ΤΙ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΟΥ ΚΑΝΟΥΝ ΤΑ SMS ΚΑΙ Η ΑΓΑΠΗ….

mosby

Κάποια στοιχεία – θα ανεβάσουμε σήμερα – που τα θεωρούμε σημαντικά, μέσα από το πόρισμα της διερεύνησης του  National Transportation Safety Board (NTSB) των ΗΠΑ που ανακοινώθηκε στις 9/4/2013 για ένα θανατηφόρο ατύχημα ενός Ε/Π AS350 B2 που εκτελούσε πτήση αεροδιακομιδής και συνέβη στις 26 Αυγούστου  2011, στις 18:40, τοπική ώρα (Mosby, Mo ) και κατά το οποίο ο χειριστής, η ιπταμένη νοσοκόμα, ο ιπτάμενος νοσηλευτής και ο ασθενής τραυματίσθηκαν θανάσιμα.

Το πόρισμα σημειώνει ότι ως αίτια του ατυχήματος ήταν,  η αποτυχία του χειριστή να επιβεβαιώσει ότι το Ε/Π είχε το απαιτούμενο καύσιμο για την ολοκλήρωση της αποστολής του, πριν από την πρώτη του απογείωση, η λανθασμένη του απόφαση να συνεχίσει την αποστολή του αφού αντιλήφθηκε ότι δεν έχει αρκετό καύσιμο και η αποτυχία του να εισέλθει σε αυτοπεριστροφή όταν κράτησε ο κινητήρας λόγω μη ύπαρξης καυσίμου.

Ως συμβάλλοντες παράγοντες (πάλι κατά το πόρισμα) ήταν:

  • Η διάσπαση της προσοχής του χειριστή λόγω του ότι έγραφε γραπτά μηνύματα (SMS) κατά τη διάρκεια κρίσιμων διαδικασιών και κατά τη πτήση αλλά και κατά τη λειτουργία στο έδαφος
  • Η μειωμένη του απόδοση λόγω κόπωσης.

Πάλι σύμφωνα με το πόρισμα, από την εξέταση στο κινητό του χειριστή φάνηκε ότι αυτός είχε γράψει και είχε λάβει πολλά μηνύματα καθόλη τη διάρκεια της περιόδου που το Ε/Π προετοιμαζόταν για πτήση, κατά τη πτήση προς το νοσοκομείο, κατά την αναμονή του Ε/Π στο ελικοδρόμιο του νοσοκομείου για την παραλαβή του ασθενούς, σημείο πολύ κρίσιμο για να πάρει την απόφαση να συνεχίσει ή όχι την πτήση του λόγω της χαμηλής ποσότητας καυσίμου και κατά τη διάρκεια του τελευταίου σκέλους της πτήσης πριν το ατύχημα.

Συγκεκριμένα κατά την 12ώρη υπηρεσία ο 34χρόνος χειριστής έστειλε 25 γραπτά μηνύματα και έλαβε 60. Τα 20 από αυτά τα αντάλλαξε μέσα σε 1 ώρα και 41 λεπτά πριν το ατύχημα.

Τα περισσότερα από τα μηνύματα τα είχε ανταλλάξει με μία συνάδελφό του που βρισκόταν εκείνη την μέρα εκτός υπηρεσίας και με την οποία είχε μια μεγάλη προϊστορία ‘’συχνής και έντονης επικοινωνίας’’ και με την οποία σχεδίαζε να βγει για δείπνο εκείνο το βράδυ.

Συνεχίζοντας παραπέρα, το πόρισμα σημειώνει ότι, αν και ο χειριστής δεν χρησιμοποιούσε το κινητό του, κατά τη στιγμή που ο κινητήρας σταμάτησε να λειτουργεί λόγω του flame out, το γράψιμο και η αποστολή και λήψη γραπτών μηνυμάτων ήταν μια καθοριστική πηγή διάσπασης της προσοχής του χειριστή που οδήγησε σε σφάλματα και λάθος αποφάσεις.

Το όλο σκηνικό λοιπόν, όπως καταλήγει το πόρισμα είναι ότι – αν και δεν έγραφε μηνύματα τη στιγμή του ατυχήματος – είναι πολύ πιθανό η σύνταξη και η ανάγνωση γραπτών μηνυμάτων σε όλη τη διάρκεια της υπηρεσίας του, αλλά και της πτήσης, να του απέτρεψε τη σκέψη του από τα καθήκοντά του με αποτέλεσμα να παραλείψει να εκτελέσει σοβαρές ενέργειες .

Το σημείο που επισημαίνεται στο πόρισμα είναι η αυξανόμενη ανησυχία των αρμοδίων για όλους τους χειριστές  και την αυξανόμενη χρήση του ‘’ηλεκτρονικού σάκου’’ από αυτούς και η ανάγκη της προσήλωσης στην αποστολή και όχι σε άλλα θέματα.

Εξ άλλου όπως αναγράφηκε και στο Bloomberg News, η περίπτωση αυτή είναι το πρώτο αεροπορικό ατύχημα για το οποίο ως συμβάλλον παράγοντας του ατυχήματος αναφέρεται η σύνταξη, αποστολή και λήψη γραπτών μηνυμάτων.

Το NTSB τέλος έκανε προς την FAA, εννέα προτάσεις ασφαλείας πτήσεων που μπορούμε να τις βρούμε εδώ.

Η πρώτη από αυτές είναι η απαγόρευση χρησιμοποίησης από όλα τα μέλη του πληρώματος,  φορητών ηλεκτρονικών συσκευών για μη υπηρεσιακούς λόγους, όταν το Ε/Π βρίσκεται εν λειτουργία και πτήση.

ΥΓ

Για όσους θέλουν να μελετήσουν τα slides της παρουσίασης των ευρημάτων της επιτροπής διερεύνησης του ατυχήματος, μπορούν να τα δουν εδώ.

ΠΗΓΕΣ

http://spectrum.ieee.org/riskfactor/aerospace/aviation/ntsb-texting-while-flying-contributed-to-2011-helicopter-crash

http://www.theblaze.com/stories/2013/04/10/the-tragic-factor-said-to-have-been-involved-in-deadly-medical-helicopter-crash-in-2011/

http://www.nbcnews.com/technology/gadgetbox/pilot-texting-self-induced-distraction-helicopter-crash-says-ntsb-1C9282244

http://www.nbcnews.com/technology/gadgetbox/pilot-texting-self-induced-distraction-helicopter-crash-says-ntsb-1C9282244

http://www.washingtonpost.com/politics/pilot-was-texting-before-emergency-medical-helicopter-crash-that-killed-4-ntsb-records-show/2013/04/09/782ded9c-a0e6-11e2-bd52-614156372695_story.html

http://www.ntsb.gov/news/events/2013/mosby_mo/index.html

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2009.

    Δεκέμβριος 2009

    Νοέμβριος 2009

    FOD 2009_11

    Οκτώβριος 2009

    HUMAN FACTOR

    Σεπτέμβριος 2009

    DAZZLERS 1

    Αύγουστος 2009

    dynamic rollover poster greeka

    ΙΟΥΛΙΟΣ 2009

    ΕΙΣΑΙ ΤΟΣΟ ΧΑΖΟΣ ΟΣΟ ΦΑΙΝΕΣΑΙ..!!!

    ΕΙΣΑΙ ΤΟΣΟ ΧΑΖΟΣ ΟΣΟ ΦΑΙΝΕΣΑΙ..!!!

    ΙΟΥΝΙΟΣ 2009

    ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑΣ ΑΕΡ. ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ

    ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑΣ ΑΕΡ. ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ

    ΜΑΪΟΣ 2009

    ΚΑΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

    ΚΑΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

    ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2009

    Η ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΤΩΝ 12.

    Η ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΤΩΝ 12.

    ΜΑΡΤΙΟΣ 2009

    T/R+TREE = TROUBLE !

    T/R+TREE = TROUBLE !

    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2013.

    Ιανουάριος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2013

    ΠΟΣΤΕΡ ΦΕΒ 2013

    Hires εδώ

    Μάρτιος 2013

    Χωρίς τίτλο2

    Hires εδώ

    Απρίλιος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Μάϊος 2013

    ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΒΕΓΓΑΛΙΚΩΝ002

    Hires εδώ

    Ιούνιος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2013

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Αύγουστος 2013

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Σεπτέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Οκτώβριος 2013

    cf87cf89cf81ceafcf82-cf84ceafcf84cebbcebf2Hires εδώ

    Νοέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Δεκέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλο1Hires εδώ

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2010.

    Δεκέμβριος 2010


    Νοέμβριος 2010


    Οκτώβριος 2010

    Σεπτέμβριος 2010

    Αύγουστος 2010

    Ιούλιος 2010

    Ιούνιος 2010


    Μάϊος 2010

    Απρίλιος 2010

    Μάρτιος 2010

    Φεβρουάριος 2010

    Ιανουάριος 2010


    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2014.

    Ιανουάριος 2014

    Poster_2014-01Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2014

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Μάρτιος 2014

    Χωρίς τίτλο1Hires εδώ

    Απρίλιος 2014

    Χωρίς τίτλο3Hires εδώ

    Μάϊος 2014

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούνιος 2014

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2014

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Αύγουστος 2014

    Hires εδώ

    Σεπτέμβριος 2014

    Hires εδώ

    Οκτώβριος 2014

    ΠΟΣΤΕΡ ΟΚΤ

    Hires εδώ

    Νοέμβριος 2014

    Hires εδώ

    Δεκέμβριος 2014

    Poster_2014-12

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2011.

    Δεκέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Νοέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Οκτώβριος 2011

    HiRes εδώ

    Σεπτέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Αύγουστος 2011

    HiRes εδώ

    Ιούλιος 2011

    HiRes εδώ

    Ιούνιος 2011

    HiRes εδώ

    Μάϊος 2011

    HiRes εδώ

    Απρίλιος 2011

    HiRes εδώ

    Μάρτιος 2011

    HiRes εδώ

    Φεβρουάριος 2011

    HiRes εδώ

    Ιανουάριος 2011

    HiRes εδώ

    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2015.

    Ιανουάριος 2015

    2015-1 ΠΟΣΤΕΡ1Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2015

    2015-2 POSTERHires εδώ

    Μάρτιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Απρίλιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Μάϊος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούνιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούλιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Αύγουστος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Σεπτέμβριος 2015

    8415961Hires εδώ

    Νοέμβριος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Δεκέμβριος 2015

    keep-calm-and-have-a-safe-flight-45Hires εδώ

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2012.

    Δεκέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Νοέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Οκτώβριος 2012

    Hires εδώ

    Σεπτέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Αύγουστος 2012

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2012

    Hires εδώ

    Ιούνιος 2012

    Hires εδώ

    Μάιος 2012

    Hires εδώ

    Απρίλιος 2012

    Hires εδώ

    Μάρτιος 2012

    Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2012

    Hires εδώ

    Ιανουάριος 2012

    HiRes εδώ

Αρέσει σε %d bloggers: