Precautionary Landings. Προσγειώσου και Ζήσε !!!

Πρόσφατα, η οργάνωση Helicopter Association International (HAI), εκπόνησε ένα πρόγραμμα με την ονομασία “Land and Live”.

Το φυλλάδιο της IHST, με τίτλο Precautionary Landings, δηλαδή άμεση κανονική προσγείωση, σύμφωνα με τα δικά μας, ή προληπτική προσγείωση, έχει συνταχθεί για να ενισχύσει το πρόγραμμα Προσγειώσου και Ζήσε της ΗΑΙ, προσφέροντας προτάσεις στο τρόπο που θα μπορούσαν τα εκπαιδευτικά προγράμματα να σχεδιασθούν έτσι ώστε να υποβοηθούνται οι χειριστές στο να παίρνουν αποφάσεις να ματαιώσουν τη πτήση τους όταν οι συνθήκες πτήσης αρχίζουν και γίνονται δύσκολες.

Σήμερα θα προσπαθήσουμε να αποδώσουμε το παραπάνω φυλλάδιο, και στο τέλος του σημειώματος, θα το βρείτε και σε μορφή pdf, για να το κατεβάσετε.

77748_3834571589010_1263470042_o

Πολλοί χειριστές έχουν συνειδησιακούς φόβους για να διακόψουν μια πτήση, χωρίς να αντιλαμβάνονται ότι η συνέχισή της κάτω από δύσκολες ή εξελισσόμενες επικίνδυνες καταστάσεις  είναι μια επικίνδυνη απόφαση. Σε πολλά ατυχήματα, η λάθος αντίληψη των ενδείξεων ή των καταστάσεων, αποτέλεσε παράγοντα επηρεασμού για την ορθή λήψη απόφασης από τους κυβερνήτες.

Παρακάτω θα δώσουμε ορισμένα είδη αναστολών (συνειδησιακών φόβων), που σημειώθηκαν σε ατυχήματα και ΄΄πίεσαν’’ τους χειριστές να συνεχίσουν την αποστολή τους αντί να εκτελέσουν μια προληπτική προσγείωση και να έχουν έτσι τον καιρό να επανεξετάσουν τα δεδομένα και να πάρουν μια όσο γίνεται ορθότερη απόφαση αν θα συνεχίσουν ή όχι:

  • Ο φόβος να γίνουν ρεζίλι.
  •  Ο φόβος να ελεγχθούν.
  • Ο φόβος των επιπτώσεων από ενέργειες της ΥΕΕΚ.
  • Ο φόβος της απώλειας της φήμης τους.

Οι περισσότεροι από τους παραπάνω φόβους είναι δυνατό να εξαφανισθούν, εάν στα προγράμματα εκπαιδεύσεως ενσωματώσουμε και περάσουμε την άποψη ότι η ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΠΤΗΣΕΩΝ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΟΛΑ.

Βέβαια μια τέτοια αντίληψη πρέπει να υποστηριχθεί από όλους τους εμπλεκομένους, εκπαιδευόμενους, εκπαιδευτές, Μηχανικούς, Διοικήσεις/Διευθύνσεις.

Αποστολή εξετελέσθη.

418758_449915098372517_1959956861_n

Η αίσθηση του να εκτελέσουμε μια αποστολή που μας δόθηκε, έχει δύο όψεις όταν την εξετάσουμε μέσα από τις ενέργειες ενός χειριστή. Εάν ο χειριστής σώνει και καλά είναι αφοσιωμένος να ολοκληρώσει την αποστολή του, χωρίς να λαβαίνει υπόψη του τις παραμέτρους ασφαλείας των πτήσεων, τότε ίσως παρουσιασθεί πρόβλημα αν κατά την εξέλιξή της επικρατήσει στο μυαλό του το πρέπει να την ολοκληρώσω και όχι αν μπορώ να την ολοκληρώσω με ασφάλεια.

Τι λέει το εγχειρίδιο πτήσεως

  • Για τις προσγειώσεις σε περιπτώσεις Emergency ;
  • Ποία η σημασία του Land Immediately ;

Ας δούμε τη σημασία των τριών βασικών εντολών του εγχειριδίου για καταστάσεις emergency :

Land Immediately – η συνέχιση της πτήσης μπορεί να είναι περισσότερο καταστροφική από το να προσγειωθείτε είτε στην στεριά είτε στη θάλασσα, που υπό άλλες (όχι emergency) καταστάσεις δεν θα ήταν συνιστώμενη.

Land As Soon As Possible – Προσγειωθείτε στο πλησιέστερο σημείο στο οποίο μπορεί να γίνει μια ασφαλής προσγείωση.

Land As Soon As Practical – Η συνέχιση της πτήσης δεν συνιστάται. Το σημείο προσγείωσης αλλά και η διάρκεια της πτήσης από τώρα και μετά επαφίεται στη κρίση του κυβερνήτη.

Είναι πολύ πιθανό ότι μια διαδικασία ανάγκης που θα ξεκινήσει με το “Land As Soon As Practical”, μπορεί πολύ γρήγορα να εξελιχθεί σε “Land As Soon As Possible” και κάθε χειριστής πρέπει να έχει στο μυαλό του ότι θα πρέπει να αλλάξει την απόφασή του ανάλογα με την εξέλιξη της καταστάσεως. Αυτό  για παράδειγμα θα μπορεί να σημαίνει, προσγείωση ένα μίλι πριν από το Α/Δ προορισμού, εφόσον ξέμεινε από καύσιμο.

Πρόληψη

Είναι δύσκολο, αν όχι αδύνατο, να ποσοτικοποιήσει κανείς όλα τα οφέλη που πραγματοποιούνται από προληπτικές ενέργειες που γίνονται από τους χειριστές ελικοπτέρων κάθε μέρα. Λαμβάνοντας υπόψη τις αμέτρητες ώρες που αφιερώνονται για την προετοιμασία κάθε μιας πτήσης, είναι απλά αδύνατο να αντιληφθεί κανείς τις θετικές επιπτώσεις που έχουν στην ασφάλεια πτήσεων. Δυστυχώς όμως αριθμός χειριστών κάνουν ‘’εκπτώσεις’’ σε όλες αυτές τις απαραίτητες για  την ασφάλεια ενέργειες.   Αυτή είναι μια επικίνδυνη νοοτροπία, διότι ο εφησυχασμός σκοτώνει!

Αποδοχή της ”Κουλτούρας” Ασφαλείας πτήσεων.

Η αντίληψη ότι η επιτυχία τροφοδοτεί τον  εφησυχασμό είναι σίγουρα αληθινή.

615783_3834470266477_1848015695_o

Η σωστή Διαχείριση της Ασφάλειας Πτήσεων σημαίνει ότι, σε όλα τα επίπεδα, αυτό της εκπαίδευσης, της οργάνωσης της πτήσης, της διαχείρισης των πτήσεων, πρέπει να δίνουμε στους χειριστές την βεβαιότητα ότι μία  προληπτική προσγείωση, υποστηρίζεται από το όλο σύστημα. Ότι όταν βρεθούν σε αμφιβολία, θα πρέπει να κάνουν συντηρητικές εκτιμήσεις και να μην βγάζουν βιαστικές αποφάσεις, για το τι πρέπει να κάνουν.
Η έννοια και προτροπή συνάμα στα εγχειρίδια πτήσεων, με την ένδειξη Precautionary Landing, δεν μπήκε τυχαία, μπήκε για να προσγειώνεται προληπτικά το Ε/Π, αν του ανάψει ένα λαμπάκι, αν κάποιος από το πλήρωμα δεν αισθάνεται καλά κ.λπ. Και ο μόνος που κατά νόμο έχει το δικαίωμα, αλλά και την υποχρέωση να το κάνει, είναι ο ΚΥΒΕΡΝΗΤΗΣ. Θα πρέπει να τους γίνει βίωμα ότι  …καλύτερα να είσαι στο έδαφος ευχόμενος να ήσουν στον αέρα, παρά να είσαι στον αέρα ευχόμενος να ήσουν στο έδαφος.

Ενέργειες από τους χειριστές.

Όταν οι καταστάσεις κατά τη διάρκεια της πτήσης δώσουν στον χειριστή την αίσθηση ότι κάτι συμβαίνει αι θα πρέπει να πάρει την απόφαση συνέχισης της πτήσης ή εκτέλεση προληπτικής προσγείωσης, τα παρακάτω βήματα ίσως να είναι μια τυποποίηση των ενεργειών του:

 Βήμα 1. Πίστεψε ότι η προληπτική προσγείωση δεν είναι μια λάθος ενέργεια.
Εάν η αίσθησή σου λέει προσγειώσου, άκουσέ την ! και εκτέλεσε μια προληπτική προσγείωση.

Βήμα 2. Αξιολόγησε το επίπεδο του επείγοντος.
Εάν κάτι δεις, ή αισθανθείς και εκτιμήσεις ότι δεν είναι πρέπει να συνεχίσεις, διάλεξε το πλησιέστερο ασφαλές σημείο ή αεροδρόμιο και προσγειώσου. Αν τώρα η κατάσταση εξελίσσεται προς το χειρότερο, προχώρα στις ενέργειες του 3ου Βήματος.

 Βήμα 3. Επέλεξε σημείο για προσγείωση.

Στις περισσότερες των περιπτώσεων ο χειριστής που χρειάζεται να προσγειωθεί το πρακτικά συντομότερο (land as soon as practicable), έχει στη διάθεσή του ένα αριθμό εναλλακτικών λύσεων. Χρησιμοποίησε τις παρακάτω προτεραιότητες αν πρέπει να επιλέξεις ένα σημείο προσγείωσης:

  1. Να υπάρχει ασφαλές ίχνος προσέγγισης και ασφάλεια στο σημείο προσγείωσης.
  2. Να εξασφαλίζεται η επιβίωση των επιβαινόντων όταν βρεθείς στο έδαφος (μην θεωρήσεις ότι θα μπορείς να απογειωθείς ξανά όταν προσγειωθείς).
  3. Να υπάρχει ασφάλεια για το προσωπικό, όταν βρεθεί στο έδαφος.
  4. Να υπάρχει οδική πρόσβαση για την είσοδο-έξοδο προσωπικού και υλικών για την επισκευή του Ε/Π.

Βήμα 4. Προσγειώσου και Ζήσε.

Η εκτέλεση μιας προληπτικής προσγείωσης προσθέτει βέβαια περισσότερο στρες από ότι μία κανονική σε προκαθορισμένο σημείο προσγείωσης. Να θυμάσαι πάντα τα παρακάτω:

  • Κινητοποίησε τις ΥΕΕΚ, ή τη Μονάδα σου, για τις προθέσεις σου. Να θυμάσαι τα κινητά, ίσως να μην πιάνουν για να στείλεις SMS !!!
  •  Μείωσε την ταχύτητα και κάνε μία περίπου βαθεία προσέγγιση.
  • Μην περιμένεις τα ..τόσα λεπτά για να κρυώσει ο κινητήρας για να τον σβήσεις , ο χρόνος αυτός δεν είναι περιοριστικός. Κράτησε το κινητήρα, μόλις προσγειωθείς.
  • Έχεις πάρει τη σωστή απόφαση και έχεις κάνει τις σωστές ενέργειες. Μην ανησυχείς.

(σ.σ : Οι ενέργειες από τους χειριστές είναι από εδώ.)

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ

INSTALLATION OF THE ENGINE IN A UH-1H HELICOPTER

  • Οι προληπτικές προσγειώσεις είναι ένα αποτελεσματικό μέτρο για τους χειριστές με το οποίο κερδίζουν χρόνο για να επανεξετάσουν τη κατάσταση που τους οδήγησε στην απόφαση να προσγειωθούν προληπτικά.
  • Οι χειριστές που γνωρίζουν τη λειτουργία των συστημάτων των ελικοπτέρων τους, που ακολουθούν τις τυποποιημένες διαδικασίες (SOP), και χρησιμοποιούν συντηρητική  τεχνική διαχείρισης κινδύνου θα μετριάσουν
    τις δυσμενείς συνθήκες από το να τις κάνουν χειρότερες… με το να προσγειώσουν το ελικόπτερο !
  • Ο επαγγελματισμός σε όλα τα επίπεδα μιας Μονάδας, και τα άτομα που την αποτελούν, έχουν δικαιολογημένο συμφέρον της προάσπισης της ασφάλειας των πληρωμάτων αλλά και των επιβαινόντων, με το να σκέπτονται προληπτικά και χωρίς τον φόβο των επιπτώσεων.
  • Πρέπει να μας γίνει βίωμα ότι πρέπει να κάνουμε το ΣΩΣΤΟ και να σπάσουμε την αλυσίδα του ατυχήματος, σε χρόνο που δεν θα είναι αργά!

ΥΓ

Το φυλλάδιο αυτό μπορείτε να το κατεβάσετε από τον παρακάτω σύνδεσμο:

Precautionary Landings Προσγειώσου και Ζήσε

ή να το διαβάσετε ως ηλεκτρονικό περιοδικό:

1396438820003-Still0402-00003
Η παραπάνω εικόνα που είναι από εδώ, είναι μια έμπρακτη απόδειξη ότι καλά κάνουν και τα γράφουν και καλά κάνουμε και σας τα μεταφέρουμε. Πρόκειται για ένα Ε/Π μετακίνησης προσωπικού του αμερικανικού κογκρέσσου που στις 2/4/2014, έκανε μία προληπτική αναγκαστική προσγείωση σε ένα γήπεδο του γκολφ στην Πολιτεία της Βιρτζίνια.
⭐ ⭐ ⭐ ⭐ ⭐ ⭐ ⭐ ⭐ ⭐ ⭐ ⭐ ⭐
Advertisements
Comments
2 Σχόλια to “Precautionary Landings. Προσγειώσου και Ζήσε !!!”
  1. Ο/Η Army Aviator λέει:

    Αναδημοσίευση σχολίου από τον φίλο του facebook Crispin Burke

    This is a very good post. There is nothing wrong with declaring an emergency and making a precautionary landing! In the US, we have made these a «team» effort…everyone in the battalion is involved in a precautionary landing (Downed Aircraft Recovery Team, etc). It’s become a very routine event, and there is no shame on a pilot for making a precautionary landing and having the aircraft checked out. We have a lot of stories of precautionary landings in interesting areas…and sometimes for situations which are very routine. But we don’t make fun of the pilot if he sets the aircraft down for a routine mistake! This will happen to all of us!

Trackbacks
Check out what others are saying...
  1. Ο/Η Σχόλιο &sigm... λέει:

    […] Αναδημοσίευση σχολίου από τον φίλο του facebook Crispin Burke This is a very good post. There is nothing wrong with declaring an emergency and making a precautionary landing!  […]



Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2009.

    Δεκέμβριος 2009

    Νοέμβριος 2009

    FOD 2009_11

    Οκτώβριος 2009

    HUMAN FACTOR

    Σεπτέμβριος 2009

    DAZZLERS 1

    Αύγουστος 2009

    dynamic rollover poster greeka

    ΙΟΥΛΙΟΣ 2009

    ΕΙΣΑΙ ΤΟΣΟ ΧΑΖΟΣ ΟΣΟ ΦΑΙΝΕΣΑΙ..!!!

    ΕΙΣΑΙ ΤΟΣΟ ΧΑΖΟΣ ΟΣΟ ΦΑΙΝΕΣΑΙ..!!!

    ΙΟΥΝΙΟΣ 2009

    ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑΣ ΑΕΡ. ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ

    ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑΣ ΑΕΡ. ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ

    ΜΑΪΟΣ 2009

    ΚΑΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

    ΚΑΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

    ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2009

    Η ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΤΩΝ 12.

    Η ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΤΩΝ 12.

    ΜΑΡΤΙΟΣ 2009

    T/R+TREE = TROUBLE !

    T/R+TREE = TROUBLE !

    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2013.

    Ιανουάριος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2013

    ΠΟΣΤΕΡ ΦΕΒ 2013

    Hires εδώ

    Μάρτιος 2013

    Χωρίς τίτλο2

    Hires εδώ

    Απρίλιος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Μάϊος 2013

    ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΒΕΓΓΑΛΙΚΩΝ002

    Hires εδώ

    Ιούνιος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2013

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Αύγουστος 2013

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Σεπτέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Οκτώβριος 2013

    cf87cf89cf81ceafcf82-cf84ceafcf84cebbcebf2Hires εδώ

    Νοέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Δεκέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλο1Hires εδώ

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2010.

    Δεκέμβριος 2010


    Νοέμβριος 2010


    Οκτώβριος 2010

    Σεπτέμβριος 2010

    Αύγουστος 2010

    Ιούλιος 2010

    Ιούνιος 2010


    Μάϊος 2010

    Απρίλιος 2010

    Μάρτιος 2010

    Φεβρουάριος 2010

    Ιανουάριος 2010


    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2014.

    Ιανουάριος 2014

    Poster_2014-01Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2014

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Μάρτιος 2014

    Χωρίς τίτλο1Hires εδώ

    Απρίλιος 2014

    Χωρίς τίτλο3Hires εδώ

    Μάϊος 2014

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούνιος 2014

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2014

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Αύγουστος 2014

    Hires εδώ

    Σεπτέμβριος 2014

    Hires εδώ

    Οκτώβριος 2014

    ΠΟΣΤΕΡ ΟΚΤ

    Hires εδώ

    Νοέμβριος 2014

    Hires εδώ

    Δεκέμβριος 2014

    Poster_2014-12

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2011.

    Δεκέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Νοέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Οκτώβριος 2011

    HiRes εδώ

    Σεπτέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Αύγουστος 2011

    HiRes εδώ

    Ιούλιος 2011

    HiRes εδώ

    Ιούνιος 2011

    HiRes εδώ

    Μάϊος 2011

    HiRes εδώ

    Απρίλιος 2011

    HiRes εδώ

    Μάρτιος 2011

    HiRes εδώ

    Φεβρουάριος 2011

    HiRes εδώ

    Ιανουάριος 2011

    HiRes εδώ

    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2015.

    Ιανουάριος 2015

    2015-1 ΠΟΣΤΕΡ1Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2015

    2015-2 POSTERHires εδώ

    Μάρτιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Απρίλιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Μάϊος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούνιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούλιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Αύγουστος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Σεπτέμβριος 2015

    8415961Hires εδώ

    Νοέμβριος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Δεκέμβριος 2015

    keep-calm-and-have-a-safe-flight-45Hires εδώ

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2012.

    Δεκέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Νοέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Οκτώβριος 2012

    Hires εδώ

    Σεπτέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Αύγουστος 2012

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2012

    Hires εδώ

    Ιούνιος 2012

    Hires εδώ

    Μάιος 2012

    Hires εδώ

    Απρίλιος 2012

    Hires εδώ

    Μάρτιος 2012

    Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2012

    Hires εδώ

    Ιανουάριος 2012

    HiRes εδώ

Αρέσει σε %d bloggers: