ΟΙ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΧΕΙΡΙΣΤΡΙΕΣ ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ ΣΤΡΑΤΟΥ ΣΤΟ ΕΠΙΚΕΝΤΡΟ ΤΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ.

Μιας και προχθές (8/3/2014) γιορτάσαμε την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας, ας δούμε σήμερα ένα σχετικό με αυτές σημείωμα.

Πρόσφατα έχει αναπτυχθεί στο διαδίκτυο μια μεγάλη συζήτηση πάνω σε ένα ερώτημα που για πρώτη φορά έβαλε με το άρθρο του με τίτλο“Army Women: Better Chopper Pilots Than the Guys?” ο ρεπόρτερ του Time, Mark Thompson.

Το ερώτημα του – που θα προσπαθήσουμε να αναλύσουμε στο σημερινό μας σημείωμα- βασίζεται σε μία εργασία που είναι δημοσιευμένη από τον Μάιο 2013 στο διαδίκτυο με τίτλο ‘’Women in Combat Arms: A Study of the Global War on Terror’’ (μπορείτε να την κατεβάσετε από εδώ).

Η εργασία είναι η αποφοιτήρια διατριβή του  Ταγματάρχη της Αμερικανικής Αεροπορίας Στρατού Seneca Peña-Collazo,            (χειριστή ΕΕ/Π AH-64 Apache ), από το τμήμα του School of Advanced Military Studies στο Army’s Command and General Staff College.

U.S. Army Captain Elizabeth McNamara, an AH-64 pilot, on the flight line in Iraq in 2011(Army / 1st Lt. Jason Sweeney)

U.S. Army Captain Elizabeth McNamara, an AH-64 pilot, on the flight line in Iraq in 2011(Army / 1st Lt. Jason Sweeney)

Σε γενικές γραμμές η διατριβή του αμερικανού συναδέλφου, που μελετά τις επιπτώσεις της ύπαρξης του γυναικείου φύλλου σε Μονάδες πρώτης γραμμής, λέει ότι μελετώντας συνδυαστικά κανείς, τα στοιχεία των αεροπορικών ατυχημάτων της Αεροπορίας Στρατού από το 2002 μέχρι το 2013, μεταξύ ανδρών χειριστών και γυναικών χειριστριών, βφάζει τα παρακάτω αποτελέσματα:

  • Μία στους δέκα χειριστές της αμερικάνικης Α.Σ είναι γυναίκα.
  • Γυναίκες χειρίστριες είναι υπεύθυνες μόνο για το 3% των αεροπορικών ατυχημάτων.
  • Το 97% των τραυματισμών σε ατυχήματα Ε/Π έχουν γίνει σε άνδρες.
  • Ειδικά για την κοινωνία των χειριστών ΕΕ/Π AH-64, το 100% των ατυχημάτων (και στις περιοχές των εκπαιδευτικών πτήσεων αλλά και στις επιχειρησιακές πτήσεις), έχει γίνει από αμιγή πληρώματα ΕΕ/Π με άνδρες χειριστές.

Καταλήγει δε ότι :

Σε γενικές γραμμές οι γυναίκες εμπλέκονται σε λιγότερα αεροπορικά ατυχήματα, από ότι οι συνάδελφοί τους άνδρες, ότι ίσως οι γυναίκες χειρίστριες είναι πιο ασφαλείς, και ειδικά για τον χώρο των χειριστών ΕΕ/Π, οι γυναίκες μπορεί να είναι ακόμη ασφαλέστερες από τον μέσο όρο.

Παραθέτει δε και έναν πίνακα όλων των στοιχείων πάνω στα οποία βασίζει τα στατιστικά του στοιχεία:

Women-Helo-Pilots-1.png

Όπως ήταν φυσικό, μετά το άρθρο του Mark Thompson, άρχισε μια ανταλλαγή απόψεων, με ευγενική αμφισβήτηση των στοιχείων που χρησιμοποίησε ο Ταγματάρχης, που πολλοί αναλυτές βρήκαν ελλιπή ή ασαφή,  που θα προσπαθήσουμε να τα παρουσιάσουμε, ομαδοποιημένα.

Όπως σημειώνει και ο James Joyner στο ιστολόγιό του  Outside the Beltway :

’από τον  παραπάνω πίνακα λείπει μία τρίτη ίσως σημαντική παράμετρος, αυτή του αριθμού των εξόδων και των ωρών πτήσεως που έκανε κάθε ένας (άνδρας ή γυναίκα). Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν είμαι έτοιμος να δεχθώ ότι οι γυναίκες χειρίστριες είναι ασφαλέστερες των ανδρών, αλλά δυστυχώς δεν το αποδεικνύει  ο Ταγματάρχης Seneca Peña-Collazo’’.

Επίσης ο Mark Thompson, αρθρογράφος του TIME στο σχετικό του άρθρο υποστηρίζει ότι:

΄΄ Η μελέτη δεν κάνει εκτίμηση για τους/τον λόγο που παρουσιάζονται αυτές οι διαφορές στα ατυχήματα μεταξύ ανδρών και γυναικών. Επίσης τα δείγματα που λήφθηκαν υπόψη μπορεί να είναι πολύ μικρά για εξαγωγή ασφαλών συμπερασμάτων, ή ακόμη μπορεί (ένας παράγοντας που δεν φαίνεται να εξετάζεται) οι γυναίκες χειρίστριες να μην είναι τόσο πολύ ‘’επιθετικές’’ στον αέρα λόγω του ότι έχουν λιγότερες ώρες πτήσης. Επίσης δεν δίνονται στοιχεία για την γνώμη των Διοικητών για το εάν θεωρούν ότι οι γυναίκες χειρίστριες είναι καλές ή καλύτερες από τους άνδρες συναδέλφους τους.»

Προσθέτει δε ότι η εν αποστρατεία ψυχίατρος  Elspeth Ritchie δεν πιστεύει ότι τα πληρώματα των ΕΕ/Π AH-64, με ένα ή και τα δύο μέλη του πληρώματος γυναίκες, μπορούν να μειώσουν τα ατυχήματα. Οι χειριστές τονίζει, δεν επιλέγουν τις αποστολές που θα αναλάβουν, ο Διοικητής τους είναι αυτός που επιλέγει τα πληρώματα για τις συγκεκριμένου είδους αποστολές. Το κύριο ερώτημα για τα πληρώματα με τουλάχιστον ένα μέλος τους γυναίκα που έχουν λιγότερα ατυχήματα, είναι το ΓΙΑΤΙ;

Λιγότερες μπαλαφαρίες ;

Περισσοτέρου έλεγχοι;

Πιο προσεκτική συμπεριφορά στον αέρα;

΄Η απλά όλα αυτά αποτελούν ένα τυχαίο γεγονός;

Συνεχίζοντας ο Mark Thompson, προτείνει ότι για να απαντηθεί σοβαρά το ερώτημα του εάν οι γυναίκες είναι ασφαλέστεροι χειριστές από τους άνδρες, θα πρέπει:

‘’ Να μελετήσουμε τα δεδομένα των ατυχημάτων ανά ώρες πτήσεως και όχι απλά τον συνολικό αριθμό των τραυματισμών.»

Επίσης η μελέτη του αριθμού των ατυχημάτων που οδήγησαν σε τραυματισμούς είναι περισσότερο χρήσιμη παράμετρος από τον απόλυτο αριθμό  των τραυματισμών μια που αυτός δεν περιλαμβάνει μέσα του τον αριθμό των μελών του πληρώματος, που έχει άμεση σχέση με τα εξαγόμενα συμπεράσματα.

Για παράδειγμα ας υποθέσουμε ότι ένα Ε/Π CH-47 με τετραμελές πλήρωμα όλο γυναίκες και με 55 άνδρες ως επιβαίνοντες, έχει ένα ατύχημα και όλοι τραυματίζονται, αυτό μας δίνει τα εξής στατιστικά: Γυναίκες που τραυματίστηκαν ποσοστό λίγο λιγότερο του 7%, άνδρες 93%. Αυτό όμως δεν οδηγεί σε σωστά συμπεράσματα γιατί το ποσοστό των γυναικών – χειριστριών που τραυματίστηκαν είναι 50% (κυβερνήτης – συγκυβερνήτης).

Για όσους και όσες θέλουν να μελετήσουν όλα όσα γράφτηκαν προτείνουμε:

  • Την κύρια μελέτη μπορούν να την κατεβάσουν από εδώ.
  • Το βασικό (αρχικό) δημοσίευμα του Mark Thompson με τίτλο Army Women: Better Chopper Pilots Than the Guys? μπορούν να το διαβάσουν  εδώ.
  • Ένα ακόμη καλό δημοσίευμα με τίτλο Do Women Make Better Military Helicopter Pilots? μπορούν να το διαβάσουν  εδώ.
  • Επίσης άλλο ένα με τίτλο Female Army helicopter pilots in the spotlight   μπορούν να το διαβάσουν  εδώ.

Πέρα λοιπόν από τις συζητήσεις που άνοιξε και η μελέτη αλλά και το άρθρο του Mark Thompson, θα θέλαμε να δώσουμε και κάποια άλλα στοιχεία σε ότι έχει σχέση με τον γυναικείο πληθυσμό των χειριστών της Αμερικάνικης Α.Σ.

Η εκπροσώπησή της γυναίκας, ακόμη, είναι μικρή.

Οι γυναίκες αποτελούν το 10% των χειριστών της Α.Σ και το 14% της συνολικής δύναμης του ενεργού Στρατού, αλλά η δυναμικότητά τους να ‘’εδραιωθούν’’ στην κοινωνία της Α.Σ είναι πιο μεγάλη από ότι οι αντίστοιχες συναδέλφισές τους στην πολιτική αεροπορία.

Σε μία πρόσφατη καταγραφή της Federal Aviation Administration (FAA) φαίνεται ότι οι γυναίκες αποτελούν το 4,8% του συνολικού αριθμού των χειριστών που διέθεταν ενεργά πτυχία το 2012.

Στα στατιστικά στοιχεία του Καναδά του 2008,  οι γυναίκες χειρίστριες Ε/Π αποτελούσαν το 3,6% των ενεργών χειριστών Ε/Π.

και για να ολοκληρώσουμε την όλη εικόνα, παρακάτω δίνουμε ένα βίντεο με τίτλο

Women in Helicopter Aviation

Τελειώνοντας, θα αντιγράψουμε τη τελευταία παράγραφο από εδώ:

Μία τελευταία σκέψη: οι γυναίκες είναι εδώ για να μείνουν στην Αεροπορία Στρατού, και δεν μπορώ να φαντασθώ κάποιον συγκεκριμένο λόγο που δεν θα πρέπει να μείνουν.

Comments
5 Σχόλια to “ΟΙ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΧΕΙΡΙΣΤΡΙΕΣ ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ ΣΤΡΑΤΟΥ ΣΤΟ ΕΠΙΚΕΝΤΡΟ ΤΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ.”
  1. Ο/Η manolis λέει:

    Kαι γιατι να μην επικεντρωθουμε στις γυναικες της δικης μας Αεροπορια Στρατου? http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=Deu7Yh6JaMs

Trackbacks
Check out what others are saying...
  1. Ο/Η ΟΙ ΓΥΝΑ&Iot... λέει:

    […] Μιας και προχθές (8/3/2014) γιορτάσαμε την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας, ας δούμε σήμερα ένα σχετικό με αυτές σημείωμα. Πρόσφατα έχει αναπτυχθεί στο διαδίκτυο μια μεγάλη συζήτηση πάνω σε ένα ερώτημ…  […]



Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2009.

    Δεκέμβριος 2009

    Νοέμβριος 2009

    FOD 2009_11

    Οκτώβριος 2009

    HUMAN FACTOR

    Σεπτέμβριος 2009

    DAZZLERS 1

    Αύγουστος 2009

    dynamic rollover poster greeka

    ΙΟΥΛΙΟΣ 2009

    ΕΙΣΑΙ ΤΟΣΟ ΧΑΖΟΣ ΟΣΟ ΦΑΙΝΕΣΑΙ..!!!

    ΕΙΣΑΙ ΤΟΣΟ ΧΑΖΟΣ ΟΣΟ ΦΑΙΝΕΣΑΙ..!!!

    ΙΟΥΝΙΟΣ 2009

    ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑΣ ΑΕΡ. ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ

    ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑΣ ΑΕΡ. ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ

    ΜΑΪΟΣ 2009

    ΚΑΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

    ΚΑΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

    ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2009

    Η ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΤΩΝ 12.

    Η ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΤΩΝ 12.

    ΜΑΡΤΙΟΣ 2009

    T/R+TREE = TROUBLE !

    T/R+TREE = TROUBLE !

    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2013.

    Ιανουάριος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2013

    ΠΟΣΤΕΡ ΦΕΒ 2013

    Hires εδώ

    Μάρτιος 2013

    Χωρίς τίτλο2

    Hires εδώ

    Απρίλιος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Μάϊος 2013

    ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΒΕΓΓΑΛΙΚΩΝ002

    Hires εδώ

    Ιούνιος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2013

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Αύγουστος 2013

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Σεπτέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Οκτώβριος 2013

    cf87cf89cf81ceafcf82-cf84ceafcf84cebbcebf2Hires εδώ

    Νοέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Δεκέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλο1Hires εδώ

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2010.

    Δεκέμβριος 2010


    Νοέμβριος 2010


    Οκτώβριος 2010

    Σεπτέμβριος 2010

    Αύγουστος 2010

    Ιούλιος 2010

    Ιούνιος 2010


    Μάϊος 2010

    Απρίλιος 2010

    Μάρτιος 2010

    Φεβρουάριος 2010

    Ιανουάριος 2010


    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2014.

    Ιανουάριος 2014

    Poster_2014-01Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2014

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Μάρτιος 2014

    Χωρίς τίτλο1Hires εδώ

    Απρίλιος 2014

    Χωρίς τίτλο3Hires εδώ

    Μάϊος 2014

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούνιος 2014

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2014

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Αύγουστος 2014

    Hires εδώ

    Σεπτέμβριος 2014

    Hires εδώ

    Οκτώβριος 2014

    ΠΟΣΤΕΡ ΟΚΤ

    Hires εδώ

    Νοέμβριος 2014

    Hires εδώ

    Δεκέμβριος 2014

    Poster_2014-12

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2011.

    Δεκέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Νοέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Οκτώβριος 2011

    HiRes εδώ

    Σεπτέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Αύγουστος 2011

    HiRes εδώ

    Ιούλιος 2011

    HiRes εδώ

    Ιούνιος 2011

    HiRes εδώ

    Μάϊος 2011

    HiRes εδώ

    Απρίλιος 2011

    HiRes εδώ

    Μάρτιος 2011

    HiRes εδώ

    Φεβρουάριος 2011

    HiRes εδώ

    Ιανουάριος 2011

    HiRes εδώ

    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2015.

    Ιανουάριος 2015

    2015-1 ΠΟΣΤΕΡ1Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2015

    2015-2 POSTERHires εδώ

    Μάρτιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Απρίλιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Μάϊος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούνιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούλιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Αύγουστος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Σεπτέμβριος 2015

    8415961Hires εδώ

    Νοέμβριος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Δεκέμβριος 2015

    keep-calm-and-have-a-safe-flight-45Hires εδώ

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2012.

    Δεκέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Νοέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Οκτώβριος 2012

    Hires εδώ

    Σεπτέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Αύγουστος 2012

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2012

    Hires εδώ

    Ιούνιος 2012

    Hires εδώ

    Μάιος 2012

    Hires εδώ

    Απρίλιος 2012

    Hires εδώ

    Μάρτιος 2012

    Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2012

    Hires εδώ

    Ιανουάριος 2012

    HiRes εδώ

    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2016.

    Ιανουάριος 2016

    Poster_2016-1Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2016

    2016-2 POSTERHires εδώ

Αρέσει σε %d bloggers: