ΑΠΟΚΛΙΣΗ ΑΠΟ ΤΙΣ ΚΑΘΙΕΡΩΜΕΝΕΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ Procedural Drift.

Πρόσκρουση στο έδαφος με κινητήρα (CFIT) Ε/Π Lynx στο Αφγανιστάν

Για τα ατυχήματα που οφείλονται σε ΠΡΟΣΚΡΟΥΣΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΟΥ ΜΕΣΟΥ ΣΤΟ ΕΔΑΦΟΣ ΜΕ ΚΙΝΗΤΗΡΑ Controlled Flight Into Terrain (CFIT). Δηλαδή:

μια κατάσταση κατά την οποία ένα πλήρως πλόιμο αεροπορικό μέσο, που ελέγχεται και το χειρίζεται ο κυβερνήτης του, προσκρούει στο έδαφος ή σε εμπόδιο κοντά στο έδαφος, ενώ ο κυβερνήτης του έχει ανεπαρκείς προειδοποιήσεις για την καταστροφή που πλησιάζει.

έχουμε μιλήσει στο παρελθόν.

Αξίζει να σας τα υπενθυμίσω:

  1. CONTROLLED FLIGHT INTO TERRAIN – CFIT στις 9, Φεβρουαρίου, 2008
  2. ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΠΤΗΣΕΩΝ (Νο 5) ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΣ ΠΑΡΑΓΟΝΤΑΣ στις 19, Μαΐου, 2008 έγραφε ο ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΑΤΣΑΛΟΣ από την Νέα Υόρκη.
  3. ΠΡΟΣΚΡΟΥΣΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΟΥ ΜΕΣΟΥ ΣΤΟ ΕΔΑΦΟΣ ΜΕ ΚΙΝΗΤΗΡΑ 16, Ιανουαρίου, 2011 έγραφε ο ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΑΤΣΑΛΟΣ από την Νέα Υόρκη.

Σήμερα προσπάθησα να αποδώσω μία αναφορά από την ιστοσελίδα Aerossurance, που αναφέρεται σε ένα ατύχημα της Βρετανικής Αερ. Στρατού στο Αφγανιστάν το 2014.

Ένα πολύ χρήσιμο – κατά τη γνώμη μας άρθρο –για ένα θανατηφόρο αεροπορικό ατύχημα που ως αποτέλεσμα μπορεί να είχε την ΠΡΟΣΚΡΟΥΣΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΟΥ ΜΕΣΟΥ ΣΤΟ ΕΔΑΦΟΣ ΜΕ ΚΙΝΗΤΗΡΑ, αλλά τα κύρια αίτια ήταν άλλα, περισσότερο εσωτερικής οργάνωσης, διαδικασίας λειτουργιών, μιας Βρετανικής Μονάδας Αεροπορίας Στρατού, από τις πολλές που ενεργούσαν και ενεργούν στο Αφγανιστάν.

Το άρθρο έχει τον τίτλο Procedural Drift’: Lynx CFIT in Afghanistan και μπορείτε να το διαβάσετε στα αγγλικά πατώντας πάνω στον τίτλο αυτόν.

ΕΙΣΑΓΩΓΗ

Στις 26 Απριλίου 2014 το με αριθμό ZF540 Ε/Π τύπου AgustaWestland Lynx AH9A της Βρετανικής Αεροπορίας Στρατού (Army Air Corp), κατεστράφη μετά από ένα ατύχημα λόγω πρόσκρουσης στο έδαφος με κινητήρα (CFIT)

Η αρμοδία Στρατιωτική Αρχή για τα Αεροπορικά Θέματα της Βρετανίας Military Aviation Authority (MAA), στις 16 Ιουλίου 2015 εξέδωσε τα αποτελέσματα της διερεύνησης του ατυχήματος, Service Inquiry (SI) report που μπορείτε να δείτε στον διπλανό σύνδεσμο και θα προσπαθήσουμε να αναλύσουμε στο σημείωμα αυτό.

ΑΠΟΚΛΙΣΗ ΑΠΟ ΤΙΣ ΚΑΘΙΕΡΩΜΕΝΕΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ (Procedural Drift)

Πρόσκρουση στο έδαφος με κινητήρα (CFIT) Ε/Π Lynx στο Αφγανιστάν.

Τα συντρίμμια του Ε/Π Lynx AH9A ZF540 (Credit: MAA)

Σύμφωνα με το πόρισμα στο Αεροπορικό Απόσπασμα παρατηρήθηκαν αποκλίσεις από τις καθιερωμένες διαδικασίες , που οδήγησαν στον θάνατο 5 ατόμων.

Οι αποκλίσεις αυτές λέγεται ότι επέτρεψαν την παρέκκλιση από τις τυποποιημένες διαδικασίες κατά τη διάρκεια των συνεχόμενων εκπαιδεύσεων στο εκεί Θέατρο των Επιχειρήσεων

Το ατύχημα αυτό ήταν το πρώτο θανατηφόρο για την Βρετανική Αεροπορία Στρατού, κατά τη διάρκεια των 13 χρόνων που επιχειρεί στο Αφγανιστάν, όπως και ήταν το πρώτο ατύχημα με Ε/Π Lynx AH9A , από το 2009, χρονιά που στον τύπο αυτού του Ε/Π, έγιναν κάποιες βελτιώσεις και τοποθετήθηκε νέος ισχυρότερος κινητήρας. (πληροφορίες για το θέμα θα υπάρξουν στο τέλος του σημειώματος)

(σ.σ: υπήρξε ακόμη ένα με Ε/Π a Chinook, το 2010, αλλά αυτό καταχωρήθηκε ως third party fatality).

ΤΟ ΑΤΥΧΗΜΑ

Το ατύχημα συνέβη κατά τη διάρκεια εκπαιδευτικής αποστολής δύο Ε/Π σε ρόλο απαγόρευσης περιοχής, στην κοιλάδα ‘Bowling Alley’ του πεδίου βολής ‘Texas Helo’ που απέχει 20 χιλιόμετρα από το Α/Δ του Κανταχάρ και σε ύψος πυκνότητας 5.400 ποδών.

Το ελικόπτερο στην τελευταία του διέλευση, πραγματοποίησε μία ταχεία κάθοδο, εκτιμάται με ταχύτητα καθόδου μεταξύ 2000ft/min και 2500ft/min, από ύψος πτήσεως 400 ποδών πάνω από την επιφάνεια του εδάφους.

Το Ε/Π τη στιγμή της πρόσκρουσης με το έδαφος είχε οριζόντια στάση, με περίπου 5 μοίρες ανασηκωμένη το εμπρόσθιο μέρος του, με ελάχιστη απόκλιση ως προς το διαμήκη άξονά του και με ‘’σημαντική’’ προς τα εμπρός ταχύτητα, δημιουργώντας ένα ίχνος πρόσκρουσης 75 μέτρων. Οι κύριες δεξαμενές του Ε/Π, λόγω της πρόσκρουσης ανεφλέγησαν και το Ε/Π καταστράφηκε από την πυρκαγιά που επακολούθησε.

Το ίχνος των συντριμμιών του Ε/Π ZF540 (Credit: MAA)

Η ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ

Το πόρισμα σημειώνει ότι κατά τη διάρκεια της πτήσης, συμπεριλαμβανομένων και των δύο τελευταίων εξόδων του Ε/Π, στο προσωπικό που επέβαινε σε αυτό, για να αποκτήσουν εμπειρία στους επιχειρησιακούς ρόλους του AH9A, επετράπη να κάνουν βολές με το πολυβόλο θύρας (General Purpose Machine Gun – GPMG). Αυτό όπως σημειώνεται στο πόρισμα δεν είχε αναλυθεί και δεν είχε συζητηθεί σε βάθος στις ενημερώσεις πριν από τη πτήση και ότι αυτή η ενέργεια κατά τις δύο τελευταίες εξόδους του Ε/Π φαίνεται σαν μια πράξη ‘ad hoc’ (μια πράξη που γίνεται για ειδικό σκοπό και συνήθως κατ’ εξαίρεση των συνηθισμένων κανόνων). Σημείωσαν επίσης ότι λόγω της έλλειψης εξειδικευμένου προσωπικού σε καθήκοντα πολυβολητού θύρας, οι Διοικητές μεταξύ τους έδιναν την άδεια ό ένας στον άλλον να γίνεται το παραπάνω, αντί να ζητούν τις προβλεπόμενες άδειες γι αυτό.

Στο πόρισμα επίσης σημειώνεται ότι, [από τις εκτιμήσεις της επιτροπής που βασίζονται στα λιγοστά στοιχεία από το Cockpit Voice Recorder (CVR)], η ταχεία κάθοδος έγινε ηθελημένα για να ‘’τρομοκρατηθούν΄΄ οι επιβαίνοντες αν και είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι και αυτοί ήταν ιπτάμενοι και είχαν την εμπειρία του αέρα. Δεν αποκλείστηκε πιθανή πίεση από τα χρονικά περιθώρια που υπήρχαν (πτήσεως, ολοκλήρωσης της βολής κ.λπ).

Το ίχνος της τελευταίας διέλευσης του Ε/Π ZF540 (Credit: MAA)

Σημειώνεται ότι το σημείο εισόδου για τη τελευταία διέλευση, ήταν διαφορετικό από όλα τα προηγούμενα, γεγονός που έδινε στο πλήρωμα διαφορετικά σημεία αναφοράς και οπτικές παραστάσεις. Ίσως σημειώνεται στο πόρισμα, το πλήρωμα να απέσπασε τη προσοχή του από το έδαφος στη προσπάθειά του να ανακτήσει την οπτική επαφή με το δεύτερο Ε/Π, με το οποίο ενεργούσε την εκπαίδευση.

Επιπρόσθετα βρέθηκε ότι το ραδιουψόμετρο δεν χρησιμοποιούνταν αποτελεσματικά, διότι το ελάχιστο ύψος που είχε ρυθμιστεί να λειτουργήσει ο βομβητής, ήταν πολύ πιο χαμηλά από το ύψος που θα μπορούσε να εκτελεσθεί μια άνοδος, σύμφωνα με το φάκελο πτήσης του Ε/Π (και αυτό ήταν μία συνήθης διαδικασία δυστυχώς) .

Σημειώθηκε επίσης ότι ο χειριστής του Ε/Π είχε μειωμένο χρόνο ξεκούρασης το προηγούμενο του ατυχήματος βράδυ (λιγότερο από 6 ώρες).

Υπογραμμίσθηκε από την επιτροπή διερευνήσεως ότι τα θέματα που είχαν επισημανθεί ότι θέλουν βελτίωση στη Μονάδα, από μία επιθεώρηση τυποποίησης που έγινε πριν από 10 μήνες (όπως χαμηλή επάνδρωση, ατομική φόρτιση λόγω των επαναλαμβανόμενων επανατοποθετήσεων στη ζώνη επιχειρήσεων, και η χαμηλή ποιότητα επίβλεψης) δεν είχαν θεραπευθεί και ήταν ακόμη παρόντα.

Διαπιστώθηκε επίσης η πλημμελής εφαρμογή του συστήματος αναφορών περιστατικών και επικινδύνων καταστάσεων της Μονάδας, συγκρινόμενο με ότι εφάρμοζαν οι λοιπές Μονάδες των Ε/Π Lynx AH9A αλλά και οι άλλες Μονάδες της Βρετανικής Αερ. Στρατού που έδρευαν στο Α/Δ Κανταχάρ.

ΑΠΟΚΛΙΣΗ ΑΠΟ ΤΙΣ ΚΑΘΙΕΡΩΜΕΝΕΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ (Procedural Drift)/ ΑΠΟΣΥΝΔΕΣΗ ΤΩΝ ΕΦΑΡΜΟΖΟΜΕΝΩΝ ΠΡΑΚΤΙΚΩΝ ΑΠΟ ΤΙΣ ΠΡΟΒΛΕΠΟΜΕΝΕΣ ΔΙΑΔΙΑΚΑΣΙΕΣ (Practical Drift)

Η επιτροπή έθεσε ένα πολύ σοβαρό θέμα σχολιάζοντας ότι, σε σχέση με το υφιστάμενο επιχειρησιακό περιβάλλον, η απόκλιση από τις καθιερωμένες διαδικασίες, δεν συνέβη ξαφνικά αλλά σταδιακά. Τέτοιου είδους αποκλίσεις συμβαίνουν όταν οι Μονάδες στη πράξη αρχίζουν και αποκλίνουν από τα προβλεπόμενα. Σε μερικές δε περιπτώσεις αυτό μπορεί να συμβαίνει διότι οι διαδικασίες που είχαν θεσπισθεί, δεν εξυπηρετούν πλέον τις επιχειρησιακές απαιτήσεις της δεδομένης χρονικής στιγμής.

ΣΗΜΕΙΣΩΣΗ Aerossurance:

Μία πολύ καλή μελέτη ενός ατυχήματος που οφείλονταν στην απόκλιση από τις καθιερωμένες διαδικασίες, είναι αυτή του Scott Snook. Το βιβλίο του Friendly Fire, εξετάζει ένα ατύχημα κατά το οποίο δύο αμερικανικά Ε/Π τύπου Black Hawk κατερρίφθησαν από την Αμερικανική Π.Α το 1994 στο Ιράκ, με το οποίο δίνει τον ορισμό της αποσύνδεσης των εφαρμοζόμενων πρακτικών από τις προβλεπόμενες διαδιακασίες (practical drift). Σε αυτό ο Snook επισημαίνει ότι τέτοιου είδους αποκλίσεις μπορούν να συμβούν εάν οι προβλεφθήσες διαδικασίες είναι υπερβολικά περίπλοκες. Έτσι χαλαρώνει η εφαρμογή τους σε τέτοιο σημείο που συμβαίνουν τα ατυχήματα. Προειδοποιεί όμως ότι μερικές φορές, μετά από ένα ατύχημα, αρχίζει ένας φαύλος κύκλος με την θέσπιση ακόμη πιο περίπλοκων διαδικασιών.

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗΣ

Έκανε 33 προτάσεις μεταξύ των οποίων και οι παρακάτω:

  1. Πλήρης και σωστή χρήση του ραδιουψόμετρο.
  2. Εφαρμογή των διαδικασιών εξουσιοδοτήσεων και ελέγχου των πτήσεων.
  3. Αναθεώρηση των ρόλων και των ευθυνών για τους υψηλόβαθμους Διοικητές.
  4. Αναθεώρηση των σχετικών κανονισμών για την μεταφορά επιβατών ( ο κανονισμός RA2340 αναθεωρήθηκε μετά το ατύχημα).
  5. Αναθεώρηση των θέσεων εντός του Ε/Π που προβλέπεται να κάθεται κάθε μέλος του πληρώματος.
  6. Αναθεώρηση του συστήματος αναφορών ατυχημάτων και επικινδύνων καταστάσεων.
  7. Εφοδιασμός των Ε/Π με σύγχρονες συσκευές καταγραφής ομιλίας (CVR).

ΣΧΟΛΙΑ ΔΙΕΥΘΥΝΤΟΥ Defence Safety Authority (DSA)

Η αρμοδία Στρατιωτική Αρχή για τα Αεροπορικά Θέματα της Βρετανίας Military Aviation Authority (MAA) που συγκρότησε την επιτροπή διερεύνησης για υο ατύχημα αυτό, ανήκει στην Defence Safety Authority (DSA), ο Διευθυντής της οποίας σχολίασε στο πόρισμα:

Το δύσκολο ερώτημα το γιατί ένα ικανό και έμπειρο πλήρωμα, σε μια ημέρα με άριστες καιρικές συνθήκες (με τον ήλιο πίσω και μόνο ένα ελαφρύ αντίθετο άνεμο), εκ παραδρομής έριξε ένα αξιόπλοο Ε/Π στο έδαφος, επιδεινώνεται από το γεγονός ότι δεν αναγνώρισαν την επικείμενη κατάσταση μέχρι λίγο πριν το αεροσκάφος προσκρούσει στο έδαφος.

Ενώ δεν υπάρχει κανένας παράγοντας που οδήγησε σε αυτό το ατύχημα, υπάρχουν απογοητευτικές πτυχές όπως ο σχεδιασμός, η ενημέρωση των πληρωμάτων, η επίβλεψη, οι εξουσιοδοτήσεις, η διαθεσιμότητα των ιπταμένων, η εκπαίδευση και η τήρηση των προβλεπόμενων ελέγχων και διαδικασιών.

Έχουμε πολλά να μάθουμε από αυτό το τραγικό δυστύχημα …

ΣΗΜ. Army Aviator

Θα τελειώσω με κάτι από εδώ:

Ο όρος proceduraldrift αναφέρεται στη διαφοροποίηση, μεταξύ όσων προβλέπονται από τα εγχειρίδια και στο πώς οι διαδικασίες αυτές γίνονται στον πραγματικό κόσμο.



ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ Ε/Π Lynx AH9A

Το μεταφορικό Ε/Π Lynx AH9A (ή AH Mk9A) αναβαθμίσθηκε ειδικά για τις επιχειρήσεις στο Αφγανιστάν, εργασίες που έγιναν μέσα από η μελέτη ‘’Άμεσες Επιχειρησιακές Απαιτήσεις’’ Urgent Operational Requirement (UOR).

Το πολυβόλο M3M τοποθετημένο στη πλευρική θύρα του Ε/Π Lynx AH9A (Credit: Cpl Barry Lloyd RLC)

Σε 22 Ε/Π του τύπου AH9 στα πλαίσια αυτής της αναβάθμισης, τοποθετήθηκαν νέοι τουρμποκινητήρες LHTEC CTS800-4N (ισχυρότεροι κατά 40% των ήδη φερομένων Rolls-Royce Gem 42), αναβαθμισμένες οθόνες, πολυβόλα θύρας 0.5″ M3M και διάφορα εξελιγμένα συστήματα επιτήρησης.

Το εν λόγω Ε/Π προβλέπεται να αντικατασταθεί από το Ε/Π AgustaWestland AW159 Wildcat AH1.

Παρακάτω βλέπουμε σχετικά βίντεο για το Ε/Π Lynx Mark 9 Alpha

Army Air Corps demonstrate skills on Lynx Mark 9 Alpha 24.05.11

Upgrade for Mark Nine Lynx helicopter 15.12.11

ΠΗΓΗ

http://aerossurance.com/helicopters/procedural-drift-lynx-cfit/

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ ΠΗΓΕΣ ΓΙΑ ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΜΕΛΕΤΗ

Why do people violate rules? The concept of procedural drift

“Practical Drift”: Why people don’t always follow procedure and can Relationship Based Safety help?

Eliminating Procedural Drift

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2009.

    Δεκέμβριος 2009

    Νοέμβριος 2009

    FOD 2009_11

    Οκτώβριος 2009

    HUMAN FACTOR

    Σεπτέμβριος 2009

    DAZZLERS 1

    Αύγουστος 2009

    dynamic rollover poster greeka

    ΙΟΥΛΙΟΣ 2009

    ΕΙΣΑΙ ΤΟΣΟ ΧΑΖΟΣ ΟΣΟ ΦΑΙΝΕΣΑΙ..!!!

    ΕΙΣΑΙ ΤΟΣΟ ΧΑΖΟΣ ΟΣΟ ΦΑΙΝΕΣΑΙ..!!!

    ΙΟΥΝΙΟΣ 2009

    ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑΣ ΑΕΡ. ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ

    ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑΣ ΑΕΡ. ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ

    ΜΑΪΟΣ 2009

    ΚΑΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

    ΚΑΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

    ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2009

    Η ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΤΩΝ 12.

    Η ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΤΩΝ 12.

    ΜΑΡΤΙΟΣ 2009

    T/R+TREE = TROUBLE !

    T/R+TREE = TROUBLE !

    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2013.

    Ιανουάριος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2013

    ΠΟΣΤΕΡ ΦΕΒ 2013

    Hires εδώ

    Μάρτιος 2013

    Χωρίς τίτλο2

    Hires εδώ

    Απρίλιος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Μάϊος 2013

    ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΒΕΓΓΑΛΙΚΩΝ002

    Hires εδώ

    Ιούνιος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2013

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Αύγουστος 2013

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Σεπτέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Οκτώβριος 2013

    cf87cf89cf81ceafcf82-cf84ceafcf84cebbcebf2Hires εδώ

    Νοέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Δεκέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλο1Hires εδώ

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2010.

    Δεκέμβριος 2010


    Νοέμβριος 2010


    Οκτώβριος 2010

    Σεπτέμβριος 2010

    Αύγουστος 2010

    Ιούλιος 2010

    Ιούνιος 2010


    Μάϊος 2010

    Απρίλιος 2010

    Μάρτιος 2010

    Φεβρουάριος 2010

    Ιανουάριος 2010


    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2014.

    Ιανουάριος 2014

    Poster_2014-01Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2014

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Μάρτιος 2014

    Χωρίς τίτλο1Hires εδώ

    Απρίλιος 2014

    Χωρίς τίτλο3Hires εδώ

    Μάϊος 2014

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούνιος 2014

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2014

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Αύγουστος 2014

    Hires εδώ

    Σεπτέμβριος 2014

    Hires εδώ

    Οκτώβριος 2014

    ΠΟΣΤΕΡ ΟΚΤ

    Hires εδώ

    Νοέμβριος 2014

    Hires εδώ

    Δεκέμβριος 2014

    Poster_2014-12

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2011.

    Δεκέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Νοέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Οκτώβριος 2011

    HiRes εδώ

    Σεπτέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Αύγουστος 2011

    HiRes εδώ

    Ιούλιος 2011

    HiRes εδώ

    Ιούνιος 2011

    HiRes εδώ

    Μάϊος 2011

    HiRes εδώ

    Απρίλιος 2011

    HiRes εδώ

    Μάρτιος 2011

    HiRes εδώ

    Φεβρουάριος 2011

    HiRes εδώ

    Ιανουάριος 2011

    HiRes εδώ

    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2015.

    Ιανουάριος 2015

    2015-1 ΠΟΣΤΕΡ1Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2015

    2015-2 POSTERHires εδώ

    Μάρτιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Απρίλιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Μάϊος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούνιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούλιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Αύγουστος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Σεπτέμβριος 2015

    8415961Hires εδώ

    Νοέμβριος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Δεκέμβριος 2015

    keep-calm-and-have-a-safe-flight-45Hires εδώ

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2012.

    Δεκέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Νοέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Οκτώβριος 2012

    Hires εδώ

    Σεπτέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Αύγουστος 2012

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2012

    Hires εδώ

    Ιούνιος 2012

    Hires εδώ

    Μάιος 2012

    Hires εδώ

    Απρίλιος 2012

    Hires εδώ

    Μάρτιος 2012

    Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2012

    Hires εδώ

    Ιανουάριος 2012

    HiRes εδώ

    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2016.

    Ιανουάριος 2016

    Poster_2016-1Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2016

    2016-2 POSTERHires εδώ

Αρέσει σε %d bloggers: