Future Vertical Lift (FVL). ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ JMR-TD ΦΑΣΗ 1. ΟΙ ΕΠΙΛΕΓΕΙΣΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥΣ.

Πίσω στον Απρίλιο του 2013, είχαμε δώσει τα μέχρι τότε νεώτερα για το Future Vertical Lift (FVL), της αμερικανικής Αεροπορίας Στρατού.

Σήμερα θα συνεχίσουμε την ενημέρωση με βάση τη τελευταία ανακοίνωση της U.S. Army’s Aviation and Missile Research, Development and Engineering Center (AMRDEC), που έγινε στις 2 Οκτ 2013 και σύμφωνα με την οποία για το πρόγραμμα JMR-TD (Joint Multi-Role Technology Development), [που είναι υποπρόγραμμα του Future Vertical Lift (FVL)], και για τη πρώτη φάση αυτού, επιλέχθηκαν από τις 9 εταιρείες που έδωσαν προσφορές, 4 εταιρείες, που είναι οι παρακάτω:

Οι παραπάνω εταιρείες παρουσίασαν στην ουσία δύο διαφορετικού τύπου ελικόπτερα. Δύο παρουσίασαν σύνθετα ελικόπτερα με ομοαξονικό κύριο στροφείο και χωρίς ουραίο στροφείο (compound coaxial helicopter) και δύο παρουσίασαν ελικόπτερα με δύο στροφεία υπό κλίση (tilt-rotor)

Ας σημειώσουμε ότι βρισκόμαστε στη Πρώτη φάση του προγράμματος, η οποία προβλέπει να υπογραφούν συμφωνίες με τις εταιρείες διαρκείας 9 μηνών με το πέρας των οποίων κάθε εταιρεία θα πρέπει να οριστικοποιήσει τα σχέδια του Ε/Π, να καταγράψει αλλά και να μειώσει τα όποια τεχνικά ρίσκα θα παρουσιασθούν.

Οι παράγοντες που θα εξετασθούν αν πληρούνται στη Πρώτη φάση αυτή είναι:

  • Το προτεινόμενο Ε/Π θα πρέπει να έχει τη δυνατότητα
  • Να εκτελεί και αποστολές μέσης μεταφορικής ικανότητας, αλλά και επιθετικές αποστολές.
  • Να έχει ταχύτητα πλεύσεως 230+ Κόμβων.
  • Να έχει δυνατότητα αιωρήσεως εκτός ευεργετικής επιδράσεως του εδάφους στα 6.000 πόδια με θερμοκρασία εξωτερικού περιβάλλοντος 95 βαθμών Φαρενάιτ ή 35 βαθμών Κελσίου.
  • Να έχει χαμηλό επίπεδο θορύβου.

Με το πέρας αυτής της πρώτης φάσης, θα επιλεγούν από τις 4, μόνο δύο εταιρείες που θα κατασκευάσουν τα πρωτότυπα των προτεινόμενων σχεδίων του Ε/Π τους και θα εκτελέσουν πτήσεις δοκιμών το 2017.

Παρακάτω θα προσπαθήσουμε να ομαδοποιήσουμε τη πληροφόρηση για το τι κάθε μία από τις παραπάνω εταιρείες θα προσπαθήσει να παρουσιάσει στην Αμερικανική Αεροπορία Στρατού.

AVX JMR

Επιλέχθηκε για τη πρώτη φάση του προγράμματος JMR-TD (Joint Multi-Role Technology Development), για το concept JMR-AT/UT compound coaxial tailless helicopter, που βλέπουμε παρακάτω. (όπου AT/UT σημειώστε Αντιαρματικό/Γενικής χρήσεως).

AVX_JMR_Design

Η εταιρεία AVX δημιουργήθηκε το 2005 από μηχανικούς που δούλευαν στην Bell Helicopter και ως πρώτο πρόγραμμα με το οποίο εμφανίσθηκαν, ήταν η παρουσίαση μιας χαμηλού κόστους αλλά υψηλής αποδοτικότητας μετατροπή των ελικοπτέρων αναγνωρίσεως OH-58D Kiowa.

Παρακάτω ένα βίντεο μπορεί να δώσει το όλο concept αυτής της πρότασης:

Ο σχεδιασμός βασίζεται στην αλλαγή του κυρίου στροφείου με δύο ομοαξονικά στροφεία, με άκαμπτες πτέρυγες, στην αλλαγή του ουραίου στροφείου με δύο ρότορες αναρροφούμενου αέρα. Οι αλλαγές αυτές στο Ε/Π  OH-58D Kiowa, είναι σχετικά οικονομικές και καθιστούν το Ε/Π ταχύτερο, υψηλών επιδόσεων και με μεγαλύτερη εμβέλεια.

Ο παραπάνω βασικός σχεδιασμός ήταν αυτός που ακολούθησε η εταιρεία για το πρόγραμμα JMR-TD.

AVX_JMR_Rear_Ramp

Στις παραπάνω φωτογραφίες που είναι από την επίσημη ιστοσελίδα της εταιρείας, βλέπουμε το concept του σχεδιασμού. Δεν έχει καθόλου ουραίο αλλά ούτε και ουραία άτρακτο, επίσης έχει δύο οριζόντια σταθερά στο εμπρός του τμήμα που του παρέχουν περίπου το 40% της συνολικής ανώσεως εν πτήση.

AIR_AVX_Utility_Concept_lgΣτην έκδοση ως μεταφορικό ελικόπτερο διαθέτει στο πίσω μέρος της ατράκτου ράμπα για την γρήγορη φόρτωση – εκφόρτωση προσωπικού, παλετών ακόμη και μικρών οχημάτων. Το σχήμα της ατράκτου είναι φαρδύ και έχει σχήμα οβάλ.

AIR_AVX_Attack_Concept_lg

Στην έκδοση ως επιθετικό ελικόπτερο, στο κάτω μέρος της ατράκτου φέρει, πυργίσκο με πυροβόλο 30 mm καθώς επίσης και θυρίδες για τα οπλικά συστήματα  τα οποία φορτώνονται εσωτερικά.

Η στάση του ελικοπτέρου κατά τη πτήση έχει σχεδιασθεί να γίνεται με ελαφρά ανασηκωμένη την κεφαλή για να παρουσιάζει λιγότερη οπισθέλκουσα και η προσγείωση έχει σχεδιασθεί να γίνεται με κλίση 5 μοιρών προς τα κάτω για να μειώνεται το φαινόμενο του  brownout.

Το συνολικό βάρος, με 12 οπλίτες και 4 μέλη του πληρώματος υπολογίζεται στις 27.000 λίβρες (σ.σ 22,000 λίβρες το UH-60M και 17,650 λίβρες το AH-64). Σε ότι αφορά το βάρος που θα μπορεί να μεταφέρει ως εξωτερικό φορτίο, αυτό υπολογίζεται από 9.000 μέχρι 13.000 λίβρες, θα μπορεί δηλαδή να μεταφέρει ένα πυροβόλο M777A2 των 155 mm, σε περιοχές με υψηλή θερμοκρασία και υψόμετρο.

Χωρίς τη λειτουργία των δύο ρότορων  αναρροφούμενου αέρα, η ταχύτητα αέρος θα φθάνει στους 179 κόμβους, ενώ αν αυτοί λειτουργούν η εταιρεία πιστεύει ότι θα πετύχει την απαιτούμενη τιμή αυτήν των 230 κόμβων.

Το σημείο ιδιαίτερης προσοχής και προβληματισμού βέβαια είναι αυτή η απαίτηση των 230 + κόμβων, που με μικτό βάρος απογείωσης 4.300 λιβρών για να την πετύχει το ελικόπτερο θα πρέπει να φορά κινητήρες τουλάχιστον 4.600 shp (το Black Hawk φορά δύο των  1,700 shp), που σημαίνει πολύ μεγάλη κατανάλωση.

avx.MRMUAS.738.554

Από πλευράς ευκολιών στη συντήρηση και εξυπηρέτηση του ελικοπτέρου, έχουν σχεδιασθεί άνετες επιφάνειες στο πάνω μέρος της καμπίνας αλλά και προσβάσεις σε αυτό και από τις δύο πλευρές της ατράκτου. Η φόρτωση και παραμονή των πυρομαχικών γίνεται στο εσωτερικό της καμπίνας – μέχρι αυτά να βγουν μηχανικά από τις ανοιγόμενες θυρίδες στο κάτω μέρος της ατράκτου, γεγονός που επιτρέπει στο ελικόπτερο με διαμόρφωση επιθετικού, μια ‘’καθαρή’’ διαμόρφωση με μικρότερη οπισθέλκουσα.

Bell Helicopter: V-280 Valor

Επιλέχθηκε για τη πρώτη φάση του προγράμματος JMR-TD (Joint Multi-Role Technology Development), για το concept V-280 Valor twin tilt-rotor., που βλέπουμε παρακάτω, από φωτογραφικές απεικονίσεις της επίσημης ιστοσελίδας της.

Bell-V280-3-Fast-Rope

Bell-V280-5-Egress2 Bell-V280-7-Low-Level

Η εταιρεία Bell Helicopter Textron παρουσίασε το παραπάνω concept που διαφέρει από το γνωστό της μοντέλο V-22 Osprey, και το παρουσιάζει ως 3ης γενεάς ελικόπτερο με δύο στροφεία υπό κλίση (tilt-rotor).

Bell-V280-4-Egress1

Η βασικές του διαφορές του V-280 Valor από το μοντέλο V-22 Osprey (σε υπηρεσία σήμερα στους αμερικανούς πεζοναύτες) είναι ότι οι κινητήρες δεν περιστρέφονται μαζί με τα στροφεία (όπως συμβαίνει με το V-22 Osprey) αλλά περιστρέφονται μόνο τα συγκροτήματα των στροφείων. Με αυτή μεθοδολογία ελευθερώνονται πολλές νεκρές γωνίες για τους πολυβολητές θυρών και βέβαια αποφεύγονται οι καταστροφικές συνέπειες των επιφανειών προσγείωσης, από τις υψηλές θερμοκρασίες των εξερχομένων αερίων των κινητήρων.

V280-Web-slider-Medevac

Το μοντέλο V-280 Valor δεν διαθέτει πίσω ράμπα, αλλά δύο πλαϊνές συρόμενες θύρες.

Bell-V280-10-Rear-Qtr-Attack

Η έκδοση του V-280 Valor σε διαμόρφωση επιθετικού ελικοπτέρου, θα διαθέτει το ανασυρόμενο πολυβόλο gatling IDWS ΤΩΝ 7.62 mm  που ήδη χρησιμοποιείται στο  V-22, αλλά θα φέρει και άλλους ανασυρόμενους φορείς οπλικών συστημάτων.

Bell-V280-9-AirplaneMode

Σύμφωνα με τους υπολογισμούς των σχεδιαστών το V-280 Valor θα μπορεί να αναπτύξει ταχύτητες αέρος 280 κόμβων, ακτίνα δράσης 500-800 ναυτικών μιλίων, οροφή αιωρήσεως χωρίς την ευεργετική επίδραση του εδάφους (HOGE) 6.000 πόδια στους 95F, ωφέλιμο φορτίο 12.000 λιβρών και χώρο για 11 άνδρες συν 4 μέλη του πληρώματος.

Ένα βίντεο, τέλος για το πώς η εταιρεία βλέπει το concept V-280.

Karem: TR36TD OSTR

Επιλέχθηκε για τη πρώτη φάση του προγράμματος JMR-TD (Joint Multi-Role Technology Development), για το concept TR36-TD optimum speed rotor twin tiltrotor, που βλέπουμε παρακάτω, από φωτογραφικές απεικονίσεις της επίσημης ιστοσελίδας της.

AIR_TR36_JMR_Concept_Karem_lg

Η εταιρεία Karem Aircraft προτείνει το πρότυπο TR36TD Optimum Speed Tilt-Rotor Technology Demonstrator, που έχει και αυτό, δύο στροφεία υπό κλίση διαμέτρου 36 ποδών.

Στην επίσημη ιστοσελίδα της προβάλλει και ένα άλλο πρωτότυπο το  TR75 JHL (Joint Heavy Lift – JHL) που είναι λίγο μεγαλύτερο από ένα C-130, με ταχύτητα πλεύσης 330+ knot/ Mach 0.65+ και μέγιστο φορτίο έως 36 τόνους.

Sikorsky & Boeing: X2

Επιλέχθηκε για τη πρώτη φάση του προγράμματος JMR-TD (Joint Multi-Role Technology Development), για το concept X2 compound coaxial helicopter που βλέπουμε παρακάτω.

Sikorsky and Boeing are proposing a medium-lift compound helicopter demonstrator for the U.S. Army's joint multi-role technology demonstration Phase 1 effort. (Photo: Sikorsky Aircraft)

Sikorsky and Boeing are proposing a medium-lift compound helicopter demonstrator for the U.S. Army’s joint multi-role technology demonstration Phase 1 effort. (Photo: Sikorsky Aircraft)

Η σύμπραξη των δύο εταιρειών για το παραπάνω πρόγραμμα, βασίζεται σε ήδη δοκιμασμένα και χρησιμοποιούμενα από την αμερικανική Αεροπορία Στρατού ελικόπτερα, το UH-60 της Sikorsky και το AH-64 της Boeing.

ABC

Από την προϊστορία των σύνθετων Ε/Π, μπορούμε να θυμηθούμε το  XH-59A/S-69 που βλέπουμε στην παραπάνω εικόνα που στην δεκαετία του 70, είχε πετύχει ταχύτητες αέρος πάνω από 200 κόμβους.

36549

Το X2  © Stephen Trimble/Flightglobal.

raider-overview_03

Επίσης δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι ήδη η Sikorsky, έχει κατασκευάσει ένα πρωτότυπο το  X2 (πάνω εικόνα) και το S-97 Raider (κάτω εικόνα) και για το οποίο έχουμε γράψει εδώ. Πολλά από τα χαρακτηριστικά του που ήδη έχει πετύχει, καλύπτουν ή τουλάχιστον προσεγγίζουν τις απαιτήσεις της πρώτης φάσης.

sikorsky_boeing_jmr1

Η βασική ιδέα λειτουργίας του πρωτότυπου είναι ότι φέρει δύο ομοαξονικά στροφεία, με άκαμπτες πτέρυγες και ένα ουραίο έλικα για επαύξηση της ταχύτητας αέρος. Αν αυτή δεν βρίσκεται σε λειτουργία, το ελικόπτερο φθάνει σε ταχύτητα αέρος μέχρι τους 160 κόμβους και αν λειτουργεί σε ανάστροφη κίνηση (reverse), βοηθά σε απότομα σταματήματα της εμπρός κίνησης. Το όλο σύστημα είναι πολύ συμπαγές και πολύ πιο ευέλικτο από τα παραδοσιακά ελικόπτερα, τόσο που αντέχει σε ελιγμούς πάνω από 3G.

Παρακάτω σας δίνουμε ένα βίντεο για το πρωτότυπο Χ2

Και ακόμα ένα βίντεο για το πρωτότυπο S-97 Raider

Ο συνδυασμός των χαρακτηριστικών των δύο πρωτοτύπων, ίσως να είναι το αποτέλεσμα που θα λέγεται X2 compound coaxial helicopter.

 

ΥΓ

rebloged by: defencegreece

Advertisements
Comments
3 Σχόλια to “Future Vertical Lift (FVL). ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ JMR-TD ΦΑΣΗ 1. ΟΙ ΕΠΙΛΕΓΕΙΣΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥΣ.”
  1. Ο/Η Stephen λέει:

    In my opinion V-280 Valor has better performance than the other heli’s mentioned above. More over it has the ability to meet all the requirements of the US Army that is why V-280 valor was classified as a Category I Proposal.

    Here is an article which explains the V-280 valor helicopter design features, engine and the performance http://www.army-technology.com/projects/v280-valor-helicopter/

    Recently Bell Helicopter revealed the first full-scale mock-up of its V-280 Valor tiltrotor aircraft to attendees of the Association of the United States Army’s annual meeting in Washington DC.

    They also mentioned that V-280 valor incorporates lessons the company learned from its V-22 Osprey tiltrotor, which Bell produced in partnership with Boeing.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2009.

    Δεκέμβριος 2009

    Νοέμβριος 2009

    FOD 2009_11

    Οκτώβριος 2009

    HUMAN FACTOR

    Σεπτέμβριος 2009

    DAZZLERS 1

    Αύγουστος 2009

    dynamic rollover poster greeka

    ΙΟΥΛΙΟΣ 2009

    ΕΙΣΑΙ ΤΟΣΟ ΧΑΖΟΣ ΟΣΟ ΦΑΙΝΕΣΑΙ..!!!

    ΕΙΣΑΙ ΤΟΣΟ ΧΑΖΟΣ ΟΣΟ ΦΑΙΝΕΣΑΙ..!!!

    ΙΟΥΝΙΟΣ 2009

    ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑΣ ΑΕΡ. ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ

    ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑΣ ΑΕΡ. ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ

    ΜΑΪΟΣ 2009

    ΚΑΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

    ΚΑΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

    ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2009

    Η ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΤΩΝ 12.

    Η ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΤΩΝ 12.

    ΜΑΡΤΙΟΣ 2009

    T/R+TREE = TROUBLE !

    T/R+TREE = TROUBLE !

    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2013.

    Ιανουάριος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2013

    ΠΟΣΤΕΡ ΦΕΒ 2013

    Hires εδώ

    Μάρτιος 2013

    Χωρίς τίτλο2

    Hires εδώ

    Απρίλιος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Μάϊος 2013

    ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΒΕΓΓΑΛΙΚΩΝ002

    Hires εδώ

    Ιούνιος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2013

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Αύγουστος 2013

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Σεπτέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Οκτώβριος 2013

    cf87cf89cf81ceafcf82-cf84ceafcf84cebbcebf2Hires εδώ

    Νοέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Δεκέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλο1Hires εδώ

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2010.

    Δεκέμβριος 2010


    Νοέμβριος 2010


    Οκτώβριος 2010

    Σεπτέμβριος 2010

    Αύγουστος 2010

    Ιούλιος 2010

    Ιούνιος 2010


    Μάϊος 2010

    Απρίλιος 2010

    Μάρτιος 2010

    Φεβρουάριος 2010

    Ιανουάριος 2010


    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2014.

    Ιανουάριος 2014

    Poster_2014-01Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2014

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Μάρτιος 2014

    Χωρίς τίτλο1Hires εδώ

    Απρίλιος 2014

    Χωρίς τίτλο3Hires εδώ

    Μάϊος 2014

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούνιος 2014

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2014

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Αύγουστος 2014

    Hires εδώ

    Σεπτέμβριος 2014

    Hires εδώ

    Οκτώβριος 2014

    ΠΟΣΤΕΡ ΟΚΤ

    Hires εδώ

    Νοέμβριος 2014

    Hires εδώ

    Δεκέμβριος 2014

    Poster_2014-12

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2011.

    Δεκέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Νοέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Οκτώβριος 2011

    HiRes εδώ

    Σεπτέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Αύγουστος 2011

    HiRes εδώ

    Ιούλιος 2011

    HiRes εδώ

    Ιούνιος 2011

    HiRes εδώ

    Μάϊος 2011

    HiRes εδώ

    Απρίλιος 2011

    HiRes εδώ

    Μάρτιος 2011

    HiRes εδώ

    Φεβρουάριος 2011

    HiRes εδώ

    Ιανουάριος 2011

    HiRes εδώ

    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2015.

    Ιανουάριος 2015

    2015-1 ΠΟΣΤΕΡ1Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2015

    2015-2 POSTERHires εδώ

    Μάρτιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Απρίλιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Μάϊος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούνιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούλιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Αύγουστος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Σεπτέμβριος 2015

    8415961Hires εδώ

    Νοέμβριος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Δεκέμβριος 2015

    keep-calm-and-have-a-safe-flight-45Hires εδώ

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2012.

    Δεκέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Νοέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Οκτώβριος 2012

    Hires εδώ

    Σεπτέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Αύγουστος 2012

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2012

    Hires εδώ

    Ιούνιος 2012

    Hires εδώ

    Μάιος 2012

    Hires εδώ

    Απρίλιος 2012

    Hires εδώ

    Μάρτιος 2012

    Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2012

    Hires εδώ

    Ιανουάριος 2012

    HiRes εδώ

Αρέσει σε %d bloggers: