ΣΤΗ ΧΩΡΑ ΤΟΥ ΠΟΛΥΜΗΧΑΝΟΥ ΟΔΥΣΣΕΑ ΚΑΙ ΤΟΥ ΗΦΑΙΣΤΟΥ.

Ο ΔΕΥΤΕΡΟΣ

ΕΞΟΜΟΙΩΤΗΣ ΠΤΗΣΕΩΝ ΠΔΟ και ΑΕΡΟΝΑΥΤΙΛΙΑΣ Ε/Π.

Γράφει ο SV2-IPW

cf87cf89cf81ceafcf82-cf84ceafcf84cebbcebf2

Από τον Μάιο του 2014 λειτουργεί και ο δεύτερος εξομοιωτής Π.Δ.Ο & Ναυτιλίας για τα αεροπορικά μέσα της ΑΣ στην έδρα του 307 Τεχνικού Συγκροτήματος Υποστήριξης Αεροπορικού Υλικού στο Στεφανοβίκειο Μαγνησίας. Εκεί όπου η αίσθηση του καθήκοντος, της δημιουργίας και της εφευρετικότητας αποφέρουν οικονομικά και επιχειρησιακά οφέλη στην δοκιμαζόμενη οικονομικά πατρίδα μας.

Σε λιγότερο από ένα χρόνο από την έναρξη της κατασκευής ο εξομοιωτής του Στεφανοβικείου είναι διαθέσιμος σε καθημερινή βάση για την εκπαίδευση των πληρωμάτων της ΑΣ ως σταθερό εκπαιδευτικό βοήθημα εκπαίδευσης Ιπταμένων (Aircrew Training Device: ATD).

Ο δεύτερος αυτός εξομοιωτής παραδόθηκε στις Μονάδες της ΑΣ του Αεροδρομίου Στεφανοβικείου και παρέχει ικανότητα δικτύωσης με τον αντίστοιχο-πρωτότυπο εξομοιωτή του αεροδρομίου Μεγάρων, ο οποίος είναι σε λειτουργία στο 2ο ΤΕΑΥ από το 2013. (σημείωση Army Aviator: Για τον οποίον μπορείτε να διαβάσετε εδώ)

Για το ιστορικό και μόνο να αναφερθεί ότι, η Α.Σ χρησιμοποιούσε μέχρι το 2004 τέσσερις εξομοιωτές (ανά 1 στα 1ο -2ο ΤΕΑΣ και 2 στη ΣΑΣ) για Ε/Π UH-1H (Link Trainer) για την εκπαίδευση των χειριστών στην Π.Δ.Ο οι οποίοι από την πολυχρόνια χρήση είχαν απαξιωθεί , ενώ πρόταση για αναβάθμιση τους από ιδιωτική εταιρεία κρίθηκε ως ασύμφορη μιας και το κόστος έφτανε τα 11εκ € .

Οι προσπάθειες για την απόκτηση νέων εξομοιωτών για την Α.Σ δεν σταμάτησαν εκεί. Το 307 ΤΣΥΑΥ ζήτησε την συνεργασία με εγχώριο ΑΕΙ για την κατασκευή εξομοιωτή, το οποίο προϋπολόγισε κόστος 300.000 ευρώ για να το εντάξει σε πρόγραμμα, χωρίς να περιλαμβάνονται σε αυτό το κόστος:

(α) η ανάπτυξη απαραίτητων λογισμικών εφαρμογών.

(β) η εκπόνηση επιμέρους μελετών και οι αμοιβές των καθηγητών.

(γ) η επιλογή και διαμόρφωση κατάλληλου χώρου για την ανάπτυξη του συστήματος.

Παράλληλα με τις παραπάνω προσπάθειες CIMIC, (πολιτικό-στρατιωτικής συνεργασίας) η ιεραρχία του ΓΕΣ, & ΓΕΣ/ΔΤΧ προέτρεψε και ενέκρινε την αρχική δαπάνη για την κατασκευή του πρώτου εξομοιωτή Π.Δ.Ο και Ναυτιλίας από το 307 ΤΣΥΑΥ και συγκεκριμένα από το 2ο ΤΕΑΥ στα Μέγαρα, με σκοπό να περιορίσει το κόστος. Έπειτα απ’ αυτό, το στρατιωτικό εργοστάσιο ξεκίνησε μόνο του, με δικά του μέσα και προσωπικό και κατάφερε να κατασκευάσει δύο εξομοιωτές Π.Δ.Ο & Ναυτιλίας με κόστος λιγότερο από 25.000€ για το καθένα.

Ο δεύτερος εξομοιωτής στο Στεφανοβίκειο μπορεί να υποστηρίξει εκπαιδευόμενα πληρώματα (Ε/Π UH-1H) του 1ου ΤΕΑΣ , 3ου ΤΕΑΣ και της ΣΑΣ, καθώς και πληρώματα ΕΕ/Π AH-64 που απαιτούν εντατική εκπαίδευση σε ενόργανες συνθήκες πτήσης, κυρίως την νύκτα, καθώς και σε αντικείμενα συνεργασίας του ασκούμενου πληρώματος κατά την εκτέλεση των διαδικασιών Π.Δ.Ο ή ενός αεροναυτιλιακού ταξιδιού που έχει προετοιμαστεί. Μπορεί να υποστηρίξει πλήθος πτητικών μοντέλων όπως (UH-1H, AH-64A, CH-47D ,BELL 412).

DSC02078_1

Οι τρείς επιφάνειες του συστήματος οπτικής απεικόνισης παρέχουν στους χειριστές οπτικό πεδίο 165°. Το σύστημα παραγωγής απεικόνισης στηρίζεται σε προσωπικούς υπολογιστές με τελευταίας τεχνολογίας κάρτες γραφικών, οι οποίοι συσχετίζουν απεικονίσεις του εξωτερικού περιβάλλοντος και των αισθητήρων στις τρείς οθόνες προβολής του αεροσκάφους.

Χωρίς τίτλο1_1

Η εξωτερική κονσόλα ελέγχου του εκπαιδευτή και του τεχνικού υποστήριξης, παρέχει όλα εκείνα τα απαραίτητα στοιχεία για την ολοκληρωμένη εκπαίδευση των πληρωμάτων σε διαδικασίες πτήσης δια οργάνων σε συνθήκες μεταβαλλόμενων καιρικών συνθηκών ( Instrument meteorological conditions IMC), αεροναυτιλιακά ταξίδια στον Ελληνικό εναέριο χώρο, πτήσεις σε συνθήκες περιορισμένης ορατότητας ή νύκτα (και σε περιβάλλον διοπτρών νυκτερινής όρασης ΔΝΟ), καθώς και πρόκλησης ασυνήθους κατάστασης πτήσης.

Επιγραμματικά οι δυνατότητες του Εξομοιωτή Π.Δ.Ο & Ναυτιλίας του Στεφανοβίκειου:

  • Πληθώρα πτητικών μοντέλων σε Α/Φ και Ε/Π .
  • Μεγάλη κάλυψη σε λεπτομερή σκηνικά Α/Δ και ανάγλυφου της Ελληνικής επικράτειας.
  • Επιλογή καιρικών συνθηκών ή λήψη (μέσω διαδικτύου) των πραγματικών για κάθε περιοχή Α/Δ.
  • Πτήση σε πραγματικό χρόνο μεταξύ προορισμών.
  • Διασύνδεση σε δίκτυο και πτήση με άλλους Η/Υ ( εξομοιωτή Μεγάρων).
  • Υποστήριξη χειριστηρίων-ποδοστηρίων, οργάνων αερο-ναυτιλίας Avionics,NAV-COMM.
  • Σύνδεση σε δίκτυο εξομοίωσης πτήσεων (διαδίκτυο) με παροχή εξυπηρέτησης από Ε.Ε.Κ. ή παρακολούθηση της/των πτήσεων σε περιβάλλον ραντάρ.
  • Καταγραφή της πτήσης, με δυνατότητα επανάληψης κατά περίπτωση.
  • Δυνατότητα πραγματοποίησης διαδικασιών GCA/VOR-ILS/IFR ενόργανης προσέγγισης αεροδρομίων ανά την υφήλιο
  • Τοποθέτηση ενδεικτικών βλαβών σε τυχαία σειρά ή κατά περίπτωση από τον εκπαιδευτή χειριστή της κονσόλας.
  • Σύστημα ενδοεπικοινωνίας εκπαιδευτή / εκπαιδευομένων.
  • Σύστημα Αναπαραγωγής ήχων Ε/Π και μετάδοσης κραδασμών και δονήσεων στο σκάφος.
  • Δυνατότητα εισαγωγής ήχων πραγματικών επικοινωνιών μέσω της κονσόλας
  • Δυνατότητα πτήσης σε οπτικοποιημένο περιβάλλον Δ.Ν.Ο
  • Δυνατότητα εξαερισμού της καμπίνας εκπαιδευόμενων.
  • Σύστημα κλιματισμού χώρου.
  • Ηλεκτρολογικό σύστημα Ε/Π πλήρως λειτουργικό .
  • Κλειστό κύκλωμα καταγραφής βίντεο.
  • Σύστημα παροχής εφεδρικής ηλεκτρικής ισχύος ανάγκης (UPS).
  • Σύστημα παροχής ηλεκτρικής ισχύος 380VAC/220VAC/115VAC/28-12VDC

Αναλυτικά:

Πληθώρα πτητικών μοντέλων σε Α/Φ και Ε/Π .

Χωρίς τίτλο2_1

Στον Εξομοιωτή του Α/Δ LGSV υπάρχει η δυνατότητα εναλλαγής των πτητικών μοντέλων ανάλογα με την επιθυμία του εκπαιδευτή και το επίπεδο του εκπαιδευόμενου. Χαρακτηριστικά το πτητικό μοντέλο μπορεί να προσομοιώνει αναλογικά βασικά όργανα ναυτιλίας υβριδικά ή πλήρως ψηφιακά από πτητικά μέσα όπως UH-1H,CH-47D,AH-64A,BELL 412 . Η ομάδα τεχνικά δύναται να αναπτύξει και άλλα σύνθετα πτητικά μοντέλα ανάλογα με τις απαιτήσεις. Σημειώνεται ότι, δεν εξομοιώνεται κάποιο συγκεκριμένο αεροπορικό μέσο της Α.Σ, αλλά παρέχεται η δυνατότητα να παραμετροποιείται το πτητικό μοντέλο/α και οι πίνακες οργάνων σε περιβάλλον αντίστοιχο των μέσων που ίπτανται τα εκπαιδευόμενα  πληρώματα.

Μεγάλη κάλυψη σε λεπτομερή σκηνικά Α/Δ και ανάγλυφου της Ελληνικής επικράτειας.

Χωρίς τίτλο3_1Χωρίς τίτλο4_1

Με κατάλληλο λογισμικό-software η ομάδα κατασκευής δύναται να προσθέτει στοιχεία σκηνικών σε κάθε αεροδρόμιο αλλά και περιοχή ενδιαφέροντος του φορέα εκμετάλλευσης του εξομοιωτή ώστε να εξασφαλίζεται μεγαλύτερη οπτική αληθοφάνεια.

Επιλογή καιρικών συνθηκών ή λήψη (μέσω διαδικτύου) των πραγματικών για κάθε περιοχή Α/Δ.

Με κατάλληλο λογισμικό ενημερώνεται το λογισμικό εξομοίωσης για τις τρέχουσες-πραγματικές καιρικές συνθήκες (real time) σύμφωνα με το METAR του αεροδρομίου αναχώρησης και προορισμού ενώ ανάλογα με το σενάριο δύναται να επέμβει και να μεταβάλει τις μετεωρολογικές συνθήκες και ο εκπαιδευτής, σε συνθήκες IMC.

Πτήση σε πραγματικό χρόνο μεταξύ προορισμών.

Χωρίς τίτλο5_1

Ο χρόνος πτήσης μεταξύ δύο προορισμών (είναι πραγματικός) στον εξομοιωτή και ανάλογος της ταχύτητας του πτητικού μοντέλου .

Διασύνδεση σε δίκτυο με τον εξομοιωτή Μεγάρων 2ου ΤΕΑΥ.

Χωρίς τίτλο6_1

Όταν οι δύο εξομοιωτές δικτυώνονται, έχουν δυνατότητα τα πτητικά μοντέλα που εξομοιώνουν να απεικονίζονται ταυτόχρονα στις πολυεδρικές επιφάνειες απεικόνισης και να υπάρχει real time επικοινωνία των εκπαιδευόμενων πληρωμάτων. Έτσι είναι η πρώτη φορά που εκπαιδευόμενα πληρώματα των δύο αεροδρομίων της ΑΣ μπορούν να συνεκπαιδεύονται και να διεξάγουν μεγάλης απόστασης δικτυωμένες ασκήσεις ναυτιλίας-σχηματισμού, Π.Δ.Ο και όλα τα παραπάνω δύναται να εφαρμοστούν και σε περιβάλλον χρήσης ΔΝΟ. Επιδιώχθηκε καταυτόν τον τρόπο ομοιογένεια λειτουργικών συστημάτων στους δύο εξομοιωτές (307 ΤΣΥΑΥ και 2ου ΤΕΑΥ) ώστε να είναι δυνατή η διασύνδεση τους διαδικτυακά.

Παρακάτω δύο μικρά δείγματα σε βίντεο

Υποστήριξη χειριστηρίων-ποδοστηρίων, Force Trim, οργάνων αερο-ναυτιλίας VHFVORADF.

Τα χειριστήρια πορείας σύνθετο και ποδοστήρια, ηλεκτρομαγνητικών πεδών Force Trim, καθώς και τα συστήματα NAV-COMM (VHF-VOR1 & VOR2-ADF,ATC-IFF ) είναι λειτουργικά και διαδραστικά με το λογισμικό εξομοίωσης. Τα χειριστήρια του Ε/Π UH-1H, με κατάλληλο interface έχουν συνδεθεί παραμετροποιηθεί με το λογισμικό ενώ δύναται να αλλάξει η ευαισθησία τους ανάλογα με το πτητικό μοντέλο που εξομοιώνεται( UH-1H ,AH-64A, CH-47D, BELL 412). Επίσης κατασκευάστηκε διασύνδεση, του σύνθετου χειριστηρίου και του ελέγχου στροφών κινητήρα, για να λειτουργεί με ηλεκτρονικό έλεγχο και να ασφαλίζει την κίνηση του (FORCE TRIM) σε οποιαδήποτε θέση σύμφωνα με την επιθυμία του χειριστή.

Παρακάτω δύο μικρά δείγματα σε βίντεο:

Παροχή εξυπηρέτησης από Ε.Ε.Κ. ή παρακολούθηση της/των πτήσεων σε περιβάλλον ραντάρ

Χωρίς τίτλο7_1

 Από την κονσόλα ελέγχου ο εκπαιδευτής μπορεί να έχει εικόνα από περιβάλλον ραντάρ Ε.Ε.Κ τόσο για μεμονωμένη πτήση όσο και για διαδικτυακή με τον έτερο εξομοιωτή Μεγάρων, απεικονίζοντας τα ίχνη σε πραγματικό χρόνο και με όλες τις πληροφορίες (ύψος, διόπτευση, χαρακτηριστικό, κλπ ).

Καταγραφή της πτήσης, με δυνατότητα επανάληψης κατά περίπτωση.

Χωρίς τίτλο8_1

Με κατάλληλο λογισμικό-software o χειριστής της κονσόλας του εξομοιωτή δύναται να κάνει καταγραφή και εκτύπωση του ίχνους πτήσης του εκπαιδευόμενου, ώστε να είναι δυνατός ο εντοπισμός λαθών και η απο-ενημέρωση των πληρωμάτων.

Δυνατότητα πραγματοποίησης διαδικασιών VORILSGCA / IFR / VFR προσέγγισης αεροδρομίων ανά την υφήλιο.

Χωρίς τίτλο9_1

O εξομοιωτής ναυτιλίας και Π.Δ.Ο πέραν των διαδικασιών VOR,NDB,DME,ILS, δύναται να απεικονίζει την ενδεδειγμένη γωνία κατολίσθησης όσο και της κατευθυντήριας απεικόνισης σε στρατιωτικά αεροδρόμια που παρέχουν πληροφορίες GCA (Ground Control Approach) για τον σκοπό αυτό εγκαταστάθηκε κατάλληλο λογισμικό που παρέχει τις παραπάνω πληροφορίες για στρατιωτικά αεροδρόμια ανά την υφήλιο.

Ένα μικρό δείγμα σε βίντεο:

Τοποθέτηση βλαβών σε τυχαία σειρά ή κατά περίπτωση.

Χωρίς τίτλο10_1

Ο τεχνικός χειριστής της κονσόλας του εξομοιωτή σε συνεννόηση με τον εκπαιδευτή δύναται σε κατάλληλα σημεία της πτήσης να θέσει κάποιες βασικές βλάβες κατά την πτήση, είτε τυχαίες, είτε συγκεκριμένες.

  • Οι βλάβες που τίθενται από το πρόγραμμα εξομοίωσης έχουν άμεση επίδραση στο πτητικό μοντέλο.
  • Όσες βλάβες τίθενται από το κλονοποιημένο Caution Panel της κονσόλας έχουν μόνο οπτική επίδραση.

 Χωρίς τίτλο11

Για τον σκοπό αυτό έγινε κατασκευή παράλληλης κονσόλας βλαβών Μaster Caution Panel, με την οποία δύναται ο εκπαιδευτής να θέτει υποτυπώδεις βλάβες στον εκπαιδευόμενο για την εξοικείωση του με τις άμεσες διαδικασίες ανάγκης και για εξοικείωση με την διακοπτολογία.

Σύστημα Ενδοεπικοινωνίας Εκπαιδευτή / Εκπαιδευομένων.

 Ο Κ/Β με τον Σ/Β είναι σε διαμόρφωση ανοικτής συνομιλίας HOT MIKE, ενώ οι Α’ και Β΄ πρέπει να πιέσουν το PTT (Press to talk) όπως και στο πραγματικό Ε/Π. Αντίστοιχα ο Κ/Β με τον Σ/Β για να μιλήσουν σε εξωτερικές επικοινωνίες π.χ διαδικτυακά με άλλο Α/Φ ή με τον χειριστή της κονσόλας του εξομοιωτή που εκτελεί και χρέη Ε.Ε.Κ θα πρέπει να πιέσουν την δεύτερη σκάλα του stick PTT.

Σύστημα Αναπαραγωγής ήχων Ε/Π και μετάδοση κραδασμών.

 Εντός της καμπίνας του εξομοιωτή αναπαράγονται με ηχεία 5.1 οι ήχοι του κινητήρα του Ε/Π και μικρής κλίμακας δόνηση επί του σκάφους ώστε να υπάρχει αληθοφάνεια. Πέρα από το παραπάνω σύστημα κραδασμών έγινε μελέτη-κατασκευή, εκ του μηδενός και με μηδενικό κόστος, συστήματος μετάδοσης δονήσεων σε όλο το σκάφος του Ε/Π επηρεαζόμενο από τα πτητικά χαρακτηριστικά του αεροσκάφους. Το παραπάνω σύστημα προσδίδει σύμφωνα με τους χειριστές πολύ μεγάλη αληθοφάνεια δονήσεων πτήσης.

Δυνατότητα εισαγωγής ήχων πραγματικών επικοινωνιών Air Traffic Control

Χωρίς τίτλο12_1

 O χειριστής της κονσόλας έχει την δυνατότητα να εισάγει στα ακουστικά pilot & co-pilot πραγματικές real time επικοινωνίες αεροσκαφών μέσω software που έχει εγκατασταθεί, ώστε να εξομοιώνεται η εναέρια κίνηση και να εξοικειώνεται το εκπαιδευόμενο πλήρωμα με τις αεροπορικές ορολογίες επικοινωνιών.

Δυνατότητα πτήσης σε περιβάλλον Δ.Ν.Ο

 Χωρίς τίτλο13_1

Εγκαταστάθηκε λογισμικό για περιβάλλον νυκτερινής προβολής NVG (Night Vision Google’s) και κατασκευάστηκαν εκ του μηδενός, ομοιώματα διοπτρών νυκτερινής όρασης, τα οποία δίδουν την δυνατότητα στον επιχειρησιακό φορέα να εκπαιδεύεται και σε περιβάλλον Δ.Ν.Ο.

ΕΠΙΛΟΓΟΣ

Η ανάθεση του έργου στην ομάδα κατασκευής, έγινε σε επιλεγμένο προσωπικό του 307 ΤΣΥΑΥ/ΣΣΒ/ ΔΕΥΤ        ( τεχνικοί ηλεκτρονικών συστημάτων αεροσκαφών Μ.Υ & Στρατιωτικοί ) τον Απρίλιο του 2013 από την Δκση της μονάδος και η διατιθέμενη δαπάνη έφτασε τις 22.500€ . Ο εξομοιωτής του Στεφανοβικείου δεν βασίστηκε σε κάποια μελέτη ανωτέρου κλιμακίου, αλλά στην πρότερη εμπειρία που αποκτήθηκε από τον πρωτότυπο εξομοιωτή του 2ου ΤΕΑΥ, στην αγαστή συνεργασία των δύο ομάδων κατασκευής και στις τεχνικές ικανότητες των πέντε (5) μελών της. Η ομάδα κατασκευής ακολουθώντας τις τεχνολογικές εξελίξεις και τις δυνατότητες που αυτές παρέχουν στον σχεδιασμό και την ενσωμάτωση νέων λειτουργών και συστημάτων στον εξομοιωτή και σε συνδυασμό με τις απαιτήσεις του επιχειρησιακού φορέα θεωρεί ότι επέτυχε το μέγιστο δυνατό όφελος για την υπηρεσία (best value for money) Σημειώνεται ότι το κόστος χρήσης του Ε/Π UH-1H ανά ώρα πτήσης ξεπερνά τα 2000€ ενώ αντίστοιχοι φιλοσοφίας εμπορικοί εξομοιωτές φτάνουν και ξεπερνούν το κόστος κτήσης ενός ελικοπτέρου.

Εδώ τελείωσε η ξενάγηση στον ΕΞΟΜΟΙΩΤΗ ΠΤΗΣΕΩΝ ΠΔΟ και ΑΕΡΟΝΑΥΤΙΛΙΑΣ Ε/Π που μας έκανε ο αγαπητός φίλος SV2-IPW.

 Παρακάτω μερικές φωτό σε slideshow και βίντεο για να γνωρίσουμε καλύτερα τον εξομοιωτή, αλλά ΚΥΡΙΩΣ να καταλάβουμε το πολύπλοκο της κατασκευής:

Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.

Σημείωση Army Aviator

Για την ιστορία του σκάφους που χρησιμοποιείται για τον εξομοιωτή για τον οποίο μιλάμε είναι το παλιό και γνωστό μας »διαβολικό» ΕΣ 666, που το αλλάξαμε σε ΕΣ 698 και που το 2011 μετά από βαριά προσγείωση κρίθηκε ΠΟΕ.

Το άρθρο αναμεταδόθηκε από:

  1. Defencegreece  στον σύνδεσμο εδώ.

Αξίζει να μεταφέρουμε εδώ τον σχολιασμό του ιστολογίου, που ακολουθεί το άρθρο:

Παρακολουθήστε την εκπληκτική συνέχεια στο φιλικό Blog armyaviation .

Το συγκεκριμένο Blog έχει εξαιρετική θεματολογία που αφορα την Ελληνική Αεροπορία Στρατού.

Σχολιασμός Defencegreece: Τέτοιες ενέργειες δίνουν αέρα ελπίδας στις δύσκολες στιγμές που βρίσκεται η χώρα και οι Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις γενικότερα. Το ότι μερικοί άνθρωποι με μεράκι, προσωπικό κόπο, υπερωρίες και γνώση του αντικειμένου (κατακτήθηκε μέσα από ατέλειωτα βράδια μελέτης) κατάφεραν να φτιάξουν έναν αξιόπιστο εξομοιωτή πτήσεων για τα ελικόπτερα της ΑΣ δείχνει τον δρόμο. Ένα μεγάλο μπράβο στους ανθρώπους της ΑΣ που κατάφεραν να εξοικονομήσουν χρήματα τόσο σε Capex όσο και σε Opex. Εξοικονόμηση σε Capex είναι τα κεφαλαιακά έξοδα που γλιτώνονται από μια πιθανή προμήθεια εξοπλισμού από ιδιωτικές αμυντικές εταιρείες (της τάξης των 11 εκ Ευρώ (!), ενώ Opex είναι τα λειτουργικά έξοδα που εξοικονομούνται από τις εκπαιδευτικές πτητικές δραστηριότητες μέσα από την χρήση του εξομοιωτή. Παρόλο που φυσικά δεν μπορεί ποτέ μια πτήση στον εξομοιωτή να αντικατοπτρίσει πλήρως μια πραγματική πτήση, εντούτοις ιδιαίτερα στους πιο άπειρους πιλότους τους επιτρέπει να θεραπεύσουν τις αρχικές τους αδυναμίες και να εκτελέσουν με μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση επιχειρησιακές πτήσεις όταν αυτό απαιτηθεί. Επιπλέον εξοικονομούνται πόροι από την μικρότερη καταπόνηση των αεροπορικών μέσων, γεγονός που τους δίνει μεγαλύτερη διάρκεια ζωής.

Τα πολλαπλά αυτά οφέλη λοιπόν τα οφείλουμε στους νέους Πολυμήχανους Οδυσσέες τους Τεχνικούς του 307 ΤΣΥΑΥ (!).

2. Στο defencenews.gr   στον σύνδεσμο εδώ. με τίτλο Εξομοιωτής Π.Δ.Ο & Ναυτιλίας της Α.Σ »made in Greece»

3. Στο Greek National Pride στον σύνδεσμο εδώ, με τίτλο Εξομοιωτής Π.Δ.Ο & Ναυτιλίας της Α.Σ »made in Greece»

4. Στο http://espekm.gr/home/  στον σύνδεσμο εδώ  με τίτλο Εξομοιωτής Π.Δ.Ο & Ναυτιλίας της Α.Σ »made in Greece»

 5. Στο  http://politikologia1.blogspot.gr/      στον σύνδεσμο εδώ με τίτλο ΦΩΤΟ κ ΒΙΝΤΕΟ -Εξομοιωτής Π.Δ.Ο & Ναυτιλίας της Α.Σ ”made in Greece” …

6. Στο http://idbam.blogspot.gr/ στον σύνδεσμο εδώ με τίτλο ΣΤΗ ΧΩΡΑ ΤΟΥ ΠΟΛΥΜΗΧΑΝΟΥ ΟΔΥΣΣΕΑ ΚΑΙ ΤΟΥ ΗΦΑΙΣΤΟΥ

7. Στο forum hlectronika.gr στον σύνδεσμό εδώ, με τίτλο ΕΞΟΜΟΙΩΤΗΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΕΛΙΚΟΠΤΕΡΟΥ MADE IN GREECE

Advertisements
Comments
19 Σχόλια to “ΣΤΗ ΧΩΡΑ ΤΟΥ ΠΟΛΥΜΗΧΑΝΟΥ ΟΔΥΣΣΕΑ ΚΑΙ ΤΟΥ ΗΦΑΙΣΤΟΥ.”
  1. Ο/Η Stelios λέει:

    Οι υπάρχοντες τέσσερις τον αριθμό, προσομοιωτές ναυτιλίας Link-Trainer , εκποιήθηκαν το 2004 ή 2005… όπως αναφέρεται και στην αρχή του άρθρου, ήταν ξεπερασμένοι τεχνολογικά μιας και δεν διέθεταν προβολή εξωτερικού περιβάλλοντος, ενώ υπολογιστής, στην ουσία δεν υπήρχε παρά μόνο γυροσκόπια και plc για τις αντλίες υδραυλικής κίνησης….η αναβάθμισης τους στο επίπεδο του εξομοιωτή Ναυτιλίας και Π.Δ.Ο του 307 με την προσθήκη εξωτερικής προβολής, θα κόστιζε στο σύνολο και για τους τέσσερεις 11 εκ €

  2. Ο/Η steerman λέει:

    Γιατί όταν αγοράζαμε τα ΝΗ-90 δεν πήραμε και έναν εξομοιωτή για αυτά, ή να τον ζητήσουμε ως αντισταθμιστικό??? Τα εργοστάσια του ΕΣ δεν είναι για αυτό τον ρόλο, αλλά για να συντηρούν τα μέσα. Λύσεις ανάγκης, για ένα όπλο που θέλουμε να λέμε ότι είναι η αιχμή του δόρατος της άμυνας μας. Υπάρχει κανένας υπεύθυνος εδώ μέσα να απαντήσει για τους προσομοιωτές ΠΔΟ που υπήρχαν στην ΑΣ παλιότερα τι έγιναν???

  3. Ο/Η makis λέει:

    Η ηγεσία της Διεύθυνσης Α.Σ και του Τ.Χ γνωρίζει τα παραπάνω (όλη αυτή την κατασκευή και την εξοικονόμηση που προσφέρει), και για να επεκταθώ, το Υ.Π.Ε.Θ.Α τα προβάλει όλα αυτά ή κάθε φορά δέχεται τις περικοπές που έρχονται ως σφαλιάρες????

  4. Ο/Η Hoplite.gr λέει:

    Σε όλον τον Ε.Σ τέτοια συνεργασία Όπλου με Σώμα,(ΑΕΡ.Στρατού με Τεχνικό) δεν υπάρχει…από τα σπάργανα της (Μοίρες ΕΠΑΡ) πριν γίνει ακόμη όπλο το 1999, η Αεροπορία Στρατού με το Τεχνικό Σώμα λειτουργούσαν μαζί και τους ένωναν και δεσμοί αίματος…στα θανατηφόρα αεροπορικά δυστυχήματα πάντα υπήρχε και ένας τεχνικός, από το ατύχημα του Υπλγου(ΠΒ) Περισσάκη το 1948 μέχρι και τα τελευταία. Για να πετάξει μία ώρα κάθε μέσο της Α.Σ μοχθούν πολλοί τεχνικοί, πολλές ώρες. Η επιβράβευση όλων αυτών των ανθρώπων δεν μπορεί να είναι άλλη από την αναγνώριση της ηγεσίας για τους υψηλούς δείκτες ασφάλειας της Α.Σ….και ένα ευχαριστώ του χειριστή με της ασφαλή επιστροφή του στη γη……Δεν συντηρούν απλά ένα αεροπορικό μέσο, προστατεύουν Οικογένειες.

  5. Ο/Η defencegreece λέει:

    Φοβερή Δουλειά, Συγχαρητήρια!!!

    • Ο/Η Army Aviator λέει:

      Ευχαριστούμε defencegreece. Η αναπαραγωγή στο ιστολόγιό σας είναι ελεύθερη

      • Ο/Η defencegreece λέει:

        Εννοειται οτι θα το προβαλουμε, τετοιεσ δουλειες είναι εξαιρετικα ενθαρρυντικές !

        • Ο/Η Army Aviator λέει:

          Αντιγραφή σχολίων από το DG

          Ο/Η ΑΧΕΡΩΝ λέει:
          Σεπτεμβρίου 12, 2015 στο 1:14 πμ

          Και ἰδού φίλε DG δικαιώνεσαι για τους λίγους που προσφέρουν πολλά.
          Δυστυχῶς οἱ πολλοί προσφέρουν μόνο …βάρος.

        • Ο/Η Army Aviator λέει:

          Αντιγραφή σχολίων από το DG

          Ο/Η defencegreece λέει:
          Σεπτεμβρίου 12, 2015 στο 7:57 πμ

          Αν δεν υπήρχαν και αυτοί οι λίγοι…
          Εμεις τους αναδεικνύουμε με την ευχή με επίκεντρο αυτούς να παραδειγματιστούν και οι υπόλοιποι…Η Ηγεσία τα βλέπει, το ερώτημα είναι αν έχει την οργάνωση και τα μέσα για να το μεγενθύνει το αποτέλεσμα

  6. Ο/Η Stelios λέει:

    Το λογισμικό απεικόνισης περιβάλλοντος δεν στηρίζεται απλά σε ένα μόνο Software εξομοίωσης….πχ FS 2004, αλλά σε πολλά αλληλοεπηρεαζόμενα προγράμματα για την κατασκευή των σκηνικών, αεροδρομίων, terrain κλπ, φυσικά όλα αυτά μπορούν να αναβαθμιστούν στο μέλλον με κάτι καλύτερο που θα προκύψει. . Εξάλλου το συγκριμένο λογισμικό που αναφέρετε, είναι πρόγραμμα κοινώς αποδεκτό και ευρέως διαδεδομένο ως εκπαιδευτικό βοήθημα τόσο ιδιωτικών σχολών όσο και δημοσίων φορέων όπως το US.Navy για την εκπαίδευση των πληρωμάτων τους.

    πηγή: http://www.baseops.net/flightsimulators/

  7. Ο/Η THEMIS.gr λέει:

    Σίγουρα δεν συγκρίνεται με εργοστασιακό π.χ Boeing, Lockheed κλπ αλλά για Ελληνική κατασκευή, καλή είναι. Δεν ξέρω αν και η Α.Σ είναι ικανοποιημένη με αυτόν τον εξομοιωτή Ναυτιλίας, μιας και οι χειριστές της έχουν θέμα με τις διαδικασίες ενόργανης προσέγγισης σε πολυσύχναστα αεροδρόμια, βλέπε Θεσσαλονίκης , Ελ.Βενιζέλος , κλπ

    • Ο/Η Army Aviator λέει:

      Αγαπητέ Θεμιστοκλή.
      Μεγάλη μας τιμή που μας διαβάζουν και από την ακαδημαική κοινότητα (αναυπομονούμε για την ολοκλήρωση της ιστοσελίδα σου). Οι διαδικασίες ενόργανης προσέγγισης και δει σε διεθνή Α/Δ όπως αυτά που μηνονεύεις, αποτελούν το επιστέγασμα της εκπαίδευσής μας στην ΠΔΟ. Πλην όμως η πρακτική εξάσκηση σε αυτές δεν είναι εύκολο να γίνει λόγω της κυκλοφορίας τους. Να ένας λόγος που άξιζε και τον κόπο και τον – πέραν των κύριων καθηκόντων – ιδρώτα της Ομάδας του Στέλιου. Επίτρεψέ μου να ξέρω συναδέλφους ε.α που επάξια πετούν σε μεγάλες αεροπορικές εταιρείες με τα θεμέλια των γνώσεων τους στις ΠΔΟ εκαπιδεύσεις της ΣΑΣ. Αλλά το κύριοζητούμενο των δύο εξομειωτών δεν είναι μόνο η ΠΔΟ. Υπάρχουν και οι άλλες δυνατότητες που αναφέρωνται στο άρθρο που νομίζω ότι είναι πολύ ποιο σοβαρές και επιζητούμενες από μια ΠΔΟ. Δεν θα επεκταθώ παραπέρα για ευνόητους λόγους. Και πάλι σε ευχαριστώ για τον σχολιασμό σου.

  8. Ο/Η ΝΙΚΟΣ λέει:

    Καλημέρα σας. Ποιο FS software χρησιμοποιήθηκε για το περιβάλλον;

  9. Ο/Η TED λέει:

    Αδέρφια συγχαρητήρια.

Trackbacks
Check out what others are saying...
  1. […] Παρακολουθήστε την εκπληκτική συνέχεια στο φιλικό Blog armyaviation . […]

  2. […] Παρακολουθήστε την εκπληκτική συνέχεια στο φιλικό Blog armyaviation . […]



Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2009.

    Δεκέμβριος 2009

    Νοέμβριος 2009

    FOD 2009_11

    Οκτώβριος 2009

    HUMAN FACTOR

    Σεπτέμβριος 2009

    DAZZLERS 1

    Αύγουστος 2009

    dynamic rollover poster greeka

    ΙΟΥΛΙΟΣ 2009

    ΕΙΣΑΙ ΤΟΣΟ ΧΑΖΟΣ ΟΣΟ ΦΑΙΝΕΣΑΙ..!!!

    ΕΙΣΑΙ ΤΟΣΟ ΧΑΖΟΣ ΟΣΟ ΦΑΙΝΕΣΑΙ..!!!

    ΙΟΥΝΙΟΣ 2009

    ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑΣ ΑΕΡ. ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ

    ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑΣ ΑΕΡ. ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ

    ΜΑΪΟΣ 2009

    ΚΑΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

    ΚΑΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

    ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2009

    Η ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΤΩΝ 12.

    Η ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΤΩΝ 12.

    ΜΑΡΤΙΟΣ 2009

    T/R+TREE = TROUBLE !

    T/R+TREE = TROUBLE !

    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2013.

    Ιανουάριος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2013

    ΠΟΣΤΕΡ ΦΕΒ 2013

    Hires εδώ

    Μάρτιος 2013

    Χωρίς τίτλο2

    Hires εδώ

    Απρίλιος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Μάϊος 2013

    ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΒΕΓΓΑΛΙΚΩΝ002

    Hires εδώ

    Ιούνιος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2013

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Αύγουστος 2013

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Σεπτέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Οκτώβριος 2013

    cf87cf89cf81ceafcf82-cf84ceafcf84cebbcebf2Hires εδώ

    Νοέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Δεκέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλο1Hires εδώ

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2010.

    Δεκέμβριος 2010


    Νοέμβριος 2010


    Οκτώβριος 2010

    Σεπτέμβριος 2010

    Αύγουστος 2010

    Ιούλιος 2010

    Ιούνιος 2010


    Μάϊος 2010

    Απρίλιος 2010

    Μάρτιος 2010

    Φεβρουάριος 2010

    Ιανουάριος 2010


    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2014.

    Ιανουάριος 2014

    Poster_2014-01Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2014

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Μάρτιος 2014

    Χωρίς τίτλο1Hires εδώ

    Απρίλιος 2014

    Χωρίς τίτλο3Hires εδώ

    Μάϊος 2014

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούνιος 2014

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2014

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Αύγουστος 2014

    Hires εδώ

    Σεπτέμβριος 2014

    Hires εδώ

    Οκτώβριος 2014

    ΠΟΣΤΕΡ ΟΚΤ

    Hires εδώ

    Νοέμβριος 2014

    Hires εδώ

    Δεκέμβριος 2014

    Poster_2014-12

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2011.

    Δεκέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Νοέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Οκτώβριος 2011

    HiRes εδώ

    Σεπτέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Αύγουστος 2011

    HiRes εδώ

    Ιούλιος 2011

    HiRes εδώ

    Ιούνιος 2011

    HiRes εδώ

    Μάϊος 2011

    HiRes εδώ

    Απρίλιος 2011

    HiRes εδώ

    Μάρτιος 2011

    HiRes εδώ

    Φεβρουάριος 2011

    HiRes εδώ

    Ιανουάριος 2011

    HiRes εδώ

    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2015.

    Ιανουάριος 2015

    2015-1 ΠΟΣΤΕΡ1Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2015

    2015-2 POSTERHires εδώ

    Μάρτιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Απρίλιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Μάϊος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούνιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούλιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Αύγουστος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Σεπτέμβριος 2015

    8415961Hires εδώ

    Νοέμβριος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Δεκέμβριος 2015

    keep-calm-and-have-a-safe-flight-45Hires εδώ

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2012.

    Δεκέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Νοέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Οκτώβριος 2012

    Hires εδώ

    Σεπτέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Αύγουστος 2012

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2012

    Hires εδώ

    Ιούνιος 2012

    Hires εδώ

    Μάιος 2012

    Hires εδώ

    Απρίλιος 2012

    Hires εδώ

    Μάρτιος 2012

    Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2012

    Hires εδώ

    Ιανουάριος 2012

    HiRes εδώ

Αρέσει σε %d bloggers: