Αεροπορικό ατύχημα Ελικοπτέρου κατά τη διάρκεια Δοκιμαστικής πτήσης μετά από εργασίες συντηρήσεως.

Χαλαρό παξιμάδι BNut.

Για εισαγωγή ας ξεκινήσουμε με τον ορισμό του B-nut.

Κατά βάση το nut είναι ένα παξιμάδι. Σύμφωνα με τον σύνδεσμο αυτόν, είναι:

ένα μικρό επίπεδο κομμάτι από μέταλλο ή άλλο υλικό, κατά βάση τετράγωνο ή εξάγωνο, με μία οπή με σπείρωμα, για το βίδωμα σε ένα μπουλόνι ως συνδετήρας.

 

To B-nut, τώρα σύμφωνα με τον σύνδεσμο αυτόν, είναι:

Χωρίς τίτλοένα παξιμάδι που χρησιμοποιείται στις σωληνώσεις των αεροπορικών μέσων για να συνδεθεί ένα κομμάτι της σωλήνωσης με ένα άλλο διαφορετικής διατομής. Συνήθως είναι ‘’αρσενικό’’ για να βιδώνεται σε ‘’θηλυκή’’ σωλήνωση.

Αν κάποιος θέλει να μάθει γιατί ονομάσθηκε αυτό το είδος παξιμαδιού B-nut, μπορεί να πάει στον σύνδεσμο εδώ και να δει την εξήγηση.

Ας πάμε τώρα στο θέμα του ατυχήματος.

Σύμφωνα με το πόρισμα της Αμερικανικής National Transportation Safety Board (NTSB), που δημοσιεύθηκε στις 13 Ιουλίου 2015, επισημαίνονται παραλήψεις και πτωχές διαδικασίες συντηρήσεως, αλλά και διαχείρισης των μέτρων συντήρησης σε ένα Ε/Π τύπου Airbus Helicopters EC130B4, N133GC , της εταιρίας Papillon Airways Inc (PAI).

ΙΣΤΟΡΙΚΟ

Το Ε/Π εκτελούσε δοκιμαστική πτήση, μετά από προγραμματισμένη συντήρηση. Όταν εβρίσκετο στην τελική και σε ύψος 200 ποδών πάνω από έδαφος με ταχύτητα αέρος 40-50 κόμβους, συνέβη κράτηση του κινητήρα (flame-out).

Ο χειριστής κατέβασε το σύνθετο για να μπει σε αυτοπεριστροφή, αλλά δεν μπόρεσε να την ολοκληρώσει με επιτυχία. Πρώτα η άτρακτος του Ε/Π ήλθε σε επαφή με το έδαφος και ακολούθησε βαριά προσγείωση.

Ο χειριστής δεν έπαθε τίποτε, αλλά το Ε/Π έπαθε σοβαρές ζημιές.

Wreckage of Papillon Airways Inc EC130B4, N133GC (Credit: Boulder City Social)

Τα συντρίμια του Ε/Π EC130B4, N133GC της εταιρίας Papillon Airways Inc  (Credit: Boulder City Social)

Τα συντρίμια του Ε/Π EC130B4, N133GC της εταιρίας Papillon Airways Inc (Credit: FAA)

Τα συντρίμια του Ε/Π EC130B4, N133GC της εταιρίας Papillon Airways Inc (Credit: FAA)

Σύμφωνα με το πόρισμα της διερευνήσεως (που μπορούμε να το δούμε εδώ):

  • Από την εξέταση των συντριμμιών του Ε/Π διαπιστώθηκε ότι ένας σύνδεσμος B-nut στη κύρια σωλήνωση του συστήματος καυσίμου του Ε/Π, δεν είχε το σύρμα ασφαλείας και το παξιμάδι ήταν χαλαρό όταν το γύριζες με το χέρι.
  • Η κύρια σωλήνωση του συστήματος καυσίμου είχε αφαιρεί κατά τη διαδικασία συντήρησης του Ε/Π και όταν επανατοποθετήθηκε, δεν βιδώθηκε καλά αλλά και δεν ασφαλίσθηκε με το σύρμα ασφαλείας, με αποτέλεσμα με τις δονήσεις του κινητήρα να διακοπεί η ροή του καυσίμου προς αυτόν.
  • Δεν είχε γίνει καμία καταγραφή της γενόμενης εργασίας (αφαίρεση ή αποσύνδεση της σωλήνωσης καυσίμου) στις φόρμες του Ε/Π.
Loose and Unsecured B-Nut on Papillon Airways Inc EC130B4, N133GC (Credit: FAA)

Χαλαρά βιδωμένο και μη ασφαλισμένο παξιμάδι B-Nut στις σωληνώσεις καυσίμου του Ε/Π EC130B4, N133GC της εταιρίας Papillon Airways Inc (Credit: FAA)

 

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ

  • Ως πρωτεύον παράγοντας του ατυχήματος είναι η κράτηση του κινητήρα, που έμεινε από καύσιμο, λόγω του ότι ένας μη εξουσιοδοτημένος τεχνικός δεν έσφιξε και δεν ασφάλισε με σύρμα ασφαλείας το παξιμάδι Bnut.
  • Ως δευτερεύον παράγοντας είναι η μη τήρηση από τον τεχνικό συντήρησης των διαδικασιών συντήρησης για τη συγκεκριμένη συντήρηση.

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι μη ασφαλισμένοι σύνδεσμοι B-nut, είναι σε πολλά ατυχήματα ο κύριος λόγος κράτησης κινητήρα, ειδικά σε ελαφρά Ε/Π.

ΚΑΛΕΣ ΜΑΣ ΠΤΗΣΕΙΣ

&

ΝΑ ΜΗ ΞΕΧΝΑΜΕ ΟΤΙ

Η ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΞΕΚΙΝΑ ΑΠΟ ΤΑ ΥΠΟΣΤΕΓΑ

Πηγή: http://aerossurance.com/helicopters/loose-b-nuts/

 

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2009.

    Δεκέμβριος 2009

    Νοέμβριος 2009

    FOD 2009_11

    Οκτώβριος 2009

    HUMAN FACTOR

    Σεπτέμβριος 2009

    DAZZLERS 1

    Αύγουστος 2009

    dynamic rollover poster greeka

    ΙΟΥΛΙΟΣ 2009

    ΕΙΣΑΙ ΤΟΣΟ ΧΑΖΟΣ ΟΣΟ ΦΑΙΝΕΣΑΙ..!!!

    ΕΙΣΑΙ ΤΟΣΟ ΧΑΖΟΣ ΟΣΟ ΦΑΙΝΕΣΑΙ..!!!

    ΙΟΥΝΙΟΣ 2009

    ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑΣ ΑΕΡ. ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ

    ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑΣ ΑΕΡ. ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ

    ΜΑΪΟΣ 2009

    ΚΑΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

    ΚΑΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

    ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2009

    Η ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΤΩΝ 12.

    Η ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΤΩΝ 12.

    ΜΑΡΤΙΟΣ 2009

    T/R+TREE = TROUBLE !

    T/R+TREE = TROUBLE !

    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2013.

    Ιανουάριος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2013

    ΠΟΣΤΕΡ ΦΕΒ 2013

    Hires εδώ

    Μάρτιος 2013

    Χωρίς τίτλο2

    Hires εδώ

    Απρίλιος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Μάϊος 2013

    ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΒΕΓΓΑΛΙΚΩΝ002

    Hires εδώ

    Ιούνιος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2013

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Αύγουστος 2013

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Σεπτέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Οκτώβριος 2013

    cf87cf89cf81ceafcf82-cf84ceafcf84cebbcebf2Hires εδώ

    Νοέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Δεκέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλο1Hires εδώ

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2010.

    Δεκέμβριος 2010


    Νοέμβριος 2010


    Οκτώβριος 2010

    Σεπτέμβριος 2010

    Αύγουστος 2010

    Ιούλιος 2010

    Ιούνιος 2010


    Μάϊος 2010

    Απρίλιος 2010

    Μάρτιος 2010

    Φεβρουάριος 2010

    Ιανουάριος 2010


    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2014.

    Ιανουάριος 2014

    Poster_2014-01Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2014

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Μάρτιος 2014

    Χωρίς τίτλο1Hires εδώ

    Απρίλιος 2014

    Χωρίς τίτλο3Hires εδώ

    Μάϊος 2014

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούνιος 2014

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2014

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Αύγουστος 2014

    Hires εδώ

    Σεπτέμβριος 2014

    Hires εδώ

    Οκτώβριος 2014

    ΠΟΣΤΕΡ ΟΚΤ

    Hires εδώ

    Νοέμβριος 2014

    Hires εδώ

    Δεκέμβριος 2014

    Poster_2014-12

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2011.

    Δεκέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Νοέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Οκτώβριος 2011

    HiRes εδώ

    Σεπτέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Αύγουστος 2011

    HiRes εδώ

    Ιούλιος 2011

    HiRes εδώ

    Ιούνιος 2011

    HiRes εδώ

    Μάϊος 2011

    HiRes εδώ

    Απρίλιος 2011

    HiRes εδώ

    Μάρτιος 2011

    HiRes εδώ

    Φεβρουάριος 2011

    HiRes εδώ

    Ιανουάριος 2011

    HiRes εδώ

    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2015.

    Ιανουάριος 2015

    2015-1 ΠΟΣΤΕΡ1Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2015

    2015-2 POSTERHires εδώ

    Μάρτιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Απρίλιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Μάϊος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούνιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούλιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Αύγουστος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Σεπτέμβριος 2015

    8415961Hires εδώ

    Νοέμβριος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Δεκέμβριος 2015

    keep-calm-and-have-a-safe-flight-45Hires εδώ

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2012.

    Δεκέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Νοέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Οκτώβριος 2012

    Hires εδώ

    Σεπτέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Αύγουστος 2012

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2012

    Hires εδώ

    Ιούνιος 2012

    Hires εδώ

    Μάιος 2012

    Hires εδώ

    Απρίλιος 2012

    Hires εδώ

    Μάρτιος 2012

    Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2012

    Hires εδώ

    Ιανουάριος 2012

    HiRes εδώ

Αρέσει σε %d bloggers: