ΤΙ ΙΣΧΥΕΙ ΓΙΑ ΤΑ ΜΕΑ, ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ. (updated 23/7/2015)

Για τα ΜΗ ΕΠΑΝΔΡΩΜΕΝΑ ΑΕΡΟΧΗΜΑΤΑ, έχουμε αφιερώσει πολλά σημειώματα.
Αν κάποιος θελήσει (και έχει την υπομονή) να τα διαβάσει αρκεί, στη κεντρική σελίδα του ιστολογίου, στα αριστερά κάτω από τη λέξη ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΡΘΡΩΝ να βάλει το ποντίκι του και να επιλέξει τη κατηγορία Μ.Ε.Α.

Θα του προβληθούν όλα τα σημειώματα που έχουν σχέση με το θέμα.

Τα σημειώματα αναλύουν κυρίως θέματα που έχουν σχέση με τα στρατιωτικά ΜΕΑ (τακτική χρησιμοποίηση, κ.λπ).
Υπάρχουν όμως κάποια, τα ποιο πρόσφατα, με τα οποία έχουμε αρχίσει – ψάχνοντας είναι αλήθεια – να καταγράφουμε από πλευράς κανονισμών το τι ισχύει γι΄αυτά αλλά και για τα ιδιωτικά ΜΕΑ, σε διάφορες χώρες ανά την υφήλιο.
Στη σειρά λοιπόν των σημειωμάτων που έχουμε κάνει για το τι ισχύει, ξεχωρίζω τα παρακάτω:

Μένει – και αυτό θα κάνουμε σήμερα – για να κλείσουμε τον κύκλο, να βρούμε και το τι ισχύει για τα πολιτικά ΜΕΑ στην Ελλάδα, (ή drones, ή πολιτικά μη επανδρωμένα αεροσκάφη, ή Remotely Piloted Aircraft Systems – RPAS, ή όπως τέλος πάντων τα λέει ο καθένας).

Το θέμα είναι πολύ σοβαρό, όπως θα δούμε στη συνέχεια.

bn-rpas_0

Απλά παρακολουθώντας τις εξελίξεις (όσο και όταν μπορούμε) καταγράφουμε ότι, όλοι σχεδόν θέλουν να τα πάρουν.

Αν διαβάσει κανείς τους παρακάτω συνδέσμους, θα το επιβεβαιώσει (Μη επανδρωμένα αεροσκάφη αγοράζει η αστυνομία, Μοίρα Μη Επανδρωμένων Αεροσκαφών, Μη επανδρωμένα αεροσκάφη στην Ελλάδα για φύλαξη των συνόρων, Τα drones της… κλειδαρότρυπας, Έρχονται τα mini drones!, Τα drones στην υπηρεσία του κινηματογράφου ) …..και πλήθος άλλων.

Άρα, και σήμερα αλλά πολύ περισσότερο στο μέλλον, πρέπει να περιμένουμε τα πολιτικά μη επανδρωμένα αεροσκάφη να πετούν περίπου σαν …κουνούπια, αποτελώντας – αν δεν μπουν κανόνες και περιορισμοί – μάλλον απειλή για την ασφάλεια των πτήσεων.

Ας δούμε τώρα τι έντυπο υλικό έχει εκδώσει – μέχρι στιγμής – η Ελληνική ΥΠΑ.

Στο ιστολόγιο pttl.gr που το διαχειρίζεται ο Βάιος Βήτος βρήκαμε ένα άρθρο με τίτλο Drones, τι ισχύει στην Ελλάδα, τι απαγορεύεται και τι πρέπει να γνωρίζετε, από το οποίο θα αντιγράψουμε μια απάντηση που του έδωσε η ΥΠΑ, σε σχετικό του ερώτημα.

Γράφει ο Βάϊος:
Προσπαθήσαμε να δούμε ποια είναι η νομοθεσία και οι κανονισμοί για πτήσεις drones στην χώρα μας, ώστε οι χειριστές τους να ξέρουν τι πρέπει να αποφεύγουν ώστε να μην έχουν πρόβλημα με τον νόμο.
Σε email μας προς την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας όπου απευθυνθήκαμε σχετικά, η απάντηση είναι η εξής:

ΣΑΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΟΥΜΕ ΟΤΙ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΠΟΥ ΝΑ ΚΑΛΥΠΤΕΙ ΣΤΗΝ ΧΩΡΑ ΜΑΣ ΤΗΝ ΠΤΗΣΗ (UAV) ΙΠΤΑΜΕΝΑ ΜΗ ΕΠΑΝΔΡΩΜΕΝΑ ΟΧΗΜΑΤΑ Η DRONES. ΠΡΟ ΗΜΕΡΩΝ (5-6- Μαρτ-2015) ΕΓΙΝΕ ΣΥΝΔΙΑΣΚΕΨΗ ΤΗΣ ΕΕ ΣΤΗΝ ΡΙΓΑ ΛΕΤΟΝΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΞΕΥΡΕΣΗ ΛΥΣΗΣ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ (ΣΕ ΠΑΝΕΥΡΩΠΑΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ). ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟ ΠΟΥ ΑΦΟΡΑ ΣΤΑ ΑΕΡΟΜΟΝΤΕΛΑ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΑΝΑΤΡΕΞΕΤΕ ΣΤΟ ΦΕΚ Β9 2010.
ΜΕ ΕΚΤΙΜΗΣΗ
ΥΠΑ
Δ/ΝΣΗ ΔΙΑΧ/ΣΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΕΝΑΕΡΙΑΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ

Το ΦΕΚ B 9 – 13.01.2010 που μνημονεύει η ΥΠΑ, μπορείτε να το βρείτε και να το κατεβάσετε από εδώ.

Είναι ο Κανονισμός δραστηριοτήτων, λειτουργίας και διεξαγωγής πτήσεων Αερομοντέλων, που ισχύει σήμερα τουλάχιστον.

Ας αντιγράψουμε κάποια τμήματά του, για το θέμα που μας αφορά. Λέει το ΦΕΚ:

  1. ΟΡΙΣΜΟΙ
  • Μη επανδρωμένο αεροναυτικό όχημα (UAV −Unmanned Aeronautical Vehicle) είναι μία ιπτάμενη συσκευή που δεν μεταφέρει άνθρωπο, και το οποίο έχει αναπτυχθεί και χρησιμοποιείται για επιστημονικούς, ερευνητικούς ή στρατιωτικούς σκοπούς. Τα UAV δεν θεωρούνται αερομοντέλα, και τα αερομοντέλα δεν θεωρούνται UAV.

…και μετά σε όλο το ΦΕΚ δεν αναφέρεται πουθενά σε πολιτικά μη επανδρωμένα αεροσκάφη, ούτε κάνει αναφορά ότι αυτά ισχύουν ή δεν ισχύουν και για τα πολιτικά μη επανδρωμένα αεροσκάφη.

blog_index_DRONES

Ψάξαμε και το διαδίκτυο.

1.   Ο βασικός κανονισμός της ΕΕ που διέπει όλη την νομοθεσία για την πολιτική αεροπορία είναι ο :

ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ (ΕΚ) αριθ. 216/2008 ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ της 20ής Φεβρουαρίου 2008

για τη θέσπιση κοινών κανόνων στον τομέα της πολιτικής αεροπορίας και για την ίδρυση Ευρωπαϊκού

Οργανισμού Ασφαλείας της Αεροπορίας.

Μπορούμε να τον βρούμε και να το κατεβάσουμε στα Ελληνικά, από τον σύνδεσμο εδώ.

Αυτός με βάση το ΚΕΦΑΛΑΙΟ II (ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΕΣ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ) Άρθρο 4 Βασικές αρχές και εφαρμοσιμότητα, εξαιρεί από τις απαιτήσεις αυτές, τα μη επανδρωμένα αεροσκάφη με μάζα λειτουργίας που δεν υπερβαίνει τα 150 kg (βλέπε Παράρτημα ΙΙ παράγραφος θ).

2.   Από ένα άρθρο στην επίσημη σελίδα της ΕΕ, που γράφει στις 8/4/2014 ο αντιπρόεδρος της Επιτροπής και Επίτροπος Μεταφορών Σίιμ Κάλας με τίτλο: Αυστηρές ρυθμίσεις για τα πολιτικά μη επανδρωμένα αεροσκάφη, αντιγράφουμε:

Τα πολιτικά μη επανδρωμένα αεροσκάφη χρησιμοποιούνται ολοένα και περισσότερο στην Ευρώπη, σε χώρες όπως η Σουηδία, η Γαλλία και το Ηνωμένο Βασίλειο, και σε διάφορους τομείς. Διέπονται όμως από ένα κατακερματισμένο κανονιστικό πλαίσιο. Παρόλο που εφαρμόζονται βασικοί εθνικοί κανόνες ασφαλείας, αυτοί διαφέρουν ανάμεσα στις χώρες της ΕΕ, ενώ ορισμένες βασικές εγγυήσεις ασφάλειας δεν αντιμετωπίζονται με συνεκτικό τρόπο.

Ποια είναι τα επόμενα βήματα;

Μέσα στο 2014 η Επιτροπή θα αξιολογήσει διεξοδικά τις επιπτώσεις για να εξετάσει τα διάφορα προβλήματα και να καταλήξει στις καλύτερες επιλογές για την επίλυσή τους. Μετά την αξιολόγηση αυτή, μπορεί να ακολουθήσει νομοθετική πρόταση, που θα υποβληθεί για έγκριση από τα κράτη μέλη και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. Επιπλέον, ο EASA να μπορεί να αρχίσει αμέσως να καταρτίζει τα αναγκαία πρότυπα ασφαλείας. Άλλα μέτρα μπορεί να συμπεριλάβουν υποστηρικτικές δράσεις στο πλαίσιο των υφιστάμενων προγραμμάτων της ΕΕ, όπως το SESAR, το πρόγραμμα «Ορίζοντας 2020» και το COSME. Όλες αυτές οι προσπάθειες αποσκοπούν στην επίτευξη του διακηρυγμένου στόχου του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου τον Δεκέμβριο του 2013 για τη διασφάλιση της προοδευτικής ένταξης των RPAS στον εναέριο χώρο από το 2016.

3.   Και εδώ έρχεται η High-Level Conference on Remotely Piloted Aircraft Systems (RPAS), που μνημόνευσε η ΥΠΑ (βλέπε αρχή του σημειώματος). Σύμφωνα με την επίσημη ιστοσελίδα της Προεδρίας της ΕΕ της ΛΕΤΟΝΙΑΣ, διαβάζουμε και σταχυολογούμε κάποια στοιχεία, από την κοινή ανακοίνωση μετά τη λήξη της συνδιάσκεψης   RIGA DECLARATION ON REMOTELY PILOTED AIRCRAFT (drones) » FRAMING THE FUTURE OF AVIATION» Riga – 6 March 2015:

Καθορίσθηκαν οι παρακάτω κατευθυντήριες αρχές που περιγράφουν το κανονιστικό πλαίσιο για τις χώρες της Ευρώπης:

  • Τα ΜΕΑ πρέπει να θεωρούνται ως νέου τύπου αεροσκάφη και να διαχειρίζονται με ανάλογους κανόνες βασισμένους στον κίνδυνο κάθε λειτουργίας τους .
  • Οι Ευρωπαϊκοί κανόνες λειτουργίας για την ασφαλή παροχή των υπηρεσιών τους, πρέπει να καθορισθούν τώρα.
  • Τεχνολογίες και πρότυπα πρέπει να αναπτυχθούν για την πλήρη ενσωμάτωση των ΜΕΑ στον ευρωπαϊκό εναέριο χώρο.
  • Η δημόσια αποδοχή είναι το κλειδί για την αύξηση των υπηρεσιών των ΜΕΑ.
  • Ο χειριστής ενός ΜΕΑ είναι ο υπεύθυνος για τη λειτουργία του.
  • Τα μέλη της Ευρωπαϊκής Αεροπορικής Κοινότητας δεσμεύονται να συνεργαστούν έτσι ώστε η λειτουργία των ΜΕΑ να μπορεί να εφαρμοσθεί παντού στην Ευρώπη από το 2016 και μετά.

Τελειώνοντας να δώσουμε και το τι έχει κάνει μέχρι σήμερα για τα ΜΕΑ, η EASA η Ευρωπαϊκή Αρχή Ασφαλείας Πτήσεων.

  • Στις 12/3/2015, παρουσίασε τις προτάσεις της για το κανονιστικό πλαίσιο για τα Remotely Piloted Aircraft (RPAS), που μπορείτε να το κατεβάσετε από εδώ.

Τελικό συμπέρασμα για το τι ισχύει για τα το τι ισχύει για τα πολιτικά ΜΕΑ στην Ελλάδα, είναι ότι το τοπίο είναι θολό αλλά διαφαίνεται ότι σύντομα θα μπουν αυστηροί κανόνες για τις πτήσεις drones.

Μέχρι τότε …αναμένουμε και προσέχουμε.

updated 23/7/2015

Από την επίσημη ιστοσελίδα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου αντιγράφουμε το παρακάτω βίντεο που έχει τίτλο

Μη επανδρωμένα αεροσκάφη: νέοι ορίζοντες για το εμπόριο και τη δημιουργικότητα

Για δείτε το ίδιο βίντεο με ελληνικούς υπότιτλους, κτυπήστε εδώ.

Στην ουσία είναι μία συνέντευξη της Jacqueline Foster, που ηγείται της επιτροπής για τη σύνταξη της σχετικής μελέτης που θα καθορίζει την ενιαία νομοθεσία για τα κράτη-μέλη της ΕΕ, όσον αφορά στις πτήσεις των drones, σχετικά με την ασφαλή χρήση τους αλλά και την προστασία της ιδιωτικότητας.

Αναμένουμε λοιπόν μέχρι τον Σεπτέμβριο 2015 για τα νεότερα.

ΠΗΓΕΣ

Drones, τι ισχύει στην Ελλάδα, τι απαγορεύεται και τι πρέπει να γνωρίζετε

ΜΗ ΕΠΑΝΔΡΩΜΕΝΑ ΑΕΡΟΣΚΑΦΗ Για επιτήρηση αστικών περιοχών με πρόσχημα την «τρομοκρατία»

Remotely Piloted Aircraft System (RPAS)

EASA presents new regulatory approach for Remotely Piloted Aircraft (RPAS)

Civil Drones (RPAS)

Concept of Operations for Drones

Advertisements
Comments
2 Σχόλια to “ΤΙ ΙΣΧΥΕΙ ΓΙΑ ΤΑ ΜΕΑ, ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ. (updated 23/7/2015)”
  1. Ο/Η bluecap λέει:

    Πολύ ωραίο άρθρο, όπως πάντα. Κάποια σχόλια. Στους ορισμούς του ο κανονισμός αερομοντέλων (ΦΕΚ του 2010) μιλάει για δύο κατηγορίες. Τα αερομοντέλα και τα UAVs. Όπως είναι γραμμένος και αν διαβαστεί αυστηρά (και όχι όπως είναι κοινά αποδεκτό στους σύγχρονους ορισμούς) τα πολιτικά μη-επανδρωμένα ανήκουν στη κατηγορία των αερομοντέλων, μιας και (σύμφωνα με το ΦΕΚ) ως UAVs ορίζονται μόνο όσα χρησιμοποιούνται για ερευνητικούς/στρατιωτικούς σκοπούς (αυτό έγινε γιατί μάλλον το 2010 η κατηγορία των πολιτικών μη-επανδρωμένων δεν ήταν ανεπτυγμένη και κανείς δεν φανταζόταν πόσο θα αναπτυσσόταν μέχρι σήμερα).
    Επομένως, κατ’ εμέ, τα πολιτικά μη-επανδρωμένα όπως τα εννοούμε σήμερα ανήκουν στη κατηγορία των αερομοντέλων και ως τέτοια πρέπει να αντιμετωπίζονται (πάντα σύμφωνα με το ΦΕΚ).
    Όπως πάντα μακριά από ελεγχόμενα αεροδρόμια (εκτός ειδικής άδειας) και με τους περιορισμούς ύψους και απόστασης. Αλλά, το σημαντικότερο, να χρησιμοποιούμε τη κοινή λογική όταν τα πετάμε.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2009.

    Δεκέμβριος 2009

    Νοέμβριος 2009

    FOD 2009_11

    Οκτώβριος 2009

    HUMAN FACTOR

    Σεπτέμβριος 2009

    DAZZLERS 1

    Αύγουστος 2009

    dynamic rollover poster greeka

    ΙΟΥΛΙΟΣ 2009

    ΕΙΣΑΙ ΤΟΣΟ ΧΑΖΟΣ ΟΣΟ ΦΑΙΝΕΣΑΙ..!!!

    ΕΙΣΑΙ ΤΟΣΟ ΧΑΖΟΣ ΟΣΟ ΦΑΙΝΕΣΑΙ..!!!

    ΙΟΥΝΙΟΣ 2009

    ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑΣ ΑΕΡ. ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ

    ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑΣ ΑΕΡ. ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ

    ΜΑΪΟΣ 2009

    ΚΑΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

    ΚΑΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

    ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2009

    Η ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΤΩΝ 12.

    Η ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΤΩΝ 12.

    ΜΑΡΤΙΟΣ 2009

    T/R+TREE = TROUBLE !

    T/R+TREE = TROUBLE !

    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2013.

    Ιανουάριος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2013

    ΠΟΣΤΕΡ ΦΕΒ 2013

    Hires εδώ

    Μάρτιος 2013

    Χωρίς τίτλο2

    Hires εδώ

    Απρίλιος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Μάϊος 2013

    ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΒΕΓΓΑΛΙΚΩΝ002

    Hires εδώ

    Ιούνιος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2013

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Αύγουστος 2013

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Σεπτέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Οκτώβριος 2013

    cf87cf89cf81ceafcf82-cf84ceafcf84cebbcebf2Hires εδώ

    Νοέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Δεκέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλο1Hires εδώ

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2010.

    Δεκέμβριος 2010


    Νοέμβριος 2010


    Οκτώβριος 2010

    Σεπτέμβριος 2010

    Αύγουστος 2010

    Ιούλιος 2010

    Ιούνιος 2010


    Μάϊος 2010

    Απρίλιος 2010

    Μάρτιος 2010

    Φεβρουάριος 2010

    Ιανουάριος 2010


    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2014.

    Ιανουάριος 2014

    Poster_2014-01Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2014

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Μάρτιος 2014

    Χωρίς τίτλο1Hires εδώ

    Απρίλιος 2014

    Χωρίς τίτλο3Hires εδώ

    Μάϊος 2014

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούνιος 2014

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2014

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Αύγουστος 2014

    Hires εδώ

    Σεπτέμβριος 2014

    Hires εδώ

    Οκτώβριος 2014

    ΠΟΣΤΕΡ ΟΚΤ

    Hires εδώ

    Νοέμβριος 2014

    Hires εδώ

    Δεκέμβριος 2014

    Poster_2014-12

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2011.

    Δεκέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Νοέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Οκτώβριος 2011

    HiRes εδώ

    Σεπτέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Αύγουστος 2011

    HiRes εδώ

    Ιούλιος 2011

    HiRes εδώ

    Ιούνιος 2011

    HiRes εδώ

    Μάϊος 2011

    HiRes εδώ

    Απρίλιος 2011

    HiRes εδώ

    Μάρτιος 2011

    HiRes εδώ

    Φεβρουάριος 2011

    HiRes εδώ

    Ιανουάριος 2011

    HiRes εδώ

    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2015.

    Ιανουάριος 2015

    2015-1 ΠΟΣΤΕΡ1Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2015

    2015-2 POSTERHires εδώ

    Μάρτιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Απρίλιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Μάϊος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούνιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούλιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Αύγουστος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Σεπτέμβριος 2015

    8415961Hires εδώ

    Νοέμβριος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Δεκέμβριος 2015

    keep-calm-and-have-a-safe-flight-45Hires εδώ

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2012.

    Δεκέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Νοέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Οκτώβριος 2012

    Hires εδώ

    Σεπτέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Αύγουστος 2012

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2012

    Hires εδώ

    Ιούνιος 2012

    Hires εδώ

    Μάιος 2012

    Hires εδώ

    Απρίλιος 2012

    Hires εδώ

    Μάρτιος 2012

    Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2012

    Hires εδώ

    Ιανουάριος 2012

    HiRes εδώ

Αρέσει σε %d bloggers: