ΤΙ ΕΧΕΙ ΚΑΘΟΡΙΣΕΙ Η FAA ΓΙΑ ΤΑ ΜΕΑ.

Για την μάλλον ανεξέλεγκτη αλλά και αυξανόμενη χρήση των ΜΕΑ (ειδικά των μικρών ΜΕΑ), όλοι μας λίγο πολύ έχουμε μια ιδέα και άποψη. Ποιος δεν είδε για παράδειγμα σε όλα τα δελτία ειδήσεων το μικρό ΜΕΑ με το εναέριο βίντεο που τράβηξε ένας πολύ έξυπνος οπερατέρ, ή φωτογράφος, του ENA CHANNEL GREECE, και αναρτήθηκε στον λογαριασμό του, με τίτλο Αμφίπολη – Νέα πλάνα από το ελικόπτερο του ENA CHANNEL σε HD. Μια πτήση που πιστεύω ότι δεν είχε κανενός είδους άδεια, ειδικά σε εκείνο τον χώρο και που το μέσο που είχε, έδινε τη δυνατότητα σε όποιον ήθελε να τραβάει ότι ήθελε.

 Στο σημείωμά μας Ορισμένες σκέψεις για τα ΜΕΑ.. #2, είχαμε προσπαθήσει να δώσουμε με λίγα λόγια, το νομικό πλαίσιο που προσπαθεί η Ευρώπη να συγκροτήσει για τις πτήσεις των ΜΕΑ.

Δεν ξέρω (παρακαλώ αν κάποιος ξέρει κάτι επιπλέον, ας το αφήσει στα σχόλια), που έχει φθάσει το θέμα.

Βρήκαμε λοιπόν, στην επίσημη ιστοσελίδα της FAA (που μπορείτε να διαβάσετε εδώ), ένα ενημερωτικό δελτίο που δημοσιεύθηκε στις 6 Ιανουαρίου 2014 και αναλύει τι ακριβώς έχει καθορισθεί για τις πτήσεις των ΜΕΑ, στον εθνικό εναέριο χώρο των ΗΠΑ.

Το βρήκαμε ενδιαφέρον και σας δίνουμε τα κύρια στοιχεία από αυτό.

Χωρίς τίτλο

Τα ΜΕΑ υπάρχουν σε μια μεγάλη ποικιλία σε μορφές και μεγέθη και εξυπηρετούν διάφορους σκοπούς. Το ανάπτυγμα των πτερύγων τους μπορεί να είναι τόσο μεγάλο όσο και ενός αεροσκάφους Boeing 737 και φτάνει σε μέγεθος πολύ μικρό, όσο και ένα ραδιοκατευθυνόμενο αεροπλανάκι. Ανεξάρτητα βέβαια του μεγέθους του, η ευθύνη της ασφαλούς πτήσεως ενός ΜΕΑ ισοκατανένεται και σε αυτόν που διαχειρίζεται τις πτήσεις των ΜΕΑ αλλά και σε αυτόν που διαχειρίζεται τις πτήσεις των επανδρωμένων αεροπορικών μέσων.

Η είσοδος των ΜΕΑ στον εθνικό εναέριο χώρο, λόγω των διαφορετικών στοιχείων πτήσης αυτών, αποτελεί μία πρόκληση και για την FAA αλλά και για όλη την αεροπορική κοινότητα. Οι πτήσεις αυτών πρέπει να ακολουθούν συγκεκριμένα ίχνη, και να στοιχίζονται πάνω σε προσδιορισμένα από ραδιοβοηθήματα σημεία.

ΕΡΓΟ ΚΑΙ ΕΥΘΥΝΕΣ ΤΗΣ FAA

Ένας από τους βασικούς τομείς ευθύνης της FAA είναι η ασφάλεια των πτήσεων. Με βάση αυτό που απορρέει από την αποστολή της, η Υπηρεσία για πρώτη φορά εξουσιοδότησε πτήσεις ΜΕΑ το 1990. Από τότε οι εξουσιοδοτήσεις δίνονται σε περιορισμένο αριθμό χρηστών και κυρίως σε άλλες υπηρεσίες με σοβαρές αποστολές σχετικά με το κοινό καλό, όπως οι επιχειρήσεις δασοπυροσβέσεων, έρευνας και διάσωσης, ενίσχυσης της αστυνόμευσης, ελέγχου των εθνικών συνόρων, στρατιωτικές χρήσεις και εκπαιδεύσεις κ.λπ.

Τα ΜΕΑ πλέον μπορούν να πετούν στον εθνικό εναέριο χώρο, κάτω από πολύ αυστηρά μέτρα και κριτήρια. Οι πτήσεις τους μπορούν να πραγματοποιούνται από ύψη μηδέν πόδια πάνω από το έδαφος μέχρι 50.000 πόδια πάνω από αυτό, ανάλογα με τον τύπο του ΜΕΑ. Όμως δεν εξουσιοδοτούνται πτήσεις σε εναέριους χώρους Κλάσεως Β, που είναι όλοι οι εναέριοι χώροι πάνω από τις κυριότερες κατοικημένες περιοχές, λόγω της μεγάλης αεροπορικής δραστηριότητας επανδρωμένων πτήσεων (αεροδρόμια κλπ).

Υπάρχουν δύο τρόποι για να πάρει κανείς εξουσιοδότηση για πτήση ΜΕΑ, από την FAA. Ο ένας είναι να πάρει κανείς πιστοποιητικό αεροπλοϊμότητας για πειραματικό ΜΕΑ (experimental airworthiness certificate) και αυτό ισχύει για ΜΕΑ του ιδιωτικού τομέα και ο άλλος να πάρει Certificate of Authorization (COA) και αυτό ισχύει για τα ΜΕΑ των δημοσίων και Πολιτειακών Οργανισμών. Προγραμματισμένες πτήσεις ΜΕΑ πάνω από κατοικημένες περιοχές, απαγορεύονται.

ΠΤΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΜΕΑ.

Αυτά για να πετάνε νόμιμα πρέπει να διαθέτουν πιστοποιητικό αεροπλοϊμότητας πειραματικού αεροσκάφους. Το πιστοποιητικό αυτό απαγορεύει στα ΜΕΑ να μεταφέρουν ανθρώπους και υλικά, να ενοικιάζονται ή η πτήση τους να αμείβεται για τον οποιονδήποτε λόγο. Το πιστοποιητικό αυτό, από την άλλη πλευρά, δίνει τη δυνατότητα στα ΜΕΑ να πετάνε για σκοπούς δοκιμών για την ανάπτυξή τους, για επιδείξεις και για εκπαίδευση των επίγειων χειριστών τους. Στη παρούσα φάση η FAA συνεργάζεται στενά με τους κατασκευαστές ή/και χρήστες ΜΕΑ, για την κατάρτιση μιας καλύτερης διαδικασίας απόκτησης πιστοποιητικού αεροπλοϊμότητας πειραματικού αεροσκάφους.

ΠΤΗΣΕΙΣ ΜΕΑ ΠΟΥ ΑΝΗΚΟΥΝ ΣΕ ΔΗΜΟΣΙΟ ΦΟΡΕΑ.

Canadian-Heron-UAV

Τέτοιου είδους πτήσεις σήμερα νοούνται οι πτήσεις ΜΕΑ, των Ενόπλων Δυνάμεων, των διαφόρων οργανισμών επιβολής του νόμου (αστυνομία FBI κ.λπ), των οργανισμών καταπολέμησης πυρκαγιών, αντιμετώπισης φυσικών καταστροφών, επιτήρησης συνόρων και άλλου είδους επιχειρήσεις.

Για να μπορέσει λοιπόν κάποιος από τους παραπάνω οργανισμούς να πετάξει νόμιμα ένα ΜΕΑ πρέπει να ζητήσει από την FAA ένα Certificate of Authorization (COA).

Στη διεύθυνση αυτή (https://www.eff.org/files/filenode/20120416_faa_drones_coa_0.pdf) μπορεί κανείς να δει όσα COA έχει εκδώσει μέχρι σήμερα η FAA, ποια είναι ενεργά και ποια όχι.

Στο COA καθορίζεται στον ενδιαφερόμενο οργανισμό, ένας συγκεκριμένος εναέριος χώρος, ή αριθμός περιοχών πτήσεων, μέσα στον/στους οποίους θα μπορεί να πετά τα ΜΕΑ του.

Στη διεύθυνση αυτή (http://www.psl.nmsu.edu/The%20UAS%20Flight%20Test%20Center) μπορούμε να δούμε το περιεχόμενο μιας COA που έχει δοθεί στο Πανεπιστήμιο της Πολιτείας New Mexico.

Σημείωση ΑΑ

Με λίγα λόγια έστω και δημόσιος οργανισμός εξουσιοδοτείται να πετά σε συγκεκριμένο χώρο, να έχει επαφή με την πλησιέστερη αρχή ΕΕΚ, να διαθέτει transponder, στα ΜΕΑ του και πολλά άλλα που υποχρεώνουν τον οργανισμό, να δρα μέσα σε αεροπορικά πλαίσια, έστω και αν δεν είχε μέχρι την απόφαση να χρησιμοποιήσει ΜΕΑ, καμία σχέση με τον αέρα. Πάντως επειδή η σημερινή τεχνολογία των ΜΕΑ δεν μπορεί να υλοποιήσει την αρχή των VFR πτήσεων, το να ‘’βλέπουν και να αποφεύγουν’’ δηλαδή τα όποια άλλα ιπτάμενα μέσα, απαιτείται από τον χρήστη του ΜΕΑ, να έχει ή ένα επανδρωμένο εναέριο μέσο, ως εναέριο παρατηρητή, όταν θα πετά ή έναν επίγειο παρατηρητή που θα παρακολουθεί την εξέλιξη της πτήσεως του ΜΕΑ.

ΠΤΗΣΕΙΣ ΜΙΚΡΩΝ ΜΕΑ

Scout_Flyer_P3S_path

Το 2012, επετράπη μετά από σύμφωνο γνώμη του Αμερικανικού Κογκρέσου, η χορήγηση αδείας στις υπηρεσίας δημόσιας ασφαλείας για πτήσεις μικρών ΜΕΑ με μικτό βάρος 4,4 λίβρες και μικρότερο, κάτω από συγκεκριμένους περιορισμούς. Αυτοί είναι, η πτήση των μικρών ΜΕΑ να είναι πάντα σε οπτική επαφή του χειριστή, να είναι σε ύψος μικρότερο των 400 ποδών πάνω από το έδαφος, μόνο κατά τη διάρκεια της ημέρας, μόνο εντός μη ελεγχόμενου εναέριου χώρου ( χώρος Κλάσεως G) και σε απόσταση πάνω από 5 μίλια από το πλησιέστερο αεροδρόμιο ή άλλη περιοχή με αεροπορικές δραστηριότητες.

ΠΤΗΣΕΙΣ ΑΕΡΟΜΟΝΤΕΛΩΝ

Η χρησιμοποίηση του εναέριου χώρου, για πτήσεις αερομοντέλων, καλύπτεται από τον κανονισμό της FAA FAA Advisory Circular 91-57, σύμφωνα με τον οποίον οι πτήσεις αυτές περιορίζονται κάτω από τα 400 πόδια πάνω από το έδαφος και μακρυά από την εναέρια κυκλοφορία και τα αεροδρόμια.

Σημείωση ΑΑ

Αυτά τα γενικά, για ό,τι ισχύει στις ΗΠΑ.

Θα επανέλθουμε, μόλις συγκεντρώσουμε τα οριστικά ισχύοντα στην ΕΕ και σε μας.

 

ΥΓ

Βλέπε και το άρθρο NTSB ruling strengthens FAA enforcement power on UAVs

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2009.

    Δεκέμβριος 2009

    Νοέμβριος 2009

    FOD 2009_11

    Οκτώβριος 2009

    HUMAN FACTOR

    Σεπτέμβριος 2009

    DAZZLERS 1

    Αύγουστος 2009

    dynamic rollover poster greeka

    ΙΟΥΛΙΟΣ 2009

    ΕΙΣΑΙ ΤΟΣΟ ΧΑΖΟΣ ΟΣΟ ΦΑΙΝΕΣΑΙ..!!!

    ΕΙΣΑΙ ΤΟΣΟ ΧΑΖΟΣ ΟΣΟ ΦΑΙΝΕΣΑΙ..!!!

    ΙΟΥΝΙΟΣ 2009

    ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑΣ ΑΕΡ. ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ

    ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑΣ ΑΕΡ. ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ

    ΜΑΪΟΣ 2009

    ΚΑΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

    ΚΑΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

    ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2009

    Η ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΤΩΝ 12.

    Η ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΤΩΝ 12.

    ΜΑΡΤΙΟΣ 2009

    T/R+TREE = TROUBLE !

    T/R+TREE = TROUBLE !

    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2013.

    Ιανουάριος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2013

    ΠΟΣΤΕΡ ΦΕΒ 2013

    Hires εδώ

    Μάρτιος 2013

    Χωρίς τίτλο2

    Hires εδώ

    Απρίλιος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Μάϊος 2013

    ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΒΕΓΓΑΛΙΚΩΝ002

    Hires εδώ

    Ιούνιος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2013

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Αύγουστος 2013

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Σεπτέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Οκτώβριος 2013

    cf87cf89cf81ceafcf82-cf84ceafcf84cebbcebf2Hires εδώ

    Νοέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Δεκέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλο1Hires εδώ

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2010.

    Δεκέμβριος 2010


    Νοέμβριος 2010


    Οκτώβριος 2010

    Σεπτέμβριος 2010

    Αύγουστος 2010

    Ιούλιος 2010

    Ιούνιος 2010


    Μάϊος 2010

    Απρίλιος 2010

    Μάρτιος 2010

    Φεβρουάριος 2010

    Ιανουάριος 2010


    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2014.

    Ιανουάριος 2014

    Poster_2014-01Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2014

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Μάρτιος 2014

    Χωρίς τίτλο1Hires εδώ

    Απρίλιος 2014

    Χωρίς τίτλο3Hires εδώ

    Μάϊος 2014

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούνιος 2014

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2014

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Αύγουστος 2014

    Hires εδώ

    Σεπτέμβριος 2014

    Hires εδώ

    Οκτώβριος 2014

    ΠΟΣΤΕΡ ΟΚΤ

    Hires εδώ

    Νοέμβριος 2014

    Hires εδώ

    Δεκέμβριος 2014

    Poster_2014-12

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2011.

    Δεκέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Νοέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Οκτώβριος 2011

    HiRes εδώ

    Σεπτέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Αύγουστος 2011

    HiRes εδώ

    Ιούλιος 2011

    HiRes εδώ

    Ιούνιος 2011

    HiRes εδώ

    Μάϊος 2011

    HiRes εδώ

    Απρίλιος 2011

    HiRes εδώ

    Μάρτιος 2011

    HiRes εδώ

    Φεβρουάριος 2011

    HiRes εδώ

    Ιανουάριος 2011

    HiRes εδώ

    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2015.

    Ιανουάριος 2015

    2015-1 ΠΟΣΤΕΡ1Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2015

    2015-2 POSTERHires εδώ

    Μάρτιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Απρίλιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Μάϊος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούνιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούλιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Αύγουστος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Σεπτέμβριος 2015

    8415961Hires εδώ

    Νοέμβριος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Δεκέμβριος 2015

    keep-calm-and-have-a-safe-flight-45Hires εδώ

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2012.

    Δεκέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Νοέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Οκτώβριος 2012

    Hires εδώ

    Σεπτέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Αύγουστος 2012

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2012

    Hires εδώ

    Ιούνιος 2012

    Hires εδώ

    Μάιος 2012

    Hires εδώ

    Απρίλιος 2012

    Hires εδώ

    Μάρτιος 2012

    Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2012

    Hires εδώ

    Ιανουάριος 2012

    HiRes εδώ

Αρέσει σε %d bloggers: