Ορισμένες σκέψεις για τα ΜΕΑ.. #2

Για τα ΜΗ ΕΠΑΝΔΡΩΜΕΝΑ ΑΕΡΟΧΗΜΑΤΑ, έχουμε αφιερώσει πολλά σημειώματα.
Αν κάποιος θελήσει (και έχει την υπομονή) να τα διαβάσει αρκεί να στη κεντρική σελίδα του ιστολογίου, στα αριστερά κάτω από τη λέξη ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΡΘΡΩΝ να βάλει το ποντίκι του και να επιλέξει τη κατηγορία Μ.Ε.Α. Θα του προβληθούν όλα τα σημειώματα που έχουν σχέση με το θέμα.
Αξίζει να διευκρινίσουμε ότι σε όλα μας τα σημειώματα, μιλάμε για την στρατιωτική χρήση των ΜΕΑ.
Μόνο σε ένα από αυτά, γραμμένο τον Νοε 2013, το ‘’ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΟΥ Μ.Ε.Α’’, γράφαμε κάτι με το οποίο θα κάνουμε την εισαγωγή στο σημερινό μας σημείωμα.

Δίκαια ή άδικα, τα μη επανδρωμένα αεροσκάφη έχουν μια αρνητική φήμη. Αλλά είναι σχεδόν βέβαιο ότι ήρθαν για να μείνουν, έτσι ενώ συνεχίζουμε να έχουμε- και καλώς – μια δυσπιστία λόγω των τρομερών τρόπων που αυτά χρησιμοποιούνται, ας μην ξεχνάμε όμως, ότι κάνουν και πολύ εντυπωσιακά πράγματα.

Σήμερα λοιπόν, σκοπεύω να δώσω και μια άλλη διάσταση στα ΜΕΑ, (ή αν θέλετε Drones), όπως τα βλέπω να εξελίσσονται….

Ας θυμηθούμε τι έγινε στις 9 και 10 Οκτ 2014 πάνω από το ΥΕΘΑ, όπου Συναγερμός έχει σημάνει εκ νέου στο υπουργείο Εθνικής Άμυνας και την ΕΛ.ΑΣ., από την εναέρια παρακολούθηση με τηλεκατευθυνόμενο ελικοπτεράκι, των εγκαταστάσεων και του στρατοπέδου «Παπάγος».

Βέβαια, όπως έχει διατυπωθεί από το 2010, σε Ευρωπαϊκό επίπεδο κατά τη διάρκεια της European High Level UAS Conference (και το γράψαμε αναλυτικά στο σημείωμά μας European High Level UAS Conference (τι ειπώθηκε).) :

Σε ότι αφορά στις υφιστάμενες οδηγίες και κανονισμούς πτήσης και διαχείρισης των ΜΕΑ, (ο Alexander WEIS, Chief Executive της European Defense Agency) παραδέχθηκε ότι δεν υπάρχουν κανονισμοί και διαδικασίες πτήσεως και ελέγχου των ΜΕΑ. Οι πτήσεις τους, όπου αυτές γίνονται στον εναέριο ευρωπαϊκό χώρο, γίνονται με ειδικές άδειες και για συγκεκριμένους εναέριους χώρους. Τόνισε τέλος ότι είναι μεγάλη ανάγκη όλες αυτές οι κανονιστικές ελλείψεις να διορθωθούν και να τυποποιηθούν οι διαδικασίες πτήσεως και των στρατιωτικών και των πολιτικών ΜΕΑ.

Σε ότι αφορά στο απαιτούμενο πλέγμα κανονιστικών διατάξεων, για την ενσωμάτωση των ΜΕΑ, στον Ευρωπαϊκό εναέριο χώρο, τονίσθηκε (από την κυρία Anna Masutti του Πανεπιστημίου της Μπολόνια),ότι:

Υπάρχουν λίγες κανονιστικές διατάξεις για τα ΜΕΑ, όπως :

  • το άρθρο 8 της Συμβάσεως του Σικάγου του 1944, που προβλέπεται η απαγόρευση μη εξουσιοδοτημένων πτήσεων ΜΕΑ, πάνω από τον εναέριο χώρο των μελών που υπόγραψαν τη σύμβαση.
  • Κατά συνέπεια, πριν να χορηγηθεί άδεια πτήσης για ένα ΜΕΑ, αυτό πρέπει να είναι σύμφωνο προς τις απαιτήσεις αξιοπλοΐας, να είναι πιστοποιημένο και να καλύπτει τους σχετικούς κανόνες ασφαλείας πτήσεων.
  • Στην Ευρώπη χρειαζόμαστε μια νομοθεσία που να καλύπτει όλα τα στοιχεία, της αξιοπλοΐας, της πιστοποίησης, της εκπαίδευσης των πιλότων και της χορήγησης αδειών πτητικής εκμεταλλεύσεως.
  • Διευκρίνισε ότι ήδη οι Ομάδες εργασίας της ΕΕ για τα ΜΕΑ, έχουν προτείνει ότι όλες αυτές οι διαδικασίες πρέπει να εφαρμοσθούν στα ΜΕΑ, σε αυστηρότητα όσο και η αντίστοιχη για τα επανδρωμένα πτητικά μέσα.
  • Τόνισε ότι λαμβάνοντας υπόψη την πολυπλοκότητα των μη επανδρωμένων εναέριων συστημάτων, είναι εξαιρετικά σημαντικό να γίνει σαφής διάκριση μεταξύ του προσώπου που έχει την αρμοδιότητα να διευθύνει μια πτήση (Διοικητής του ΜΕΑ) και είναι υπεύθυνος για τη λειτουργία του αεροσκάφους, σύμφωνα με τους κανόνες του αέρα και της νομικής οντότητας που χειρίζεται το ΜΕΑ (Χειριστής του ΜΕΑ).
  • Σημείωσε ότι σήμερα είναι γενικά αποδεκτό ότι ένα ΜΕΑ πρέπει να θεωρηθεί ως μια ενιαία οντότητα. Σύμφωνα όμως με αυτή την έννοια, οι αρμοδιότητες και οι ευθύνες του Διοικητή του ΜΕΑ και του Χειριστή του ΜΕΑ πρέπει να διευκρινισθούν πλήρως.
  • Κατέληξε δε ότι η ευθύνη για τις ζημίες που θα προκληθούν στην επιφάνεια του εδάφους, ή στον αέρα, από ένα αεροπορικό ατύχημα ΜΕΑ, θα πρέπει να αποδίδονται στον φορέα εκμετάλλευσης του ΜΕΑ και όχι μεμονωμένα σε κάποιο από τα δύο παραπάνω άτομα.

Άρα η δυνατότητα ελέγχου, των πτήσεων των ιδιωτικών ΜΕΑ, είναι επί του παρόντος, ελαφρώς (είθε να κάνω λάθος), ανύπαρκτη.

Απόδειξη, το συμβάν πάνω από το Στρατόπεδο ΠΑΠΑΓΟΥ, αλλά και η μεγάλη προβολή που είχε, το εναέριο βίντεο που τράβηξε ένας πολύ έξυπνος οπερατέρ, ή φωτογράφος, του ENA CHANNEL GREECE, και αναρτήθηκε στον λογαριασμό του, με τίτλο Αμφίπολη – Νέα πλάνα από το ελικόπτερο του ENA CHANNEL σε HD. Μια πτήση που πιστεύω ότι δεν είχε κανενός είδους άδεια, ειδικά σε εκείνο τον χώρο και που το μέσο που είχε, έδινε τη δυνατότητα σε όποιον ήθελε να τραβάει ότι ήθελε.

Και επειδή Αγορά drone εξετάζει η αστυνομία, που θα πρέπει να πετάει, χαμηλά και πάνω από τον αστικό ή τουλάχιστον τον ημιαστικό ιστό, αλλά και
Επειδή η απόκτηση ενός drone (μαζί με την κάμερά του), είναι πανεύκολη και σχετικά οικονομική, από 370 ευρώ έως 1000 ευρώ, τα πράγματα γίνονται ακόμη πιο δύσκολα σε ότι αφορά στον έλεγχο των πτήσεων τέτοιου είδους ΜΕΑ.
Εξάλλου είναι σίγουρο ότι το θέμα απασχολεί, εκτός από την ΕΕ και τις ΗΠΑ, που ήδη έχουν ένα σχετικό κανονιστικό πλαίσιο πτήσης ιδιωτικών drones, που το παραθέτουμε παρακάτω:

Επί του παρόντος, ΜΕΑ πολιτικού φορέα, μπορούν να έχουν πρόσβαση στον εθνικό εναέριο χώρο (ΕΕΧ) των ΗΠΑ, εάν διαθέτουν ένα ειδικό πιστοποιητικό αξιοπλοΐας.
Η FAA κάνει προσπάθειες για να μπορέσουν τα μικρά ΜΕΑ να επιχειρούν με λιγότερους περιορισμούς, σε ορισμένα τμήματα του ΕΕΧ των ΗΠΑ.

Σχετικό όμως είναι και το άρθρο της ιστοσελίδας GCN, με τίτλο Researchers pilot air traffic control system for drones που αντανακλά αλλά και περιγράφει το πρόβλημα. Λέει το άρθρο:

Η NASA με βάση την εκτίμηση της FAA ότι μέχρι το τέλος του 2018, θα πετούν νόμιμα στον αμερικανικό εναέριο χώρο σχεδόν 7.500 χιλιάδες ΜΕΑ, συνεργάζεται με σχετικές εταιρείες για να αναπτύξει ένα σύστημα διαχείρισης της εναέριας κυκλοφορίας των drones που πετούν σε πολύ χαμηλά ύψη του εμπορικού εναέριου χώρου. Η μεγαλύτερη πρόκληση είναι πιο θα είναι το είδος της τεχνολογίας εκείνο που θα επιτρέψει την διασύνδεση των drones με τις υπηρεσίες ΕΕΚ.
Το πρωτότυπο που σήμερα εξετάζεται, βασίζεται στο διαδίκτυο και θα δίνει στους χειριστές των drones πληροφορίες σχετικά με τα εμπόδια (φυσικά αλλά και εμπόδια καιρού) με βάση βέβαια το υποβληθέν σχέδιο πτήσης του ΜΕΑ.

Αν κάποιος επισκεφθεί την ιστοσελίδα της FAA, θα δει ότι έχει ειδική σελίδα για τα Unmanned Aircraft Systems, με πλήθος χρήσιμων πληροφοριών.

drones

Μέχρι λοιπόν να βγει ο Ευρωπαϊκός Κανονισμός, και για να αποφύγουμε δύσκολες έως και επικίνδυνες περιπτώσεις, όπως αυτές που αναφέραμε στην αρχή, μπορούμε σε εθνικό πλαίσιο να κάνουμε :

  • ότι κάνουν οι Ηνωμένες Πολιτείες, καθορίζοντας έστω και προσωρινά, όλα ή όσα κριθούν ότι καλύπτουν την ασφάλεια πτήσεων και όχι μόνο και
  • κηρύσσοντας ως απαγορευμένες περιοχές εθνικού ενδιαφέροντος, περιοχές μέσα στον αστικό ιστό των πόλεων (αλλά και άλλων περιοχών) και όποιος θέλει να πετάξει για το χόμπι ή το ‘’χόμπι’’ του τo drone, να ξέρει ότι έχει και τις ανάλογες, ευθύνες, υποχρεώσεις, συνέπειες.

Το θέμα είναι πολύ σοβαρό και όχι μόνο από τη πλευρά της ασφάλειας των πτήσεων.

Advertisements
Comments
One Response to “Ορισμένες σκέψεις για τα ΜΕΑ.. #2”
Trackbacks
Check out what others are saying...
  1. Ο/Η Ορισμέν&epsil... λέει:

    […] Για τα ΜΗ ΕΠΑΝΔΡΩΜΕΝΑ ΑΕΡΟΧΗΜΑΤΑ, έχουμε αφιερώσει πολλά σημειώματα. Αν κάποιος θελήσει (και έχει την υπομονή) να τα διαβάσει αρκεί να στη κεντρική σελίδα του ιστολογίου, στα αριστερά κάτω από τη λ…  […]



Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2009.

    Δεκέμβριος 2009

    Νοέμβριος 2009

    FOD 2009_11

    Οκτώβριος 2009

    HUMAN FACTOR

    Σεπτέμβριος 2009

    DAZZLERS 1

    Αύγουστος 2009

    dynamic rollover poster greeka

    ΙΟΥΛΙΟΣ 2009

    ΕΙΣΑΙ ΤΟΣΟ ΧΑΖΟΣ ΟΣΟ ΦΑΙΝΕΣΑΙ..!!!

    ΕΙΣΑΙ ΤΟΣΟ ΧΑΖΟΣ ΟΣΟ ΦΑΙΝΕΣΑΙ..!!!

    ΙΟΥΝΙΟΣ 2009

    ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑΣ ΑΕΡ. ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ

    ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑΣ ΑΕΡ. ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ

    ΜΑΪΟΣ 2009

    ΚΑΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

    ΚΑΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

    ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2009

    Η ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΤΩΝ 12.

    Η ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΤΩΝ 12.

    ΜΑΡΤΙΟΣ 2009

    T/R+TREE = TROUBLE !

    T/R+TREE = TROUBLE !

    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2013.

    Ιανουάριος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2013

    ΠΟΣΤΕΡ ΦΕΒ 2013

    Hires εδώ

    Μάρτιος 2013

    Χωρίς τίτλο2

    Hires εδώ

    Απρίλιος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Μάϊος 2013

    ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΒΕΓΓΑΛΙΚΩΝ002

    Hires εδώ

    Ιούνιος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2013

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Αύγουστος 2013

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Σεπτέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Οκτώβριος 2013

    cf87cf89cf81ceafcf82-cf84ceafcf84cebbcebf2Hires εδώ

    Νοέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Δεκέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλο1Hires εδώ

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2010.

    Δεκέμβριος 2010


    Νοέμβριος 2010


    Οκτώβριος 2010

    Σεπτέμβριος 2010

    Αύγουστος 2010

    Ιούλιος 2010

    Ιούνιος 2010


    Μάϊος 2010

    Απρίλιος 2010

    Μάρτιος 2010

    Φεβρουάριος 2010

    Ιανουάριος 2010


    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2014.

    Ιανουάριος 2014

    Poster_2014-01Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2014

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Μάρτιος 2014

    Χωρίς τίτλο1Hires εδώ

    Απρίλιος 2014

    Χωρίς τίτλο3Hires εδώ

    Μάϊος 2014

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούνιος 2014

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2014

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Αύγουστος 2014

    Hires εδώ

    Σεπτέμβριος 2014

    Hires εδώ

    Οκτώβριος 2014

    ΠΟΣΤΕΡ ΟΚΤ

    Hires εδώ

    Νοέμβριος 2014

    Hires εδώ

    Δεκέμβριος 2014

    Poster_2014-12

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2011.

    Δεκέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Νοέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Οκτώβριος 2011

    HiRes εδώ

    Σεπτέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Αύγουστος 2011

    HiRes εδώ

    Ιούλιος 2011

    HiRes εδώ

    Ιούνιος 2011

    HiRes εδώ

    Μάϊος 2011

    HiRes εδώ

    Απρίλιος 2011

    HiRes εδώ

    Μάρτιος 2011

    HiRes εδώ

    Φεβρουάριος 2011

    HiRes εδώ

    Ιανουάριος 2011

    HiRes εδώ

    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2015.

    Ιανουάριος 2015

    2015-1 ΠΟΣΤΕΡ1Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2015

    2015-2 POSTERHires εδώ

    Μάρτιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Απρίλιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Μάϊος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούνιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούλιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Αύγουστος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Σεπτέμβριος 2015

    8415961Hires εδώ

    Νοέμβριος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Δεκέμβριος 2015

    keep-calm-and-have-a-safe-flight-45Hires εδώ

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2012.

    Δεκέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Νοέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Οκτώβριος 2012

    Hires εδώ

    Σεπτέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Αύγουστος 2012

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2012

    Hires εδώ

    Ιούνιος 2012

    Hires εδώ

    Μάιος 2012

    Hires εδώ

    Απρίλιος 2012

    Hires εδώ

    Μάρτιος 2012

    Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2012

    Hires εδώ

    Ιανουάριος 2012

    HiRes εδώ

Αρέσει σε %d bloggers: