Η ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΠΤΗΣΕΩΝ ΕΛΙΚΟΠΤΕΡΩΝ ΞΕΚΙΝΑ ΑΠΟ ΤΟ ΥΠΟΣΤΕΓΟ ΣΥΝΤΗΡΗΣΕΩΣ.

Στη φωτό του τίτλου ένα Ε/Π Bell 214ST μετά από πτώση στις 25  Ιουλίου 2007, ΒΑ του  McCall, Idaho (πηγή)

Από τις 24 έως τις 27 Φεβρουαρίου 2014, έγινε μία από τις μεγαλύτερες εκθέσεις αεροπορικού ενδιαφέροντος, η Heli-Expo.

Κατά τη διάρκεια αυτής, η National Transportation Safety Board, ανακοίνωσε δύο Ειδοποιήσεις Ασφάλειας, με τις οποίες υπογραμμίζει την σημασία της σωστής συντήρησης (η μία) και της εκπαίδευσης σε εξομοιωτές (η άλλη), τομείς που θεωρεί ως κρίσιμους για την Ασφάλεια Πτήσεων Ελικοπτέρων.

Μάλιστα η Ασφάλεια Πτήσεων Ε/Π για το 2014 προστέθηκε στη Λίστα των περισσότερων αναγκαίων βελτιώσεων ασφαλείας (για το τι είναι αυτή η λίστα αλλά και ποια είναι η αποστολή της NTSB, κτυπήστε τις αντίστοιχες λέξεις), μιας που την τελευταία 10ετία συνέβησαν στις ΗΠΑ, πάνω από 1500 ατυχήματα Ελικοπτέρων είτε αεροϋγειονομίου, είτε Έρευνας και Διάσωσης, είτε εμπορικών αερομεταφορών, είτε ελικοπτέρων εκπαιδευτικών πτήσεων.

Μία λοιπόν από τις παραπάνω Ειδοποιήσεις Ασφαλείας, αυτή με τίτλο Η ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΠΤΗΣΕΩΝ ΕΛΙΚΟΠΤΕΡΩΝ ΞΕΚΙΝΑ ΑΠΟ ΤΟ ΥΠΟΣΤΕΓΟ, Helicopter Safety Starts in the Hangar (SA-032), θα προσπαθήσουμε να αναλύσουμε σήμερα, δανειζόμενοι κάποια στοιχεία της, που ο καθένας μπορεί να εκτιμήσει αν (εμείς πιστεύουμε ότι ναι) έχουν ή όχι σημασία και ωφελιμότητα και για μας.

Χωρίς τίτλο1

ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ

  • Η εφαρμογή των προβλεπόμενων διαδικασιών συντήρησης και οι επιθεωρήσεις (έλεγχοι) των ενεργειών μετά την ολοκλήρωση των συντηρήσεων, είναι ιδιαίτερα κρίσιμες ενέργειες για την ασφάλεια, λόγω της μηχανολογικής και λειτουργικής πολυπλοκότητας των συστημάτων αλλά και του επιχειρησιακού περιβάλλοντος στο οποίο αυτά λειτουργούν.
  • Η έλλειψη των επιθεωρήσεων αν έγιναν σωστά οι διαδικασίες συντήρησης, ή η έλλειψη επαγρύπνησης για να γίνουν αυτές σωστά και ‘’by the book’’, είναι δυνατόν να οδηγήσει σε ατύχημα. Μια εσφαλμένα τοποθετημένη ροπή ή  η παράλειψη αλλαγής ενός φθαρμένου υλικού, μπορεί να οδηγήσει σε κατάσταση μη ελέγχου του ελικοπτέρου.
  • Η κόπωση του προσωπικού συντήρησης ή άλλοι ανθρώπινοι παράγοντες όπως το στρες, η διάσπαση της προσοχής, η πίεση να ‘’τελειώσει η δουλειά’’, ο εφησυχασμός κλπ, μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο λαθών, ακόμα και στις πιο απλές διαδικασίες συντήρησης.

ΤΙ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ

  • Να συμμετέχουν και να αναζητούν εκπαίδευση στα γνωστικά τους  αντικείμενα που είναι απαραίτητη για να εκτελούν τη σωστή συντήρηση.
  • Να συμπληρώνουν τις προβλεπόμενες φόρμες εργασίας, έτσι ώστε να μπορεί να γίνεται έλεγχος εάν και πότε τα συστήματα συντηρήθηκαν και από ποιον.
  • Να αναζητούν κα να εξασφαλίζουν τις κάρτες συντηρήσεως ή επισκευής των μικρών-μεγάλων συγκροτημάτων, πριν την χρήση-τοποθέτησή τους στο ελικόπτερο.
  • Να εξασφαλίζουν ότι όλες οι διαδικασίες συντήρησης έγιναν σύμφωνα με τα τεχνικά εγχειρίδια και να συνεργάζονται στενά με τους δοκιμαστές για να εξασφαλίζουν ότι όλα έχουν γίνει, όλες οι προβλεπόμενες από τα εγχειρίδια δοκιμές εδάφους και εν πτήση.
  • Τέλος να αξιολογούν και αν χρειάζεται να βελτιώνουν όλες εκείνες τις διαδικασίες στο υπόστεγο που έχουν σχέση με τους ανθρώπινους παράγοντες στον τομέα της συντήρησης (λάθη, πίεση να ολοκληρωθεί το έργο συντήρησης, λάθη λόγω κόπωσης κ.λπ)

Χωρίς τίτλο

Στη παραπάνω φωτογραφία έχουμε το ίδιο κείμενο με αυτό του σημειώματος, αλλά σε σμίκρυνση.

Για όσους θέλουν να το εκτυπώσουν σε μορφή pdf, μπορούν να το κάνουν κτυπώντας τον παρακάτω σύνδεσμο:

Η ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΠΤΗΣΕΩΝ ΕΛΙΚΟΠΤΕΡΩΝ ΞΕΚΙΝΑ ΑΠΟ ΤΟ ΥΠΟΣΤΕΓΟ

Επίσης για όσους θέλουν να το διαβάσουν σαν ηλεκτρονικό περιοδικό μπορούν να κτυπήσουν τον παρακάτω σύνδεσμο:

Advertisements
Comments
One Response to “Η ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΠΤΗΣΕΩΝ ΕΛΙΚΟΠΤΕΡΩΝ ΞΕΚΙΝΑ ΑΠΟ ΤΟ ΥΠΟΣΤΕΓΟ ΣΥΝΤΗΡΗΣΕΩΣ.”
Trackbacks
Check out what others are saying...
  1. Ο/Η Η ΑΣΦΑΛ&Epsilo... λέει:

    […] Στη φωτό του τίτλου ένα Ε/Π Bell 214ST μετά από πτώση στις 25 Ιουλίου 2007, ΒΑ του McCall, Idaho (πηγή) Από τις 24 έως τις 27 Φεβρουαρίου 2014, έγινε μία από τις μεγαλύτερες εκθέσεις αεροπορικού …  […]



Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2009.

    Δεκέμβριος 2009

    Νοέμβριος 2009

    FOD 2009_11

    Οκτώβριος 2009

    HUMAN FACTOR

    Σεπτέμβριος 2009

    DAZZLERS 1

    Αύγουστος 2009

    dynamic rollover poster greeka

    ΙΟΥΛΙΟΣ 2009

    ΕΙΣΑΙ ΤΟΣΟ ΧΑΖΟΣ ΟΣΟ ΦΑΙΝΕΣΑΙ..!!!

    ΕΙΣΑΙ ΤΟΣΟ ΧΑΖΟΣ ΟΣΟ ΦΑΙΝΕΣΑΙ..!!!

    ΙΟΥΝΙΟΣ 2009

    ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑΣ ΑΕΡ. ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ

    ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑΣ ΑΕΡ. ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ

    ΜΑΪΟΣ 2009

    ΚΑΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

    ΚΑΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

    ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2009

    Η ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΤΩΝ 12.

    Η ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΤΩΝ 12.

    ΜΑΡΤΙΟΣ 2009

    T/R+TREE = TROUBLE !

    T/R+TREE = TROUBLE !

    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2013.

    Ιανουάριος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2013

    ΠΟΣΤΕΡ ΦΕΒ 2013

    Hires εδώ

    Μάρτιος 2013

    Χωρίς τίτλο2

    Hires εδώ

    Απρίλιος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Μάϊος 2013

    ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΒΕΓΓΑΛΙΚΩΝ002

    Hires εδώ

    Ιούνιος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2013

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Αύγουστος 2013

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Σεπτέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Οκτώβριος 2013

    cf87cf89cf81ceafcf82-cf84ceafcf84cebbcebf2Hires εδώ

    Νοέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Δεκέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλο1Hires εδώ

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2010.

    Δεκέμβριος 2010


    Νοέμβριος 2010


    Οκτώβριος 2010

    Σεπτέμβριος 2010

    Αύγουστος 2010

    Ιούλιος 2010

    Ιούνιος 2010


    Μάϊος 2010

    Απρίλιος 2010

    Μάρτιος 2010

    Φεβρουάριος 2010

    Ιανουάριος 2010


    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2014.

    Ιανουάριος 2014

    Poster_2014-01Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2014

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Μάρτιος 2014

    Χωρίς τίτλο1Hires εδώ

    Απρίλιος 2014

    Χωρίς τίτλο3Hires εδώ

    Μάϊος 2014

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούνιος 2014

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2014

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Αύγουστος 2014

    Hires εδώ

    Σεπτέμβριος 2014

    Hires εδώ

    Οκτώβριος 2014

    ΠΟΣΤΕΡ ΟΚΤ

    Hires εδώ

    Νοέμβριος 2014

    Hires εδώ

    Δεκέμβριος 2014

    Poster_2014-12

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2011.

    Δεκέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Νοέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Οκτώβριος 2011

    HiRes εδώ

    Σεπτέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Αύγουστος 2011

    HiRes εδώ

    Ιούλιος 2011

    HiRes εδώ

    Ιούνιος 2011

    HiRes εδώ

    Μάϊος 2011

    HiRes εδώ

    Απρίλιος 2011

    HiRes εδώ

    Μάρτιος 2011

    HiRes εδώ

    Φεβρουάριος 2011

    HiRes εδώ

    Ιανουάριος 2011

    HiRes εδώ

    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2015.

    Ιανουάριος 2015

    2015-1 ΠΟΣΤΕΡ1Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2015

    2015-2 POSTERHires εδώ

    Μάρτιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Απρίλιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Μάϊος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούνιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούλιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Αύγουστος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Σεπτέμβριος 2015

    8415961Hires εδώ

    Νοέμβριος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Δεκέμβριος 2015

    keep-calm-and-have-a-safe-flight-45Hires εδώ

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2012.

    Δεκέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Νοέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Οκτώβριος 2012

    Hires εδώ

    Σεπτέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Αύγουστος 2012

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2012

    Hires εδώ

    Ιούνιος 2012

    Hires εδώ

    Μάιος 2012

    Hires εδώ

    Απρίλιος 2012

    Hires εδώ

    Μάρτιος 2012

    Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2012

    Hires εδώ

    Ιανουάριος 2012

    HiRes εδώ

Αρέσει σε %d bloggers: