ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΤΟΛΟ ΕΠΙΘΕΤΙΚΩΝ Ε/Π ΤΗΣ ΒΡΕΤΑΝΙΚΗΣ ΑΕΡ. ΣΤΡΑΤΟΥ.

ΓΕΝΙΚΑ

Το ΗΒ αγόρασε 67 ελικόπτερα Apache και τους έδωσε τη κωδική ονομασία WAH64D Apache AH.1

Τα πρώτα 8 κατασκευάσθηκαν στις εγκαταστάσεις της Boeing στη Mesa της Αριζόνα, και στάλθηκαν στο ΗΒ από τον Σεπτέμβριο του 1998, πριν ακόμη αρχίσει η συναρμολόγηση των υπόλοιπων 59 στην εταιρεία Westland μετά από άδεια που έδωσε η Boeing. Το πακέτο της αγοράς των 67 ΕΕ/Π περιελάμβανε και 68 Longbow fire control ραντάρ, 1 εξομοιωτή πλήρης κίνησης, 4 εξομοιωτές γραφείου και 2 εξομοιωτές εκστρατείας.

Τα 67 αυτά ΕΕ/Π, είχε σχεδιασθεί να επανδρώσουν:

48 ΕΕ/Π τις Μονάδες πρώτης γραμμής

8 για εκπαίδευση

9 για εφεδρεία

1 για δοκιμές συστημάτων που θα βρίσκονταν στο στάδιο ανάπτυξης (πχ δοκιμές του fire control ραντάρ της Westinghouse)

1 για το σχολείο Δοκιμαστών.

Η πραγματικότητα όμως είχε άλλες εξελίξεις.

Το 2011, τα ΕΕ/Π που χρησιμοποιούνταν για εκπαίδευση ήταν 13.

Το 2012, ένα ΕΕ/Π διαγράφηκε ως καταστραμμένο μετά από μια πολύ βαριά προσγείωση, μειώνοντας έτσι τον συνολικό αριθμό στα 66 ΕΕ/Π.

Η διαθεσιμότητα το 2013, λόγω και της έντονης χρησιμοποίησης των ΕΕ/Π στην Επιχείρηση Herrick, έφθασε πολύ χαμηλά και υπήρχαν μόνο 38 ΕΕ/Π FMC στις Μονάδες πρώτης γραμμής και στις Μονάδες που εκπαίδευαν νέους χειριστές.

Αλλά ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή.

aac-4RegtAACBadge284px aac-3RegtAACBadge284px

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Στις παραπάνω εικόνες φαίνονται, το σήμα του 4ου Συντάγματος ΕΕ/Π αριστερά και του 3ου δεξιά, τα οποία τοποθετούνται στον μπερέ, στη θέση που εμείς τοποθετούμε το Εθνόσημο.

Η δύναμη των ΕΕ/Π της Βρετανικής Αεροπορίας Στρατού, έχει έδρα το Wattisham Airfield και αποτελείτο από δύο Συντάγματα ΕΕ/Π, το 3ο Σύνταγμα ΕΕ/Π και το 4ο Σύνταγμα ΕΕ/Π, που το κάθε ένα είχαν από τρία ΤΕΕΠ.

Και τα δύο Συντάγματα με σύνολο έξη ΤΕΕΠ εξοπλισμένα με ΕΕ/Π Apache WAH64D, ανήκουν στην 16 Air Assault Brigade.

Καθόλη τη διάρκεια της Επιχείρησης Herrick, τα Συντάγματα αυτά είχαν μια συνεχή παρουσία στο Αφγανιστάν, εναλλασσόμενα σε ένα διετή κύκλο, με το ένα να αναλαμβάνει για ένα χρόνο τις επιχειρήσεις στο Αφγανιστάν και το άλλο τον ίδιο χρόνο να καλύπτει όλες τις ανάγκες σε ΕΕ/Π στη μητροπολιτική Βρετανία.

aac-2013apacheIllustrious600px

Για παράδειγμα, στο έτος που το ένα από τα δύο συντάγματα αναλάμβανε τις επιχειρήσεις, κάλυπτε μια περίοδο 12 μηνών, αναπτύσσοντας ένα από τα τρία του ΤΕΕΠ, στο Αφγανιστάν για περίοδο 4 μηνών, το άλλο Σύνταγμα παρείχε υποστηρικτικό ρόλο, στις διάφορες ασκήσεις και συνεκπαιδεύσεις Μονάδων στην Βρετανία, αλλά και συμμετείχε σε πολεμικές επιχειρήσεις εκτός του Αφγανιστάν, όπως η Επιχείρηση Ellamy το 2011 στην Λιβύη.

Εδώ θα πρέπει να διευκρινίσουμε ότι από τα τρία ΤΕΕΠ, του Συντάγματος που αναλάμβανε τον ρόλο υποστήριξης, το ένα χρησιμοποιούνταν ως ΤΕΕΠ εκπαίδευσης νέων χειριστών στον τύπο για όλη τη δύναμη των χειριστών επιθετικών Ε/Π, την λειτουργία του αεροδρομίου Wattisham, αλλά και τις επιπλέον εκπαιδευτικές ανάγκες που δημιουργούνταν από την τρέχουσα επιχειρησιακή πραγματικότητα, όπως ήταν οι εκπαιδεύσεις σε από-προσνηώσεις, απαραίτητες για την επιχείρηση Ellamy.

Με αυτήν λοιπόν την οργάνωση, είχαμε ένα μοντέλο 5+1 ΤΕΕΠ, πέντε δηλαδή ΤΕΕΠ, επιχειρησιακών και ενός ΤΕΕΠ εκπαιδεύσεως.

 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΝΑΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΒΡΕΤΑΝΙΚΟΥ ΣΤΡΑΤΟΥ ‘’ARMY 2020’’

ARMY 2020 16 AIR ASSAULT BRIGADE

Όλα αυτά μέχρι τον Ιούλιο του 2013 που δημοσιεύθηκε η αναδιοργάνωση του Βρετανικού Στρατού με την ονομασία ARMY 2020 που μπορείτε να την διαβάσετε εδώ και να δείτε μια σύντομη ενημέρωση εδώ.

Σύμφωνα λοιπόν με την αναδιοργάνωση, και σε ότι αφορά στον στόλο των επιθετικών Ε/Π, το υπάρχον μοντέλο του 5+1 αλλάζει και μεταπίπτει σε μοντέλο 4+1. Με το 3ο Σύνταγμα ΕΕ/Π να έχει πάλι τρία ΤΕΕΠ, αλλά το 4ο Σύνταγμα πλέον έχει δύο ΤΕΕΠ, με την δύναμη του προσωπικού αλλά και των ΕΕ/Π του ενός ΤΕΕΠ που καταργήθηκε να μοιράζονται στα άλλα πέντε, με αποτέλεσμα, κάθε ένα ΤΕΕΠ, από τα πέντε, που μέχρι τώρα είχε οκτώ ΕΕ/Π, να έχει από δώδεκα. (Βέβαια εδώ να πούμε ότι η διαθεσιμότητα δεν πιστεύουμε να είναι κάτι παραπάνω από 9 με 10 ΕΕ/Π ανά ΤΕΕΠ).

Army Air Corps restructure by mothballing 654 Squadron today ( 8th July 2014 )

Το ΤΕΕΠ που καταργήθηκε, είναι το 654 ΤΕΕΠ (654 Squadron το ονομάζουνε οι Βρετανοί), η τελετή απενεργοποίησης έγινε στις 8 Ιουλίου 2014 και πολλά από τα στοιχεία της απενεργοποίησης μπορούμε να βρούμε εδώ.

12022801ax-2

Σύμφωνα με την αναδιοργάνωση ARMY 2020:

  • Ένα ΤΕΕΠ του Συντάγματος που θα είναι σε άμεση ετοιμότητα για ένα χρόνο θα αναλαμβάνει τον ρόλο της υποστήριξης της Αμφίβιας Δύναμης Άμεσης Αντίδρασης.
  • Η εναλλαγή στις ετοιμότητες των δύο Συνταγμάτων δεν αλλάζει και παραμένει όπως την έχουμε περιγράψεις παραπάνω (ένα Σύνταγμα άμεσης ετοιμότητας και ένα σε ρόλο υποστήριξης).

Σύμφωνα με το συμβόλαιο υποστήριξης του στόλου των ΕΕ/Π που υπέγραψε το Βρετανικό ΥΕΘΑ με την κατασκευάστρια εταιρεία AgustaWestland, ο αριθμός των ΕΕ/Π αναμένεται να μειωθεί από 66 σε 50, γεγονός που διασταυρώνεται και από την γραπτή απάντηση του ΥΦΕΘΑ, εδώ.

bilde

(UK Defence Ministry)

Η εμπλοκή της Βρετανικής Αερ. Στρατού στην Επιχείρηση Herrick πρόκειται να σταματήσει στα τέλη του 2014. Το πρόγραμμα αναδιοργάνωσης έχει ξεκινήσει στα μέσα του 2014 και θα ολοκληρωθεί μέχρι τα μέσα-τέλος του 2015 (ARMY 2020 σελ 15).

ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ (ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ;) ΤΩΝ ΕΛΙΚΟΠΤΕΡΩΝ WAH64D Apache AH.1

Ένα από τα μεγαλύτερα θέματα που απασχολεί την Βρετανική Αερ. Στρατού είναι το μέλλον και το είδος της αναβάθμισης των επιθετικών της ελικοπτέρων, WAH64D Apache AH.1, τα οποία είναι στα βασικά τους, ίδια με το αμερικάνικο μοντέλο AH-64D Block I που όμως θα πάψει να συντηρείται αλλά και να υπάρχει στον Αμερικανικό στόλο από το 2017 και μετά.

Τα WAH64D Apache AH.1, μέχρι σήμερα έχουν συνολικά 150.000 ώρες πτήσεως, και το σημαντικότερο είναι ότι το 40% των ετήσιων ωρών πτήσεως είναι πτήσεις σε ενεργό επιχειρησιακό περιβάλλον.

Επί του παρόντος, το Βρετανικό ΥΕΘΑ έχει υπογράψει με την εταιρεία AgustaWestland ένα πρόγραμμα (που το ονομάζει capability sustainment program-CSP) που στην ουσία είναι η σε όλα τα επίπεδα υποστήριξη και συντήρηση του στόλου των ελικοπτέρων Apache AH Mk.1, το οποίο ολοκληρώνεται τον Μάρτιο του 2019 και το οποίο θα δώσει ζωή στα ελικόπτερα μέχρι το 2040.

Η Βρετανική Αερ. Στρατού, θέλει η αναβάθμιση να φθάσει στα επίπεδα του Apache AH-64E (Block III), αλλά μένει να δούμε αν αναβαθμισθούν και τα 66, ή μόνο τα 50 που αναφέρονται στο σχέδιο αναδιοργάνωσης ARMY 2020, ή τέλος πάντων ποια θα είναιη τελική απόφαση.

Οι ΗΠΑ ξέρουμε ότι αναβαθμίζει όλα της τα Apache στο επίπεδο Block III, αλλά έχει παραγγείλει και την κατασκευή νέων σε αυτό το επίπεδο, γεγονός που θα έχει ως αποτέλεσμα τα Ε/Π του Block I, σε κάποια στιγμή να πάψουν να υπάρχουν στον αμερικάνικο στόλο.

Μια λύση για τη Βρετανική Α.Σ μπορεί να είναι να μη κάνει τίποτε, να τα αφήσει δηλαδή στο επίπεδο Block I. Αυτό βέβαια δεν θα σταματήσει την υποστήριξή τους σε ανταλλακτικά αλλά, όσο ποιο μικρός θα είναι ο στόλος των ελικοπτέρων επιπέδου Block I, τόσο τα ανταλλακτικά θα ακριβαίνουν.

Από την άλλη μεριά, εάν το ΗΒ δεν ακολουθήσει την αμερικανική εξέλιξη του Apache – σε επίπεδο Block III – τώρα, θα πρέπει να χρηματοδοτήσει ακόμα μεγαλύτερες αλλαγές και βελτιώσεις αργότερα. Για παράδειγμα, η απόκτηση της δυνατότητας για δορυφορικές επικοινωνίες του Apache, αλλά και η δυνατότητα μετάδοσης εικόνας σε επίγειους αλλά και εναέριους σταθμούς, μέσω του Data Link 16.

Σε ότι αφορά στους κινητήρες των ελικοπτέρων, WAH64D Apache AH.1, ενώ σήμερα αυτά φέρουν τους κινητήρες Rolls Royce – Turbomeca RTM322, που είναι ισχυρότεροι κατά 20% από τους κινητήρες που σήμερα φέρουν τα αμερικανικά Apache AH-64 D, και επειδή τα τελευταία είχαν πολλά προβλήματα στο Αφγανιστάν σε «Hot and High» περιβάλλοντα, με την αναβάθμιση σε Block III, θα εφοδιασθούν με ισχυρότερους κινητήρες τους General Electric T700 – 701D, οι οποίοι θα είναι ισχυρότεροι και των RTM322.

Επίσης στα ελικόπτερα επιπέδου Block III, θα υπάρχει και αναβαθμισμένο κιβώτιο μετάδοσης ισχύος για να μπορεί να εκμεταλλεύεται όλη την ισχύ τους και να μην την περιορίζει (γνωστό ‘’μείον’’ σε σχεδόν όλα τα ελικόπτερα, με κινητήρα/ες turboshaft).

Folded Rotor Apache

Σε ότι αφορά τις πτέρυγες του κυρίου στροφείου, το WAH64D Apache AH.1, φορά τις γνωστές μας πτέρυγες αλλά από κατασκευής είναι πτυσσόμενες. Τα ελικόπτερα επιπέδου Block III, θα φοράν νέες βελτιωμένου τύπου πτέρυγες από συνθετικά υλικά, θα μπορούν να διαχειρίζονται την ισχύ των κινητήρων καλύτερα δίνοντας δραματικές βελτιώσεις στο μέγιστο φορτίο, την μέγιστη ταχύτητα πλεύσης και του μέγιστου βαθμού ανόδου.

Σε ότι αφορά στα νέα ηλεκτρο-οπτικά συστήματα σκόπευσης και έρευνας, τα ελικόπτερα επιπέδου Block III, θα φέρουν όλα εκείνα τα συστήματα που έχουμε καλύψει στο σημείωμα AH-64D Apache Longbow Block III version = AH-64E = AH-64E Apache Guardian.

tumblr_l2zpyl713b1qc4dkho1_500

Μένει τελικά να δούμε τι απόφαση θα πάρει η Βρετανική Α.Σ.

 

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

AH CSP: extending Apache out to 2040

British Army wants AH-64E Apache before end of decade

Army Air Corps (United Kingdom)

Future of the British Army (Army 2020)

3 Regiment Army Air Corps

4 Regiment Army Air Corps

16 Air Assault Brigade

TRANSFORMING THE BRITISH ARMY

Apache regiment restructures for the future

AgustaWestland Poised to Win Helo Conversion, Sustainment Work

Military Aircraft: Helicopters Defence

Army 2020: Army Air Corps

Advertisements
Comments
One Response to “ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΤΟΛΟ ΕΠΙΘΕΤΙΚΩΝ Ε/Π ΤΗΣ ΒΡΕΤΑΝΙΚΗΣ ΑΕΡ. ΣΤΡΑΤΟΥ.”
Trackbacks
Check out what others are saying...
  1. Ο/Η ΛΙΓΑ ΛΟ&... λέει:

    […] ΓΕΝΙΚΑ Το ΗΒ αγόρασε 67 ελικόπτερα Apache και τους έδωσε τη κωδική ονομασία WAH64D Apache AH.1 Τα πρώτα 8 κατασκευάσθηκαν στις εγκαταστάσεις της Boeing στη Mesa της Αριζόνα, και στάλθηκαν στο ΗΒ απ…  […]



Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2009.

    Δεκέμβριος 2009

    Νοέμβριος 2009

    FOD 2009_11

    Οκτώβριος 2009

    HUMAN FACTOR

    Σεπτέμβριος 2009

    DAZZLERS 1

    Αύγουστος 2009

    dynamic rollover poster greeka

    ΙΟΥΛΙΟΣ 2009

    ΕΙΣΑΙ ΤΟΣΟ ΧΑΖΟΣ ΟΣΟ ΦΑΙΝΕΣΑΙ..!!!

    ΕΙΣΑΙ ΤΟΣΟ ΧΑΖΟΣ ΟΣΟ ΦΑΙΝΕΣΑΙ..!!!

    ΙΟΥΝΙΟΣ 2009

    ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑΣ ΑΕΡ. ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ

    ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑΣ ΑΕΡ. ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ

    ΜΑΪΟΣ 2009

    ΚΑΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

    ΚΑΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

    ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2009

    Η ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΤΩΝ 12.

    Η ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΤΩΝ 12.

    ΜΑΡΤΙΟΣ 2009

    T/R+TREE = TROUBLE !

    T/R+TREE = TROUBLE !

    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2013.

    Ιανουάριος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2013

    ΠΟΣΤΕΡ ΦΕΒ 2013

    Hires εδώ

    Μάρτιος 2013

    Χωρίς τίτλο2

    Hires εδώ

    Απρίλιος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Μάϊος 2013

    ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΒΕΓΓΑΛΙΚΩΝ002

    Hires εδώ

    Ιούνιος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2013

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Αύγουστος 2013

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Σεπτέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Οκτώβριος 2013

    cf87cf89cf81ceafcf82-cf84ceafcf84cebbcebf2Hires εδώ

    Νοέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Δεκέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλο1Hires εδώ

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2010.

    Δεκέμβριος 2010


    Νοέμβριος 2010


    Οκτώβριος 2010

    Σεπτέμβριος 2010

    Αύγουστος 2010

    Ιούλιος 2010

    Ιούνιος 2010


    Μάϊος 2010

    Απρίλιος 2010

    Μάρτιος 2010

    Φεβρουάριος 2010

    Ιανουάριος 2010


    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2014.

    Ιανουάριος 2014

    Poster_2014-01Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2014

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Μάρτιος 2014

    Χωρίς τίτλο1Hires εδώ

    Απρίλιος 2014

    Χωρίς τίτλο3Hires εδώ

    Μάϊος 2014

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούνιος 2014

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2014

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Αύγουστος 2014

    Hires εδώ

    Σεπτέμβριος 2014

    Hires εδώ

    Οκτώβριος 2014

    ΠΟΣΤΕΡ ΟΚΤ

    Hires εδώ

    Νοέμβριος 2014

    Hires εδώ

    Δεκέμβριος 2014

    Poster_2014-12

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2011.

    Δεκέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Νοέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Οκτώβριος 2011

    HiRes εδώ

    Σεπτέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Αύγουστος 2011

    HiRes εδώ

    Ιούλιος 2011

    HiRes εδώ

    Ιούνιος 2011

    HiRes εδώ

    Μάϊος 2011

    HiRes εδώ

    Απρίλιος 2011

    HiRes εδώ

    Μάρτιος 2011

    HiRes εδώ

    Φεβρουάριος 2011

    HiRes εδώ

    Ιανουάριος 2011

    HiRes εδώ

    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2015.

    Ιανουάριος 2015

    2015-1 ΠΟΣΤΕΡ1Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2015

    2015-2 POSTERHires εδώ

    Μάρτιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Απρίλιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Μάϊος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούνιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούλιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Αύγουστος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Σεπτέμβριος 2015

    8415961Hires εδώ

    Νοέμβριος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Δεκέμβριος 2015

    keep-calm-and-have-a-safe-flight-45Hires εδώ

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2012.

    Δεκέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Νοέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Οκτώβριος 2012

    Hires εδώ

    Σεπτέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Αύγουστος 2012

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2012

    Hires εδώ

    Ιούνιος 2012

    Hires εδώ

    Μάιος 2012

    Hires εδώ

    Απρίλιος 2012

    Hires εδώ

    Μάρτιος 2012

    Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2012

    Hires εδώ

    Ιανουάριος 2012

    HiRes εδώ

Αρέσει σε %d bloggers: