Image Intensification Systems.

Από την επίσημη ιστοσελίδα της Διευθύνσεως του αμερικανικού ΓΕΣ υπεύθυνης για την ανάπτυξη και διαχείριση  των πάσης φύσεως ΔΝΟ (Night Vision and Electronic Sensors Directorate -NVESD), βρήκαμε και αντιγράφουμε την ιστορική εξέλιξη και τις τελευταίες εξελίξεις για τις ΔΝΟ που μας ενδιαφέρουν.

Βέβαια στην σελίδα αυτή, μπορεί κανείς να διαβάσει για όλα τα είδη των ΔΝΟ, και όχι μόνο για τα πληρώματα Ε/Π, αλλά και για τους οδηγούς οχημάτων και τους απλούς μαχητές.

Αλλά ας δούμε αυτά που μας ενδιαφέρουν:

Image Intensification Systems, ή αλλιώς Συστήματα επαύξησης του ειδώλου.

Aviator's Night Vision Imaging System (ANVIS)

Aviator’s Night Vision Imaging System (ANVIS)

Το σύστημα ‘’Aviator’s Night Vision Imaging System (ANVIS)’’ ήταν το πρώτο σύστημα ΔΝΟ για χειριστές Ε/Π που χρησιμοποίησε και χρησιμοποιεί Λυχνίες ενίσχυσης εικόνων τρίτης γενιάς, που χρησιμοποιούν φωτοκαθόδους Αρσενικούχου Γαλλίου, για να μετατρέψουν το εισερχόμενο από τους αντικειμενικούς φακούς φώς (φωτόνια) σε ηλεκτρόνια.

AN/PVS-5 - Second-GEN image intensifier night vision goggle.

AN/PVS-5 – Second-GEN image intensifier night vision goggle.

Ο σχεδιασμός των πρώτων ANVIS, στην καλύτερη των περιπτώσεων είχε μία ανάλυση της τάξεως 20/40 και η ενίσχυση του αστρικού φωτός που έδιναν ήταν περίπου η διπλάσια από αυτή που έδιναν οι παλαιότερες ΔΝΟ οι AN/PVS-5 (βλέπε παραπάνω φωτό), που ήταν με φακούς δεύτερης γενιάς.

 Οι ΔΝΟ ANVIS συνδυάζουν μεγαλύτερη ευαισθησία, παρέχουν την δυνατότητα στον χειριστή να δει κάτω από τους προσοφθάλμιους φακούς, αλλά και να τους αναδιπλώσει προς τα επάνω για μεγαλύτερη άνεση. Το 1982 όμως μετά από εκτεταμένες επιχειρησιακές δοκιμές διαπιστώθηκε ότι παρουσίαζαν μερικές σοβαρές αδυναμίες, όπως το ότι το Mean-Time-Between-Failures (MTBF) που είχαν ήταν μόλις 100 ώρες λειτουργίας,, πράγμα που οδήγησε σε βελτιώσεις των φωτοκαθόδων που τελικά έδωσαν όριο ζωής σε αυτές αρκετών χιλιάδων ωρών λειτουργίας.

Όμως η βελτιωμένη ευαισθησία στις φωτοκαθόδους τρίτης γενιάς, επιδείνωσαν ένα υπάρχον πρόβλημα για τα τυπικά πιλοτήρια των Ε/Π, αυτό της αντανάκλασης του υπάρχοντος φωτισμού των πινάκων και των οργάνων του πίνακα βλαβών κλπ που έδιναν πολύ φωτισμό και οι ΔΝΟ υπερφορτίζονταν, προκαλώντας δυσφορία και κόπωση στα πληρώματα. Βέβαια στην αρχή βρέθηκαν κάποιοι τρόποι   αντιμετώπισης του φαινομένου αυτού (“blooming” το ονομάζουν τα τεχνικά εγχειρίδια), με το να μειώνεται η ένταση του φωτισμού του πίνακα των οργάνων, κάποια φώτα να καλύπτονται με ταινίες, μέχρι και με την ολική αντικατάσταση του φωτισμού οργάνων και πιλοτηρίου με φώτα συμβατά με τις ΔΝΟ (τα γνωστά μας μπλε).

Οι νέες συσκευές ΔΝΟ, φέρουν στους αντικειμενικούς φακούς τους, φίλτρα χρώματος περίπου μπλε (“minus-blue” το λένε τα τεχνικά εγχειρίδια), που δίνουν την δυνατότητα να φιλτράρουν το εισερχόμενο σε αυτές φως, χωρίς να υπάρχει η ανάγκη να μειωθεί ο φωτισμός του πιλοτηρίου και να είναι επαρκής για να βλέπει κάποιος που δεν φέρει τις ΔΝΟ.

Advanced Night Vision Goggles (ANVG)

Advanced Night Vision Goggles (ANVG)

Advanced Night Vision Goggles (ANVG)

Οι ΔΝΟ με την ονομασία Advanced Night Vision Goggle (ANVG) που βλέπουμε στην παραπάνω φωτογραφία, είναι μία συσκευή που πιθανά θα αντικαταστήσει τις ήδη χρησιμοποιούμενες ΔΝΟ (Aviator’s Night Vision Imaging System -ANVIS).

Χωρίς τίτλο

Έχει πολλά πλεονεκτήματα το πρώτο των οποίων είναι ότι αυξάνει δραματικά το πεδίο όρασης του χειριστού από τις 40 μοίρες που δίνουν οι ANVIS, στις 95 μοίρες. Αυτό και μόνο αυξάνει την δυνατότητα του χειριστή να αντιληφθεί την επικρατούσα κατάσταση και ως εκ τούτου του δίνει την δυνατότητα να εκτελεί τις πτήσεις αποτελεσματικότερα και με μεγαλύτερη ασφάλεια.

Τέλος, όταν αυτές χρησιμοποιηθούν σε Ε/Π που ήδη έχει ενσωματωμένο Head Up Display (HUD), επειδή διαθέτουν ήδη το δικό τους HUD, δίνουν τη δυνατότητα στον χειριστή να επιλέξει την προβολή κάποιων κρίσιμων στοιχείων, όπως ύψος και στάση του Ε/Π, χωρίς να χρειάζεται να κοιτάει μέσα στο πιλοτήριο.

Τέλος δίνουμε και ένα βίντεο που παρουσιάζει ιστορικά την εξέλιξη των ΔΝΟ, τα 40 χρόνια που αυτές υπάρχουν με τον ένα ή άλλο τρόπο.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2009.

    Δεκέμβριος 2009

    Νοέμβριος 2009

    FOD 2009_11

    Οκτώβριος 2009

    HUMAN FACTOR

    Σεπτέμβριος 2009

    DAZZLERS 1

    Αύγουστος 2009

    dynamic rollover poster greeka

    ΙΟΥΛΙΟΣ 2009

    ΕΙΣΑΙ ΤΟΣΟ ΧΑΖΟΣ ΟΣΟ ΦΑΙΝΕΣΑΙ..!!!

    ΕΙΣΑΙ ΤΟΣΟ ΧΑΖΟΣ ΟΣΟ ΦΑΙΝΕΣΑΙ..!!!

    ΙΟΥΝΙΟΣ 2009

    ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑΣ ΑΕΡ. ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ

    ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑΣ ΑΕΡ. ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ

    ΜΑΪΟΣ 2009

    ΚΑΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

    ΚΑΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

    ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2009

    Η ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΤΩΝ 12.

    Η ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΤΩΝ 12.

    ΜΑΡΤΙΟΣ 2009

    T/R+TREE = TROUBLE !

    T/R+TREE = TROUBLE !

    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2013.

    Ιανουάριος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2013

    ΠΟΣΤΕΡ ΦΕΒ 2013

    Hires εδώ

    Μάρτιος 2013

    Χωρίς τίτλο2

    Hires εδώ

    Απρίλιος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Μάϊος 2013

    ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΒΕΓΓΑΛΙΚΩΝ002

    Hires εδώ

    Ιούνιος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2013

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Αύγουστος 2013

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Σεπτέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Οκτώβριος 2013

    cf87cf89cf81ceafcf82-cf84ceafcf84cebbcebf2Hires εδώ

    Νοέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Δεκέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλο1Hires εδώ

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2010.

    Δεκέμβριος 2010


    Νοέμβριος 2010


    Οκτώβριος 2010

    Σεπτέμβριος 2010

    Αύγουστος 2010

    Ιούλιος 2010

    Ιούνιος 2010


    Μάϊος 2010

    Απρίλιος 2010

    Μάρτιος 2010

    Φεβρουάριος 2010

    Ιανουάριος 2010


    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2014.

    Ιανουάριος 2014

    Poster_2014-01Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2014

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Μάρτιος 2014

    Χωρίς τίτλο1Hires εδώ

    Απρίλιος 2014

    Χωρίς τίτλο3Hires εδώ

    Μάϊος 2014

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούνιος 2014

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2014

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Αύγουστος 2014

    Hires εδώ

    Σεπτέμβριος 2014

    Hires εδώ

    Οκτώβριος 2014

    ΠΟΣΤΕΡ ΟΚΤ

    Hires εδώ

    Νοέμβριος 2014

    Hires εδώ

    Δεκέμβριος 2014

    Poster_2014-12

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2011.

    Δεκέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Νοέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Οκτώβριος 2011

    HiRes εδώ

    Σεπτέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Αύγουστος 2011

    HiRes εδώ

    Ιούλιος 2011

    HiRes εδώ

    Ιούνιος 2011

    HiRes εδώ

    Μάϊος 2011

    HiRes εδώ

    Απρίλιος 2011

    HiRes εδώ

    Μάρτιος 2011

    HiRes εδώ

    Φεβρουάριος 2011

    HiRes εδώ

    Ιανουάριος 2011

    HiRes εδώ

    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2015.

    Ιανουάριος 2015

    2015-1 ΠΟΣΤΕΡ1Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2015

    2015-2 POSTERHires εδώ

    Μάρτιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Απρίλιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Μάϊος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούνιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούλιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Αύγουστος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Σεπτέμβριος 2015

    8415961Hires εδώ

    Νοέμβριος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Δεκέμβριος 2015

    keep-calm-and-have-a-safe-flight-45Hires εδώ

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2012.

    Δεκέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Νοέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Οκτώβριος 2012

    Hires εδώ

    Σεπτέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Αύγουστος 2012

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2012

    Hires εδώ

    Ιούνιος 2012

    Hires εδώ

    Μάιος 2012

    Hires εδώ

    Απρίλιος 2012

    Hires εδώ

    Μάρτιος 2012

    Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2012

    Hires εδώ

    Ιανουάριος 2012

    HiRes εδώ

Αρέσει σε %d bloggers: