Τα ΜΕΑ Sperwer στον Ελληνικό Στρατό.

Αντιγράφουμε από το ιστολόγιο e-amyna, το ομότιτλο αφιέρωμα για τα ΜΕΑ, που δημοσιεύθηκε από τονΓ.Μ..

Το κάνουμε για δύο λόγους. Πρώτον γιατί θεωρούμε ότι έχει μια άρτια δομή και τεκμηρίωση και δεύτερον γιατί εμείς τα πετάμε.

 

https://eamyna1.files.wordpress.com/2014/06/rounded_corners53.png?w=495&h=330

Το αερόχημα του συστήματος Sperwer στον καταπέλτη εκτόξευσης.

Η χρησιμότητα των τακτικών Μη Επανδρωμένων Αεροχημάτων (ΜΕΑ-UAV) στο σύγχρονο πεδίο της μάχης έχει αναγνωριστεί προ πολλού. Στον Ε.Σ., αν και το ενδιαφέρον γι’ αυτά -θεωρητικά- υπήρξε αρκετά νωρίτερα, τέτοια μέσα αποκτήθηκαν και αξιοποιούνται τα τελευταία 10 περίπου χρόνια.Συγκεκριμένα στις 21 Οκτωβρίου 2002 ανακοινώνεται η σύμβαση που είχε υπογραφεί στις 17 Ιουλίου του ίδιου έτους για την προμήθεια δύο πλήρων συστημάτων UAV Le Sperwer της γαλλικής Sagem. Η σύμβαση, ύψους 35.755.000 ευρώ, περιελάμβανε την απόκτηση:

  • 8 αεροχημάτων
  • 2 οχημάτων εκτόξευσης μέσω καταπέλτη (LAUNS)
  • 4 οχημάτων μεταφοράς και περισυλλογής (TRS) με γερανό.
  • 3 οχημάτων επίγειων σταθμών ελέγχου (GCS) – ο ένας ως εφεδρικός
  • 3 οχημάτων επίγειων σταθμών επικοινωνιών (GDT) – ο ένας ως εφεδρικός
  • 2 οχημάτων διμοιρίας τεχνικής υποστήριξης (PMF)
  • 1 εξομοιωτή πτήσεων επί οχήματος
  • Μονάδων παροχής ισχύος των 15 ΚVA επί ρυμουλκούμενου.
  • Φορητών τερματικοί σταθμοί λήψης δεδομένων (ERS)
  • Ανταλλακτικών και λοιπών υλικών υποστήριξης
  • Παροχή εκπαίδευσης στο προσωπικό σε δύο σκέλη, το πρώτο εκ των οποίων (διάρκειας 2+ μηνών) πραγματοποιήθηκε στη Γαλλία και το δεύτερο (διάρκειας 5 μηνών) στην Ελλάδα.

https://eamyna1.files.wordpress.com/2014/06/rounded_corners54.png?w=502&h=296

Για τη μεταφορά του συνόλου των παραπάνω υλικών αποκτήθηκαν οχήματα ΜΑΝ-Steyr 26M31 (6X6) ελληνικής κατασκευής, πλην του εξομοιωτή που φέρεται σε όχημα Steyr/ΕΛΒΟ Marathon 680M3 (6X6). Στις 3 Σεπτεμβρίου 2003 υπογράφηκε τροποποίηση της αρχικής Σύμβασης, η οποία προέβλεπε την απόκτηση επιπλέον οχημάτων και Κυβερνητικά Παρεχόμενων Υλικών (GFE – προφανώς αφορά υλικά συλλογής και μετάδοσης πληροφοριών μέσω κρυπτασφάλισης) συνολικού κόστους 683.000 ευρώ. Τον Απρίλιο του 2005 ενεργοποιήθηκε το δικαίωμα προαίρεσης (κόστους περίπου 29.300.000 ευρώ) για την απόκτηση 2 επιπλέον πλήρων συστημάτων Le Sperwer, παρόμοιας σύνθεσης με τα προαναφερθέντα (4 αεροχήματα έκαστο κτλ.). Η μόνη διαφορά ήταν ότι σε αυτή τη περίπτωση επελέγησαν οχήματα μεταφοράς της βελτιωμένης έκδοσης MAN-Steyr 26M35 (6X6).

Τεχνικά χαρακτηριστικά και δυνατότητες

Τα αερόχημα του συστήματος Le Sperwer έχει μήκος 3,5μ., εκπέτασμα 4,2μ. και ύψος 1,3μ. Το μέγιστο ύψος πτήσης είναι τα 10.000 πόδια και η μέγιστη ταχύτητα τα 200 χλμ./ώρα (ταχύτητα περιπολίας τα 150 χλμ./ώρα). Κινείται από έναν δίχρονο κινητήρα Bombardier-Rotax των 64 ίππων που κινεί μία ξύλινη έλικα στο οπίσθιο μέρος του αεροχήματος και του επιτρέπει μέγιστη διάρκεια πτήσης 6 ωρών. Η απογείωση του αεροχήματος γίνεται μέσω πεπιεσμένου αέρα από καταπέλτη 12 μέτρων και η προσγείωση με την βοήθεια αλεξιπτώτου και 3 προστατευτικών αερόσακων.

Το μέγιστο βάρος απογείωσης 340 κιλών και σε αυτό συμπεριλαμβάνεται και φορτίο αποστολής μέγιστου βάρους 58 κιλών, το οποίο σε ελληνική υπηρεσία αποτελείται συνήθως από περιστρεφόμενο και σταθεροποιούμενο πυργίσκο ηλεκτροοπτικών συστημάτων (με κάμερα ημέρας και υπέρυθρη κάμερα) επίσης της Sagem, συνδυασμένων με σύστημα GPS/INS. Φυσικά υπάρχει η δυνατότητα επιλογής και άλλων εναλλακτικών επιχειρησιακών φορτίων, αναλόγως της αποστολής. Για την μετάδοση των συλλεγόμενων πληροφοριών φέρονται διπλές κεραίες ζεύξης δεδομένων αναβαθμισμένων επιδόσεων, ειδικά για τα συστήματα της ελληνικής παραγγελία. Ένα άλλο ιδιαίτερο χαρακτηριστικό των ελληνικών συστημάτων του τύπου είναι και η δυνατότητα πλοήγησης µέσω ενδιάµεσου σταθµού, με ένα δεύτερο ΜΕΑ να παίζει τον ρόλο του αναμεταδότη εντολών πλοήγησης από τον σταθμός εδάφους προς ένα άλλο ΜΕΑ που επιχειρεί πέραν της τυπικής ακτίνας ελέγχου του συστήματος.

http://eamyna1.files.wordpress.com/2014/06/rounded_corners55.png

Ένταξη και επιχειρησιακή αξιοποίηση

Οι παραδόσεις των πρώτων συστημάτων ξεκίνησαν τον Οκτώβριο του 2004 και η ένταξή τους σε υπηρεσία τον Δεκέμβριο του ίδιου έτους. Την επιχειρησιακή τους αξιοποίηση έχει αναλάβει το Όπλο των Διαβιβάσεων και την τεχνική υποστήριξη το Τεχνικό Σώμα (η Αεροπορία Στρατού δεν εμπλέκεται, παρά τα κατά καιρούς λεγόμενα). Με την ολοκλήρωση των παραδόσεων, τα συστήματα Le Sperwer, εξόπλισαν ανά δύο τους Λόχους Μη Επανδρωμένων Αεροχημάτων των 472 και 473 Ταγμάτων Επιτήρησης-Πληροφορικής (ΤΕΠΠ) του 2ου και του 1ου Συγκροτήματος Επικοινωνιών- Ηλεκτρονικού Πολέμου-Πληροφορικής-Επιτήρησης, που συγκροτήθηκαν το καλοκαίρι του 2003 υπό την ΑΣΔΕΝ και το Δ΄ Σ.Σ. αντίστοιχα. Οι δύο Λόχοι ΜΕΑ πέρασαν από τελική επιχειρησιακή αξιολόγηση το 2008 οπότε και είχαν συμπληρώσει πλήρως τη δύναμή τους, και έκτοτε είναι πλήρως ετοιμοπόλεμοι, ενώ αξίζει να σημειωθεί πως ο Λόχος ΜΕΑ του 473 ΤΕΠΠ μπορεί να ενταχθεί στη δύναμη του Γ΄ Σ.Σ./NDC-GR αν απαιτηθεί από τις Συμμαχικές υποχρεώσεις της χώρας.

Τα συστήματα αναλαμβάνουν αποστολές επιτήρησης, αναγνώρισης-συλλογής πληροφοριών, κατάδειξης στόχων, αναμετάδοσης επικοινωνιών κλπ. καθ’ όλη τη διάρκεια του 24ώρου. Η προσπάθεια περαιτέρω αξιοποίησης του συστήματος είναι συνεχής. Για παράδειγμα στις 25 Απριλίου 2012 πραγματοποιήθηκε στο Πεδίο Ασκήσεων «Αμπελώνας» άσκηση συνεργασίας Μονάδων Πυροβολικού με ΜΕΑ Le Sperwer του 473 ΤΕΠΠ, όπου αυτά χρησιμοποιήθηκαν για την επιτήρηση του πεδίου της άσκησης, την επιλογή και την κατάδειξη των στόχων αλλά και για την παρατήρηση και διόρθωση των πυρών των πυροβόλων. Λίγες εβδομάδες αργότερα,  ΜΕΑ του 472 ΤΕΠΠ συνεργάστηκαν εκτενώς με τις Ειδικές Δυνάμεις του Ε.Σ. στα πλαίσια συνεκπαίδευσης των τελευταίων με το αμερικανικό 5th SFG. Μεταξύ άλλων, στις 14 Ιουνίου 2012, υλοποιήθηκε σενάριο νυχτερινής αεροκίνητης επιχείρησης απελευθέρωσης ομήρων, την εξέλιξη της οποίας κατέγραφαν συνεχώς τα ΜΕΑ, μεταδίδοντας σε πραγματικό χρόνο εικόνα στο κέντρο επιχειρήσεων για τον καλύτερο συντονισμό της. Επίσης έχουν δοκιμαστεί με επιτυχία και κατ’ επανάληψη διαδικασίες διασύνδεσης με τους Κινητούς Επικοινωνιακούς Κόμβους του Ε.Σ. για την μετάδοση σε πραγματικό χρόνο δεδομένων από μεγάλες αποστάσεις και την άμεση αξιοποίησή και παροχή τους στις φίλιες δυνάμεις για την δημιουργία ολοκληρωμένης εικόνας της τακτικής κατάστασης. Μάλιστα έχει επιδειχθεί η ικανότητα μετάδοσης σε πραγματικό χρόνο (μέσω δορυφορικής ζεύξης) δεδομένων που συλλέγονται στη περιοχή της Θράκης ή του Αν. Αιγαίου, στο ΚΕΠΙΧ του ΓΕΣ και το ΕΘΚΕΠΙΧ του ΓΕΕΘΑ στην Αθήνα. Πλέον αυτές οι μέθοδοι έχουν υιοθετηθεί πλήρως και εφαρμόζονται συχνά σε διάφορες ασκήσεις και άλλες εκπαιδευτικές -και όχι μόνο- δραστηριότητες.

Αξίζει πάντως να σημειωθεί ότι σε ελληνική υπηρεσία (καίτοι χωρίς να υπάρχει κάποια προηγούμενη εμπειρία με άλλα μέσα της κατηγορίας αυτής) το συγκεκριμένο σύστημα δεν έχει παρουσιάσει τον υψηλό δείκτη ατυχημάτων που έχει παρουσιάσει σε άλλους χρήστες. Τον Ιανουάριο του 2005, κατά τη διάρκεια της πρώτης πτήσης, ένα ΜΕΑ του 473 ΤΕΠΠ υπέστη εκτεταμένες φθορές όταν περιήλθε σε κατάσταση έκτακτης προσγείωσης από χαµηλό ύψος. Το συγκεκριμένο αντικαταστάθηκε από την κατασκευάστρια εταιρεία χωρίς κόστος. Έκτοτε έχουν αναφερθεί κατά καιρούς 2-3 περιστατικά βαριάς προσγείωσης ή προσγείωσης σε μη προγραμματισμένο σημείο, χωρίς όμως να έχει καταχωρηθεί επίσημα κάποιο ως «οριστική απώλεια». Το περιστατικό που είχε γνωρίσει τη μεγαλύτερη δημοσιότητα εξ αυτών, σημειώθηκε με ένα ΜΕΑ του 472 ΤΕΠΠ που συμμετείχε (μυστικά έως τη στιγμή εκείνη) στις έρευνες της ΕΛ.ΑΣ. για τον εντοπισμό πέντε επικίνδυνων Αλβανών κακοποιών των Ιούνιο του 2013. Το ΜΕΑ πραγματοποίησε προσγείωση με χρήση αλεξιπτώτου σε δύσβατη περιοχή της Φωκίδας (όχι στην προβλεπόμενη) αλλά διευκρινίζεται πως η όλη διαδικασία έγινε ελεγχόμενα. Το ΜΕΑ περισυνελλέγη και μεταφέρθηκε με ελικόπτερο CH-47 Chinook.

Σημείωση Army Aviator:

Το θέμα το καλύψαμε στο σημείωμα: Αποκλειστικές φωτογραφίες από την μεταφορά του UAV που έκανε αναγκαστική προσγείωση στην Αγία Ευθυμία

Άλλες προσπάθειες ανάπτυξης ΜΕΑ από τον Ε.Σ.

Η αρχή έγινε με το μη επανδρωμένο ελικόπτερο (προερχόμενο από τροποποίηση τηλεκατευθυνόμενου ελικοπτέρου του εμπορίου) “Ηράκλειτος” που ανέπτυξε το 2010 το 472 ΤΕΠΠ), και το οποίο φέρει θερμική κάμερα, κάμερα ημέρας και ζεύξη δεδομένου πραγματικού χρόνου. Το “Ηράκλειτος” έχει μέγιστη αυτονομία 90 λεπτών πτήσης, μέγιστη εμβέλεια τηλεχειρισμού 15χλμ., μέγιστο ύψος πτήσης 3.000 πόδια και μέση ταχύτητα 25-30χλμ./ώρα.

https://eamyna1.files.wordpress.com/2014/06/rounded_corners56.png?w=494&h=327

Το “Ηράκλειτος” είχε παρουσιαστεί και στη έκθεση αμυντικού υλικού “Defensys 2010″ όπου, μεταξύ άλλων είχε παρουσιαστεί και ένα ακόμη ηλεκτροκίνητο ΜΕΑ ανεπτυγμένο από στελέχη του Ε.Σ. Είχε βάρος 10 κιλά, εμβέλεια 30χλμ. και αυτονομία 1 ώρας πτήσης, η οποία όμως μπορούσε να πολλαπλασιαστεί αν αντί της ηλεκτροκίνησης εγκαθίσταντο κινητήρας εσωτερικής καύσης. Μπορούσε να εκτελεί λήψεις φωτογραφιών και βίντεο και να τα μεταδίδει σε πραγματικό χρόνο.

https://eamyna1.files.wordpress.com/2014/06/rounded_corners57.png?w=493&h=370

Εξάλλου, κατά την άσκηση “Παρμενίων 2013″, επιδείχθηκαν για πρώτη φορά δημοσίως και άλλα δύο ΜΕΑ που δοκιμάζονται από τον Ε.Σ. και έχουν αναπτυχθεί εκ των ενόντων. Το πρώτο είναι ένα μίνι-UAV εκτοξευόμενο με το χέρι (προερχόμενο από το εμπορικό μοντέλο Bixler-2 της Hobbyking) προοριζόμενο για Μονάδες έως επιπέδου επιλαρχίας/τάγματος, και ένα μεγαλύτερο τακτικό ΜΕΑ για Σχηματισμούς επιπέδου μεραρχίας ή ταξιαρχίας/συντάγματος. Καθοριστική στα προγράμματα ανάπτυξης των ΜΕΑ αυτών αλλά και του εξοπλισμού αποστολής τους, ήταν η συμβολή του 306 Εργοστασίου Βάσης Τηλεπικοινωνιών (ΕΒΤ). Εδώ θα πρέπει να τονίσουμε ότι η αφανής καινοτομία της ΤΑΜΣ “Παρμενίων 2013″ ήταν η ενεργοποίηση και δοκιμή ενός ολοκληρωμένου δικτύου παροχής πληροφοριών πεδίου μάχης από ΜΕΑ σε πραγματικό χρόνο, για πρώτη φορά σε τέτοια έκταση και υπό πλήρως ρεαλιστικές συνθήκες, ενσωματωμένου πλήρως και εξαρχής στους ευρύτερους επιχειρησιακούς σχεδιασμούς.

https://eamyna1.files.wordpress.com/2014/06/rounded_corners58.png?w=499&h=333

Από εκεί και πέρα υπάρχουν και κάποιες άλλες προσπάθειες «εκ των έσω» ανάπτυξης ΜΕΑ για τις ανάγκες του Ε.Σ. Αναφερόμαστε στο Τμήμα Έρευνας-Ανάπτυξης Προηγμένων Αμυντικών Συστημάτων (ΤΕΑΠΑΣ) της 1ης Στρατιάς, το οποίο έχει κατασκευάσει διάφορα πειραματικά μοντέλα συμπεριλαμβανομένου ενός τετρακόπτερου, ενός στρατιωτικών προδιαγραφών ΜΕΑ εκτοξευόμενου από το χέρι, ενός μη επανδρωμένου ελικοπτέρου, αλλά και μιας μικροκάμερςα που θα μπορούσε να εξοπλίσει όλα τα παραπάνω. Κλείνοντας να σημειώσουμε ότι το -μάλλον παντελώς άγνωστο- ΤΕΑΠΑΣ όταν ιδρύθηκε απαρτιζόταν από μια εξαιρετικά ολιγομελή ομάδα στελεχών και κληρωτών με υψηλή επιστημονική κατάρτιση, και τομέας δραστηριότητάς του είναι η ανάπτυξη λογισμικού και οι εφαρμογές στη ρομποτική και στη μικροηλεκτρονική, με στόχο την εκπόνηση και κατασκευή συστημάτων υψηλής τεχνολογίας που μπορούν να αξιοποιηθούν άμεσα από τον Ε.Σ.

Στο πρωτότυπο άρθρο, υπάρχουν 72 responses to “Τα ΜΕΑ Sperwer στον Ελληνικό Στρατό”, που μπορείτε να διαβάσετε εδώ.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2009.

    Δεκέμβριος 2009

    Νοέμβριος 2009

    FOD 2009_11

    Οκτώβριος 2009

    HUMAN FACTOR

    Σεπτέμβριος 2009

    DAZZLERS 1

    Αύγουστος 2009

    dynamic rollover poster greeka

    ΙΟΥΛΙΟΣ 2009

    ΕΙΣΑΙ ΤΟΣΟ ΧΑΖΟΣ ΟΣΟ ΦΑΙΝΕΣΑΙ..!!!

    ΕΙΣΑΙ ΤΟΣΟ ΧΑΖΟΣ ΟΣΟ ΦΑΙΝΕΣΑΙ..!!!

    ΙΟΥΝΙΟΣ 2009

    ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑΣ ΑΕΡ. ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ

    ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑΣ ΑΕΡ. ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ

    ΜΑΪΟΣ 2009

    ΚΑΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

    ΚΑΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

    ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2009

    Η ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΤΩΝ 12.

    Η ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΤΩΝ 12.

    ΜΑΡΤΙΟΣ 2009

    T/R+TREE = TROUBLE !

    T/R+TREE = TROUBLE !

    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2013.

    Ιανουάριος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2013

    ΠΟΣΤΕΡ ΦΕΒ 2013

    Hires εδώ

    Μάρτιος 2013

    Χωρίς τίτλο2

    Hires εδώ

    Απρίλιος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Μάϊος 2013

    ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΒΕΓΓΑΛΙΚΩΝ002

    Hires εδώ

    Ιούνιος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2013

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Αύγουστος 2013

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Σεπτέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Οκτώβριος 2013

    cf87cf89cf81ceafcf82-cf84ceafcf84cebbcebf2Hires εδώ

    Νοέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Δεκέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλο1Hires εδώ

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2010.

    Δεκέμβριος 2010


    Νοέμβριος 2010


    Οκτώβριος 2010

    Σεπτέμβριος 2010

    Αύγουστος 2010

    Ιούλιος 2010

    Ιούνιος 2010


    Μάϊος 2010

    Απρίλιος 2010

    Μάρτιος 2010

    Φεβρουάριος 2010

    Ιανουάριος 2010


    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2014.

    Ιανουάριος 2014

    Poster_2014-01Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2014

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Μάρτιος 2014

    Χωρίς τίτλο1Hires εδώ

    Απρίλιος 2014

    Χωρίς τίτλο3Hires εδώ

    Μάϊος 2014

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούνιος 2014

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2014

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Αύγουστος 2014

    Hires εδώ

    Σεπτέμβριος 2014

    Hires εδώ

    Οκτώβριος 2014

    ΠΟΣΤΕΡ ΟΚΤ

    Hires εδώ

    Νοέμβριος 2014

    Hires εδώ

    Δεκέμβριος 2014

    Poster_2014-12

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2011.

    Δεκέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Νοέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Οκτώβριος 2011

    HiRes εδώ

    Σεπτέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Αύγουστος 2011

    HiRes εδώ

    Ιούλιος 2011

    HiRes εδώ

    Ιούνιος 2011

    HiRes εδώ

    Μάϊος 2011

    HiRes εδώ

    Απρίλιος 2011

    HiRes εδώ

    Μάρτιος 2011

    HiRes εδώ

    Φεβρουάριος 2011

    HiRes εδώ

    Ιανουάριος 2011

    HiRes εδώ

    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2015.

    Ιανουάριος 2015

    2015-1 ΠΟΣΤΕΡ1Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2015

    2015-2 POSTERHires εδώ

    Μάρτιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Απρίλιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Μάϊος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούνιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούλιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Αύγουστος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Σεπτέμβριος 2015

    8415961Hires εδώ

    Νοέμβριος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Δεκέμβριος 2015

    keep-calm-and-have-a-safe-flight-45Hires εδώ

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2012.

    Δεκέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Νοέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Οκτώβριος 2012

    Hires εδώ

    Σεπτέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Αύγουστος 2012

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2012

    Hires εδώ

    Ιούνιος 2012

    Hires εδώ

    Μάιος 2012

    Hires εδώ

    Απρίλιος 2012

    Hires εδώ

    Μάρτιος 2012

    Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2012

    Hires εδώ

    Ιανουάριος 2012

    HiRes εδώ

Αρέσει σε %d bloggers: