ΤΑ ΙΤΑΛΙΚΑ ΝΗ-90 ΣΤΟ ΑΦΓΑΝΙΣΤΑΝ-ΕΝΑ ΧΡΟΝΟ & 1000 ΩΡΕΣ ΜΕΤΑ.

Στο σημείωμα ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΙΤΑΛΙΚΩΝ ΝΗ-90 ΣΤΗΝ ΒΑΣΗ Herat – RC WEST, είχαμε δώσει λεπτομέρειες από την ανάπτυξη των Ιταλικών Ε/Π ΝΗ-90 στο Αφγανιστάν.

Σήμερα, μια που βρήκαμε μία πολύ ενδιαφέρουσα ανταπόκριση του by Federico Grattoni στην ιστοσελίδα MILAVIA, με τίτλο  Italian Army NH90 One Year and 1000 Flight Hours in Afghanistan, λέμε να σταχυολογήσουμε τα πιο ενδιαφέροντα σημεία από το άρθρο (που για όσους θέλουν μπορούν να το διαβάσουν όλο, πατώντας το αντίστοιχο σύνδεσμο).

Από την ανταπόκριση λοιπόν βλέπουμε ότι τελικά η πρώτη πτήση πάνω από το Αφγανιστάν έγινε στις 20 Αυγούστου 2012, και μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2012, είχαν αναπτυχθεί τελικά πέντε (5) Ε/Π ΝΗ-90 ΤΤΗ που στην Ιταλική Α.Σ ονομάζονται UH-90A, τα Ε/Π με call sign  E.I. 214, 215, 217, 219, 220.

emblem_nh90_nemo

Τα Ε/Π αυτά ανήκουν στην Μονάδα Task Unit Nemo, που αποτελεί Υπομονάδα της Task Force Fenice (Phoenix) της Ιταλικής Αεροπορίας Στρατού (AVES – Aviazione dell’Esercito), που αποστολή της είναι η παροχή τακτικών αερομεταφορών και αεροδιακομιδών στην περιοχή ευθύνης της ISAF Regional Command West, για την οποία είναι υπεύθυνη η Ιταλία.

Τα πέντε (5) Ε/Π ΝΗ-90 αντικατέστησαν τα έξη (6) ελικόπτερα AB205 MEP για τα οποία επίσης μιλήσαμε εδώ, και επιχειρούν μαζί με τα Ιταλικά Ε/Π CH-47C Chinook, υποστηριζόμενα από τα ΕΕ/Π A129 CBT Mangusta, για πάνω από ένα χρόνο και έχουν συμπληρώσει περισσότερες από 1.000 ώρες πτήσης, χρόνος μετά τον οποίον μπορούμε να βγάλουμε συμπεράσματα για την συμπεριφορά τους.

Ο ρεπόρτερ λοιπόν Federico Grattoni, επισκέφθηκε την Μονάδα στα τέλη Ιουνίου 2013, συνεργάσθηκε και μίλησε με τα πληρώματα και τους τεχνικούς ενώ έζησε την καθημερινότητά τους στο δύσκολο επιχειρησιακό περιβάλλον του Αφγανιστάν που επιχειρούν τα «Black Bumblebee» (οι μαύρες μέλισσες) όπως τα αποκαλούν οι Ιταλοί.

NH-90 EI-215  MM.81532 Task Unit Nemo NH-90 EI-215  MM.81532 Task Unit Nemo

Η Μονάδα στεγάζεται σε μεγάλα λυόμενα υπόστεγα, στην προκεχωρημένη βάση υποστήριξης (FSB) Herat, μέσα στα οποία  γίνονται οι προβλεπόμενες συντηρήσεις των 15, 50, 150 και 300 ωρών.

NH-90 EI-219  MM.81536 Task Unit Nemo NH-90 EI-219  MM.81536 Task Unit Nemo

Τα πέντε (5) Ε/Π είναι (όπως είχαμε πει) διαμορφώσεως (IOC+). Το πρώτο Ε/Π με διαμόρφωση Final Operational Capability (FOC), οι Ιταλοί το παραλάβανε τον Μάιο 2013. Η διαφορά μεταξύ των δύο διαμορφώσεων είναι ότι τα με IOC+ διαμόρφωση δεν είναι εξοπλισμένα με το ιταλικής κατασκευής σύστημα δορυφορικών επικοινωνιών  SICRAL (secure satellite radio system) και δεν διαθέτουν το σύστημα Link16.

Τα Ε/Π αυτά έχουν όμως το λογισμικό στα ραδιοναυτιλιακά τους συστήματα που επιτρέπει την φόρτωση πολλών χρησίμων παραστάσεων όπως διάδρομοι πτήσεως, περιοχές με επικίνδυνα σημεία και άλλες συνθηματικές παραστάσεις που κάνουν την ναυτιλία σε χαμηλό ύψος ευκολότερη.

Δύο από αυτά έχουν εφοδιασθεί με το σύστημα Rover 4, που τα δίνει την δυνατότητα να λαμβάνουν εικόνα απευθείας από τα ΜΕΑ Predator και τα ιταλικά αεροσκάφη AMX.

Πριν τα Ε/Π να αναπτυχθούν στο Αφγανιστάν, είχαν δοκιμασθεί στο Logrono της Ισπανίας, αλλά τα πραγματικά τεστ γίνονται στην καθημερινότητά τους στο Αφγανιστάν.

Οι υψηλές θερμοκρασίες εξωτερικού περιβάλλοντος και το μεγάλο υψόμετρο δεν έχουν καμία επίδραση στην απόδοση του Ε/Π. Απογειώσεις με 45 βαθμούς κελσίου και 3.000 πόδια υψόμετρο δεν είναι πρόβλημα γι αυτά. Οι προσγειώσεις όμως σε καταστάσεις brownout είναι ένα σημείο ιδιαίτερης προσοχής.

italian-nh90-afghanistan_12

Ένα πολύ μεγάλο βοήθημα σε αυτό το πρόβλημα δίνει το σύστημα HMSD Helmet Mounted Sight and Display, που – εκτός των άλλων βοηθημάτων που παρέχει – βοηθά πολύ τους χειριστές στη δύσκολη αυτή φάση πτήσης.

NH-90 EI-214  MM.81531 Task Unit Nemo

Η σκόνη εισχωρεί παντού, στο Αφγανιστάν, αλλά μετά από 300 ώρες πτήσης κανένα από τα Ε/Π δεν παρουσίασε σοβαρά προβλήματα. Βέβαια η συσσώρευση σκόνης και άμμου στα φίλτρα του συστήματος ψύξης των ηλεκτρονικών και των φίλτρων των οπλικών συστημάτων απαιτεί καθημερινή συντήρηση και καθαριότητα, αλλά αυτό πλέον έγινε μια εργασία ρουτίνας για το τεχνικό προσωπικό.

Τα φίλτρα διαχωρισμού των κινητήρων έχουν αποδειχθεί ικανοποιητικά. Οι δοκιμές ισχύος που γίνονται κάθε 25 ώρες δίνουν κάποια μικρή μείωση απόδοσης μερικές φορές, των κινητήρων (GE T700-T6E1),  ένα θέμα που θα εξετασθεί με λεπτομέρεια όταν σταλούν για γενική επιθεώρηση.

Gunner  M.134 italian-nh90-afghanistan_22

Ο εξοπλισμός των Ε/Π περιλαμβάνει δύο πολυβόλα Gatling των 7.62mm M134D των έξη κανών πυροδοτούμενα ηλεκτρικά, σε κάθε μία από τις πλευρικές πόρτες. Ο βασικός τους φόρτος είναι 4.400 φυσίγγια. Ο πολυβολητής κάθεται σε μία θέση που μπορεί να μετακινηθεί προς τα μέσα για να διευκολύνεται η επιβίβαση των επιβατών. Τα πολυβόλα διαθέτουν και από έναν συσσωρευτή για να λειτουργούν αυτόνομα όταν δεν είναι συνδεδεμένα με το ηλεκτρικό σύστημα του Ε/Π.

italian-nh90-afghanistan_9

Τα Ε/Π φέρουν πλήρες ενοποιημένο σύστημα ηλεκτρονικής αυτοπροστασίας EWS (Electronic Warfare Suite) ενεργητικών και παθητικών αντιμέτρων που συμπεριλαμβάνει εκτοξευτήρα φωτοβολίδων και αεροφύλλων σε κάθε μία πλευρά. Το πάτωμα της καμπίνας και τα καθίσματα των χειριστών φέρουν θωρακίσεις για τη προστασία του προσωπικού.

NH-90 EI-219  MM.81536 Task Unit Nemo

Το πλήρωμα αποτελείται από πέντε άτομα.

italian-nh90-afghanistan_20 italian-nh90-afghanistan_25

Το χειριστή που κάθεται στη δεξιά θέση και τον Διοικητή του Ε/Π που κάθεται στην αριστερή θέση.

Gunner  M.134 Gunner  M.134

Δύο πολυβολητές θύρας, χειριστές των πολυβόλων M134 και

italian-nh90-afghanistan_21

έναν ιπτάμενο μηχανικό υπεύθυνο για τη φόρτωση και εκφόρτωση του Ε/Π.

Ο οπλισμός του πληρώματος είναι από ένα τυφέκιο AR 70/90 για όλους εκτός από τον ιπτάμενο μηχανικό που φέρει ένα οπλοπολυβόλο  M249 Minimi για την προστασία της πίσω ράμπας κατά τη φόρτωση/εκφόρτωση.

NH-90 EI-215  MM.81532 Task Unit Nemo

Η άφιξη των Ε/Π ΝΗ-90 στην περιοχή αύξησε καταπληκτικά τις δυνατότητες των προκεχωρημένων αεροδιακομιδών από πλευράς εμβελείας, ασφαλείας πτήσεων, χρόνου αντιδράσεως αλλά και φορτίου.

Οι προκεχωρημένες αεροδιακομιδές χρειάζονται όταν η διακομιδή ασθενών είναι πολύ επικίνδυνη  ή τα μέσα διακομιδών των προκεχωρημένων βάσεων δεν έχουν την απαιτούμενη εμβέλεια, ή ακόμη δεν έχουν την δυνατότητα να σταθεροποιήσουν ή/και να ανανήψουν τον ασθενή ή τραυματία μέχρι τον υγειονομικό σταθμό ΡΟΛΟΥ 2, μέσα στην περίοδο της – όπως αποκαλείται –  ΧΡΥΣΗΣ ΩΡΑΣ. Του χρονικού δηλαδή διαστήματος μέσα στο οποίο υπάρχουν οι περισσότερες πιθανότητες  να εξασφαλισθεί η επιβίωση του τραυματία.

Barella PTS Patient Transport and Support System

Η διαμόρφωση των Ε/Π ΝΗ-90 για αποστολές Προκεχωρημένων Αεροδιακομιδών αποτελείται από μία ιατρική ομάδα των τριών ανδρών και από ένα σύστημα μεταφοράς και υποστήριξης ασθενών (PTS – Patient Transport and Support) που στην ουσία είναι ένα φορείο διασυνδεδεμένο με μία κινητή μονάδα σταθεροποίησης ασθενών.

Η επιχειρησιακές πτήσεις των Ε/Π ΝΗ-90 γίνονται ανά ζεύγη των δύο ή σε σχηματισμό με Ε/Π CH-47C Chinook, υποστηριζόμενα από ΕΕ/Π A129CBT Mangusta.

Τα Ε/Π ΝΗ-90 (δύο), που είναι εξοπλισμένα με το σύστημα ROVER χρησιμοποιούνται για εναέριοι Σταθμοί Διοικήσεως και Ελέγχου επίγειων μονάδων, ή ακόμη και για εναέριοι σταθμοί ΑΕΛΑ.

NH-90 EI-214  MM.81531 Task Unit Nemo NH-90 EI-214  MM.81531 Task Unit Nemo

Η διαθεσιμότητα των Ε/Π είναι πολύ υψηλή. Τα αρχικά προβλήματα των τεχνικών δυσκολιών, των ελλείψεων σε  ανταλλακτικά, που έχουν πλέον ξεπερασθεί δίνει το αποτέλεσμα των 1.000 ωρών πτήσης μέσα σε ένα χρόνο.

Το προσωπικό ιπτάμενο και τεχνικό είναι πολύ ικανοποιημένο από τη συμπεριφορά και απόδοση του Ε/Π, έχοντας πλέον ένα Ε/Π τουλάχιστον δύο γενιές νεότερο από τα Ε/Π A-205, αξιόπιστο με σύγχρονα και εξελιγμένα συστήματα που δίνουν μια αίσθηση ασφαλείας και αυτοπεποίθησης στο προσωπικό.

Θα δώσουμε και ένα βίντεο από το παραπάνω δημοσίευμα, διαρκείας 4:48 λεπτών που λήφθηκε από τον δημοσιογράφο πάνω στο Ε/Π αλλά και από μια σταθερά τοποθετημένη κάμερα στη δεξιά πλευρική πόρτα του Ε/Π.

Comments
2 Σχόλια to “ΤΑ ΙΤΑΛΙΚΑ ΝΗ-90 ΣΤΟ ΑΦΓΑΝΙΣΤΑΝ-ΕΝΑ ΧΡΟΝΟ & 1000 ΩΡΕΣ ΜΕΤΑ.”
  1. Ο/Η MIKE λέει:

    Αυτά να τα βλέπει ο συγκαμμένος που θέλει να τα πουλήσει.Το εμετικό ανθρωπάκι που κατέλαβε το ΥΠΕΘΑ και ονειρεύετε να βγάλουμε τον 21ον Αιώνα με τα Χιούη, Λούη, Ντούη!

Trackbacks
Check out what others are saying...
  1. Ο/Η ΤΑ ΙΤΑΛΙ&K... λέει:

    […] Στο σημείωμα ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΙΤΑΛΙΚΩΝ ΝΗ-90 ΣΤΗΝ ΒΑΣΗ Herat – RC WEST, είχαμε δώσει λεπτομέρειες από την ανάπτυξη των Ιταλικών Ε/Π ΝΗ-90 στο Αφγανιστάν. Σήμερα, μια που βρήκαμε μία πολύ ενδιαφέρουσα ανταπ…  […]



Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2009.

    Δεκέμβριος 2009

    Νοέμβριος 2009

    FOD 2009_11

    Οκτώβριος 2009

    HUMAN FACTOR

    Σεπτέμβριος 2009

    DAZZLERS 1

    Αύγουστος 2009

    dynamic rollover poster greeka

    ΙΟΥΛΙΟΣ 2009

    ΕΙΣΑΙ ΤΟΣΟ ΧΑΖΟΣ ΟΣΟ ΦΑΙΝΕΣΑΙ..!!!

    ΕΙΣΑΙ ΤΟΣΟ ΧΑΖΟΣ ΟΣΟ ΦΑΙΝΕΣΑΙ..!!!

    ΙΟΥΝΙΟΣ 2009

    ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑΣ ΑΕΡ. ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ

    ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑΣ ΑΕΡ. ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ

    ΜΑΪΟΣ 2009

    ΚΑΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

    ΚΑΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

    ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2009

    Η ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΤΩΝ 12.

    Η ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΤΩΝ 12.

    ΜΑΡΤΙΟΣ 2009

    T/R+TREE = TROUBLE !

    T/R+TREE = TROUBLE !

    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2013.

    Ιανουάριος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2013

    ΠΟΣΤΕΡ ΦΕΒ 2013

    Hires εδώ

    Μάρτιος 2013

    Χωρίς τίτλο2

    Hires εδώ

    Απρίλιος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Μάϊος 2013

    ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΒΕΓΓΑΛΙΚΩΝ002

    Hires εδώ

    Ιούνιος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2013

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Αύγουστος 2013

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Σεπτέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Οκτώβριος 2013

    cf87cf89cf81ceafcf82-cf84ceafcf84cebbcebf2Hires εδώ

    Νοέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Δεκέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλο1Hires εδώ

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2010.

    Δεκέμβριος 2010


    Νοέμβριος 2010


    Οκτώβριος 2010

    Σεπτέμβριος 2010

    Αύγουστος 2010

    Ιούλιος 2010

    Ιούνιος 2010


    Μάϊος 2010

    Απρίλιος 2010

    Μάρτιος 2010

    Φεβρουάριος 2010

    Ιανουάριος 2010


    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2014.

    Ιανουάριος 2014

    Poster_2014-01Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2014

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Μάρτιος 2014

    Χωρίς τίτλο1Hires εδώ

    Απρίλιος 2014

    Χωρίς τίτλο3Hires εδώ

    Μάϊος 2014

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούνιος 2014

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2014

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Αύγουστος 2014

    Hires εδώ

    Σεπτέμβριος 2014

    Hires εδώ

    Οκτώβριος 2014

    ΠΟΣΤΕΡ ΟΚΤ

    Hires εδώ

    Νοέμβριος 2014

    Hires εδώ

    Δεκέμβριος 2014

    Poster_2014-12

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2011.

    Δεκέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Νοέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Οκτώβριος 2011

    HiRes εδώ

    Σεπτέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Αύγουστος 2011

    HiRes εδώ

    Ιούλιος 2011

    HiRes εδώ

    Ιούνιος 2011

    HiRes εδώ

    Μάϊος 2011

    HiRes εδώ

    Απρίλιος 2011

    HiRes εδώ

    Μάρτιος 2011

    HiRes εδώ

    Φεβρουάριος 2011

    HiRes εδώ

    Ιανουάριος 2011

    HiRes εδώ

    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2015.

    Ιανουάριος 2015

    2015-1 ΠΟΣΤΕΡ1Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2015

    2015-2 POSTERHires εδώ

    Μάρτιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Απρίλιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Μάϊος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούνιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούλιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Αύγουστος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Σεπτέμβριος 2015

    8415961Hires εδώ

    Νοέμβριος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Δεκέμβριος 2015

    keep-calm-and-have-a-safe-flight-45Hires εδώ

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2012.

    Δεκέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Νοέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Οκτώβριος 2012

    Hires εδώ

    Σεπτέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Αύγουστος 2012

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2012

    Hires εδώ

    Ιούνιος 2012

    Hires εδώ

    Μάιος 2012

    Hires εδώ

    Απρίλιος 2012

    Hires εδώ

    Μάρτιος 2012

    Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2012

    Hires εδώ

    Ιανουάριος 2012

    HiRes εδώ

Αρέσει σε %d bloggers: