ΜΑΚΡΥΑ ΑΠΟ ΤΑ ΣΥΝΝΕΦΑ.

Η Διεθνής Ομάδα Ασφαλείας Πτήσεων Ελικοπτέρων (InternationalHelicopterSafetyTeam (IHST), είναι μια Ομάδα που τα μέλη της είναι Κυβερνήσεις και Αεροπορικές Βιομηχανίες και σκοπό έχει να προσδιορίσει τους παράγοντες εκείνους που επηρεάζουν τα αεροπορικά ατυχήματα ελικοπτέρων σε  μη αποδεκτό βαθμό.

Πρόσφατα μάλιστα έβαλε έναν πολύ φιλόδοξο στόχο, να μειώσει μέχρι το 2016, τα αεροπορικά ατυχήματα ελικοπτέρων κατά 80%  να κατεβάσει δηλαδή τον δείκτη ατυχημάτων  στο 1,9 (ατυχήματα ανά 100.000 ώρες πτήσης).

Courtesy Donna ArnottVFRimc2

Courtesy Donna Arnott

Σύμφωνα λοιπόν με έρευνα που έκανε η Ομάδα, βρέθηκε ότι η κατά λάθος είσοδος κατά τη πτήση ελικοπτέρων, σε συνθήκες πτήσεως IFR και ως εκ τούτου η απώλεια του ελέγχου του Ε/Π, έχει χαρακτηρισθεί ως ένας από τους κυριότερους παράγοντες ατυχημάτων ελικοπτέρων.

Σύμφωνα δε με στοιχεία που πήρε από το NTSB (που είναι μια αμερικάνικη ανεξάρτητη ομοσπονδιακή αρχή ασφάλειας μεταφορών), φαίνεται ότι 45 από τα 52 ατυχήματα Ε/Π που έγιναν από το 2001 μέχρι σήμερα με κύρια αιτία το παραπάνω, ήταν θανατηφόρα για το πλήρωμα και τους επιβαίνοντες.

Αυτό σημαίνει ότι οι πιθανότητες να επιζήσει κάποιος όταν χωρίς να το θέλει θα μπει σε περιβάλλον που απαιτεί IFR πτήση, και ως εκ τούτου κάνει ατύχημα επειδή θα έχει απολέσει τον έλεγχο του Ε/Π, είναι μόλις 14%.

Η αντιμετώπιση των ασυνήθων καταστάσεων όταν μπούμε κατά λάθος σε τέτοιο περιβάλλον, είναι από τις πιο απαιτητικές καταστάσεις στη ζωή ενός χειριστή, γιατί εκτός των καιρικών συνθηκών που αντιμετωπίζουμε έχουμε άμεσα και την απώλεια με το εξωτερικό περιβάλλον, με συνεπακόλουθο την απώλεια προσανατολισμού και της επικρατούσας γύρω από αυτό κατάστασης.

Βέβαια θα πει κάποιος ότι μαζί με όσα μαθαίνουμε στο Βασικό τμήμα, μαθαίνουμε και παίρνουμε γι΄αυτό και τη κάρτα ΠΔΟ, αλλά αυτό σημαίνει ότι έχουμε την εμπειρία να πετάμε σε συνθήκες ΠΔΟ;

Στατιστικές έχουν δείξει ότι το 43% των χειριστών που χωρίς να το θέλουν μπήκαν σε συνθήκες IMC  και ως εκ τούτου είχαν ατύχημα, ήταν διαθέσιμοι σε ΠΔΟ. Από αυτό συνάγουμε ότι δεν μας σώζει το να είμαστε διαθέσιμοι σε ΠΔΟ, αλλά το πόσο έμπειροι σε πτήση ΠΔΟ είμαστε.

Γι’ αυτό και η IHST, καταλήγει στην έρευνά της ότι στα εκπαιδευτικά προγράμματα πρέπει να περιλαμβάνονται τουλάχιστον:

  • Οι τρόποι θετικής πρόγνωσης του καιρού της διαδρομής.
  • Οι τρόποι αποφυγής συνθηκών IMC ως μια πρώτη αντίδραση του χειριστή.
  • Οι τρόποι – διαδικασίες ματαίωσης της πτήσης, λόγω συνάντησης συνθηκών IMC, ως μία δεύτερη επιλογή και
  • Οι τρόποι εξόδου από την περιοχή με συνθήκες IMC.

Όλα τα παραπάνω – όπου είναι δυνατόν – θα πρέπει να αποτελούν αντικείμενα που να συμπεριλαμβάνονται και στις ώρες στον εξομοιωτή.

Πάνω από όλα όμως – καταλήγει η έρευνα – είναι η ανησυχία του χειριστή να μένει κάθε στιγμή της πτήσης ‘’ανήσυχος’’ για το τι βρίσκεται μπροστά του, σύμφωνα με όσα έχει διαβάσει για τον καιρό, ΠΡΙΝ ΑΠΟΓΕΙΩΘΕΙ.

Ειδικά δε για τις νυκτερινές πτήσεις, να βρίσκεται σε εγρήγορση, για εκείνα τα σημάδια που θα του περιορίσουν την οπτική επαφή με το έδαφος και να ενεργεί κατάλληλα για να μην την χάσει.

Για να μην το κουράζουμε περισσότερο, για όσους από μας θέλουν να διαβάσουν κάτι παραπάνω, εφαρμόζοντας το πολύ σοφό ‘’ας μάθουμε από τα παθήματα των άλλων, μια και δεν πρόκειται να ζήσουμε τόσο πολύ για να προλάβουμε να μάθουμε από τα δικά μας’’, μπορούμε να κατεβάσουμε και να διαβάσουμε, ένα καναδέζικο άρθρο ασφαλείας πτήσεων με τίτλο :

When Night VFR and IFR Collide

 Κτυπήστε πάνω στον τίτλο για να το δείτε.

ΠΗΓΕΣ

Technique: The Importance of Remaining Clear of Clouds

http://www.ntsb.gov/

The Continuing Tragedy of Continued VFR

ΥΓ

Η φωτογραφία του τίτλου από το  Omen.com

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2009.

    Δεκέμβριος 2009

    Νοέμβριος 2009

    FOD 2009_11

    Οκτώβριος 2009

    HUMAN FACTOR

    Σεπτέμβριος 2009

    DAZZLERS 1

    Αύγουστος 2009

    dynamic rollover poster greeka

    ΙΟΥΛΙΟΣ 2009

    ΕΙΣΑΙ ΤΟΣΟ ΧΑΖΟΣ ΟΣΟ ΦΑΙΝΕΣΑΙ..!!!

    ΕΙΣΑΙ ΤΟΣΟ ΧΑΖΟΣ ΟΣΟ ΦΑΙΝΕΣΑΙ..!!!

    ΙΟΥΝΙΟΣ 2009

    ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑΣ ΑΕΡ. ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ

    ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑΣ ΑΕΡ. ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ

    ΜΑΪΟΣ 2009

    ΚΑΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

    ΚΑΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ

    ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2009

    Η ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΤΩΝ 12.

    Η ΣΥΜΜΟΡΙΑ ΤΩΝ 12.

    ΜΑΡΤΙΟΣ 2009

    T/R+TREE = TROUBLE !

    T/R+TREE = TROUBLE !

    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2013.

    Ιανουάριος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2013

    ΠΟΣΤΕΡ ΦΕΒ 2013

    Hires εδώ

    Μάρτιος 2013

    Χωρίς τίτλο2

    Hires εδώ

    Απρίλιος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Μάϊος 2013

    ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΒΕΓΓΑΛΙΚΩΝ002

    Hires εδώ

    Ιούνιος 2013

    Χωρίς τίτλο

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2013

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Αύγουστος 2013

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Σεπτέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Οκτώβριος 2013

    cf87cf89cf81ceafcf82-cf84ceafcf84cebbcebf2Hires εδώ

    Νοέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Δεκέμβριος 2013

    Χωρίς τίτλο1Hires εδώ

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2010.

    Δεκέμβριος 2010


    Νοέμβριος 2010


    Οκτώβριος 2010

    Σεπτέμβριος 2010

    Αύγουστος 2010

    Ιούλιος 2010

    Ιούνιος 2010


    Μάϊος 2010

    Απρίλιος 2010

    Μάρτιος 2010

    Φεβρουάριος 2010

    Ιανουάριος 2010


    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2014.

    Ιανουάριος 2014

    Poster_2014-01Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2014

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Μάρτιος 2014

    Χωρίς τίτλο1Hires εδώ

    Απρίλιος 2014

    Χωρίς τίτλο3Hires εδώ

    Μάϊος 2014

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούνιος 2014

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2014

    Χωρίς τίτλο2Hires εδώ

    Αύγουστος 2014

    Hires εδώ

    Σεπτέμβριος 2014

    Hires εδώ

    Οκτώβριος 2014

    ΠΟΣΤΕΡ ΟΚΤ

    Hires εδώ

    Νοέμβριος 2014

    Hires εδώ

    Δεκέμβριος 2014

    Poster_2014-12

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2011.

    Δεκέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Νοέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Οκτώβριος 2011

    HiRes εδώ

    Σεπτέμβριος 2011

    HiRes εδώ

    Αύγουστος 2011

    HiRes εδώ

    Ιούλιος 2011

    HiRes εδώ

    Ιούνιος 2011

    HiRes εδώ

    Μάϊος 2011

    HiRes εδώ

    Απρίλιος 2011

    HiRes εδώ

    Μάρτιος 2011

    HiRes εδώ

    Φεβρουάριος 2011

    HiRes εδώ

    Ιανουάριος 2011

    HiRes εδώ

    ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2015.

    Ιανουάριος 2015

    2015-1 ΠΟΣΤΕΡ1Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2015

    2015-2 POSTERHires εδώ

    Μάρτιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Απρίλιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Μάϊος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούνιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Ιούλιος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Αύγουστος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Σεπτέμβριος 2015

    8415961Hires εδώ

    Νοέμβριος 2015

    Χωρίς τίτλοHires εδώ

    Δεκέμβριος 2015

    keep-calm-and-have-a-safe-flight-45Hires εδώ

  • ΤΑ ΠΟΣΤΕΡ ΤΟΥ 2012.

    Δεκέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Νοέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Οκτώβριος 2012

    Hires εδώ

    Σεπτέμβριος 2012

    Hires εδώ

    Αύγουστος 2012

    Hires εδώ

    Ιούλιος 2012

    Hires εδώ

    Ιούνιος 2012

    Hires εδώ

    Μάιος 2012

    Hires εδώ

    Απρίλιος 2012

    Hires εδώ

    Μάρτιος 2012

    Hires εδώ

    Φεβρουάριος 2012

    Hires εδώ

    Ιανουάριος 2012

    HiRes εδώ

Αρέσει σε %d bloggers: