ;”
Trackbacks
Check out what others are saying...
  1. […] περασμένο Δεκέμβριο 2018. (σ.μ το θέμα το έχουμε καλύψει εδώ). Μια άλλη ισραηλινή εταιρεία, η Skylock, αν και μικρότερη […]

  2. […] για τα drones, μετά από το τελευταίο μας για τα ΜΕΑ,  ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΟΝΤΑΙ ΤΑ ΜΕΑ ΚΑΙ ΠΩΣ; (που βέβαια αναφερόταν στην αντιμετώπισή τους από την […]



Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2009.

    Δεκέμβριος 2009

    Νοέμβριος 2009

    FOD 2009_11

    Οκτώβριος 2009

    HUMAN FACTOR

    Σεπτέμβριος 2009

    DAZZLERS 1

    Αύγουστος 2009

    dynamic rollover poster greeka

    ΙΟΥΛΙΟΣ 2009

    ΕΙΣΑΙ ΤΟΣΟ ΧΑΖΟΣ ΟΣΟ ΦΑΙΝΕΣΑΙ..!!!

    ΕΙΣΑΙ ΤΟΣΟ ΧΑΖΟΣ ΟΣΟ ΦΑΙΝΕΣΑΙ..!!!

    ΙΟΥΝΙΟΣ 2009

    ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑΣ ΑΕΡ. ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ

    ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑΣ ΑΕΡ. ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ

    ΜΑΪΟΣ 2009

    ΚΑΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

    ΚΑΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

    ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2009

    Η ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΤΩΝ 12.

    Η ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΤΩΝ 12.

    ΜΑΡΤΙΟΣ 2009

    T/R+TREE = TROUBLE !

    T/R+TREE = TROUBLE !

    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2013.

    Ιανουάριος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2013

    ΠΟΣΤΕΡ ΦΕΒ 2013

    Hires εδώ

    Μάρτιος 2013

    Χωρίς τίτλο2

    Hires εδώ

    Απρίλιος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Μάϊος 2013

    ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΒΕΓΓΑΛΙΚΩΝ002

    Hires εδώ

    Ιούνιος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2013

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Αύγουστος 2013

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Σεπτέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Οκτώβριος 2013

    cf87cf89cf81ceafcf82-cf84ceafcf84cebbcebf2Hires εδώ

    Νοέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Δεκέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλο1Hires εδώ

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2010.

    Δεκέμβριος 2010


    Νοέμβριος 2010


    Οκτώβριος 2010

    Σεπτέμβριος 2010

    Αύγουστος 2010

    Ιούλιος 2010

    Ιούνιος 2010


    Μάϊος 2010

    Απρίλιος 2010

    Μάρτιος 2010

    Φεβρουάριος 2010

    Ιανουάριος 2010


    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2014.

    Ιανουάριος 2014

    Poster_2014-01Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2014

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Μάρτιος 2014

    Χωρίς τίτλο1Hires εδώ

    Απρίλιος 2014

    Χωρίς τίτλο3Hires εδώ

    Μάϊος 2014

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούνιος 2014

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2014

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Αύγουστος 2014

    Hires εδώ

    Σεπτέμβριος 2014

    Hires εδώ

    Οκτώβριος 2014

    ΠΟΣΤΕΡ ΟΚΤ

    Hires εδώ

    Νοέμβριος 2014

    Hires εδώ

    Δεκέμβριος 2014

    Poster_2014-12

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2011.

    Δεκέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Νοέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Οκτώβριος 2011

    HiRes εδώ

    Σεπτέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Αύγουστος 2011

    HiRes εδώ

    Ιούλιος 2011

    HiRes εδώ

    Ιούνιος 2011

    HiRes εδώ

    Μάϊος 2011

    HiRes εδώ

    Απρίλιος 2011

    HiRes εδώ

    Μάρτιος 2011

    HiRes εδώ

    Φεβρουάριος 2011

    HiRes εδώ

    Ιανουάριος 2011

    HiRes εδώ

    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2015.

    Ιανουάριος 2015

    2015-1 ΠΟΣΤΕΡ1Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2015

    2015-2 POSTERHires εδώ

    Μάρτιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Απρίλιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Μάϊος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούνιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούλιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Αύγουστος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Σεπτέμβριος 2015

    8415961Hires εδώ

    Νοέμβριος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Δεκέμβριος 2015

    keep-calm-and-have-a-safe-flight-45Hires εδώ

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2012.

    Δεκέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Νοέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Οκτώβριος 2012

    Hires εδώ

    Σεπτέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Αύγουστος 2012

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2012

    Hires εδώ

    Ιούνιος 2012

    Hires εδώ

    Μάιος 2012

    Hires εδώ

    Απρίλιος 2012

    Hires εδώ

    Μάρτιος 2012

    Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2012

    Hires εδώ

    Ιανουάριος 2012

    HiRes εδώ

    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2016.

    Ιανουάριος 2016

    Poster_2016-1Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2016

    2016-2 POSTERHires εδώ

Αρέσει σε %d bloggers: