Ακούσια Είσοδος σε σύννεφα, ή σε ομίχλη….

ή

Inadvertent Entry into Instrument Meteorological Conditions (IIMC)

Τι σημαίνει Ακούσια Είσοδος σε σύννεφα; τι σημαίνουν τα αρχικά IIMC (Inadvertent entry into IMC);

Απλά σημαίνει : Ακούσια είσοδος μας σε μία περιοχή με μετεωρολογικές συνθήκες για πτήση δι΄οργάνων (ΠΔΟ).

Είναι μία κατάσταση στην οποία ο επιδεινούμενος καιρός, μας εμποδίζει να πετάξουμε με συνθήκες πτήσεως VFR, τη στιγμή που είχαμε σχεδιάζει να πετάξουμε με κανόνες VFR, σε περιοχή που επικρατούσαν (ή νομίζαμε ότι θα επικρατούσαν) συνθήκες για πτήση εξ όψεως (VMC).

Ένας άλλος ορισμός είναι ότι η ακούσια είσοδος μας σε μία περιοχή με μετεωρολογικές συνθήκες για πτήση δι΄οργάνων (ΠΔΟ), είναι η απώλεια των σημείων αναφοράς του ορίζοντα ακολουθούμενη και/ή από την απώλεια της οπτικής επαφής με το έδαφος.

Η ακούσια είσοδος σε περιοχές με μετεωρολογικές συνθήκες για ΠΔΟ είναι από τις πλέον απαιτητικές, αποπροσανατολιστικές και επικίνδυνες καταστάσεις που μπορεί να συναντήσει ένας χειριστής. Σύμφωνα με τα στατιστικά του  NTSB αυτές οι καταστάσεις είχαν ως αποτέλεσμα το υψηλότερο ποσοστό θανατηφόρων ατυχημάτων ελικοπτέρων. Μόνο για το 2011, τα 45 από τα 52 τέτοιου είδους ατυχήματα, ήταν θανατηφόρα, δηλαδή το 86%. Μας μένει ποσοστό 14%  να σωθούμε, αν μπούμε ακούσια σε περιοχή με μετεωρολογικές συνθήκες για ΠΔΟ !!!

‘’Από τη στιγμή που ακούσια θα μπεις σε μετεωρολογικές συνθήκες για ΠΔΟ, το έδαφος παύει να είναι φίλος σου’’

Χωρίς τίτλο

Πως αντιμετωπίζεται η ακούσια είσοδος σε ΠΔΟ.

Μία ολοκληρωμένη εκπαίδευση για την ακούσια είσοδο σε περιοχές με μετεωρολογικές συνθήκες για ΠΔΟ, πρέπει να αποτελεί ΠΑΝΤΑ μέρος των αναλυτικών προγραμμάτων εκπαίδευσης χειριστών ελικοπτέρων.

Θα μπορούσε να περιλαμβάνει (αλλά να μην περιορίζεται), τα παρακάτω:

  • Μελέτη πριν την απογείωση, του προβλεπόμενου καιρού της διαδρομής.
  • Αποφυγή της ακούσιας εισόδου σε περιοχή με μετεωρολογικές συνθήκες για ΠΔΟ.
  • Διαδικασίες ακυρώσεως της αποστολής, κατά τη διάρκεια της πτήσης.
  • Τρόποι-διαδικασίες μετάπτωσης από την ακούσια πτήση σε περιοχές με μετεωρολογικές συνθήκες για ΠΔΟ, σε κανονικές συνθήκες ΠΔΟ.

Εκπαίδευση σε εξομοιωτές.

Η χρήση τους, σε συνδυασμό και με την εκπαίδευση εδάφους, θεωρείται ότι βελτιώνει τις πτητικές δεξιότητες σε ΠΔΟ, αλλά και τον επαγγελματισμό του χειριστή ελικοπτέρου.

Η εκπαίδευση στην ΠΔΟ είναι ένα αναγκαίο τμήμα, σε όλα τα στάδια της πτητικής εκπαίδευσης, νιας και οι δεξιότητες στην ΠΔΟ θεωρούνται ως δεξιότητες που πρέπει να ανανεώνονται.

Εκπαίδευση Εδάφους.

Στο αντικείμενο της αντιμετώπισης της ακούσιας εισόδου σε περιοχές ΠΔΟ, αλλά και του τρόπου εξόδου από αυτή, θα πρέπει να προβλέπονται ως ελάχιστα, τα παρακάτω αντικείμενα:

(σημείωση συντ: Για περισσότερες λεπτομέρειες στα αντικείμενα που έχουν λινκς, κτυπήστε απάνω τους).

ClickHandler.ashx1

ΑΜΕΣΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΣ αντιμετώπισης της ακούσιας εισόδου σε περιοχές ΠΔΟ.

Οι άμεσες ενέργειες του χειριστή εφόσον μπει ακούσια σε περιοχή ΠΔΟ, είναι εκείνες που θα καθορίσουν και το τελικό αποτέλεσμα του συμβάντος.  Ο χειριστής που θα έχει ήδη σχεδιάσει τις αντιδράσεις του, είναι περισσότερο σίγουρο ότι θα έχει ένα αίσιο τελικό αποτέλεσμα (θα ζήσει δηλαδή), ενώ εκείνος που δεν είναι καλά εκπαιδευμένος και επαγγελματίας όχι.

Εδώ έρχονται πλέον οι κανόνες της IFR πτήσης, η εφαρμογή των 4 C.

 Control, Climb, Course, και Communicate.

 

Control: Έλεγξε το ελικόπτερο, πέταξέ το. Προσηλώσου μέσα στο πιλοτήριο, στα βασικά όργανα, ταχύτητα, ύψος στάση.

Climb:  Μόλις ελέγξεις το Ε/Π με τα βασικά όργανα, άρχισε μία ελεγχόμενη άνοδο κατευθείαν μπροστά και μέχρι του ύψους που θα ξεπερνά το υψηλότερο σημείο του σκέλους που είσαι. Η ακούσια είσοδος σε ΠΔΟ συνήθως συμβαίνει όταν πετάς σε χαμηλά ύψη όπου η οποιαδήποτε εδαφική έξαρση αποτελεί κίνδυνο.(εδώ να τονίσουμε ότι χρειάζεται κατά τη προετοιμασία της αποστολής να μελετάμε τους VFR χάρτες).

Course:  Αφού πλέον το Ε/Π βρίσκεται σε ελεγχόμενη άνοδο, ο χειριστής πρέπει να επιλέξει είτε να συνεχίσει στη πορεία που είχε, είτε να στρέψει σε άλλη πορεία που θα είναι γνωστό ότι θα τον βγάλει από τον καιρό.

Communicate: Η επόμενη ενέργεια, να επικοινωνήσεις με τις ΥΕΕΚ και να ζητήσεις βοήθεια και παροχή οδηγιών.

Αλλά ίσως το καλύτερο από όλα, είναι να μην πλησιάζουμε τα σύννεφα, να προβλέπουμε τον καιρό μπροστά μας και να κάνουμε στροφή 180 μοιρών και ειδικά στις νυκτερινές να μελετούμε και να μελετούμε ξανά τον καιρό.

ClickHandler.ashx

ΠΩΣ ΝΑ ΑΠΟΦΥΓΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΚΟΥΣΙΑ ΕΙΣΟΔΟ ΣΕ ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΠΔΟ.

  • Πλήρης και πρόσφατη λήψη των προγνώσεων καιρού διαδρομής.
  • Αποφυγή περιοχών που επικρατούν ελάχιστα για VFR πτήσεις.
  • Συνεχής έλεγχος του καιρού που είναι μπροστά μας.
  • Κάθοδος σε χαμηλότερο ύψος.


ΞΕΠΕΡΑΣΕ ΤΟ ‘’ΕΓΩ’’ ΣΟΥ.

Η ΑΚΟΥΣΙΑ ΕΙΣΟΔΟΣ ΣΕ ΠΕΡΙΟΧΕΣ Π.Δ.Ο ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΣΥΝΑΓΩΝΙΣΜΟ.

ΥΓ

  1. Το κείμενο είναι μία προσπάθεια απόδοσης του   Inadvertent Entry into Instrument Meteorological Conditions (IIMC) που το βρήκαμε στην ιστοσελίδα www.IHST.org
  2. Στη παρακάτω φωτογραφία έχουμε το ίδιο κείμενο με αυτό του σημειώματος, αλλά σε σμίκρυνση.

Χωρίς τίτλο

3. Για όσους θέλουν να το εκτυπώσουν σε μορφή pdf, μπορούν να το κάνουν κτυπώντας τον παρακάτω σύνδεσμο:

Inadvertent Entry into Instrument Meteorological Conditions

4. Επίσης για όσους θέλουν να το διαβάσουν σαν ηλεκτρονικό περιοδικό μπορούν να κτυπήσουν τον παρακάτω σύνδεσμο:

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2009.

    Δεκέμβριος 2009

    Νοέμβριος 2009

    FOD 2009_11

    Οκτώβριος 2009

    HUMAN FACTOR

    Σεπτέμβριος 2009

    DAZZLERS 1

    Αύγουστος 2009

    dynamic rollover poster greeka

    ΙΟΥΛΙΟΣ 2009

    ΕΙΣΑΙ ΤΟΣΟ ΧΑΖΟΣ ΟΣΟ ΦΑΙΝΕΣΑΙ..!!!

    ΕΙΣΑΙ ΤΟΣΟ ΧΑΖΟΣ ΟΣΟ ΦΑΙΝΕΣΑΙ..!!!

    ΙΟΥΝΙΟΣ 2009

    ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑΣ ΑΕΡ. ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ

    ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑΣ ΑΕΡ. ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ

    ΜΑΪΟΣ 2009

    ΚΑΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

    ΚΑΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

    ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2009

    Η ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΤΩΝ 12.

    Η ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΤΩΝ 12.

    ΜΑΡΤΙΟΣ 2009

    T/R+TREE = TROUBLE !

    T/R+TREE = TROUBLE !

    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2013.

    Ιανουάριος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2013

    ΠΟΣΤΕΡ ΦΕΒ 2013

    Hires εδώ

    Μάρτιος 2013

    Χωρίς τίτλο2

    Hires εδώ

    Απρίλιος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Μάϊος 2013

    ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΒΕΓΓΑΛΙΚΩΝ002

    Hires εδώ

    Ιούνιος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2013

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Αύγουστος 2013

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Σεπτέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Οκτώβριος 2013

    cf87cf89cf81ceafcf82-cf84ceafcf84cebbcebf2Hires εδώ

    Νοέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Δεκέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλο1Hires εδώ

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2010.

    Δεκέμβριος 2010


    Νοέμβριος 2010


    Οκτώβριος 2010

    Σεπτέμβριος 2010

    Αύγουστος 2010

    Ιούλιος 2010

    Ιούνιος 2010


    Μάϊος 2010

    Απρίλιος 2010

    Μάρτιος 2010

    Φεβρουάριος 2010

    Ιανουάριος 2010


    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2014.

    Ιανουάριος 2014

    Poster_2014-01Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2014

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Μάρτιος 2014

    Χωρίς τίτλο1Hires εδώ

    Απρίλιος 2014

    Χωρίς τίτλο3Hires εδώ

    Μάϊος 2014

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούνιος 2014

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2014

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Αύγουστος 2014

    Hires εδώ

    Σεπτέμβριος 2014

    Hires εδώ

    Οκτώβριος 2014

    ΠΟΣΤΕΡ ΟΚΤ

    Hires εδώ

    Νοέμβριος 2014

    Hires εδώ

    Δεκέμβριος 2014

    Poster_2014-12

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2011.

    Δεκέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Νοέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Οκτώβριος 2011

    HiRes εδώ

    Σεπτέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Αύγουστος 2011

    HiRes εδώ

    Ιούλιος 2011

    HiRes εδώ

    Ιούνιος 2011

    HiRes εδώ

    Μάϊος 2011

    HiRes εδώ

    Απρίλιος 2011

    HiRes εδώ

    Μάρτιος 2011

    HiRes εδώ

    Φεβρουάριος 2011

    HiRes εδώ

    Ιανουάριος 2011

    HiRes εδώ

    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2015.

    Ιανουάριος 2015

    2015-1 ΠΟΣΤΕΡ1Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2015

    2015-2 POSTERHires εδώ

    Μάρτιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Απρίλιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Μάϊος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούνιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούλιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Αύγουστος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Σεπτέμβριος 2015

    8415961Hires εδώ

    Νοέμβριος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Δεκέμβριος 2015

    keep-calm-and-have-a-safe-flight-45Hires εδώ

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2012.

    Δεκέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Νοέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Οκτώβριος 2012

    Hires εδώ

    Σεπτέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Αύγουστος 2012

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2012

    Hires εδώ

    Ιούνιος 2012

    Hires εδώ

    Μάιος 2012

    Hires εδώ

    Απρίλιος 2012

    Hires εδώ

    Μάρτιος 2012

    Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2012

    Hires εδώ

    Ιανουάριος 2012

    HiRes εδώ

Αρέσει σε %d bloggers: