ΛΙΓΕΣ ΩΡΕΣ ΝΥΚΤΕΡΙΝΩΝ ΠΤΗΣΕΩΝ = ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ ΕΛΙΚΟΠΤΕΡΩΝ ΚΑΤΑ ΤΗ ΝΥΚΤΑ

Έχουμε κάνει πολλές αποδόσεις εκδόσεων της International Helicopter Safety Team (IHST) http://www.ihst.org/ που ξαναθυμίζουμε ότι είναι ένα γκρουπ από ειδικούς που εργάζονται για να μειωθεί διεθνώς ο αριθμός των αεροπορικών ατυχημάτων ελικοπτέρων σε παγκόσμιο επίπεδο κατά 80%. Δημιουργήθηκε το 2006 και ενώ μέχρι τότε ο ρυθμός αύξησης των αεροπορικών ατυχημάτων Ε/Π αυξανόταν ετήσια κατά 2,5 %, σήμερα τρέχει με ρυθμούς μείωσης 2 % ετήσια.

Σήμερα βρήκαμε μια μελέτη, με τίτλο:

Lower Nighttime Flight Hours = Higher Nighttime Helicopter Accidents,

που δημοσιεύθηκε τον Δεκέμβριο του 2014 και έχει κάποια πολύ ενδιαφέροντα στοιχεία, για τη σχέση των αεροπορικών ατυχημάτων ελικοπτέρων κατά τις νυκτερινές πτήσεις, ως προς τον αριθμό ωρών νυκτερινής πτήσης των πληρωμάτων που ενεπλάκησαν σε αυτά.

Ας προσπαθήσουμε να την αποδώσουμε.

ΛΙΓΕΣ ΩΡΕΣ ΝΥΚΤΕΡΙΝΩΝ ΠΤΗΣΕΩΝ = ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ ΕΛΙΚΟΠΤΕΡΩΝ ΚΑΤΑ ΤΗ ΝΥΚΤΑ

Source: United States Helicopter Safety Team Dec 3, 2014

Καθώς οι νύκτες αρχίζουν και μεγαλώνουν και το γαλάζιο του ουρανού δίνει τη θέση του στο σκούρο γρι, η πτητική ικανότητα των χειριστών και η πείρα τους γίνονται οι σπουδαιότεροι παράγοντες για ασφαλείς πτήσεις.

Η United States Helicopter Safety Team (www.USHST.org), μετά από μελέτη στοιχείων ασφαλείας πτήσεων έξη ετών, κατέληξε ότι στα πάνω από τα μισά, του συνόλου των αεροπορικών ατυχημάτων ελικοπτέρων που συνέβησαν κατά τη διάρκεια νυκτερινών πτήσεων, ενεπλάκησαν χειριστές που είχαν εμπειρία σε νυκτερινές πτήσεις, λιγότερο από 100 ώρες. Επιπρόσθετα, χειριστές που είχαν εμπειρία σε νυκτερινές πτήσεις, λιγότερο από 500 ώρες, είχαν εμπλακεί στο 78% των ατυχημάτων κατά τη νύκτα.

Το σύνολο των ατυχημάτων που εξετάσθηκαν ανέρχεται σε 938, αναφέρονται σε ατυχήματα στις ΗΠΑ για τα έτη 2000, 2001, 2006, 2009, 2010, 2011 και έδωσαν τα στοιχεία που φαίνονται παρακάτω. (ας σημειωθεί ότι αυτά ήταν αναμενόμενα αλλά είναι η πρώτη φορά που μελετήθηκαν και διερευνήθηκαν).

Χωρίς τίτλο

Στην κατηγορία των ‘’Ειδικών Πτήσεων’’ περιλαμβάνονται νυκτερινές πτήσεις Αεροδιακομιδών, Πτήσεις Αεροπυρόσβεσης και πτήσεις Ε/Π της Αστυνομίας και άλλων Ομοσπονδιακών φορέων επιβολής της Δημόσιας Τάξης.

Στην κατηγορία των ‘’Γενικών Πτήσεων’’ παρατηρήθηκε ότι όσο πιο μικρή ήταν η εμπειρία σε νυκτερινές πτήσεις τόσο περισσότερα ήταν τα αεροπορικά ατυχήματα, ενώ στην κατηγορία των Ειδικών Πτήσεων αυτή η τάση δείχνει να μειώνεται. Βέβαια εδώ πρέπει να επισημανθεί ότι σε αυτές τις πτήσεις οι χειριστές κατά τεκμήριο έχουν μεγαλύτερη εμπειρία σε νυκτερινές, χωρίς αυτό να συνεπάγεται ότι και αυτοί δεν κάνουν ατυχήματα.

Μελετώντας την μελέτη βαθύτερα όπως φαίνεται και στον παραkάτω πίνακα, φαίνεται ότι οι πτήσεις των ιδιωτικής χρήσεως Ε/Π αλλά και οι εκπαιδευτικές πτήσεις νυκτερινής, είναι περισσότερο ευάλωτες για ένα ατύχημα κατά τη νύκτα.

Χωρίς τίτλο1

Αν και τα παραδείγματα που δίνουμε είναι μικρής κλίμακας, φαίνεται από την μελέτη ότι οι χειριστές στις νυκτερινές πτήσεις, ιδίως οι λιγότερο έμπειροι σε αυτές, απαιτείται να λαμβάνουν κάθε προληπτικό μέτρο για να εξασφαλίσουν την ασφάλεια του μέσου και των επιβαινόντων σε αυτό.

Η International Helicopter Safety Team (IHST), έχει εκδώσει δύο φυλλάδια, τα:

“Inadvertent Entry into Cloud or Fog” και

“Visibility: The Minimum You Should Know” που παρέχουν στους χειριστές χρήσιμες πληροφορίες σχετικά με θέματα ορατότητας.

Σημείωση Army Aviator

Τα παραπάνω φυλλάδια σας τα έχουμε δώσει με τους παρακάτω τίτλους (αν κτυπήσετε πάνω στον τίτλο θα σας πάει κατευθείαν στο αντίστοιχο σημείωμα) :

ΟΡΑΤΟΤΗΤΑ. Τα ‘’ελάχιστα’’ που πρέπει να ξέρεις…..

Ακούσια Είσοδος σε σύννεφα, ή σε ομίχλη….

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την IHST, τις μελέτες, τις αναφορές της και πολλά εργαλεία ασφαλείας πτήσεων, μπορούμε να βρούμε στην ιστοσελίδα της www.IHST.org και στη σελίδα της στο Facebook:

(https://www.facebook.com/pages/International-Helicopter-Safety-Team-IHST/150529738351608)

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2009.

    Δεκέμβριος 2009

    Νοέμβριος 2009

    FOD 2009_11

    Οκτώβριος 2009

    HUMAN FACTOR

    Σεπτέμβριος 2009

    DAZZLERS 1

    Αύγουστος 2009

    dynamic rollover poster greeka

    ΙΟΥΛΙΟΣ 2009

    ΕΙΣΑΙ ΤΟΣΟ ΧΑΖΟΣ ΟΣΟ ΦΑΙΝΕΣΑΙ..!!!

    ΕΙΣΑΙ ΤΟΣΟ ΧΑΖΟΣ ΟΣΟ ΦΑΙΝΕΣΑΙ..!!!

    ΙΟΥΝΙΟΣ 2009

    ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑΣ ΑΕΡ. ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ

    ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑΣ ΑΕΡ. ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ

    ΜΑΪΟΣ 2009

    ΚΑΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

    ΚΑΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

    ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2009

    Η ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΤΩΝ 12.

    Η ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΤΩΝ 12.

    ΜΑΡΤΙΟΣ 2009

    T/R+TREE = TROUBLE !

    T/R+TREE = TROUBLE !

    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2013.

    Ιανουάριος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2013

    ΠΟΣΤΕΡ ΦΕΒ 2013

    Hires εδώ

    Μάρτιος 2013

    Χωρίς τίτλο2

    Hires εδώ

    Απρίλιος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Μάϊος 2013

    ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΒΕΓΓΑΛΙΚΩΝ002

    Hires εδώ

    Ιούνιος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2013

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Αύγουστος 2013

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Σεπτέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Οκτώβριος 2013

    cf87cf89cf81ceafcf82-cf84ceafcf84cebbcebf2Hires εδώ

    Νοέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Δεκέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλο1Hires εδώ

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2010.

    Δεκέμβριος 2010


    Νοέμβριος 2010


    Οκτώβριος 2010

    Σεπτέμβριος 2010

    Αύγουστος 2010

    Ιούλιος 2010

    Ιούνιος 2010


    Μάϊος 2010

    Απρίλιος 2010

    Μάρτιος 2010

    Φεβρουάριος 2010

    Ιανουάριος 2010


    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2014.

    Ιανουάριος 2014

    Poster_2014-01Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2014

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Μάρτιος 2014

    Χωρίς τίτλο1Hires εδώ

    Απρίλιος 2014

    Χωρίς τίτλο3Hires εδώ

    Μάϊος 2014

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούνιος 2014

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2014

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Αύγουστος 2014

    Hires εδώ

    Σεπτέμβριος 2014

    Hires εδώ

    Οκτώβριος 2014

    ΠΟΣΤΕΡ ΟΚΤ

    Hires εδώ

    Νοέμβριος 2014

    Hires εδώ

    Δεκέμβριος 2014

    Poster_2014-12

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2011.

    Δεκέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Νοέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Οκτώβριος 2011

    HiRes εδώ

    Σεπτέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Αύγουστος 2011

    HiRes εδώ

    Ιούλιος 2011

    HiRes εδώ

    Ιούνιος 2011

    HiRes εδώ

    Μάϊος 2011

    HiRes εδώ

    Απρίλιος 2011

    HiRes εδώ

    Μάρτιος 2011

    HiRes εδώ

    Φεβρουάριος 2011

    HiRes εδώ

    Ιανουάριος 2011

    HiRes εδώ

    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2015.

    Ιανουάριος 2015

    2015-1 ΠΟΣΤΕΡ1Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2015

    2015-2 POSTERHires εδώ

    Μάρτιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Απρίλιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Μάϊος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούνιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούλιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Αύγουστος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Σεπτέμβριος 2015

    8415961Hires εδώ

    Νοέμβριος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Δεκέμβριος 2015

    keep-calm-and-have-a-safe-flight-45Hires εδώ

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2012.

    Δεκέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Νοέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Οκτώβριος 2012

    Hires εδώ

    Σεπτέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Αύγουστος 2012

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2012

    Hires εδώ

    Ιούνιος 2012

    Hires εδώ

    Μάιος 2012

    Hires εδώ

    Απρίλιος 2012

    Hires εδώ

    Μάρτιος 2012

    Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2012

    Hires εδώ

    Ιανουάριος 2012

    HiRes εδώ

Αρέσει σε %d bloggers: