2 ΣΥΑΣ

Αναδημοσιεύουμε ένα ωραίο ρεπορτάζ, για το 2ο ΣΥΑΣ και όλες τις Μονάδες του Αεροδρομίου Πάχης Μεγάρων

Η πηγή είναι εδώ.

Τα ελικόπτερα της Αεροπορίας Στρατού που σώζουν ζωές και ετοιμάζονται για πολεμικές αποστολές

Πλούσιο φωτορεπορτάζ από τη βάση στα Μέγαρα

Του Μαρίνου Γκασιάμη
Φωτογραφίες / Βίντεο: Γιάννης Κέμμος

Ειδικά οι κάτοικοι των ορεινών και των νησιωτικών περιοχών, έχουν γίνει μάρτυρες ελικοπτέρων του στρατού, τα οποία αφού πέταξαν μέσα σε πολύ δυνατή καταιγίδα, με ισχυρούς ανέμους και μέσα στην νύχτα, σε συνθήκες δηλαδή που ένας από εμάς θα προτιμούσε να κάτσει κουκουλωμένος σπίτι του, έφτασαν εγκαίρως και πήραν είτε έναν παππού ή γιαγιά ή κάποια ετοιμόγεννη γυναίκα ή κάποιο μωράκι ή γενικά κάποιον που κινδύνευε η ζωή του και τον μετέφεραν σε κάποιο νοσοκομείο της Αθήνας.

megara_startos12 megara_startos4

Όπως μας είχε εξιστορήσει παλαιότερα ένας χειριστής ελικοπτέρου Σινούκ, δεν μπορεί να γίνει περιγραφή με λόγια μιας νυχτερινής πτήσης ειδικά στο Αιγαίο με βροχή.

Σύμφωνα με τα όσα μας είχε πει, πρέπει να αντιμετωπίσεις το σκοτάδι που είναι μαύρο «πίσσα» και τα χειριστήρια που αναπηδούν μέσα στο χέρι από τις σφοδρές ριπές του ανέμου και για αυτό πρέπει συνεχώς να τα βαστάς με δύναμη λες και έχεις καβαλήσει κάποιο ατίθασο άλογο και να διορθώνεις την πορεία σου, προσπαθώντας να διακρίνεις τί βρίσκεται εκεί έξω και εμπιστευόμενος όσο γίνεται τα όργανα ναυτιλίας σου.

Πρέπει οι χειριστές να βρίσκονται σε αυτό που στην καθομιλουμένη λέμε στην «τσίτα» μέχρι να ολοκληρωθεί η αποστολή. Δηλαδή να φτάσουν στο νησάκι ή το βουνό ή την χαράδρα, να πάρουν τον άνθρωπο που κινδυνεύει και αφού πετάξουν πάλι μέσα στις ίδιες αντίξοες συνθήκες να φτάσουν στην Αθήνα ή σε κάποια άλλη μεγάλη πόλη με νοσοκομείο που μπορεί να χειριστεί δύσκολες καταστάσεις.

Αποφασίσαμε λοιπόν να επισκεφτούμε την βάση αυτών των ανθρώπων, που μιας και έχουν σώσει ζωές, τυπικά αλλά και ουσιαστικά μπορούμε να τους αποκαλούμε ακόμα και ήρωες, όσο κι αν αυτό ακούγεται πολύ «τσιτάτο» για την εποχή μας που δύσκολα αναγνωρίζεις σε κάποιον άλλο το «ηρωικό στοιχείο».

Εξάλλου οι ίδιοι θεωρούν ότι κάνουν απλά την δουλειά τους, το καθήκον τους και όχι κάτι ηρωικό, άσχετα αν ακριβώς αυτή η αντιμετώπιση από τους ίδιους, τους καθιστά ακόμα πιο κατάλληλους για αυτό τον «χαρακτηρισμό».

Για να μιλήσουμε με αυτούς τους ανθρώπους επισκεφτήκαμε το αεροδρόμιο στην Πάχη Μεγάρων…

megara_startos19 megara_startos20

Εκεί έχει την έδρα του το 2ο ΣΥΑΣ (Συγκρότημα Υποστήριξης Αεροπορίας Στρατού) που επιχειρεί με ελικόπτερα UH-1H (Huey), CH-47D (Chinook), NH-90 και αεροσκάφη C-12.

megara_startos13 megara_startos8 megara_startos5 megara_startos6

Φτάσαμε στο αεροδρόμιο αφού περάσαμε μέσα από τον μικρό οικισμό της Πάχης και ενώ ο καιρός ήταν βροχερός και ο ουρανός ήταν γεμάτος από μαύρα σύννεφα.

Η υποδοχή που μας επιφύλαξαν από τον απλό νεαρό στρατιώτη στην πύλη μέχρι και τον ίδιο τον διοικητή, ήταν κλασσικό δείγμα ελληνικής φιλοξενίας.

Όπως μας επισημάνθηκε, η βάση των Μεγάρων είναι σε μια περίοδο κατά την οποία υπάρχει οργασμός εργασιών καθώς η Αεροπορία Στρατού παραλαμβάνει επιπλέον ελικόπτερα Σινούκ CH-47 από τα αποθέματα των ΗΠΑ.

Τα «νέα» ελικόπτερα που επελέγησαν από ειδική ομάδα που στάλθηκε για να τα επιθεωρήσει είναι σε πολύ καλή κατάσταση και πέρασαν από εξονυχιστικό έλεγχο και συντήρηση για να «ξανανοιώσουν». Κάποια από αυτά ίσως να έχουν δει και δράση σε Ιράκ και Αφγανιστάν.

Στόχος των ανθρώπων της Αεροπορίας Στρατού είναι σε κάποια φάση να υπάρχουν περί τα 30 ελικόπτερα Σινούκ και 20 ελικόπτερα NH-90.

megara_startos9 megara_startos7 megara_startos11

Αποστολή του 2ου ΣΥΑΣ

Το 2ο ΣΥΑΣ αποτελεί την κυριότερη Υπηρεσία η οποία λειτουργεί στο αεροδρόμιο των Μεγάρων και ο Διοικητής της αποκαλείται και στρατοπεδάρχης.

megara_startos1megara_startos3

Η αποστολή του Συγκροτήματος συνίσταται στην αεροκίνηση-αερομεταφορά μαχόμενων τμημάτων, στην αεροφωτογράφιση και στην προσφορά στο κοινωνικό σύνολο (εκτέλεση αεροδιακομιδών, δασοπυρόσβεση κλπ.).

Σαν συγκρότημα το 2ο ΣΥΑΣ συγκροτήθηκε το 2005. Υπό την διοίκησή του βρίσκονται πλέον όλες οι μονάδες που βρίσκονταν μέχρι τότε στο αεροδρόμιο Μεγάρων.

Το τελευταίο χρονικό διάστημα έχει επέλθει ένας διαχωρισμός και έτσι στην βάση των Μεγάρων δεν υπάρχουν πλέον επιθετικά ελικόπτερα Απάτσι, αλλά βαρέα μεταφορικά Σινούκ CH-47 που ανήκουν στον 4ο Τάγμα ελικοπτέρων και τα NH-90 που είναι υπό παραλαβή (σ.σ αυτή την στιγμή υπάρχουν 11 από τα 20 που έχουν παραγγελθεί) και ανήκουν στο 2ο Τάγμα ελικοπτέρων και βέβαια τα παλαίμαχα Χιούι UH-1H.

Η παρούσα κατάσταση

Μέχρι τώρα δεν έχουν επισημανθεί προβλήματα στο έργο της μονάδας λόγω της γενικότερης οικονομικής κατάστασης. Η κοινωνική προσφορά αυξάνει συνεχώς καθώς η μονάδες συμμετέχουν ενεργά και στις αεροδιακομιδές που έχουν αυξηθεί σημαντικά αλλά και στην αεροπυρόσβεση που τους καλοκαιρινούς μήνες αποτελεί σημαντικό κομμάτι των αποστολών.

Κάνοντας βέβαια κανείς τον συνήγορο του διαβόλου, επισημαίνει πως το προσφερόμενο έργο στο κοινωνικό σύνολο καμιά φορά επιβαρύνει τα συγκεκριμένα ελικόπτερα τον οποίων κανονικά η αποστολή τους είναι άλλη…

Το έργο πρέπει να είναι διττό όπως μας είπαν οι άνθρωποι της βάσης. Πρέπει να υπάρχουν και οι επιχειρησιακές αποστολές και να συνδυαστούν με την κοινωνική προσφορά. Σε κάθε περίπτωση λαμβάνετε μέριμνα και για τα δύο όπως μας τόνισαν.

Αν και όρια υπάρχουν, οι άνθρωποι της Α.Σ έχουν βρει μια ισορροπία ανάμεσα στα δύο είδη αποστολών.

Η σημασία των ελικοπτέρων στο σύγχρονο θέατρο επιχειρήσεων

Η σημασία των ελικοπτέρων στον σύγχρονο πόλεμο είναι τεράστια καθώς η εξέλιξη των ελικοπτέρων και οι επιχειρήσεις, οι αερομεταφορές στρατευμάτων γενικά πάρα πολύ σημαντικές για κάθε στρατό. Στο ΝΑΤΟ και όλα τα forum γίνεται κατανοητή η βαρύτητα που δίνεται σε αυτού του είδους τις επιχειρήσεις. Τα ελικόπτερα έχουν πολύ μέλλον και κατά συνέπεια η Αεροπορία Στρατού είναι ένα πολύ σημαντικό «γρανάζι» του Ελληνικού Στρατού.

Η ευρηματικότητα των ανθρώπων της βάσης των Μεγάρων

Ο διοικητής του Συγκροτήματος, Συνταγματάρχης Γιώργος Κουμεντάκος μας ξενάγησε σε όλη την βάση.

Τη στιγμή εκείνη γίνονταν πτητικές δοκιμές και εκπαιδευτικές πτήσεις τόσο ελικοπτέρων Σινούκ όσο και των νέων NH-90 και των «βετεράνων» Χιούι UH-1H.

Οι εργασίες, οι πτήσεις και οι αποστολές δεν σταματούν ποτέ μας είπαν τα στελέχη που συναντήσαμε.

megara_startos21

Το ευτύχημα για την χώρα είναι ότι οι άνθρωποι αυτοί υπεραγαπούν αυτό που κάνουν.

Απόδειξη αυτού, είναι το γεγονός πως έφτιαξαν από το μηδέν έναν ολόκληρο εξομοιωτή πτήσεων, που μπορεί να προσαρμοστεί και για τους τρεις τύπους ελικοπτέρων της βάσης.

megara_startos23 megara_startos15 megara_startos16

Όλη αυτή η εργασία που έγινε ακόμα και στον λιγοστό ελεύθερο χρόνο, είναι αν μη τι άλλο δείγμα τόσο της ευρηματικότητας όσο και της αγάπης για το αντικείμενο, αυτών των νέων ανθρώπων.

Το επίτευγμα αυτό αναγνωρίστηκε από την Πολιτεία με εύφημες μνείες. Από αυτό το δημιούργημα ο κρατικός προϋπολογισμός γλύτωσε έως και μερικά εκατομμύρια ευρώ.

Αν υπήρχε ένα όργανο που να συντονίζει ακόμα και σε επίπεδο βιομηχανίας όλα αυτά τα παιδιά με το κοφτερό μυαλό και την αγάπη για το αντικείμενό τους, πολλά πράγματα θα ήταν διαφορετικά…

Επίλογος

Φεύγοντας από την βάση, όταν ρωτήσαμε τι θα θέλανε αυτοί οι άνθρωποι από την Πολιτεία, μας είπαν ότι αν υπήρχε επιπλέον χρηματοδότηση για την συντήρηση ώστε να υπάρχουν και ακόμα μεγαλύτερες διαθεσιμότητες στα ελικόπτερα και μέσα από αυτή και προσφορά τόσο στο κοινωνικό σύνολο όσο και στις στρατιωτικές υποχρεώσεις θα ήταν το ιδεατό.

Από πλευράς μας το μόνο που έχουμε να πούμε στους ανθρώπους αυτούς είναι, καλές πτήσεις και ακόμα καλύτερες προσγειώσεις.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2009.

    Δεκέμβριος 2009

    Νοέμβριος 2009

    FOD 2009_11

    Οκτώβριος 2009

    HUMAN FACTOR

    Σεπτέμβριος 2009

    DAZZLERS 1

    Αύγουστος 2009

    dynamic rollover poster greeka

    ΙΟΥΛΙΟΣ 2009

    ΕΙΣΑΙ ΤΟΣΟ ΧΑΖΟΣ ΟΣΟ ΦΑΙΝΕΣΑΙ..!!!

    ΕΙΣΑΙ ΤΟΣΟ ΧΑΖΟΣ ΟΣΟ ΦΑΙΝΕΣΑΙ..!!!

    ΙΟΥΝΙΟΣ 2009

    ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑΣ ΑΕΡ. ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ

    ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑΣ ΑΕΡ. ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ

    ΜΑΪΟΣ 2009

    ΚΑΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

    ΚΑΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

    ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2009

    Η ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΤΩΝ 12.

    Η ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΤΩΝ 12.

    ΜΑΡΤΙΟΣ 2009

    T/R+TREE = TROUBLE !

    T/R+TREE = TROUBLE !

    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2013.

    Ιανουάριος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2013

    ΠΟΣΤΕΡ ΦΕΒ 2013

    Hires εδώ

    Μάρτιος 2013

    Χωρίς τίτλο2

    Hires εδώ

    Απρίλιος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Μάϊος 2013

    ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΒΕΓΓΑΛΙΚΩΝ002

    Hires εδώ

    Ιούνιος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2013

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Αύγουστος 2013

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Σεπτέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Οκτώβριος 2013

    cf87cf89cf81ceafcf82-cf84ceafcf84cebbcebf2Hires εδώ

    Νοέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Δεκέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλο1Hires εδώ

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2010.

    Δεκέμβριος 2010


    Νοέμβριος 2010


    Οκτώβριος 2010

    Σεπτέμβριος 2010

    Αύγουστος 2010

    Ιούλιος 2010

    Ιούνιος 2010


    Μάϊος 2010

    Απρίλιος 2010

    Μάρτιος 2010

    Φεβρουάριος 2010

    Ιανουάριος 2010


    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2014.

    Ιανουάριος 2014

    Poster_2014-01Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2014

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Μάρτιος 2014

    Χωρίς τίτλο1Hires εδώ

    Απρίλιος 2014

    Χωρίς τίτλο3Hires εδώ

    Μάϊος 2014

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούνιος 2014

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2014

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Αύγουστος 2014

    Hires εδώ

    Σεπτέμβριος 2014

    Hires εδώ

    Οκτώβριος 2014

    ΠΟΣΤΕΡ ΟΚΤ

    Hires εδώ

    Νοέμβριος 2014

    Hires εδώ

    Δεκέμβριος 2014

    Poster_2014-12

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2011.

    Δεκέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Νοέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Οκτώβριος 2011

    HiRes εδώ

    Σεπτέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Αύγουστος 2011

    HiRes εδώ

    Ιούλιος 2011

    HiRes εδώ

    Ιούνιος 2011

    HiRes εδώ

    Μάϊος 2011

    HiRes εδώ

    Απρίλιος 2011

    HiRes εδώ

    Μάρτιος 2011

    HiRes εδώ

    Φεβρουάριος 2011

    HiRes εδώ

    Ιανουάριος 2011

    HiRes εδώ

    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2015.

    Ιανουάριος 2015

    2015-1 ΠΟΣΤΕΡ1Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2015

    2015-2 POSTERHires εδώ

    Μάρτιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Απρίλιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Μάϊος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούνιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούλιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Αύγουστος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Σεπτέμβριος 2015

    8415961Hires εδώ

    Νοέμβριος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Δεκέμβριος 2015

    keep-calm-and-have-a-safe-flight-45Hires εδώ

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2012.

    Δεκέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Νοέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Οκτώβριος 2012

    Hires εδώ

    Σεπτέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Αύγουστος 2012

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2012

    Hires εδώ

    Ιούνιος 2012

    Hires εδώ

    Μάιος 2012

    Hires εδώ

    Απρίλιος 2012

    Hires εδώ

    Μάρτιος 2012

    Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2012

    Hires εδώ

    Ιανουάριος 2012

    HiRes εδώ

Αρέσει σε %d bloggers: